Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Petržalčania: Nemáme isté parkovanie. Môžu za to podnikatelia či „CPčkári“

05.11.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (84 reakcií) Pravidlá diskusie

05.11.2019 | Lukocko

Zdravim, v clanku mate chybu. Casove doposielanie (co je v preklade Preposielanie zasielok) stoji 5 Eur mesacne. Cize 60 Eur rocne.
Vy spominate cenu 2,50 Eur, co nie je pravda. Ano, v cenniku Sl.posty je polozka "Doručenie na inú adresu na žiadosť adresáta za 2,50 Eur", ALE to je jednorazovy ukon, za jednu zasielku. To nie je pravidelne preposielanie na inu adresu, na to je sluzba Casove doposielanie v cene 60 Eur rocne.
Opravte si to.

05.11.2019 | jozef1976

Mate pravdu, opravim to.

05.11.2019 | citatelTrendu

Celé je to zle postavené, celá ich parkovacia politika. Malo sa jasne akceptovať max. 2 autá na byt, ostatné komerčné parkovanie počas celého dňa. Autá sú lacné, decká si nakúpia šunky za tisícku a jeden byt má tak 4-5 áut. Kam ich dať? Ak je niekto rozmaznaný a vyváža si celá rodina riť, tak nech ich to finančne postihuje. nie ale finančne ruinovať všetkých.
Účelovo nech platia viac tí čo nepoznajú mieru.

A park. politiku nech zavedú v celom meste a paušálny zákaz parkovania na chodníkoch.

05.11.2019 | Vauban

ved ju zavadzaju v celom meste od 2021, to bude platit aj v Petrzalke, toto je len docasne riesenie vlastne na jeden rok

v celomestskej politike je aj limit poctu aut s rastucim poplatkom za auto, prve 39€, druhe 150€ a tretie 500€...kazde dalsie bude cvakat podla hodinovej sadzby

idete po funuse, mohli ste to pripomienkovat, bolo to dost medializovane...rozkopavate otvorene dvere , dajte si to do googla a nastudujte si to

05.11.2019 | notoricky_abstinent2

Problemom nie je stvrte auto. Problemom je uz to, ze vacsina domacnosti ma tie 2 auta. Prepacte, ale 39 a 150e na rok je len dalsia dan, nikto svoje auto kvoli tomuto nepreda. Cize nema preco sa parkovanie zlepsit, iba ze by sa postavili nove parkoviska, co sa dosial nedialo a nedeje.
Ale je to presne v duchu PS/Spolu. Nic nevyriesime, len zdanime. Socialisti.

05.11.2019 | Marek111

myslim, ze prave stavanie zachytnych parkovisk a rozsirovanie MHD bolo riesene v plane.
tak si pockajme, ci sa nieco z toho udeje.

05.11.2019 | Morris

cize ked byvam na sidlisku tak parkovat budem na zachytnom parkovisku 10km od bydliska? Ci co tym chcel basnik povedat?

05.11.2019 | Marek111

Morris, mas na tom sidlisku trvaly pobyt? budes parkovat pred bytovkou.
nemas trvaly pobyt, mozes si statie prenajimat.
preco si myslis, ze parkovat pred bytovkou je tvoje ustavne pravo?

05.11.2019 | citatelTrendu

Presne tak, tie poplatky 39 € alebo 150 € nie sú motivačné na zníženie počtu áut. Od vlastníctva 3. auta treba cez poplatky výrazne ľudí odraďovať.

05.11.2019 | Vauban

no ked mas staru kraksnu v hodnote 1500€ tak ver tomu ze to aj motivacia bude ak je to tvoje tretie auto...a dve auta na domacnost naozaj nie su problem, len nedavno bol niekde prieskum ze v takej Petrzke parkuje tretina aut co tam nema co robit (CPckari)

ved si pockajme na vysledok o dva-tri roky, nechapavi ludia zostanu nechapavi...Vallo to povedal natvrdo a jasne, cielom nie je budovat parkoviska, cielom je aby si ludia prehlasili trvaly pobyt aby mesto malo podielove dane a aby ludia presadli do MHD

pomatene bliakanie "...ale parkoviska ble ble bleeeh..." je ako kritizovat slnko, ze svieti....proste parkovcia politika je o vyhodach pre rezidentov a systematicke obmedzovanie pohybu aut po meste...tak to uz konecne pochopte, nie je to nic zlozite

