Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Odmeny pre finančných sprostredkovateľov sú pre klienta záťažou. Kažimír chystá zmeny

23.03.2018 | SITA

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

23.03.2018 | Andrej_sk

Neviem o co mu ide. Ale viem, ze je to prave NBS a ministerstvo financii, ktore navysuju ceny financnych produktov. Uz len tym, ze rastie mnozstvo papierov, ktore musi klient obdrzat. Uz je ich tolko, ze jediny vysledok je, ze klient sa v tom totalne straca a naklady sa vyrobou tychto dokumentov zvysuju. Nejde len o samotny papier, lebo nie vsetci klienti si praju emailovu komunikaciu, ale aj tie pdf musi niekto napisat, dat tomu grafiku, pravnici musia kazdy jeden dokument schvalit, musi sa nastavit system, vyskolit agenti a pri kazdej zmene dokumenty editovat.
A co sa tyka provizii agentom - kedze su to zivnostnici, ktori nedostavaju plat, musia byt nejak odmenovani, zadarmo robit nikto nebude. Cize klient zakonite tu jeho proviziu zaplati aj keby sa Kazimir postavil na hlavu a odrazal usami. Rovnako ako odmena predavacky musi byt zaratana do ceny tovaru co predava. Agent musi klientovi povedat, ze za jeho zmluvu aku proviziu dostane. Predavacka takuto povinnost nema. Cize neviem co chce Kažo dosiahnut, ale je to typicka smeracka strategia zahmlievania a riesenia zastupnych problemov.

23.03.2018 | Andrej_sk

A este 2 perly:
"Klienti komerčných bánk a poisťovní by mali mať k dispozícii formuláre, ktoré im poskytnú informáciu o hlavných položkách vstupujúcich do ceny finančných produktov" - hodnota budov poistovne, agentur, naklady na matematikov a programatorov, uctaren, likvidatori,...?

"V rámci novely sa hovorí aj o regulácii výšky odkupnej hodnoty v životnom poistení. Malo by sa tak podľa ministerstva financií zabrániť tomu, aby klient znášal v prvých rokoch všetky náklady spojené s uzavretím poistnej zmluvy" - KAZDY naklad sa premietne do ceny produktu. A preco prave v prvych rokoch nema? Ved prave v prvych rokoch najviac rusia zivotne poistenia. Keby si to poriadne rozmysleli a keby stat konecne radsej zacal ucit ludi financnej gramotnosti. Ale ta evidentne chyba najma ministrovi financii :(

23.03.2018 | citatelTrendu

Pán Kažimír, máte to v závitoch pomýlené. Zlodejny a nenažranosť politických strák na hradnom vŕšku sú pre Slovákov záťažou.

Začnite vami, hradnými zbojníkmi. Prestaňte kradnúť, hneď tu bude raj na zemi.

24.03.2018 | mánička

ale veď oni ten raj už majú.....raj je len pre vyvolených - či zvolených???

24.03.2018 | TotoTuSomJa

+++
Presne tak, ryba smrdí od hlavy. Pozrite sa do zrkadla politici, efektivitu začnite hľadať u vás.

24.03.2018 | demo50

Kažimír už nie prvý krát dokazuje občanom, že je hlúpy, iný dôvod môže byť iba cielená objednávka oligarchov z pozadia SMER s.r.o.. Vyjadrím sa iba k sprostredkovateľom v poisťovníctve, pretože v poisťovni som pôsobil. Prečo používajú poisťovne ako tzv. získateľov sprostredkovateľov? Hlavný dôvod je ten, že sú pre poisťovňu lacnejší ako jej kmeňoví zamestnanci, to je fakt. Ak pripustíme, že v kalkulácii poistného sú v priamych nákladoch rovnaké provízie pre sprostredkovateľa a kmeňového zamestnanca, tento potrebuje ešte kanceláriu, stôl, stoličku, počítač, auto, atď., čo však zvyšuje režijné náklady poisťovne, premietnuté do kalkulácie poistného. Doteraz všetky "geniálne nápady" Kažimíra v poisťovníctve znamenali iba zvýšenie poistného a tým aj nedostupnosť niektorých produktov poisťovní pre všetkých občanov. Navyše poisťovne a sprostredkovateľov žmýkajú aj úradníci v NBS zvyšovaním poplatkov za dohľad, ktorý ale fakticky nevykonávajú (viď kauza Rapid Live). Z tohto všetkého občan uvidí iba problémy a vyššie poistné, benefity smerujú k „našim ľuďom“.