Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nádejné bankové appky: Tatra banku zaujali simulačné hry a rodinné financie

16.07.2019, 18:45 | Jozef Ryník | © 2019 News and Media Holding

Prídete na pohovor a namiesto nepríjemných otázok si zahráte online hru. Na základe nej si vás firma vyberie do svojho tímu. Takto vidí budúcnosť personálneho biznisu česká firma Behavera. Tá sa stala víťazom lokálneho kola Elevator Lab Challenge, ktorý organizovala Tatra banka.

  • Tlačiť
  • 0

Český startup Behavera využíva pri modulovaní a vyhodnocovaní hier psychometrický algoritmus, ktorý dokáže zmerať vhodnosť uchádzača o zamestnanie na základe hrania jednoduchých simulačných hier. Za túto myšlienku získal výhru 5 000 eur.

„Ľudia sa radi hrajú, zistia niečo o sebe a dajú svoje informácie pre potenciálneho zamestnávateľa. Na základe získaných dát z hrania týchto hier vieme vyhodnotiť vhodnosť kandidáta na danú pozíciu,“ vysvetľuje šéf vývoja Behavery Miloš Lukačka.

Nejde o obyčajný dotazník, v ktorom sa ľudia sami subjektívne ohodnotia, prípadne rovno klamú. Ide o hru, kde človek rieši situácie v práci a správa sa normálne. Aplikácia je postavená na behaviorálnej psychológii. Psychometrický algoritmus na základe jej výsledkov zbiera dáta, vyhodnocuje ich a posiela zamestnávateľovi profil uchádzača.

Ich simulačné hry sú určené najmä pre malé a stredné firmy. Samotná hra sa dá hrať zadarmo online. Preto je lákavá pre mladú generáciu mileniálov. Český startup potom zarába na firmách, ktoré si jej služby predplatia. Ich aplikácia síce nenahradí HR manažérov úplne, ale uľahčí im prácu s výberom nových ľudí do tímu. To zrejme zaujalo aj porotu.

Neprehliadnite

Rodinné financie pod kontrolou

Porote sa pozdával aj maďarský startup Family Finances. Ten vyvíja white-label (bezznačkové, univerzálne) bankové aplikácie so zameraním na najmladšie generácie teda tínedžerov a mileniálov.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy aplikácia, banky, financie

Diskusia (0 reakcií)