05.11.2019 | 1+1 = 1

- dve auta na domacnost SU problem! Jedno auto v dnesnej dobe je nutnost, pretoze X veci treba vybavit, ale druhe je uz pohodlnost. Na to tu je MHD. Mne napriklad vadi, ze susedny cinziak ma krasnu zelenu plochu ale pred nasim sa parkuje. Si predstav, ze takyto susedko ma dve auta. Takze nielen ze obsadi "nase" parkovacie miesta este aj dalsie a takych je XY
- CPckari su problem ( zrovna v Petrzalke je kopa CPckarov, ktori nemaju prehlaseny pobyt, ale su to fakticky domaci) ale Bratislavsky CPckari su este horsi problem. Tieto mestske stetule sa prevazaju z Dubravky(PBiskupice, xyz..) do centra a zbytocne upchavaju cesty + parkovacie plochy
- parkovacia politika NIEJE o vyhodach pre rezidentov, pretoze SPOPLATNUJE a nic NERIESI. Zaplatis a aj tak musis hladat volne parkovacie miesto. A to chcem vidiet, ako sa vsetci SKYPARKisti a PANORAMAtisti vyleju do okolia Mlynskych Niv.... K tomu este kancelarske krysi a cela politika je ta tam

05.11.2019 | notoricky_abstinent2

Ad 1+1=1:
Ludia ako Vauban povazuju za vyhodu pre rezidentov, ze budu platit len 39e za nic, kym niekto iny by mal za to iste platit 500e. Radost vladnut takym ovciam.

06.11.2019 | Vauban

nie, povazujem za vyhodu ze za 39€ ROCNE budem moct bezplatne parkovat v mieste svojho bydliska pocas celeho dna...zatial co CPckar bude platit 1/1,5/2€ na hodinu v tych najvytazenejsich casoch

podla mna je naopak radost vladnut ovciam, ktore povazuju vsetko okolo seba za svoje zakladne ludske pravo, pravo parkovat kde sa mi zachce kedy sa mi zachce zadarmo, alebo z programu PS-Spolu "pravo kazdeho na podiel na hospodarskom raste" bez ohladu na to ci sa na nom prizivil, pravo na dochodok, davky, atd atd aj ked si to realne clovek nezasluzi...to je ta prava radost socialistov vladnut takymto ovciam a je uplne logicke, ze tieto ovce, ktore pohodlne ziju na ukor druhych ludi (v tomto pripade motoristi ziju na ukor MHDcky, chodcov, zelene...) sa zacnu besne trepat ako prasa pred zakalackou ked im niekto konecne klepne po prstoch - lebo to ohrozuje ich sposob chrapunskeho zivota ;)

06.11.2019 | Morris

pointa je, ze zaplatis si 39eur ale budes parkovat rovnako ako doteraz = kruzit a hladat miesto, pripadne rano posuvat nezabrzdene auta, ako je v Petrzalke bezne.

06.11.2019 | notoricky_abstinent2

Nie, Ty povazujes za vyhodu ze za 39e rocne budes moct parkovat presne tak isto ako doteraz. Dokonca lepsie, lebo nikam s autom nebudes cestovat (lebo v inej mestskej asti by si platil), takze ho tam budes ozaj moct mat 24h/denne.
CPckar platit nebude. Zaplati si garaz alebo da v lepsom pripade administrativny TP, takze aspon podielove dane pojdu sem.
--
"radost vladnut ovciam, ktore povazuju vsetko okolo seba za svoje zakladne ludske pravo"
--
Mas pravdu, radost vladnut ovci ako si Ty. Lebo pride niekto a povie, ze vzduch ktory dychas je statny a preto za jeho dychanie budes platit, 25 centov za kubik. Ale mimo miesta trvaleho pobytu to bude za euro na kubik, takze ty im zatlieskas, lebo je to vyhoda, lebo CPckari budu platit viac. OVCA beeee

06.11.2019 | Vauban

abstinent...aj by som si tvojimi slzami osolil polievku, ale po prvej kvapke by bola asi presolena :D

08.11.2019 | clovek1

jedno auto nie je potrebne. existuju taxiky. kolko krat sa da odviezt taxikom za cenu auta 20.000€ + prevadzkove naklady za 5r cca 10.000€?
dolezita je lepsia MHD.

07.11.2019 | Marek Moncek

Jeej, jak len strasne kolu oci ti CPckari. A vam "starym Bratislavcanom" ani len na um nezide, ze za chvilu bude v Petrzalke "CPckar" aj clovek z Ruzinova

05.11.2019 | Runforfun

Ako sa riešia autá písaná na podnikateľké subjekty??? Odčítajú si DPH na autá a ešte nám tu srmdia. Riešia si firemné parkovanie na úkor obyvateľov.

