Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Parkovacia politika v Bratislave naráža na mestské časti. Chcú viac peňazí

21.05.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (42 reakcií) Pravidlá diskusie

21.05.2019 | dubovam

z toho spravili zasa totalny gulas, ak mesto centralne obstara a bude prevadzkovat system, nemozu predsa mestske casti urcovat, kde sa bude platit, lebo sa moze stat, ze system bude dimenzovany na 100 a potreba bude 1000 (a naopak, to zasa potom bude zbytocne drahe)
musim povedat ze naozaj solidny kus prace, totalny zmatok, takto sa nikdy nedohodnu = fail... a nakoniec ak sa to za cenu "uplatkov" (vypalne pre starostov) nieco presadi, bude to totalny zmatok...
a v tej vallovej knizocke to bolo tak pekne napisane... holt nevydalo

21.05.2019 | dubovam

resp. nevydallo :)

21.05.2019 | al0

pozri mi pls do tvojej vesteckej gule ake bude pocasie cez vikend, diky

21.05.2019 | Falco

Vallo je neschopny nimand. Dokazy o tom pekne popisuje blog https://dennikn.sk/...

21.05.2019 | Uspesny startupista

Pionierikovia a zväzacikovia (team Vallo) pripravili marketingovy materialik o parkovani, ktory by nepresiel ani ako semstralna praca na obchodnej škole:-) Ale je pekne vyfarbeny:-)

21.05.2019 | HromBlesk

Jajj tak navrhnite VY... podobne systemy vo svete fungujú. Prečo neskúsiť na Slovensku. Slovensko je v autopuberte, každý auto ako status, najlepšie dve. Musíme zmeniť myslenie.

21.05.2019 | wtf

Heh a teraz sa priznajme kto vlastne toho Valla volil? Čítal si volič vobec jeho program? Alebo sa nechal oblbnut merketingom (podobne ako pri Caputovej) a rozprávkach o dobre a zle? :)

22.05.2019 | Marek111

vallo sa dostal zatial najdalej, co sa tyka zavedenia park. politiky. este by som pockal.
to je ako s obmedzeniami na gagarinovej. vsetci mali plnu hubu, aky to bude fail a ako skolabuje doprava a bude to vallova chyba. a cele to funguje. auta prejdu, mhd ma prednost. parada.

22.05.2019 | al0

ti "vsetci" s tou plnou hubou bola akurat tak armada Blahovych trollov ktora sa tu v diskusiach usadila... vidis ich aj tu

22.05.2019 | ppan2

funguje? :-) a parada?

funguje to ciastocne len preto, ze ten povodny nezmysel s bus pruhmi nastastie zrusili a nechali bus+nakladne auta a druhy dolezity dovod, ze mu na bus pruhy obrovske mnozstvo vodicov kasle a kedze kamery a strazenie bus pruhov bolo take male klamstvo, tak mu tam chodi na drzovku kde-kto

takze ti slusni ciastocne uvolnia pruh pre trolejbusy a ti sebevedomejsi sa presmyknu

22.05.2019 | Marek111

ppan - to je klasicka vyhovorka, ze "vela vodicov na to kasle". potom nefunguju ani plne ciary, lebo vela vodicov jazdi aj cez plnu.
a zrusme aj prechody, lebo vela vodicov neda prednost chodcom.

21.05.2019 | zajo-

jedna vec to istí, že sme všetci gitaristi...

21.05.2019 | Hatatitlova kobyla

No, takze sme si marketingovo pocvicili, par hipsterskych hlasov sme dostali a terazky supky dupky robit realnu robotu. Zabudnume na vlhke sny cyklokoalicie a podobnych a robme veci pre danovych poplatniko.
Napriklad postavit pre obyvatelov parkoviska. Lebo to je to, co chcu.

