Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nečakaná obeť americko-čínskej obchodnej vojny: nemecké automobilky

25.08.2019, 11:03 | Ronald Ižip | © 2019 News and Media Holding

Nemecké automobilky doplácajú na americko-čínsku eskaláciu napätia. Očakáva sa, že ich zisky klesnú o stovky miliónov. Slovensko môže dostať šancu.

  • Tlačiť
  • 6

Automobily predstavujú tretiu najväčšiu položku medzinárodného obchodu. Predbieha ich iba ropa a ropné produkty. Všetky tri kategórie sú značne citlivé na rastúce napätie v medzinárodnom obchode.

Nemecké automobilky v USA

Nová piatková eskalácia obchodnej vojny medzi USA a Čínou, keď obe krajiny zvýšili svoje clá na dovoz tovarov z druhej krajiny, výrazne ublíži nemeckým automobilkám.

Neprehliadnite

Čína od prvého septembra opätovne navyšuje clá na dovoz amerických automobilov vo výške 25 percent. Už s predchádzajúcimi clami budú niektoré vozidlá podliehať clám vo výške až 40 percent.

Keď podobné clá na krátko zaviedla na konci roka 2018, export amerických automobilov sa prepadol o polovicu.

Môže to znieť prekvapujúco, no na vyššie čínske clá doplatí najviac BMW a Daimler.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 6

Tagy automobilky, automobilový priemysel, BMW, Čína, clá, Daimler, Nemecko, obchodná vojna, Slovensko, USA, Volkswagen