Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Oznámili oficiálne výsledky: Progresívci a Spolu zvíťazili, Smer prepadol

26.05.2019 | TASR | TREND.sk

Diskusia (54 reakcií) Pravidlá diskusie

26.05.2019 | Truhlik999

A sme v ****

28.05.2019 | oko

a tak u Teba je to diagnoza ;)

26.05.2019 | citatelTrendu

No, dúfala som že zvíťazí viac neoskeptikov. Takto budeme mať stále zadko-lízačskú pozíciu k EÚ, čo nie je dobré. V každom prípade teší že to vyzerá že Smer už nie je víťaz volieb (v iných prieskumoch je za PS-Spolu), čo by konečne mohlo viesť k nespokojnosti v Smere a odchodu Fica z čela strany. Fico už len škodí.

Mimochodom, vysveltite mi to prosím. Čo ľudí zaujalo na PS a Spolu? Ešte chápem Spolu-Beblavý a Mihál dali niekoľko zaujímavých zákonov v prospech ľudí v parlemente.

Ale Prosresívne Slovensko? Veď zatiaľ neurobili zhola nič a ich neofašistické myšlienky, podpora migrácie a gender agendy sú choré. Alebo sa to tak javí len mne že strany PS je oveľa horšia ako Smer? Bože, pomáhaj nám aby ľudia dostali rozum.

26.05.2019 | Emasculate

Nie su horsi nez Smer, je to Smer.

Henkel davno pochopil ze staci vyrobit mrte paralelnych znaciek tej istej veci aby mal blby spotrebitel pocit vyberu, a su v suchu. Nech kupis cokolvek, vzdy kupis Henkel.

26.05.2019 | martin33

Presne tak, produkt zalozeny na "socialnych istotach" sa uz nepredava tak ako kedysi, tak marketing vyvinul to iste zalozene na "progresivnosti". Zohnat par idealistickych "uzitocnych idiotov" nikdy problem nebol. Minimalne to zabezpeci dalsie toky penazi z eurofondov.

28.05.2019 | Darija

+++

26.05.2019 | HromBlesk

A ako sa dostal k moci FICKO??? 2006 dokázal niečo?? mal niečo za sebou?? iba dristy. Fico si niekedy na seba zaorbil sám v podnikaní?? no štát ho poslal zastupovať slovensko a to je všetko. Odtrhnutý od reálneho života..uveril sebeb a prostitú...mi mužským aj ženským ktorého obklopovali.

26.05.2019 | BrunoBruno

A ktorých neoskeptikov si mala na myslí? Ešte viac hlasov LSNS či úspech Sme rodina, či SNS? Veď všetci títo sú zoskupenia luzrov (LSNS) a úplných oportunistov (Sr a SNS) ktorí ficia na tom čo práve ide... Aj jedno aj druhí by sa iba triasli o všetky výhody, ktoré by im "hrozná" EÚ prinášala a urobili by všetko preto, aby o tie výhody neprišli...
Naopak Slováci ukázali, že si želajú zmenu a naznacili, že nie sú úplne sprostí a nenechajú sa opiť prázdnymi rečami.
V podstate všetky mandáty okrem LSNS zastupujú strany, ktoré EU nespochybňujú. To je pozitívne.
EÚ potrebuje zmeny ale nie rozvrat.

26.05.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Smer, PS, LSNS. Ľudia, yebe vám už úplne?

26.05.2019 | @@@

tak napiš koho konkretne mali voliť a prečo ???

26.05.2019 | bohuskoknm

Doteraz od konca vojny prežívala Európa asi najlepšie časy vo svojej histórii, ale ľudia sú nepoučiteľní hlavne na Slovensku. Vidím to v okolí hlavne u mladých cca 18--25. Dôchodcov ani nespomínam. Mám obavy aké budú následky samozrejme pre všetkých.