05.11.2019 | citatelTrendu

Ľudia na to upozorňovali, len to magistrát ignoroval. Už 2 autá na byt sú veľa, čo je spravodlivejšie ako zdaniť výrazne tých čo majú aut viac? A prepáč je rozdiel zaplatiť ročne 150 € za 3. auto ako platiť mestské celodenné parkovné. Ak by to urobili takto-tolerancia 2 áut na dom alebo byt a ostatné by platiť celodenne podľa tirify MČ, áut by skutočne ubudlo. Takto sa nerieši nič.

Opakujem, nech sa zdania tí čo majú veľa áut, nie postihovať všetkých. Polatky za 1. a 2. auto sú v poriadku, ostatné by mali platiť oveľa viac aby sa demotivovali ľudia vlastniť toľko áut. Parkoviská nie sú nafukovacie.

05.11.2019 | shaggy

Pre mňa je už 1 auto veľa, mala by byť tolerancia 0 áut a zdaniť tých, čo majú viac.
Ach, tá závisť.

Ja som za to, aby sa za službu platilo. Chcem parkovať, tak zaplatím za parkovacie miesto - lacnejšie vonku, drahšie kryté. Ale nemal by som na to doplácať z daní (a nemali by na to doplácať z daní ani ľudia, ktorí auto nemajú). Za každé parkovacie miesto by sa platilo rovnako - rozhodol by si to majiteľ parkoviska. Neboli by to smiešne sumy, ako 39€. Ak na to ľudia nemajú, tak by mali buď iba jedno auto, alebo žiadne.
Ale to u závistlivých socialistov neprejde, tí vždy chceli mať to, čo majú druhí a im zároveň priali, aby sa im pohoršilo.

05.11.2019 | salamoon

a nehrabka ti trosku uz z tych penazi ?

05.11.2019 | Don Quijote

Nie, jemu nehrabká z peňazí, on sa taký narodil. :-)

05.11.2019 | salamoon

Shaggyho chlapci nechceli do partie a teraz si to vsetci musime zliznut.. Shaggy, mam pre teba tip na kamarata, ktory pojde s tebou von - Martin33.. potesi sa, napis mu..

05.11.2019 | martin33

2. Prikazanie "Nevezmeš meno Božie nadarmo."

Ale ked si ma uz privolal, tak ti k tomu, len dodam, ze suhlasim s tym, aby chudobni ludia, ktori nevlastnia auto, nedoplacali na tych bohatsich, ktori auto vlastnia a preto by sa budovanie a prevadzka parkovacich ploch nemali financovat zo spolocneho rozpoctu mesta, ale kazdy kto chce parkovat (teda odkladat si svoj sukromny majetok na verejnom priestranstve), by si za to parkovacie miesto mal zaplatit.
Ustavu SR som totiz precital viackrat, ale "Pravo zaparkovat" som tam nikde nenasiel.

05.11.2019 | shaggy

Vieš čo je výhoda nás bohatých? Aj keď sme škaredí a nikto sa s nami nechce kamarátiť (prípadne mať sex), tak za peniaze všetci pôjdu. Dokonca aj ľudia ako ty. Ja dostanem, čo chcem, použijem na to prostriedok, ktorý uznávam (peniaze) a ty pošlapeš všetky svoje ideály. Pre mňa je to absolútny win.

06.11.2019 | Vauban

prinajmensom mnohi ludia pripomienkovali, ze domacnost rezidentov by mala mat aspon 1 auto zadarmo...nepreslo to

06.11.2019 | notoricky_abstinent2

vauban a preco by malo? Ved to nie je zakladne ludske pravo. Dokonca ani pravo dychat statny vzduch som nikde nenasiel...

05.11.2019 | Morris

plosne zakazy a prikazy su blbost.
Rovnako ako akceptovat 2 auta na byt plosne... to je hlupost.

Niekde parkujuce auta na chodniku robia problem, inde to nevadi. Tam kde je to problem zakazat. Tam kde to problem nieje na co zakazovat?

Rovnako s poctom aut - niekde je aj 2 vela. Niekde su 2 zbytocne obmedzenie.

05.11.2019 | Marek111

co to tu prekrucas.
nikto ti nezakazuje vlastnit aj 10 aut. ak ich mas kde parkovat, aby si neobmedzoval dalsich obyvatelov.