21.05.2019 | martin33

Problem je, ze obyvatelia (a aj ti co tu nebyvaju, ale len dochadzaju) chcu tie parkoviska zadarmo. A to akosi nejde. Na parkoviska treba peniaze. Tie moze mesto dostat alebo z parkovneho, alebo z vyssich podielovych dani (zvyhodnene parkovne pre rezidentov moze nalakat ludi k trvalemu pobytu) alebo zo zvysenej dane z nehnutelnosti.

22.05.2019 | milo.milo

V článku sa veľa píše o Starom Meste, tak len na okraj, veľká časť obyvateľov Starého Mesta (zóna BPS) za parkovanie platí už od roku 2006, parkovacia karta stojí 60 eur ročne.

21.05.2019 | sreto23

Nechceme dalsie parkoviska, resp nechceme ich namiesto parkov a zelenych ploch, pod existujicimi parkoviskami sa kludne mozu postavit, ale pekne spoplatnene. Niektory ludia chcu prejst aj s kocikom po chodniku, ci sa moct nechat dieta hrat na trava. Ak by sme mali urobit parkovanie pre vsetky auta v BA, tak by tu nic okrem parkovisk nebolo. A aj tak by to bolo malo, lebo cesty sa nafuknut nedaju. Jedine riesenie ako sa da poriesit parkovanie a doprava v BA je ze tu bude menej aut jazdit a parkovat. A to sa docieli napr spoplatnenim + kvalitnejsia MHD( bus pruhy, viac busov) ale treba obidvoje a naraz.

21.05.2019 | HromBlesk

Neushalsím aby sa stavali dalšie parkoviská za naše prachy na riešenie individuálneho majetkového problému, čo sa volá auto. Ak si kúpiš auto tak sa staraj čo sním. TO nie je verejná vec. Tak stavajme teda boxy na odkladanie kolobežiek, lyží, skatebordov, topánok na vyše... JA bývam v rodinnom dome, platím dan ako fras, mám parkovisko na vlastnom pozemku na vlastné náklady...sedlák z činžáku nebol ani na jednej dobrovolnej akcii platí 6 x menej ako ja a mesto mu má postaviť za moje prachy parkovisko?? dakujem pekne. 1. všetky autá napísané na firmy a podnikateľov 10x vyššie parkovné..nech si riešia podnikanie na firmu a nie za verejné prachy. Pozri po parkoviskách kolko dodávok tam v noci stojí, kolo firemných aut.

21.05.2019 | Hatatitlova kobyla

No, tak ak sa mozu stavat tenisove haly a ihriska a vybehy pre psov a co ja viem co, tak aj parkoviska, ta ne?

Irony off: platim aj teraz. Budem aj potom, nemam problem. Je normalne, ze mesto prevadzkuje parkovacie domy a zaraba na tom, alebo aspob pokryva naklady.

21.05.2019 | TotoTuSomJa

Zo strany mestských častí ide jednoznačne o nenažranosť, pretože väčšiu časť nákladov znáša mesto, rovnako ako starostlivosť o cesty aj chodníky. Nebolo väčšej blbosti ako Nižňanského reforma čo tu nastrala množstvo mestských častí a s tým súvisicach nákladov. A keď chcete niečo riešiť tak sa len vyhovárajú radnica vs MČ. Dúfam že sa po voľbách dočkáme nejakej reformy samospráv, tých nenažrancov treba zrušiť.

21.05.2019 | HromBlesk

v tom om s Tebou za jedno, myslím Dánsku určilo hrnaicu najpr 4000 potom 10000 obyvateľov. A podme aj znížiť kraje. Na čo to všetko je.