26.05.2019 | @@@

"Doteraz od konca vojny prežívala Európa asi najlepšie časy vo svojej histórii,"

ono je to tak priemer može rast ale z rastu nemusi profitovať všetci rovnako prave naopak z rastu môžu profitovať mala skupina na ukor ostatnym potom je jasne že ludia su nespokojny ....

takže ja by som nenadaval na tych ludi čo nadavaš ty ale skôr si položil otazku prečo su niektory tak sebecky a chamtivy že preto len aby oni mali viac na ukor ostatnych su ochotny zničiť všetko ???

26.05.2019 | HromBlesk

My všetci ničíme všetko svojou spotrebou. NIkto nám nekáže meniť odevy tak rýchlo, jesť tak veľa. kupovat mobily a tablety zadarmo.
Suhlasim že tak dobre nám nebolo ešte nikdy v historii ako teraz. Ak sa časť obyvateľstva nemá dobre, môže si z 80% za to sama.zbytku suhlasím pomôcť.

26.05.2019 | @@@

nemaš pravdu ...len si namyslene a arogantny :D ....všetko nie je o to že každy si zato može sam ale o tom že každy ma ine možnosti aj ty si mal ine možnosti a tie z tebe aurobili arogantneho a namysleneho človeka ....iny ludia taku možnosť nemali tym padom aj ich vysledky a spravanie a aj pohlad na vec je iny ako tvoj ....už od narodenia ma každy ine možnosti a preto sa neda povedať že každy si zato može sam ....

26.05.2019 | dalen

Klameš! Možnosti má každý zaistené v Ústave SR. Okrem toho, každý dostal od narodenia zadarmo mozog. Je každého osobnou zodpovednosťou, aby sa naučil svoj mozog používať na premýšľanie. Každý dostal od narodenia zadarmo dve nohy, takže pokiaľ sa mu nepáči aké má možnosti v mieste bydliska, môže sa chôdzou presunúť k iným možnostiam.

26.05.2019 | @@@

chceš napisať že ak sa niekto narodi do bohatej rodiny ma rovnake možnosti ako niekto kto sa narodi do chudobnej rodiny napriklad na luniku 9 ???

takže dalen nepiš nezmysli ...vieš velmi dobre že je to tak že ludia maju ine možnosti už od narodenie a časom sa ešte viac pehlbuju .....

ked si ja ako šef napriklad štatnej inštitucie dosadim na pohodlne miesto nieko pribuzdneho ako to suvisi s tym že všetci mame rovnake možnosti ???? .....alebo bohaty otecko do firmy dosadi syna ake su rovnake možnosti ??? a mnohe dalšie veci .....modelka ktora vysoke prijmy ma z krasy ako v tom ma každy rovnaku možnosť ????....

takže nekecaj nezmysli rovnake možnosti pre všetkych su len kecy ktore pretlačaju bohaty ludia len preto aby ich vlastne deti mali nakoniec v celom tom vyhodu na ukor ostatnych :P

26.05.2019 | PeterKN

Trojzavináč,spletáš dve na tri..,ako obvykle
Samozrejme,že na Luníku IX nemajú malí rómovia rovnakú štartovaciu “čiaru” ale dalen a Hromblesk sa ti snažili vysvetliť,že aj v chudobnejších rodinách sú možnosti ako sa “prebiť” a dosiahnúť si svoje ciele...,v jednom ale ti musím dať za pravdu-v týchto prípadoch treba násobne väčšie odhodlanie vyniknúť a zostať cielavedomý,čestný...v živote to chodí väčšinou tak a potom si ťa “niekto”všimne že máš tzv. “power” v sebe.Následne sa tomu hovorí-stretnúť šťastie..
Ja osobne sa prikláňám k názoru,že každý(*) má v živote minimálne jeden alebo viacej prīležitostí,keď stojī na križovatke a treba sa rozhodovať..
Problém je možno v inom a to,že:
-skupina č.1-nevidí tie príležitosti
-skupina č.2-ich vidí ale ich nevyužije
-a v tej tretej skupine je naozaj málo ludí,to sú tí,ktorí vidia šance a aj ich využijú vo svoj prospech

(*)-samozrejme neplatí táto rovnica úplne na každého(fyzicky a hlavne mentálne hendikepovaných,ťažko chorých atď.)

