Na Pochode za život bolo podľa organizátorov približne 50-tisíc ľudí

22.09.2019 | TASR

Diskusia (129 reakcií) Pravidlá diskusie

22.09.2019 | Staromestsky bonvian

Premyslam, ci som bol niekedy pochodovat na Kysuciach... nie nebol.
Tieto podujatia by bolo fajn organizovat na letisku v Piestanoch, nie v centre BA.

22.09.2019 | martin33

BA je hlavne mesto, preto sa to organizuje tu. Bolo by ale vhodne premiestnit hlavne mesto viac k stredu Slovenska.

22.09.2019 | @@@

napriklad do komarna :D

22.09.2019 | mam_rad_jablka

Súhlasím. Už je načim začať sťahovať nejaké ministerstvá a úrady viac východne. Bratislavskí pracovníci sú veľmi drahí a ide o mrhanie verejných zdrojov občanov celého Slovenska. Aj cesty z BA sa zázračne rýchlejšie dobudujú. Možno i regionálne letiská sa vzpružia.

22.09.2019 | cimro

Ani nevieš akú máš pravdu

23.09.2019 | Andrej_sk

Minimalna mzda je rovnako vysoka v BA ci na Gemeri, ci v Hormej Dolnej, tj aj tabulkove platy uradnikov budu rovnake. Treba sa zamysliet, kym nieco vypotim.
Nehovoriac o tom, ze "bratislavski" pracovnici od dola az po ministrov su zvacsa nebratislavcania.

23.09.2019 | mam_rad_jablka

Veď máš všelijaké príplatky. Nie je to len o tabuľkovom plate. Minimálne by to odľahčilo problém s pracovnou silou v Bratislave a východnejšie by to zase pomohlo s tlakom na rast miezd. Win-win stratégia.

22.09.2019 | slobodný človek v rámci možností

Dalsi diktat.
Co je koho po tom, ci niekto koho ani nepoznaju ide na potrat?
Ved ked nechcu ist na potrat nech nejdu...ale nech nekazu ludom co maju robit.
50tis to je mandat aby sa nieco s tym robilo? 50tis to je taky mandat ako moj prd.

22.09.2019 | mam_rad_jablka

Keď si človek uvedomí, že v 80.tych a 90.tych rokoch niekedy počet potratov prevýšil počet narodených detí, tak je na zváženie, koľkí z týchto mužov a žien si len čistia svedomie.

22.09.2019 | youri

Co je koho po tom, ci niekto koho ani nepoznaju ide na potrat?
A v ktorom mesiaci?

23.09.2019 | martin33

"“I've noticed that everyone who is for abortion has already been born.”"
(Vsimol som si, ze kazdy, kto je za potraty, sa uz narodil)

Ronald Reagan

23.09.2019 | šumný parobok

Co je koho po tom ci niekto niekoho zavrazdi, ved to je i tak clovek ktoreho nepoznam ...
Aky je rozdiel medzi tym, ak zabijem dieta 1 tyzden pred porodom a 1 tyzden po porode?

23.09.2019 | al0

Netrep, lebo vyzeras ako id!ot.

Umele prerusenie tehotenstva na ziadost zeny je mozne do 12. tyzdna.

23.09.2019 | šumný parobok

Preco trepem? Takze aky je rozdiel?

23.09.2019 | martin33

"Umele prerusenie tehotenstva na ziadost zeny je mozne do 12. tyzdna."
U nas. V ovela "progresivnejsich" krajinach ako Cina, Severna Korea a Kanada to limitovane nie je:
"Abortion in Canada is legal at all stages of pregnancy and is governed and funded by the Canada Health Act. "
https://en.wikipedi...

22.09.2019 | mam_rad_jablka

Hmm... stále snívam o konferencii biskupov, ktorá rieši reálne problémy moderného Slovenska. Ak už žena sa rozhodne podstúpiť interupciu, je to vo väčšine prípadov sakra ťažké rozhodnutie. V každom prípade, blízkosť Česka spôsobí, že aj zakázanie interupcií by nič nevyriešilo, iba sťažilo život už ťažko skúšanej žene.

