Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Na Obchodnej ulici sa stalo veľa zlých vecí. Zriadia tam stanicu mestskej polície

05.06.2019 | TASR | pol

Diskusia (10 reakcií) Pravidlá diskusie

05.06.2019 | Truhlik999



Chcelo by to poriadnejsiu analyzu problemov Obchodnej ulice.

Problem tejto ulice (a mnohych inych) je v tom, ze sa z povodne paradneho priestoru stalo geto - plne herni, cinskych obchodov a fastfoodov a pochybnych krciem.

Kratka analyza:
1. preco z paradnej ulice slusne prevadzky usli?
2. lebo nemali trzby.
3. Preco nemali trzby?
4. Lebo nemali slusnych zakaznikov.
5. Preco nemali slusnych zakaznikov?
6. Lebo slusni zakaznici prestali chodit?
7. Preco prestali slusni zakaznici chodit?
8. Lebo chodia inde.
9. Preco chodia slusni zakanzici inde?
10. Lebo na obchodnu sa nemaju ako dostat.
11. Preco sa tam nemaju ako dostat?
12. Lebo mudra hlava zrusila individualnu dopravu na Obchodnej.

Zaver - slusni a majetni ludia nechodia MHD. Cezpolni tiez nechodia MHD. Zrusenim pristupu pre auta, primator znicil slusne prevadzky a sposobil vznik geta.

Neviem, ktory to bol - ale podakujte sa primatorovi a zastupitelstvu.




05.06.2019 | martin33

Na Obchodnej nie su parkovacie miesta a ani priestor na ich vybudovanie. Uz teraz, ked tadial chodia iba elektricky, je niekedy problem prejst z jednej strany na druhu. Auta by to iba zhorsili. Centra miest musia sluzit primarne pesim, auta su tu len doplnkova forma dopravy. Cim skor si na to ludia zvyknu, tym lepsie. To, ze tam niektori "slusni" ludia (v skutocnosti trpiaci chorobnou zavislostou na pouzivani auta) potom nezavitaju, nebude problem.
Ja osobne sa nepovazujem za chudobneho a auto vlastnim, ale nikdy by ma nenapadlo ist do centra mesta autom. Povazujem to za extremne nepohodlne. Pricom je jedno, ci sa jedna o Bratislavu, Prahu, Pariz alebo Vieden.
Ak niekto nedokaze nakupit bez auta, ma k dispozicii dostatok nakupnych centier vybavenych parkoviskami.

05.06.2019 | Truhlik999

stredna trieda nenakupuje bez auta.
To je skratka fakt.

Prislusnik strednej triedy musi zivit rodinu a ma malo casu. Nakupuje preto viac a menej casto. Preto pouziva auto - nekupuje jeden rozok rano a jeden vecer.

Ako pises, za zabavou nocnou stredna trieda nechodi - a uz vobec nie peso (taxiky sa na obchodnu tiez nedostanu).
Pokial teda znicis pristup - strednej triede zostanu len nakupne centra.

Iba uplny blb si moze mysliet, ze tento problem vyriesi pritomnost policajtov.

05.06.2019 | romancek

Problémom Obchodnej nie je, že po nej nejazdia autá, ale ako vyzerá + skladba prevádzok, čo s tým súvisí. Samá reklama a vizuálny smog, kebab a záložňa. Mesto / mestská časť by mali zaviesť na tejto ulice prísne pravidlá a regulácie a ich kontrolu prísne dodržiavať a vynucovať. S majiteľmi priestorov, resp. ich prevádzkovateľmi by sa malo mesto stretnúť a povedať im, akú víziu má s týmto priestorom a ako by to mesto chcelo dosiahnuť, získať majiteľov pre svoju víziu a spoločnými silami premeniť túto ulicu v centre mesta na príjemné a bezpečné miesto.

06.06.2019 | citatelTrendu

Tvoj príspevok je úplný nezmysel. Auto v centre mesta nepotrebuješ, aj v iných štátoch je centrum vyhradené pre pešiu zónu. Problém vidím inde a to v nočných a ranných hodinách nezvádnutí návštevníci podnikov. To by mala vyriešiť navrhovaná certifikácia nočných klubov, ak klub nebude dodržiavať pravidlá (hluk, primerané množstvi alkoholu na osobu, správanie návštevníkov a pod.), tak nebude mať atraktívne itváracie časy, ale len obm,edzené. Mesto má tú právomoc.

Druhý problém Obchodnej je že sme malá krajina, veľmi malá a je tu množstvo OC v ktorých sú koncentrované módne značky, takže Obchdná sa zmenila na food stree a lacné trhovisko. Zároveň sme pomerne nudná krajina, čo generuje malý potenciál turistov, takže osobne nevidím väčšiu šancu zmeniť typ predaja na Obchodnej.

Pomohlo by obmedzenie reklamnho smogu, stanovenie určtiých pravidiel vizuálnej prezentácie aby tá ulica dostala aj slušnejší vizuál. Ak chcú povznieť úroveň Obchodnej musia začať kd mesta-kvalitné zástavky MHD? kvalitná dlažba, osvetlenie, posaďte tam aspoň na jednu stranu úzke stromy (osvetlenie aj upesnenie pre električky sa dá umiestniť na budovy). Je to rad krokov čo vie Obchodnú posúnúť vpred. Nie je to jendoduché, ale dá sa to.

05.06.2019 | Falco

Tiez si myslim, ze problem nevyplyva z toho, ze tam nie je dostupna individiualna doprava. JE dobre dostupna MHD. Na druhej strane, mam pochybnosti, ze situaciu vyriesi mestska policia. Jedna skusenost - v petrzalke na Haanovej je jedna putika rovno vedla sluzobne mestskej policie. Zatvaraciu dobu nerespektuju a ozrani tam vykrikuju aj po polnoci. Mestskej policii to vonkoncom nevadi. Im vyhovuje najviac byt co najdalej od problemov a nie ich riesit. Raz som bol dokonca svedkom, pri napadnuti cloveka partiou holohlavych sa radsej schovali za roh a pockali kym pride statna policia.

07.06.2019 | Bejbe01

to iste je problem v krasnanoch
krcma rovno pod oknami policajnej stanice, nocny klud nedodrziavaju, tak isto ked si krcma zabera parkovacie miesta co im nepatria tak policajti to toleruju a povedia ze "Vsak co"

05.06.2019 | Thomas9

Kvitujem im aspoň pokus o zlepšenie situácie. Obchodná ulica je humus, po vražde, strieľaní a pod. by bolo normálne, aby tam (aj inde v centre) boli policajné hliadky. Nie vyvážať sa v aute po pešej zóne, ale pekne sa prechádzať a stáť vo dvojiciach na dôležitých miestach. Stačilo by najmä piatok a sobota večer - noc. Podobné hliadky v kritických miestach sú bežné aj v západných krajinách. Neviem na čo čakáme u nás, kým zmlátia alebo zabijú koho?

05.06.2019 | shaggy

A ochránia ma mestskí policajti pred štátnymi, ktorí si strieľajú len tak hore-dole a občas trafia aj nevinného okoloidúceho?

07.06.2019 | Bejbe01

tesim sa ako prestanu zrazu auta parkovat po obchodnej, na pasoch pre nevidiacich a inde