Prosím dedičku Hilton impéria a podobných neuvádzaj ako príklad,že táto rovnica neplatí.Narodila sa ako bohatá,zdedila a ak by bola úplne j.bnutá tak prišla tiež o všetko..

26.05.2019 | @@@

tym padom sam pišeš že nemaju ludia rovnake možnosti ....

a prečo vylučuješ dedičku ?....kolko ludi zdedi ???..je ich obrovske množstvo ved ti bohači taktiež nežiju večne takže nakoniec ich bohatstvo niekto zdedi čo mu možeš zas len poslužiť k lepšiemu štartu

a ja nehovorim že z nuly sa nikto nemože dostať hore ano može ale na to potrebuje ovela viac namahy a energie ..... ale stale je to aj o možnostiach ten kto ich nema tak ma smolu

zober si maly priklad niekto sa narodi ako velmi dobry hokejista ale ked sa nikdy kvoli chudobe k hokeju nedostane ako sa z neho stane hokejista ???...skratka nestane a kedže sa to nestane už v mladosti tak nech s tym aj začne po 30tke tak už bude neskoro ...stale nechapete že ten zaklad je často v mladosti ked rodičia nemaju peniaze tak ani dieta hoc aj by chcelo nakoniec z neho nebude ani hokejista alebo neviem čo len preto že na to rodina nema takto on na to doplati ale to už nikto nezisti lebo nikto nemože vedieť čo z koho by bolo lebo ti čo sa narodia do bohatych rodin je ovela menej ako ti čo sa narodia do chudobnych


v afrike su ludia rovnaki ako všade na svete len nemaju tolko možnosti ako maju napriklad obyvatelia usa keby mali aj oni by boli taki uspešny a aj cela afrika by bola taka uspešna ....rozdiely v možnostiach su medzi kontinentami medzi štatnymi medzi regionymi v štate medzi oblastiami (vidiek mesto ) medzi ludmi (bohaty chudobny ) a mnoho mnoho dalšich faktorov v tom hra rolu a nie jediny že nikto sa neznaši ...to su len kapitlaisticke sr.čky že nikto sa nesnaži preto nie su na tom lepšie ...pravda ale je že vždy je tych pozicii obvemdzene množstvo kedže ide o klasicku pyramidu a tych nahore je malo preto zaujmom tych nahore je odstraniť konkurenciu pre svoje deti čo aj robia a to robia presne tak že nahovoria všetkym že maju rovnake možnosti ktore ale rovnka nikdy nie su a nikdy ani neboli :P

26.05.2019 | PeterKN

zober si maly priklad niekto sa narodi ako velmi dobry hokejista ale ked sa nikdy kvoli chudobe k hokeju nedostane ako sa z neho stane hokejista ???

Ja nepoznám nikoho,kto sa narodil ako dobrý hokejista,sorry,vydrel si to každý.Akurát ten si hokej nevedel “vydrieť”,kto mal velký cit v prstoch a hudobný talent a miesto hrania na klavíri ho rodičia brali na hokejové tréningy...

-v afrike su ludia rovnaki ako všade na svete len nemaju tolko možnosti ako maju napriklad obyvatelia usa keby mali aj oni by boli taki uspešny a aj cela afrika by bola taka uspešna ...

Opäť len tvoj pohlad:
Pozri Izrael na africkom kontinente,založený v roku 1948 na púšti.Za hranicami štátu púšť ostala..

26.05.2019 | @@@

ano ten izrael ktory je bohata krajina a aj napriek tomu každy rok len vlada usa posiela do izraela 4 mld dolarov na podporu armady ano aj takto sa da zbohatnuť ked ti iny tlačia do štatu peniaze ...maš pravdu :D :D :D ....keby aj nam usa a dalši takto posielali peniaze tak už sme na urovni rakuska minimalne :P

26.05.2019 | PeterKN

Pre:@@@
Áno izrael dostáva 4mld$, ročne na zbrojenie,nie na výstavbu krajiny.