Prečo neriešia rozvody a mimomanželské vzťahy vrcholných politických elít? Koľko hriechu.

Najlepšou odpoveďou biskupom na zákaz interupcií je preventívne jej predchádzať cez kvalitnú sexuálnu výchovu na školách. Ale slova sex sa biskupi boja viac ako čerta. Tak sa posuňme v takejto situácii, keď sa debata a myšlienky pri slove sex vždy obrátia na úchylky a Kuffove predstavy o sexuálnej výchove. Ťažko debatovať s biskupmi na témy rodinného života. Nemajú to odžité.

Podľa mňa kresťanské hodnoty sú pomoc blížnemu, odpustenie a láska. Tieto hodnoty našu spoločnosť posunú a sú trvalé v každom storočí a za všetkých podmienok. Predsa sa dá hlas týchto 50.000 ľudí krásne zúžitkovať pri pomoci znevýhodneným občanom.

22.09.2019 | shaggy

Hlavne je smutné, že rodičia ťahali v nedeľu deti na politickú akciu doprostred rozpáleného námestia.
Keď už s nimi prišli do Bratislavy, prečo nešli na Železnú studničku?

23.09.2019 | al0

daj pokoj, len nech si tieto nezmysly organizuju v centre, ja si chcem v lese oddychnut a nie pocuvat tam vymletych katolibancov ako snivaju o 16tom storoci

22.09.2019 | hahah

ak by bolo aj 5 000 000 a ja len sám jeden a mal maternicu, chránil by som život až pokiaľ by som mal silu. Aj keď by som mal umrieť.Takže pochodujúci, pochodujete za niečo, čo sa nedá vypochodovať na ulici. Ostanú po vás len prázdne fľaše z umelej hmoty, nič viac.

22.09.2019 | Ivan475

ja pôjdem pochodovať za to, aby všetky tie hovadá čo tan dnes šlapali, do konca života denne chliapali len vodu, žrali cereálie a každý deň 2h cvičili.. keď ženy nemôžu rozhodovať o sebe, tak ani tí úbožiaci nebudú ničiť svoje telá ktoré dostli od ich boha a žiť zdravo!

22.09.2019 | youri

ale ti uboziaci nicia iba svoje tela. V tom je ten rozdiel.

23.09.2019 | martin33

Zeny mozu rozhodovat o svojom tele.
Zakladatel klasickeho liberalizmu John Locke, povedal "Sloboda tvojej paste konci na konci mojho nosa" a rovnako sloboda zeny rozhodovat o svojom tele konci na hranici maternice/placenty, kde zacina telo ineho cloveka.

23.09.2019 | al0

Telo plodu, nie cloveka.

23.09.2019 | martin33

Plod je nositelom ludskeho zivota tak ako clovek.

Ústava SR Čl. 15
(1) Každý má právo na život. Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením.

23.09.2019 | al0

Aj spermie su nositelom ludskeho zivota a aj ty sam si spachal genocidu.

23.09.2019 | martin33

Spermia obsahuje len tie geny, ktore su v tele jej "majitela", nejedna sa o zarodok ineho cloveka. Ten vznikne az spojenim s vajickom. Znicenim spermie mozem spachat maximalne tak "samovrazdu".

23.09.2019 | delfín z Miami

Vy všetci čo tu kritizujete tú masu ľudí si uvedomte jedno, že hovoríte zväčša o kresťanoch katolíkoch. A keď hovoríte o kresťanoch, tak predsa musíte vedieť, že pre nich život resp. už samotné počatie znamená dar od ich Boha. Všetci títo ľudia týmto pochodom iba vyjadrili svoj subjektívny názor, že Bohom darovaný život sa má za akýchkoľvek okolností ochrániť. Nech to stojí, čo to stojí. Oni proste veria, že keď im ich Boh niečo dá, v tomto prípade nový život v podobe dieťaťa, tak ich aj uschopní, aby ho vedeli vychovať a plnohodnotne začleniť do života, teda našej spoločnosti. Ja osobne im fandím, lebo vedia začo žijú a nehanbia sa to povedať nahlas. Dnes Slovensku a zajtra (cez média) možno celému svetu.

