Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Naša spoločnosť podceňuje samotu v prírode

29.04.2017, 17:00 | Jozef Tvardzík | © 2017 News and Media Holding

Záložky na víkend | Cez pracovný týždeň človek často natrafí na mnoho zaujímavých článkov, ktoré sú však také dlhé, že nie je čas sa na ne sústrediť. A kým príde víkend, stratia sa vo víre internetu. V rubrike Záložky na víkend vám ponúkame zaujímavé články, na ktoré sa najlepšie sústreďuje pri dlhej sobotnej či nedeľnej káve.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

diaľnica

Skúste sa zamyslieť nad tým, kedy ste boli naposledy v prírode. Obliekli ste sa a odišli do lesa, kde ste boli sami. zrejme si ani nespomeniete. Ide pritom o magickú moc prírody v kombinácii s vlastnými myšlienkami, ktorá nám môže pomôcť sa spamätať zo stresu a chaosu každodenných povinností. O princípe samoty napísal skvelú esej spisovateľ Michael Harris pre kanadský magazín The Walrus.

Začína príbehom Richarda Evelyna Byrda, ktorý podnikol niekoľko výprav do Antarktídy. Bol tam len sám. Síce prišiel takmer o život, ale to je nepodstatné. Podstatnejšie je, čo si v samote uvedomil. 

Neprehliadnite

Stúpal po snehu a rozhliadol sa. Potom sa zastavil, aby počúval. Nič. Bol sám a na míle ani živej duše. Obdivoval to ticho a nádheru antarktického horizontu. Do denníka si vtedy napísal. „Boli tam nepatrné procesy a sily z vesmíru, harmonické a bezchybné. Harmónia, presne! Presne to vychádzalo z toho ticha. V ten moment to stačilo, aby som zachytil ten rytmus a stal sa jeho súčasťou. Vtedy som nepochyboval o jednote človeka s prírodou,“ napísal.

Kým v minulosti bol človek s ňou úzko spätý, dnes sa mu ju nechce obdivovať. Radšej sa oddáva teplu a pohodliu vlastnej obývačke, kde je neustále monitorovaný sociálnymi sieťami. Ak niečo potrebuje, zbehne v papučiach do auta a cestou do nákupného centra ešte zanadáva na ostatných vodičov.

Autor varuje, že veľké mestá ubližujú našej psychike. Ide o takzvanú poruchu z nedostatku prírody, ktorá nás ochudobňuje o senzorickú schopnosť a vlastnú identitu. Štúdie potvrdili, že ľudia, ktorí žijú v súlade s prírodou sú v živote spokojnejší ako mestskí ľudia. Dr. Karina Linnell v jednej štúdií dokonca navrhla, aby firmy postavili pracoviská mimo veľkých miest, kde sa budú zamestnanci môcť lepšie sústrediť a budú viac produktívni.

Štúdia na Stanfordskej univerzite skenovala mozgy pred a po prechádzke v prírode a porovnávali ich s dobrovoľníkmi, ktorí sa prechádzali vedľa rušných ciest. Vedci zistili, že už krátka prechádzka v prírode znižuje vlastnú nespokojnosť, sebakritiku a nástup depresívnych stavov. Človek sa stáva vnímavejší, duševne vyrovnanejší a v konečnom dôsledku je milší aj voči svojmu okoliu.

Ako viesť bohémsky život

Zahodili kariéru, aby sa vydali na dobrodružstvo. Corey Smith a Emily King je mladý americký pár, ktorý sa vymanil z klasického moderného života, aby sa presťahovali do dodávky a brázdil Ameriku. Inšpiráciou im bol výlet v Strednej Ameriky, kde ich chytila túžba žiť mimo zabehnutých koľají. Veľa času strávili plánovaním a sporením a od januára 2013 si žijú svoj sen. Spoločne založili firmu, ktorá predáva digitálne služby a umožňuje im tak pracovať odkiaľkoľvek, vrátane ich dodávky. Magazín The New Yorker v reportáži, ktoré nazval #vanlife, tvrdí, že ich voľba sa stala aj životným štýlom. 

Inšpiráciou im bol Američan Foster Huntington, ktoré stretli na dovolenke v Nikaragui. Ten predal svoj byt v New Yorku, odišiel z postu dizajnér módnej značky Ralph Lauren a pred piatimi rokmi sa presťahoval do dodávky Volkswagen Syncro z roku 1987. Svoje dni trávil surfovaním, skúmaním prírody a fotografovaním svojej dodávky zaparkovanej v malebných lokalitách pozdĺž pobrežia Kalifornie.

Bolo to začiatky sociálnej siete Instagram, ale F. Huntington si dokázal získať srdcia viac než milióna followerov, ktorí ho denne sledovali. Predstavoval nový druh celebrity z oblasti sociálnych médií, ktorí nebol ani herec ani spevák. Hviezdou sa stal len tým, že dokumentoval svoj jednoduchý život bohéma. Bol autorom aj slávneho hashtagu #vanlife. Stál na počiatku nového hnutia mladých ľudí, ktorí nehľadajú materiálne hodnoty, ale snažia sa žiť čo najjednoduchšie, často bez záväzkov a cieľom je hľadanie harmónie a pokoja v živote.

Stačí sa pozrieť na sociálnu sieť Instagram a zadať kľúčový hashtag #vanlife. Uvidíte desaťtisíce fotografií, na ktorých je hviezdna obloha, piknik v prírode, ženy v plavkách, ktoré cvičia jogu. Vanlife sa stal indikátorom nového životného štýlu, ktorý je reakciou na niekoľko súčasných trendov: obnovený záujem o dobrodružstvo, kultúru hippie a snahu zbaviť sa tyranského života v kancelárii od deviatej do piatej. 