26.05.2019 | @@@

čo sa tyka toho hokejistu ved prave o tom pišem že ked sa k tomu nedostane ani nemože zistiť je je v tom dobry ...o tom su prave tie možnosti a nie o vašom kvakani že každy ma rovnake možnosti :P

26.05.2019 | Roman Kanala

Trojzavináč:

Ak chcete porovnávať obe možnosti, narodiť sa do bohatej a do chudobnej rodiny, tak ich musíte vyskúšať obe a empiricky porovnať výsledok. Tak ste sa najprv mali narodiť do bohatej rodiny, prežiť svoj život a potom sa narodiť do chudobnej rodiny a prežiť svoj život. A po druhej smrti sa narodiť znovu, tentokrát do neutrálnej rodiny, a všetko to podrobne popísať a analyzovať.

Takto to chce experimentálne overovať jeden opičiak bozky-bonzy, ale on to chce robiť s planetárnou klímou.

26.05.2019 | HromBlesk

PRD. Netrafil si na správne miesto, polositoa z HOrehronia, skor ako som isiel do skoly na priemyslovky som musel ist ručne kosiť kravám. NApriek tomu kamo červený diplom, študent roka, mama robila extra smeny aby mi dalal, ale potom neptrebovala 550 Sk za prospech...4 jazyky ...dnes ked som na strenuti manazerov vidim okolo seba nemcov anglánov a jediného z vych europy ..mna .. vsetci Vy uplakanci, nariekači čo kecajú že to enjde mi idete fest na nervy...umrčané panenky. NO podte nástup 2500 EUr vieš niečo?? tak pod sa ukázať..rád Ťa privítam.

26.05.2019 | @@@

ty k.kot rozumieš ako svet funguje ....len si mysliš že ty si viac aj ked si iba h.vno :P

27.05.2019 | chr

Prestaň používať vulgarizmy. Hrom ma 100% pravdu v jeho prípade. 3@ sa len snažíš zaviesť komunizmus so svojou 100% centnosťou. To že je niekto na spodku spoločenského rebríčka , ešte neznamená , že nemal príležitosti . Peter KN ti to vysvetlil presne . A čo sa ťýka izraela a dolárov tak nemusíš chodiť ďaleko . Iba tak sprostý národ ako je na zlodejsku môže odmietnuť dar na modernizáciu letísk. Nikde vo vesmíre nie sú veci identické ako to vidíš ty. Aj miesto prezidenta je len jedno , aj počet ministrov je obmedzený , aj počet mužov je obmedzený aj počet žien je obmedzený atď . Tvoj socialny rozmer sa bohužiaľ obmedzule len na tvoju osobu a tvoje potreby . To je z tvojich reakcii zrejme .

27.05.2019 | @@@

pišeš nezmysli ....nikde nikdy som nepisal že sa ma zaviesť komunizmus ....toto som už viackrat pisal že komunizmus je nemožni kedže ludia nedokažu byť nesebecky a nechamtivy .....

ale to nemeni nič na tom že zaujom štatu by malo byť aspon snaha o spravodlivosť ked ta snaha nie je potom čo ta prekvapuju vulgarizmy .....tento system je viac perverzny ako všetky vulgarizmy ake len poznaš takže sa tu nehraj na moralistu .....v kapitalizme je moralka len k.rva na poj.banie

26.05.2019 | HromBlesk

Ak zoberiem disciplinovanosť náckov a extremistov, ktorá je vyššia ako bežných slušných ľudí tak asi čaká tuto bandu SMER, KOLAR, KOTLEBA na rok pekný výprask. A dufam že budú prví čo naplnia novú väznicu na juhu Slovenska.