22.05.2019 | Vauban

instit financnej politiky na MF to v spolupraci s ekonomickou univerzitou v BA uz predsa zanalyzovali, staci si to dat do googla...bola aj taka aplikacia na webe, ze sa zadal nazov obce a vyplulo to moznosti spojenia s inými obcami (nejake dva druhy spajania podla hentoho a tamtoho)...vsetky obce keby sa takto pospajali (administrativne) tak to bolo tusim vyse 200 milionov eur rocne (len pre ilustraciu nove Razsochy maju stat cca 100 milionov, alebo cestny obchvat vacsieho mesta stoji tiez do 100 milionov), samotna BA bez MC by usetrila nejakých 10+ milionov tusim

je tam ale drobna nevyhoda, teraz je v tom systeme totiz cca 25 000 teplych miesteciek pre stranikov v regiónoch...preto to NRSR nema volu rusit, casto tam sedia aj ti isti ludia

21.05.2019 | Jozko Ferko

tak a máme tu NOvú Daň a volá sa Parkovné

21.05.2019 | shaggy

Ja som jeden z mála, čo si tu myslí, že Dane sú krádež.
Ale vysvetli mi aj ty, ako môže byť toto daň? Môžeš mať predsa auto aj bez toho, aby si platil. Platíš len za to, že parkuješ na mestských pozemkoch. To je daň?

21.05.2019 | Bertil

Jozko Ferko by rad parkoval zadarmo na cudzom pozemku a ked ma zaplatit 39 EUR rocne (co je 3,25 EUR/mesiac), tak to vypisuje o novej dani. Ja som tiez posledny co schvaluje nove, alebo vyssie dane, ale toto nie dan ani zdaleka a spoplatnene parkovanie v BA tu malo byt uz davno.

21.05.2019 | Jan25052

Spoplatnene parkovanie v BA predsa je. Vid bps bodka sk.
Preco su asi tak tieto spoplatnene podzemne garaze prazdne?

Tu sa jedna o spoplatnenie parkovacich miest pred panelakmi. Vzdy to bolo zdarma; ako vstup do lesa; alebo do parku v meste. (podme kreativne - spoplatnit vstup do uradu? :)

Davat spoplatnenie ludom co idu z jednej mestskej casti do druhej je pekna zlodejina. Bud ides z Lamaca do Karlovky 10 minut autom; alebo vecnost busom.
pisali--Mimo miesta bydliska, v iných častiach bude môcť s prvým autom parkovať dve hodiny zadarmo, následne bude platiť podľa tarify platnej pre mimobratislavských vodičov.)
cize: 8 hod - 2 hod = 6 *(0.5 az 2)E = (3 az 12)*5=(15 az 60)*4.34= 65E - 260 E mesacne.

22.05.2019 | Valec57

Mesto ani mestské časti presne nestanovili, kde a v akom čase sa bude za parkovanie platiť a vy už máte vyrátané, koľko Vás to vyjde. Zaujímavé.

Ja som si tiež robil podobný prepočet (bez známych údajov) a u nás v rodine to nateraz vychádza na 10 € ročne za kartu a možno nejakých 20 € za hodinové parkovanie.

21.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Ja platim momentalne cca 40x viac, ako chce pan Vallo. Nemam s tym problem, lebl mi to garantuje miesto.
Mam problem platit 50eur a nic za to nedostat, len loteriu ci zaparkujem

21.05.2019 | Bertil

Ale mas na vyber, nikto ta nenuti platit.

21.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Mozes to rozviest? Ja platit chcem. Ale uz nebudem moct platit za poskytnutu sluzbu (vyhradene miesta sa zrusia), ale budem platit za nieco co nechcem a nic mi to neda.

22.05.2019 | Vauban

a suhlasil by si teda napríklad s aukciou tvojho plateneho miesta? Je tu viac aut ako je miest, kazdy chce parkovat a v mojej MC uz dalsie vyhradene miesta neprenajimaju, lebo je ich prilis vela (v mojom sídliskovom dvore je asi 200 parkovacích miest, na kazdej strane cca 100vka a cela jedna strana je vymalovana)...tak dajme aukciu, napríklad kazdy mesiac, co ty na to?

