V asi hodinovej powerpointovej prezentácii plnej čísel a príkladov z praxe sa človek nezorietovaný v problematike mohol trocha stratiť. Tí, ktorí dianie okolo parkovacej politiky sledujú podrobnejšie, sa dozvedeli už čiastočne známe čísla o cenách parkovného, o deľbe výnosov z parkovania či o plánoch, ako zlepšiť MHD, aby bola atraktívna aj pre zarytých motoristov. TREND vybral najzaujímavejšie čísla a argumenty, ktoré na prezentácii odzneli, a ktoré mesto vyvesilo aj na svoj web.
1. Autá v uliciach Bratislavy pribúdajú rýchlo
V hlavnom meste Slovenska pribúda počet áut na uliciach veľmi rýchlo. Za posledných 10 rokov počet evidovaných vozidiel v Bratislave stúpol o viac ako 100-tisíc z 201-tisíc v roku 2008 na 308-tisíc. Tieto dáta uvádza magistrát s odvolaním na ministerstvo vnútra. Autá nielen plnia ulice v čase dopravných špičiek, ale majú problém aj s parkovaním pred prácou či pred obytnými domami. Navyše, do mesta každý deň prúdia ďalšie tisícky áut (viac ako 33-tisíc) z okolitých miest a dedín. Aj ich vodiči chcú niekde parkovať. Najlepšie pri práci.
Primátor M. Vallo tvrdí, že za problémy s parkovaním ani zďaleka nemôžu najmä mimobratislavskí vodiči. „Asi 89 percent áut parkujúcich cez deň v Mlynských nivách patrí Bratislavčanom,“ spomenul v prezentácii.
Neprehliadnite
-
Parkovacia politika v Bratislave naráža na mestské časti. Chcú viac peňazí
Vallovi neprejde parkovacia politika bez pripomienok a ústupkov v prospech mestských... -
Boj o výnosy z budúceho parkovného sa začal. Mestské časti chcú viac z koláča
Starostovia bratislavských mestských častí v ankete vysvetľujú, ako si chcú deliť... -
Vallo chce ukázať podrobnosti k parkovacej politike. Už narazil na odpor
Verejné prerokovanie je naplánované na 22. mája na 17.30 h v bratislavskej Starej...
2. Zonácia: platiť sa nebude všade
Keďže je áut veľa a parkujú doslova všade, kde sa dá, sa ide parkovanie regulovať. Vytvoria sa spoplatnené parkovacie zóny. Na ich vytvorení budú spolupracovať jednotlivé mestské časti s mestom. Platené zóny však nebudú v celej mestskej časti.
„Spoplatňovať by sa mali len tie miesta, kde sa podľa prieskumu zistí, že ich obsadenosť je nad 90 percent v sledovaných časoch,“ vysvetľoval M. Vallo. Tam, kde problém s parkovaním nie je, platené zóny nevzniknú. Jedná zóna by mala mať okolo dvetisíc parkovacích miest. Návrhy niektorých spoplatnených zón už tiež mesto zverejnilo v v návrhu všeobecného záväzného nariadenia (VZN) o parkovaní.
Parkovanie v zónach nemusí byť automaticky spoplatnené počas celého dňa. Na sídliskách môže byť spoplatnené len nočné parkovanie, pred kanceláriami zas denné.
Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU
už od 94 centov / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
- Obmedzenie reklamy na TREND.sk
Prihláste sa.
Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €
Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.