26.05.2019 | Martiman

Ja som skôr očakával disciplinovanosť voličov PS/Spolu. 20% pri 20% účasti, to sú 4% voličov. V parlamentných voľbách so 60% účasťou by im to stačilo na výsledok do 7%.

Stále jasne vedie "strana" nevoličov. Ak ich niekto strhne, ten bude vládnuť.

26.05.2019 | @@@

"Stále jasne vedie "strana" nevoličov. Ak ich niekto strhne, ten bude vládnuť."

z tych ktory su tam teraz ich isto nikto nestrhne k volbam

26.05.2019 | citatelTrendu

3@@@ - vystihol i to presne. Nie je koho voliť a ja už sa pomaly začínem modliť (som neveriaca), aby sa objavila nejaká normálna strana s normálnym ekonomickým a sociálnym programom.

Stranu čo začne podporovať drobných podnikateľov, živnostníkov, farmárov v zmysle živ sa sám a nespoliehaj sa na ÚPSVaR.

Stranu čo bude mať odborníkov a odvahu robiť potrebné reformy - zredukovať štátnu správu a samosprávu. Nepotrebujeme 8 VÚC, dokonca ani 3 kraje, obce s 300 obyvateľmi čo prežívajú dlhodobé suchoty.

Potrebujeme audiť štátnej správy, odborníkov vo funkciách a efektívnu samosprávu s jasnými kompetenciami. Menej úradov a úradníkov=viac peňazí pre mestá a regióny, menej úradníkov=viac občanom.

Chcem tak veľa? Celkom sa mi pozdával Drucker s jeho myšlienkami, ale či založí stranu a s akými vziami je vo hviezdach? Chcem tak veľa efektívne, odborne riadené Slovensko kde sa oplatí žiť a pracovať?

26.05.2019 | Emasculate

“Drucker s jeho myslienkami”...:)))))))))))))))))

28.05.2019 | Darija

citatelTrendu
Súhlasím s Vami vo všetkom, okrem Druckera. Tadiaľ by cesta neviedla.

Posledná nádej aspoň pre mňa je kiskova strana. Začal hovoriť o volebných obvodoch, dúfam, že pôjde ďalej aj v súlade s tým čo ste napísala a v súlade s tým, čo omieľam dokolečka dokola ohľadne zoštíhlenia štátnej správy a absolútnej redukcie samospráv.

Je choré, ak štát s 5 mil obyvateľov, má 2926 obcí s 2926 starostami, 2926 obecnými úradmi, 21.000 obecnými poslancami a viac ako 100.000 úradníkmi mestskej samosprávy. Je choré, ak BA má viac mestských častí ako 2.5 miliónový Paríž. SVK má iba 1.5 mil produktívnych ľudi zamestnaných v súkromnom sektore, podnikateľov a zamestnancov štátnych podnikov (železnice, pošta). Oproti tomu má vyše pol milióna štátnych úradnikov a drábov. Len policajtov z rôznych zložiek je takmer 30.000 (15 miliónové ČSSR v časoch socializmu ich malo 17.000, a to sme vraj boli policajný štát).

26.05.2019 | PeterKN

Pre:@@@
Obávam sa,že “strana” nevoličov neexistuje!
Ak by som aj ja takto rozmýšlal,tak včerajšie voľby by mali o jeden hlas menej.

Okrem toho môžeš sa angažovať a strhnúť tých voličov!