22.05.2019 | Bertil

Ak mas/budes mat vlastnu garaz, garazove statie, miesto vo vlastnom dvore tak nemusis platit nic naviac.
Ale ak chces nadalej parkovat na verejnom priestranstve tak tych 39, alebo 49 EUR budes musiet plati a to aj bez garancie, ze zaparkujes pred svojim bytom, alebo v jeho blizkom okoli. Osobne si myslim, ze po zavedeni parkovacej politiky sa situacia pre ludi, ktorí maju v BA trvaly pobyt zlepsi, lebo sa znemozní/znacne predrazi parkovanie pre ludi bez trv. pobytu v BA. A ked je pre niekoho vela dat cca 4 eura mesacne za (aj ked negarantovane) parkovanie tak tomu uz nerozumiem vobec.

22.05.2019 | YaDo

Az na to ze to co radnica navrhla bolo ze Jozko Ferko zaplti 39 Euro rocne a stale bude parkovat tak ako doteraz.
Preto mi prislo celkom rozumne ze radnica trosku spomalila.
Pointa je ze tie parkovacie domy musia vzniknut v rezidencnej zone akurat nikto nechce byvat vedla nich takze miest kde by sa vobec dali vybudovat nie je vela.
Ked to dotiahneme ad absurdum - je to ako byvat v Petrzalke a mat garaz v Dubravke

22.05.2019 | martin33

Jozko Ferko nebude prakovat ako doteraz, pretoze Jurko Danko, ktory nema v BA trvaly pobyt, bude finacne donuteny neparkovat svoje auto v BA a tak bude viac priestoru na parkovanie pre Jozkov Ferkov.

21.05.2019 | peterval

Ide o peniaze, Vallo a jeho sponzori objavili, že môžu vyberať daň za nič , pretože o to tu ide. Občan nedostane ani nové parkovacie miesta na sídlisku, ani nové metro, ani nejaké zlepšenie integrovanej dopravy. Vallo mu za vybraté milióny nebude garantovať že po príchode večer na sídlisko bude kde zaparkovať. Ale kedže pre štát a úradníkov sú občania iba nevoľníci, Vallo sa chystá vyberať milióny protislužbou za nič. A na týchto miliónoch chcú mať podiel aj mestské časti, rozumej konkrétni úradníci, ktorí budú prerozdelovať toto auto výpalné. A kedže Vallo chytil slinu a uvedomil si že jednoducho nariadenou daňou vie vytiahnuť milióny od ludí, už teraz pripravuje ďaľšiu dan, Vallo chce zdvojnásobiť daň z nehnuteľnosti pre každého bratislavčana.
Viac o Vallovi a jeho víziách ako brať peniaze a prerozdelovať peniaze v blogoch:
https://dennikn.sk/...
https://cmorej.blog...
https://lucanic.blo...
https://palko.blog....

Asi najlepšie nazval Vallovi výpanú auto daň Palko: Vallova parkovacia politika= najväčší podvod v dejinách Bratislavy

21.05.2019 | Bertil

Ak sa ti zda 39 EUR rocne za moznost parkovat vo svojej mestskej casti vela tak si mozes kupit garaz, alebo predat auto. Nikto ta nenuti platit - podla teba dan za nic.

21.05.2019 | citatelTrendu

peterval-nekupuj, nie je to povinnosť. Ja s parkovacou politkou súhlasím. Nie je to žiadna novinka, platí sa vo všetkých väčších mestách na západe. Dane nastavili progresívne na počet áut čo je v poriadku. Verejný priestor nie je a nemá byť zadarmo.

Vidíš to zle, nenažranci sú tu mestské časti. Celé to obrába magitstrát, mestské časti si chcú len trhnúť väčší kus koláča. O nič iné tu nejde, len handlovačka. Aj oni vedia že regulácia áut prísť musí.

Časť ľudí si povie že občas využívané auto ani nepotrebuje a časť ľudí začne do práce jazdiť MHDčkou-preto tá 2 hodinová sadzba v inej MČ. A je to správne. Prečo by si mal zabezrať celý deň verejný priestor v inej MČ, ak to chceš, budeš po 2 hodinách platiť.

