Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nový prieskum o Kiskovej strane: skončila by štvrtá, najviac by brala koalícii PS/Spolu

07.06.2019, 09:50 | TREND.sk

Prvá by skončila strana Smer-SD. Za ňou by sa umiestnila koalícia PS/Spolu, tretí by skončili kotlebovci. Ohlásená strana Andreja Kisku by sa umiestnila na štvrtom mieste.

  • Tlačiť
  • 27

Potenciál novej strany Andreja Kisku sa pohybuje na úrovni 28,3 percenta. Namerala ho agentúra AKO pre Hospodárske noviny. V prieskume sa ľudí pýtali otázku: „ak by boli voľby teraz, či by ste zvažovali, že by ste túto stranu volili či nevolili?“ Dáta zbierali od 28. do 31. mája, tesne po eurovoľbách.

Neprehliadnite

Reálne by hlas A. Kiskovi dalo 10,8 percenta opýtaných. To by znamenalo štvrté miesto za Smerom, koalíciou PS/Spolu a stranou Mariana Kotlebu. Prezident ešte meno strany neoznámil. Spustil iba stránku Je nás viac a tiež bilbordovú kampaň.

Agentúra AKO vo svojom volebnom modeli zisťovala preferencie strán s Kiskovou stranou, ale aj bez nej. Kiskovci by podľa tohto modelu zobrali Smeru 1,3 percentuálneho bodu, PS/Spolu 2,4 percentuálneho bodu, kotlebovcom 1,1 percentuálneho bodu, liberálom z SaS 2 percentuálne body.

Noviny upozorňujú, že potenciál novej strany bol na úrovni štyridsať percent, ale klesol na zhruba tridsať percent. „Keď niekto nezávislý oznámi novovznikajúci subjekt, tak si viac cieľových skupín myslí, že to môže spĺňať ich predstavy. Akonáhle sa začne strana konkretizovať, tak je logické, že časť cieľoviek s tým súhlasiť nebude. Niekomu bude prekážať zameranie, inému nejaké meno, až sa to bude zužovať na presnú cieľovú skupinu,“ povedal Václav Hřích z agentúry AKO  pre Hospodárske noviny.

  • Tlačiť
  • 27

Tagy Andrej Kiska