26.05.2019 | @@@

ved to je ten problem .....

keby bola skutočna demokracia tak by vo volbach bola aj mžnosť nevolim nikoho a tato možnosť by mala rovnake možnosti ako ostatne strany čiže po prekročeni 5% by obsadili kresla v parlamente ale s tym že by po nich ostali prazdne miesta ....


takže aj takto by sa to dalo demokraticky upraviť .....prečo sa to neupravy ved aj v parlamente maju možnosť zdržim sa a berie sa do uvahy na rodziel od nemožnosti v parlamentynch volbach nevoliť nikoho .....ale politikom taka možnosť vyhovuje lebo vedia že len tažko by potom mohli robiť to čo možu teraz a stať na tom že my sme menšie zlo dajte nam hlas potom by im menšie zlo nepomohlo a boli by nuteni pracovať pre väčšinu to ale oni nechcu a tak si volby vlastne takto sprivatizovali a hraju sa na vlastnom piesočku ktore je obmedzene len pre ich vyvolenych ludi ostatny nemaju pristup stačilo to vidieť ked sa tam dostal kotleba ako zrazu cela tato korporatna firma parlamentych volieb išla do sr.čiek amala sa z toho pos.rat že im z ich prieskoviska niekto ukroji a nie je to ani "naš človek " :D :D :D

27.05.2019 | chr

3@ ty si naozaj číslo . Bolo by zaujímavé čo by si povedal na otázku " prečo si sa vyskytol tu a teraz," Ale odpovede čítať naozaj nebudem . Ale daj jednu .

26.05.2019 | gejza77

sú tam ľudia, ku ktorým sa počas ciest do Bruselu hrdo priznám, ale viac je takých, za ktorých sa budem musieť hanbiť ....

26.05.2019 | zakaznik

Neomarxisti, kleptosocialisti a nacisti.

Možno to "volič" myslel dobre a poslal do eurosojuzu darmožráčov, v prospech ktorých bola tá inštitúcia aj pôvodne založená.

28.05.2019 | oko

mna najviac pobavia takito neostalinisti, uzivajuci si prijem v eurach, so zarucenymi europskymi slobodami. ako hujko Blaha

26.05.2019 | Roman Kanala

Problém je, že vy ušmudlaní psíci všetci čakáte na Mesiáša a nedochádza vám, že čakáte na Godota.

Všetci by ste chceli stranu presne šitú na mieru. Ktorá má rovnaké názory, spôsoby, zlozvyky predstaviteľov a všetko dokonale podľa vášho vzoru a očakávania. Ale taká strana neexistuje.

V realite existujú strany, ktoré vaše záujmy predstavujú lepšie a iné, ktoré ich reprezentujú horšie alebo vôbec nijak. Mojím záujmom je, aby sa tam vrátilo právo a aby som sa tam nemusel báť pricestovať na pár dní na dovolenku, ako sa chodí do ZOO. Ak pôjdem na dovolenku, ako sa chodí do ZOO, na Africko, Indicko, či Americko, je mi to jedno. Vlastne nie, nie je mi to jedno, ale dovolenka ako dovolenka. Ale pre vás, čo tam žijete, nejde o dovolenku, ide o celý život. Preto sa snažte, aby tam nebol chliev a nie aby ste mali dokolý súzvuk duší s niektorou stranou.

Ja mám jednu stranu, ktorú volím, lebo mi o nič nejde. OKS je strana ôsmych kaviarenských slušniakov, ako hovorieval Satinský. Keď zomrel, práve sme fernetili vo V-klube a jedna baba mi zbytok večera preplakala na pleci. OKS volím, lebo či pôjdem na voľby, či nepôjdem, výsledok bude rovnaký. Koaličný potenciál im zabil Šebej svojou smiešnou primabaleriálnou principiálnosťou, keď rozšiepil vlas na dvoje kvôli Kaníkovi a kvôli vlastnej ješitnosti. Kaník vraj chcel hodiť DS do válova Dzurindovi. Tak sa i stalo. SDKÚ-DS, Strana Dzurindových Káuz a Úskokov - Dzurindova Strana. Za Šebejovu osobnú tragédiu považujem vstup a zotrvanie v koalícii s omnoho väčším zlom, Ficom. Ale keď som mu napísal, že je ušmudlaný psík, chcel ma kopnúť do zubov s úctou.