23.09.2019 | mam_rad_jablka

Nikto predsa z katolíkov ani nekatolíkov nebráni nikomu na Slovensku nedonosiť dieťa. Spoločnosť praje pôrodnosti. Problém je, že väčšinová spoločnosť to chápe ako zásah do vlastnej slobody rozhodnutia už len z dôvodu, že katolícka cirkev a konferencia biskupov nemajú vysokú dôveryhodnosť a morálny kredit. Ak si toto polepšia, ľudia budú menej vytočení ich nápadmi.

Počať a porodiť je najmenej (z pohľadu muža). Ale čo tých ďalších 18 - 23 rokov. Kto sa postará o každoročne nových nechcených 6000 detí? Sú na to pripravené jasle, škôlky, školy? Či budú vznikať cirkevené sirotince ako v 18. storočí? Kto ústráži pred zneužívaním týchto detí, aká autorita?

Ak sa matka alebo nebodaj matka s otcom necítia na to vychovať dieťa, vo väčšine prípadov je to naozaj pre plod lepšie, nestať sa dieťaťom v slovenských podmienkach. Ak biskupi cez svoje pôsobenie zlepšia podmienky pre nechcené deti a tieto deti budú mať šancu žiť v jadre spoločnosti... nedbám. Ich pomoc teraz nepotrebujú nenarodené deti, ale deti zo segregovaných osád... to asi nie je pre dobré PR vychovať zo znevýhodnených riadnych a úspešných členov spoločnosti.

Týmto pochodom chýba autenticita.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

vyjadrili svoj subjektivny nazor ze vsetci ostatni ludia ktori maju na potraty iny nazor sa mozu ist strcit. Postaraju sa tito ludia o "dar" ktory dostala zena pri znasilneni? Alebo jednoducho o "dar" ktory nikto nechcel/neplanoval/nemoze si ho dovolit? Nie nepostaraju, je im to jedno a dokonca budu tychto ludi ohovarat a odsudzovat. Ja osobne si myslim ze ludia ako ty by mali zostupit zo svojho ruzoveho oblacika a pozriet sa na zem do realneho sveta, kde nie kazdy ma prostriedky/zazemie na vychovu dietata.

23.09.2019 | Truhlik999

Boh? Aky boh? Allah? Visnu?

Ziadny boh neexistuje, z militantných pablbov je človeku na grc.

Ps: ako zásadný ateista som presvedčený, ze úmyselne zabitie cloveka je vražda. Aj decka.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

lol, zboznujem tychto "krestanov". Problem je jednoduchy, nesuhlasis s potratom? Tak si ho nerob!!! Co je ich do toho co robia ini? Zaujima sa niekto z tychto ludi ako ziju deti v detskych domovoch a co sa s nimi stane ked ich v 18tich vykopnu na ulicu? Pokrytci, vsetci do jedneho

23.09.2019 | martin33

Presne tak. Nesuhlasis s vrazdou. Tak ju nerob a nestaraj sa do toho, zo robia ini vrahovia.

23.09.2019 | al0

Plod nie je clovek. Nemozes ho zavrazdit.

23.09.2019 | martin33

Ano, tak to definovala komunisticka totalita, ktora prva legalizovala potraty v modernej dobe. Ina podobna totalita zadefinovala, ze Zid nie je clovek a jeho zabitie teda nie je vrazda.

Sucasna pravna uprava to netrvdi az tak jednoznacne:
Ústava SR Čl. 15:
(1) Každý má právo na život. Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením.

23.09.2019 | al0

a dalsia totalita chce nutit zenu vynosit, porodit a vychovavat dieta s muzom, ktory ju znasilnil (kedze dotycny o svoje otcovske prava neprijde)

23.09.2019 | martin33

Ano, ta ista "totalita" co nuti zenu aj muza pod trestom vazenia dieta zivit a starat sa o neho.
Znasilnenie je trestny cin a ucelom statu je minimalizacia jeho vyskytu, nie zabijanie nevinnych "vedlajsich ucastnikov". V stredoveku, ak si nasilnika zena dobrovolne nevzala za muza, dostal za znasilnenie trest smrti, co dost limitovalo jeho "otcovske prava".

