Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Perieme až príliš často. Vzniká móda, ktorá vydrží mesiace bez práčky

19.06.2019, 19:00 | Adrián Berecz | © 2019 News and Media Holding

Je leto, vonku sú vysoké teploty, dusno a páľava. Stačí polhodinová vychádzka na priamom slnku a väčšina ľudí už je dostatočne spotená natoľko, aby po príchode domov svoje oblečenie po prvom nosení automaticky zahodila do koša s bielizňou na vypranie. V rodinách s malými deťmi bežia cez leto práčky prakticky nepretržite. V súčasnosti však vzniká čoraz viac značiek, ktoré ponúkajú „zápachuvzdorné“ oblečenie a ktoré poukazujú na environmentálny aspekt ich biznisu.

  • Tlačiť
  • 12

Tagy

móda

Príliš časté používanie práčky nie je pre planétu prospešné. Tieto zariadenia zodpovedajú za 17 percent spotrebovanej vody v domácnosti a za štvrtinu uhlíkovej stopy, ktorá vznikne počas celkovej životnosti odevu, upozorňuje magazín Fast Company.

Neprehliadnite

Správa elektrotechnického koncernu AEG odhaduje, že približne 90 percent vypraného oblečenia v skutočnosti nie je natoľko špinavého, aby ho museli ľudia hádzať do koša na bielizeň. Prehnaná potreba prať všetko už aj po jednom použití je podľa spoločnosti výsledkom nastolenej kultúry takmer sterilnej hygieny, ktorú okrem iného umocňuje a podporuje aj marketing značiek predávajúcich aviváže a pracie prostriedky.

„Jediný spôsob, ako môžu značky pracích prostriedkov rásť, je navodiť v zákazníkoch pocit, že musia prať svoje šaty častejšie a častejšie,“ hovorí bývalý zamestnanec marketingového oddelenia spoločnosti Univeler, ktorá vyrába desiatky značiek pracích prostriedkov na celom svete.

Raz za sto dní

Startupy a firmy venujúce sa vývoju a predaju oblečenia, ktoré vydrží bez prania dlhší čas, zdôrazňujú, že na začiatku musia zničiť zákazníkovu rokmi vybudovanú psychologickú bariéru a presvedčiť ho 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 12

Tagy móda