Na zamyslenie. Nik vám nedodá stranu na mieru. Nie ste zákazníci, nekupujete. Ste žiadatelia. Vyberte si, čo vám vadí najmenej a prinesie najviac. Rozmýšľajte. Do parlamentných volieb, v ktorých naozaj o niečo ide, ostal ešte rok.

26.05.2019 | martin33

OKS kandiduje vo volbach ? NIektori ludia z OKS su v SaS (Osusky) a niektori kandiduju s OLANO.
Aj mne osobne je OKS ideologicky najblizsia, ale vacsinou volim tie vyssie uvedene strany.

26.05.2019 | Roman Kanala

Já neviem. Do Československa chodím málokedy, udalosti tam nesledujem. Vraj sa rozdelilo.

30.05.2019 | palo_sk

Peter Osuský je členom SaS. Z OKS je v parlamente za stratnu SaS O. Dostál.

26.05.2019 | @@@

ano strana na mieru neexistuje ...ale v hrubom musi strana niečo ukazovať nikto nerieši tie omrvinky na ktore sa mnohokrat niektore strany obracaju že čo oni presadili ake omrvinky ...tie su nepodstatne často tie sa často tykaju maleho percenta populacie takže v tom strana nemusi byť dokonala ale su určite veci ktore strana by mala mať a ktore by mala predložiť v prospech väčšiny ....demokratickej väčšiny ....

napriklad tu bolo zastropovanie veku odchodu do dôchodku ....prečo niekto neprišiel z ničim lepšim ?...len boli nadavky že toto nie ...ale ked toto nie čo velkej časti populacie sa to vyrazne dotkya najmä tych čo nesedia cely den na riti 40 rokov tak potom bud poviem ano lebo su to stari ludia a nebudu schopny dlhšie pracovať alebo navrhne nove riešenie ktore by bolo pre tych ludi prinosom ale namiesto toho sme tu mali len taki ktory boli za a tych ktory boli proti a im vyhovuje že ludia budu pracovať aj do 70tky a tym čo sa pracovať do 70tky nepači lebo vedia že dovtedy v takom tempe a v takej praci nebudu schopny tak ich to nezaujimalo ....čiže niekedy je to len o politickom alibizme riešiť veci jednoducho ako na a našim hajzlom za kotrymi stojime vyhovuej lebo ked budu nižšie vydavky na dôchodky potom viac možme dať tym našim k.kotom ach sorry kamaratom a pribuzdnym :D :D

26.05.2019 | bozsky

Oligarchovia zistili, ze Smer-SD konci a tak zaplatili mediam, aby tlacili Progresivne Slovensko. Ti dostali jasne noty, ze nesmu dovolit Slovensku odist, ani vystrkovat rozky, aby neohrozili dotacie, ktore cez Smer-SD a nasledne Progresivne Slovensko tito oligarchovia chcu ako odmenu za marketing. Masina ide, ludia su hlupi, oligarchovia oslavuju.

26.05.2019 | martin33

Oligarchovia nemuseli mediam platit, tie media im patria, stacilo vydat prikaz.

26.05.2019 | Darija

Smer, PS a LSNS sú extrémistické strany. Každá svojim spôsobom. Smer a LSNS, tak tými sa neoplatí vôbec zaoberať. Ale ako vždy tvrdím, slovač je tupá ako delo. Dať hlasy populistickej neomarxistickej demagogickej strane ako je PS, bez vízie a programu, tak to je príliš silné kafé. A čo omiela simecka stále dookola, je fraška. Prinesieme Európu na SVK. Budeme zastupovať hlasy Slovákov v EP... aké hlasy preboha? Slovensko pred krachom vo všetkých podstatných oblastiach, korupcia, súdnictvo, školstvo, infraštruktúra, regionálne rozdiely, zlodejstvá a vraždy v priamom prenose, cez pol milióna ničnerobiacich rómov, cez 600tsc úradníkov v štátnej správe, cez milión dôchodcov etc. To bude simecka prednášať v EP ako zástupca hlasov Slovákov??? Nie. Nebude. Bude poberať denné diéty na úrovni mesačného dôchodku našich najslabších starkých (poslanec/340 eur per day). Žiadna vízia o reforme orgánov eu, vrátane volieb a parlamentu (721 kusov). Končím. Tlak mi stúpa...