23.09.2019 | al0

Stat nema co rozhodovat za zenu. Ked ona nechce vynosit plod ktory vznikol nasilnym trestnym cinom, NIKTO ju nema pravo nutit. Uz vobec nie nejaky trotl z internetovej diskusie.

23.09.2019 | martin33

Stat ma chranit zakladne prava vsetkych, tak ako su definovane v Ustave SR. Ak niekto ohrozuje zakladne prava ineho, stat ma pravo a prostriedky donutit ho, aby upustil od tohto konania.
Vzhladom k tomu, ze na vzniku nasej ustavy sa podielala aj SDL, teda pohrobok totalitnej KSS, nie su tolerovatelne vynimky z prava na zivot v Ustave SR explicitne vypisane (ochrana zivota, zdravia a statnej suverenity SR) ale je tam salamunsky napisane toto:
Ustava SR, Cl. 15, odst. 4: "Podľa tohto článku nie je porušením práv, ak bol niekto pozbavený života v súvislosti s konaním, ktoré podľa zákona nie je trestné."
Tento clanok nielen ze legalizuje porusenie prava na zivot prostrednictvom potratu, ale teoreticky umoznuje len zmenou Trestneho zakona, bez novely Ustavy SR, legalizovat vrazdu hocikoho. Napriklad opozicneho poslanca, alebo novinara.

23.09.2019 | al0

ked si doteraz nepochopil rozdiel medzi 12 tyzdnovym plodom a clovekom, nepochopis to uz nikdy

23.09.2019 | martin33

Zakladne prava, kam patri aj pravo na zivot, sa preto nazyvaju zakladnymi, lebo su garantovane kazdemu, nezavisle od toho, v akom stadiu vyvoja sa nachadza.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

martin33 hahaha omojboze aka znoska nezmyslov.... ale ved skus niekoho zavrazdit a potom ukaz policii tento tvoj koment. Urcite sa nemas coho bat :D

23.09.2019 | martin33

Ak by som mal v parlamente s mojou stranou obycajnu (nie ustavnu) vacsinu, mohol by som do Trestneho zakona dat pri vrazde vynimku, ze ak obet vrazdy aspon raz v zivote pouzila v diskusii nick Obi-Wan Kenobi, tak tento cin nie je trestny, nemohli by ma v pripade tvojej vrazdy odsudit. Pretoze cin, ktory nie je trestnym cinom, sa v Ustave SR nepovazuje za narusenie prava na zivot.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

ja som len zosumarizoval co si tam vyssie napisal takze sa teraz vlastne hasteris sam so sebou :DDD

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

lol ze vrazda :DDD Kricat vrazda to ano ale pomoct takymto nechcenym detom to nie. Kolko deti si si adpotoval z deacaku, co si spravil pre to aby sa tam mali lepsie, kupil si im niekedy nejaky darcek na vianoce? Mas vobec sajnu aky maju taketo deti bez rodiny zivot? Nemas, len tu vykrikujes vrazda lebo si to pocul v kostole

23.09.2019 | youri

a kolkym bezdomovcom si ty zabezpecil domov? Ziadnemu? Tak to potom iste nemas nic proti zabijaniu bezdomovcov.

23.09.2019 | al0

mentalna gymnastika

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

Ja??? Ja nikomu nezakazujem interupcie. Ja tvrdim ze cakas dieta a vies ze sa o neho nebudes moct postarat tak ho proste nemaj. Inac skonci v decaku alebo na ulici. Ludia ako ty tvrdia ze opak teda ze ho mas mat a teda ja sa pytam ci aj nejako pomahate tymto detom

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

nepomahate, len kricite na ulici a je vam jedno co bude s tymito detmi dalej

23.09.2019 | youri

takze nemas nic proti zabijaniu bezdomovcov.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

argument jak hovado. Ale tak od blaznov co veria v neviditelneho vsemocneho stvoritela vesmiru ktoremu vadi ci ludia maju sex pred svadbou alebo po svadbe necakam ziadnu logiku

23.09.2019 | youri

no ale to je tvoj argument. Ci ti snad vazne nedoslo?

