Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Návrat nočných vlakov: Z lietania spravili hanbu, Európe chcú vrátiť staré časy

01.05.2019 | Adrián Berecz

Diskusia (16 reakcií) Pravidlá diskusie

01.05.2019 | Hatatitlova kobyla

To bude paradicka, ist na predlzeny vikend od nich kamsi do tepla.
Nastupis, den a pol-dva ides, potom si das kavu a ides den a pol
-dva naspat. A kolko sa usetri na ubytovani!!!

01.05.2019 | shaggy

Jediná škoda je, že to ide zase z peňazí všetkých. Ak by to "dotovali" iba tí ekofašisti tým, že by ich využívali a boli by rentabilné (čo pochybujem aj tak), tak by som bol rád.
Jednak mám rád cestu vlakom a vlaky ako také a bojím sa výšok/lietania.
Ale ekonomicky aj ekologicky je to samozrejme nezmysel.

01.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Ked budem velky, dal by som transsibirsku magistralu.
Zial, akosi neviem zohnat sparingpartnera. Ludia co by sli su na moj vkus prilis alternativni.

01.05.2019 | salamoon

to bol vzdy aj moj a stale je posledny cestovatelsky sen, no vtedy ked to bolo casovo aj financne najrealnejsie som zavahal resp. prislo do toho cosi ine.. a kazdy rok na to aspon raz myslim.. asi by som si mal najst frajerku z Vladivostoku..

01.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Kup prosim rovno dve.

01.05.2019 | martin33

Vsetko sa da dnes kupit online:
https://yourrussian...

01.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Na nieco som klikol, ale prehnalo ma to takym cookiespamom, a potom sa ma to pytalo rozne veci, ze toto fungovat proste nemoze.

02.05.2019 | Dr Hujer

ja kupujem bez problémov cez:

russianrail.com
russiantrain.com

01.05.2019 | youri

to, co usetris na ubytovani, to zaplatis na drahsom listku na vlak oproti letenke, predpokladam.
Inak som velky fanusik vlakovej dopravy.
Dufam, ze nezostanu len pri tomto. Ako dalsie navrhujem drozky tahane konmi (pripadne oslikmi) miesto autobusov aspon v primestskej doprave.

01.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Netrocharme.
Vidim business model, dieru na trhu. Mozeme zalozit velkotetovacie studia pre osliky, a certifikovane im tetovat napis TIR na zadok.
Buducnost neoyebes!

04.05.2019 | zakaznik

Kone prilis prdia.

Budeme kupovat tie elektrobicykle z Ciny, ktore EU zatazuje 50% danou.

02.05.2019 | temp

samozrejme ze je to menej pohodlne a casovo narocnejsie ist vlakom, ale je tam zase odmena, ze viac stretavas ludi, viac sa s kadekym porozpravas, viac vnimas krajinu, zmenu krajiny, mas pocit ze si naozaj cestoval z bodu A do vzdialeneho bodu B, nielen sa tam zrazu ocitol. Ano, odpada potom nieco ako "len tak, na predlzeny vikend" .. nieco co prislo s low cost letmi.

ak chces ist transibirskou, zacni sa ucit rustinu, aspon jej zaklady.. to ale asi vies.
a treba si lepsie pozriet destinacie, moznosti ubytovania atd. dopredu, v Rusku nie su velmi otvoreni turizmu,
teda myslim styl backpackers .. aspon tomu tak bolo cca 10 rokov dozadu.
takze styl co moze fungovat v inych krajinach, ze ides, a ved uz nieco na mieste najdes, nejake ubytovanie za normalnu cenu, stravovanie atd. . .. uz hadam aj na vlakovke ta oslovia nejaki miestni a budu ponukat sluzby - tak to rozhodne nie, na tom sme dost pohoreli :D

03.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Bud v pohode, na backpackers som uz prilis pohodlny a listok sukromnym vlakom stoji 8k e. Na hlavu. Tam mi rustinu skutocne nebude treba.

01.05.2019 | 29491

Za ústup nočných vlakov sú zodpovedné aj samotné železničné spoločnosti. Ako ste napísali, rušili ich najmä v Nemecku, Španielsku, Francúzsku a Veľkej Británii, kde sa rozmohla vysokorýchlostná vlaková doprava (vlaky ICE, Ave, TGV, Eurostar a ďalšie). Vysokorýchlostná doprava vôbec nie je lacná - hovoríme o výstavbe infraštruktúry, nákupe vozidiel aj samotnej prevádzke s vysokými poplatkami za používanie infraštruktúry, po ktorej väčšinou nejazdia nákladné vlaky a neprispievajú tak poplatkami na jej údržbu. Lístky v rýchlovlakoch sú preto násobne drahšie ako v konvenčných vlakoch (a neraz aj ako v lietadle). Aby cestujúcich prinútili viac využívať rýchlovlaky, tak železničné spoločnosti zrušili nočné vlaky a obmedzujú súbežné klasické denné rýchliky a IC vlaky.

02.05.2019 | FeroImrecze

Ďalší dôvod prečo to roky klesalo, boli pomalé trate, ale snáď už sa tie investície prejavia. Predsa len medzinárodný nočný vlak by nemal ísť dlhšie ako 10 hodín a mal by prejsť aspoň 1000 km. Pod 1000 km sadnú ľudia do auta a frcia po diaľnici a za 8 hod. Sú v cieli.

06.05.2019 | Vladimir Kozar

Toto je urcite perspektiva ale az v momente ked vlaky zacnu jazdit 300kmh plus. Vtedy v ramci europy zvazis alternativu lietadlom.