26.05.2019 | atabaz

Čudné konštatovanie v nadpise článku. (Zostavovateľ článku TASR či TREND.sk?) Vraj - " Smer prepadol."
Druhé miesto v poradí úspešnosti v eurovoľbách na Slovensku - to je "prepadák"?
Ďalšie čudné konštatovanie "Potvrdené - ľudia chcú zmenu" , tvrdí pán prezident (Aj s ĽSNS?)

A kto má mať zastúpenie v Európskom parlamente za SR?! Skutočne tí, ktorí si tento post (aj s nemalým platom) najviac zaslúžia, ktorí už niečo zásadne progresívne, pokrokové urobili aj doma pre svoju krajinu?! Skutočne budú poslancami EP za SR len tí najzaslúžilejší občania Slovenska?

26.05.2019 | Darija

atabaz, viem si predstaviť napr zmenu pri voľbách do europarlamentu. Napr každý štát v eu by nanominoval nie politické strany s menami, ale vyslovene elitu z rôznych oblastí spoločenského života, ktorí majú kus práce a added value svojej práce na SVK.

Boli by nezávislí, z kandidatov by sme volili max 2. Na celoeurópskej úrovni. Znížil by sa počet poslancov zo 721 na X. Ďalším pozitívom by bolo, že by neboli odtrhnutí od reality na SVK. Pretože si to tu reálne prežili a spoločnosť má voči tejto elite, nesplatený dlh.

27.05.2019 | MG151

Som za tento systém a to dokonca aj na SK. Prečo by sme mali platiť celé politické strany, ktoré potom aby sa dostali ku korytu sa musia zaviazať oligarchom a iným archom. Keby sme aj do parlamentu volili osobnosti, bolo by to lacnejšie, pretože by tam išli len jednotlivci a keďže sú osobnosti, boli by známe (aspoň vo volebnom obvode, kde sa uchádzajú o zvolenie). Ale to by bolo nutné prekopať celý volebný systém a tej zmení iba revolúcia. Tí, čo sedia na Zlodejskom vŕšku ten záujem nemajú.

27.05.2019 | bohuskoknm

Aj mne je OKS najbližšia, no musím voliť pragmaticky. Po včerajších voľbách ma aspoň potešil výsledok Kolár, Bugár a Danko.

27.05.2019 | chr

Všetky voľby( parlamentné , prezidentské , eurovoľby) od revolúcie len ukazujú akým smerom sa ľudia ako spoločnosť vyvíjajú. Vidno tu prianie akoby mala spoločnosť vyzerať na jednej strane a realitu ako spoločnosť skutočne vyzerá . Dajte si do grafu vysledky po voľbách , hospodársku realitu , sľuby a zmeny po volebnom období a potom uvidíte , či sa ako spoločnosť posúvame k lepšiemu alebo stagnujeme alebo ideme k horšiemu . Či oscilujeme okolo jednej úrovne alebo je vektor ťahu niekam namierený . Mne to zatiaľ vychádza , že na zlodejsku sa ľudia učia čo môžu a čo musia. Raz hore raz dole . Ale celkovo mi to vychádza na malý progres v spoločnosti . To značí , že čas na zlepšenie stavu spoločnosti bude dlhý. Ale sú tu aj malé lastovičky , ktoré tento proces trochu urychľuju ( napr veci po nešťastnej smrti J.K a M) . Ale je to naozaj len malý progres. Uvedomelosť spoločnosti je na relatívne nízkej úrovni . Toto sa musí zmeniť aj keď to bude trvať dlho a ja a ani 3@ sa toho nedožijeme. A možno skončíme ako v liliputinove vo svojom vlastnom Martixe , tak ako to navrhuje SNS.
Počkáme a uvidíme.