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

ze interupcia = zabijanie bezdomovcov???? Uaaaau, to musis byt chory clovek ak toto tvrdis. Potrebujes silnejsie lieky, ovela silnejsie

23.09.2019 | youri

nie, ze ked nie si ochotny postarat sa o tie deti/bezdomovcov, tak nemas co protestovat proti ich zabijaniu.
To si vazne tak jednoduchy, ze ti to treba takto polopate?

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

kto tu pise o zabijani deti a bezdomovcov???? Potrat a zabitie bezdomovca su 2 rozdielne veci, fakt neverim ze existuju ludia tak blbi ze som to musel napisat ale prosim tu to mas cierne na bielom

23.09.2019 | youri

nie, ze ked nie si ochotny postarat sa o tie deti/bezdomovcov, tak nemas co protestovat proti ich zabijaniu.
Co na tej jednoduchej vete nechapes?

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

1. Nikto tu nerozprava o zabijani deti ani o zabijani bezdomovcov. Potrat NIE je zabijanie deti a ani zabijanie bezdomovcov. Su to dve uplne ale uplne rozdielne veci ktore sa ty tu snazis dat do jednej roviny. 2. Zena nepojde na potrat lebo jej to ty alebo ludia ako ty zakazu. Narodi sa jej dieta a to potom da detskeho domova. Si ochotny sa starat alebo aspon pomoct sa starat o taketo dieta v detskom domove? Ved si mu predsa zachranil zivot!!! Co na tom ze bude jest 30 rokov odpadky kym nezomrie niekde v krikoch na podchladenie alebo na otravu alkoholom, ty hrdina si mu zachranil zivot!!!!

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

ak nie si ochotny pomahat, nemas proste pravo nutit tu zenu aby si dieta nechala.

23.09.2019 | youri

ak nie si ochotny pomahat bezdomovcom, nemas co protestovat proti ich zabijaniu.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

ty si bot? Alebo ti len amputovali polovicu mozgu?

23.09.2019 | youri

opakujem, to je tvoja argumentacia. Aspon vidis, ako znies ostatnym. Ako keby ti amputovali polovicu mozgu.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

nie ty len podobne ako danko generujes nahodne slova a myslis si ze nieco komunikujes

23.09.2019 | youri

o nie, ja len pouzivam tvoju logiku. Ze aj tebe samemu pripada ako logika niekoho, komu bola amputovana polovica mozgu, je len a len tvoje vysvedcenie.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

haha ze pouzivas moju logiku lol, s tvojou mentalnou kapacitou mozes byt kamarat rad ze sa dokazes bez pomoci vykadit. Ty logika :D

23.09.2019 | youri

no vidis a takto tu pripadas s tymi tvojimi kydmi vsetkym.

23.09.2019 | Obi-Wan Kenobi

aha takze teraz budes verklikovat moje odpovede ako 5 rocne dieta, sofistikovana strategia. Ziadne argumenty, ziadna fantazia co sa tyka urazok.. cloveku sa tiska otazka naco ty sem vlastne chodis

23.09.2019 | Andrej_sk

Nezabijaj s nim cas, Obi. Drviva vacsina je tu preto, lebo v SME max 3 komenty za den bez predplatneho, ktore si samozrejme nezaplatia. A inde na komentare kaslu. Toto je jediny verejne pristupny chat, tak to tu aj tak vypada. Decka z helpdeskov sa nejak musia realizovat,

23.09.2019 | youri

Ale no, chudacik si myslel, ze sem pride odprezentovat tie svoje "argumenty" na urovni cloveka s IQ 60 a bude geroj. Lenze tie on a jemu podobni verklikuju uz roky stale dookola, takze nie je nic jednoduchsie, ako ich zmiest zo stola ich vlastnou logikou.
Ako sa hovori, nenadavaj na zrkadlo, ked mas krivu hubu.