Americká firma Native Campervans si na hnutí #vanlife založila biznis. Niektorí ľudia totiž túžia len po dočasnom dobrodružstve. Tak prečo práve týmto klientom neprenajať špeciálnu dodávku, v ktorej nič nechýba?

Vany sú prerobené tak, aby v nich nechýbala posteľ, WC, gauč či kuchyňa. V článku na portáli Inhabitat sú zverejnené nádherné fotografie, ktoré vás určite inšpirujú, aby ste cez aspoň na chvíľu cez víkend vypadli do prírody. 

Cesta je slobodaZdroj: Foster Huntington

Žena za biznisom Instagramu

Ak sme ešte pri sociálnej sieti Instagram tak odporúčame na článok v denníku The Wall Stret Journal. Novinári rozobrali príbeh prevádzkovej šéfky Marne Levineovej, ktorá do Silicon Valley prišla v roku 2010 z Washingtonu, kde pracovala na ministerstve financií. Potom ju zamestnal Facebook, kde pôsobila ako viceprezidentka pre politiku verejnosti. Po 4,5 roku dostala novú výzvu: riadiť Instagram.

Jej úlohou bolo od začiatku vybudovať zo sociálnej siete udržateľný podnik. Keď pred dvoma rokmi prišla na prvú poradu vo firme, spýtala sa na rozpočet, s ktorým Instagram operuje. V zasadačke nastalo trápne ticho. „Čo myslíte pod pojmom rozpočet?“ zaznela odpoveď. 

Instagram (patrí pod Facebook) pod jej vedením prijal niekoľko stoviek zamestnancov, zdvojnásobil počet používateľov na 600 miliónov a urobil významné zmeny v dizajne, ktorých cieľom bolo poraziť konkurenčný Snapchat. Kevin Systrom, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti, hovorí, že M. Levineová je vo firme akýsi efektívny guru, ktorý pomohol aplikácii vyhnúť sa niektorým úskaliam rýchleho rastu.

Nie je žiadnou novinkou, že ľudia radšej konzumujú fotografie a krátke videá ako text, čo môže závažne ovplyvniť budúcnosť žurnalistiky. Prevádzková šéfka razí teóriu z Facebooku, podľa ktorej by mali médiá so sieťou pre vlastné dobro radšej spolupracovať.  

Prevádzková šéfka Instagramu Marne Levine

Prevádzková šéfka Instagramu Marne LevineZdroj: Facebook / Marne Levine

Kríza stredného veku je blbosť

Zaujímavý článok zverejnil v českých Hospodářskych novinách Miloš Čermák. Venuje sa depresii mužov, ktorí sa zobudili v strednom veku a zistili, že v zásade nič nedosiahli. V posledných desaťročiach totiž žijeme v mylnej predstave, že veci, ktoré menia svet robia len ľudia do 30 rokov. „Podporuje to názor, že v štyridsiatich a päťdesiatich rokoch človek síce drie, ale už nemení svet. Čo nie je pravda, samozrejme,“ píše.

Potvrdzuje to aj najnovšia štúdia, ktorá zistila, že obdobie, ktoré najviac praje „veľkým veciam“, či už založenie firmy, získanie patentu alebo uvedenie prevratného nového produktu, prichádza v ľudskom živote práve medzi 40 a 55 rokmi. navyše dáta potvrdili, že je vyššia pravdepodobnosť, že sa niečo prevratné podarí chlapom po dovŕšení 55 rokov, než vo veku do tridsať rokov.

Šéf webu iHned.cz zároveň ponúka pár vtipných dôvodov, prečo je kríza stredného veku len hlúposťou. Jednou z nich je, že muž v strednom veku už nemusí mať stále sex, nemusí sa báť cestovať MHD a nemusí zbožňovať vlastné decká. Tie sú totiž už dospelákmi, preto sa o seba postarajú samé.

Kríza stredného veku vo filme Lost in Translation (2003)Zdroj: Youtube

Fargo je tu!

Fanúšikov bizarného amerického seriálu Fargo teraz určite potešíme. Vonku je tretia séria krimiseriálu, ktorý spája prvky násilia, náhody a trpkého čierneho humoru do jedného výnimočného celku. Tretia séria patrí k najočakávanejším počinom tohtoročnej sezóny a práve beží na americkej stanici FX.  

Seriál si získal popularitu tým, že okrem drsnej zápletky prináša divákovi aj poriadnu dávku absurdity, atmosféru zasneženého zapadnutého mestečka v štáte Minnesota a snahu tvorcov vyvolať rozporuplné pocity, kedy divákov núti smiať sa aj v inak úplne vážnych momentoch. Tak ako v predchádzajúcich sériách sa Fargo opäť odohráva v inej dobe (v tretej sérii v roku 2010) a s inými hercami.

Zaujať by mohol výkon škótskeho herca Ewana McGregora, ktorého poznáte s kultového filmu Trainspotting. V seriáli vystupuje ako Emmit Stussy, ktorý vybudoval lokálne úspešný biznis a stal sa minnesotským kráľom parkovísk. Herec si v seriáli zahral dvojúlohu, pretože zároveň stvárňuje aj mladšieho brata Raya, s ktorými sa nemajú v láske. Ich malicherný spor sa vystupňuje a spôsobí chaos v malej minnesotskej komunite. 

  • Tlačiť
  • 0

Tagy diaľnica

Diskusia (0 reakcií)