21.05.2019 | Falco

peterval pisal o Vallovi aj v sirsom zmysle. Fakt je, ze Vallove navrhy su prvoplanove, nepremyslene a nesystemove, pretoze pocita so sucasnym stavom, ale po zavedeni parkovacej politiky sa veci zmenia, lenze on s tym nerata. Treba si precitat aj tie odkazy, co dal - tam si mozes urobit obraz o neschopnosti Valla a jeho "teamu"

22.05.2019 | olivertwist

PP = parkovací PAŠKVIL z TÍÍMU VÁLEK + Kratochvílová je absolútny nezmysel, ide le o bohapusté bolševické ZDANENIE OBČANOV - bez akejkoľvek náhrady, ponuky....

22.05.2019 | PaloK

Treba si všimnúť, že Vallova parkovacia politika je postavená na zavedení novej dane. Nie je postavená na pláne systematického/udržateľného rozvoja parkovania, ale na výbere dane z automobilu.

Vallo chce zaviesť DAŇ, nie poplatok, zavádza. Preto, lebo za POPLATOK je povinný dať PROTIHODNOTU. Myslíte si, že keď večer nebudete mať kde zaparkovať, tak zavoláte Mestskú políciu, ktorá to potvrdí, a Hlavné Mesto Vám vráti alikvótnu časť tohto "poplatku"? Nie. Mesto negarantuje dodanie žiadne protislužby za vybraté peniaze. Preto, ak stále bude Vallo používať termín POPLATOK, ide fakticky o zavádzanie a klamanie.

Prečo by mali tisíce ľudí, ktorí za prácou dochádzajú na opačný koniec mesta zabíjať 1h+ cestovaním v stále sa kaziacich autobusoch? Prečo si podnikateľ môže dať tento "poplatok" do nákladov, rovnako ako auto, ktoré kúpil len preto, aby odrbával na danich, a rodina, ktorá to auto nutne potrebuje musí poplatok platiť zo svojho čistého príjmu? Prečo je problém postaviť blbý garážový dom, ale nie je problém nakupovať na úver nové električky a autobusy, ktoré sa stále kazia a zvyšovať zadlženosť mesta?

A ako budú do práce cestovať obyvatelia rezidencií, ktoré developujú Vallovi sponzori?

22.05.2019 | bluehen

Cielom tohto je dostat cast auta z ciest - tych najchudobnejsich resp najlakomejsich aby uvolnuli miesto bohatym a rozhadzovacnym.
50 eur nema byt ziadny "poplatok za sluzbu" ako si tu mnohi domyslaju. Ale prave takato dan a urcite ju bude treba nastavit na radovo nasobnu hodnotu, lebo ked ju vsetci zaplatia, nic sa nevyriesi (akurat mesto vyberie viac penazi).

22.05.2019 | Bertil

Ale tych 50 eur budes moc zaplatit iba ak mas v danej mestskej casti trvaly pobyt. Kolko si myslis, ze napr. v Petrzalke parkuje aut a ich majitel tam nema trvaly pobyt? 10% alebo 20% alebo 30%? Tak o tolko percent menej aut by malo parkovat v Petrzalke (samozrejme teoreticky), cast ludi si urcite zmeni trvaly pobyt.

22.05.2019 | romancek

Treba zrušiť všetkých 17 mestských častí a kompetencie presunúť na mesto. Ušetria sa peniaze na platoch, kanceláriách, vodičov a sekretárok 17 starostov a odmien 317 poslancov jednotlivých MČ, odpadne večné handrkovanie, či má nejakú cestu, chodník alebo trávnatú plochu v správe MČ či mesto ( a má tam teda zametať, kosiť, opravovať výtlky a pod.) a všetky spory a problémy v súvislosti so zavedením parkovacej politiky či ne/činnosťou stavebných úradov.