05.11.2019 | salamoon

mna by najma zaujimalo ako sa slusnoslovenski esetpenta developeri aj s ich valloteam "parkovacou politikou" idu vysporiadat s faktom, ze nepriamo takymto systemom / registraciou v nom nutia PROTIPRAVNE rezidentov s trvalym pobytom menit vlastnictvo/drzitelstvo auta a technicke preukazy.. ved to nema nielen v EU, ale ani vo svete obdoby.. a ani ja nemienim kvoli registracii do systemu riesit prepisovanie auta z ineho okresu / najblizsieho pribuzenstva..

05.11.2019 | Marek111

mozno som len nepochopil tvoj prispevok, no technicak ani registraciu nemusis menit, pokial mas ty trvaly pobyt. auto nemusi byt prihlasene v BA.

05.11.2019 | salamoon

ak nie si majitel auta, musis byt minimalne jeho drzitel v technickom preukaze, inak sa nezaregistrujes

05.11.2019 | Morris

asi nepoznas zakony... auto musi byt registrovane tam, kde mas trvaly pobyt - ak je teda pisane na teba.

05.11.2019 | Staromestsky bonvian

Samozrejme, Morris ma pravdu. A okrem toho menit OP, VP, vsetky doklady, dat to vediet do kazdej poistovne, banky, operatorovi, kablovke, vodarnam, no zabava na 14dni fulltime.

05.11.2019 | salamoon

mozes si do parkovania zaregistrovat auto aj s mimobratislavskou SPZ a ktoreho nie si majitel, ale musis byt v technicaku vedeny ako jeho drzitel

05.11.2019 | Marek111

to mas pravdu, ale ak mas auto na operativny leasing, firemne a neviem co este, tak si v technicaku.

05.11.2019 | salamoon

moje prispevky neboli o tom, ked mas "auto na operativny leasing, firemne a neviem co este".. no stvrty krat to iste uz pisat nebudem..

06.11.2019 | Marek111

ak uzivas auto ku ktoremu nemas vlastnicky vztah, mozes podla podmienok tiez zaregistrovat.
pozri si FAQ k parkovaniu, je to tam explicitne napisane. z toho vypliva, ze najdolezitejsie je, aby si mal ty trvaly pobyt a je jedno ake auto prihlasis.

06.11.2019 | Staromestsky bonvian

Cize najdem babku bez auta a ta prihlasi moje, nic nemusim menit, babka len podpise lajstro.
Tak?

06.11.2019 | salamoon

skus si zaregistrovat take auto a ked tam taku moznost nenajdes, chod osobne na infokiosk v Technopole a potom sa ozvi, co ti povedali.. uz si zacinam mysliet, ze si retardovany..

06.11.2019 | jakuub

salamoon ako presne ta protipravne nutia? ak mas pocit, ze PROTIPRAVNE, lebo mestska cast by nemala mat pravo narabat so svojim majetkom lebo podla salamoona to je protipravne, kludne podaj podnet na prislusny organ. a ak mas pocit, ze ta NUTIA, odporucam vsimnut si, ze mas aj kopec inych rieseni a teda ta asi tazko moze niekto nutit k prave tomu jednemu, na ktore si sa ty zafixoval.

07.11.2019 | salamoon

dalsi.. derave pravicove makovice, uz pochopte, ze nebojkotujem system.. len poukazujem na to uz v piatom prispevku, ze ste vymysleli system, kde sa neda zaregistrovat auto, ku ktoremu nemas na papieri/v technickom pravny vztah.. napriek tomu, ze je to tvoje auto a jedine auto, ktore pouzivas.. je pre teba pochopitelne, ze papierovym majitelom auta, kt. pouzivam, moze byt napr. jeden z rodicov ?

09.11.2019 | jakuub

tak sice 'ja' som nic nevymyslel a hlavne ze ty si si na mna zanadaval, ale nevadi, podme dalej. akoze aj by som mal trochu vacsiu mieru empatie, ale najprv otazka - citas to vobec po sebe? "kde sa neda zaregistrovat auto, ku ktoremu nemas na papieri/v technickom pravny vztah.." inymi slovami, tebe vadi, ze MC nie je ochotna do legalneho kontraktu s tebou zahrnut nieco, co nevies legalne podlozit? fakt?

ale aby som bol konstruktivny, ked som naposledy pozeral plan mesta (nie MC), tak mysleli aj na toto (za predpokladu zmluvy o uzivani alebo niecoho podobneho). Preco to MC odignorovala fakt neviem, ani neviem, ci sa to tyka iba teba alebo je tych ludi vacsie mnozstvo. Kym je vsak dostatok neregulovanych parkovacich miest, nie som si isty, ze to je nejaky palcivy problem.

05.11.2019 | Staromestsky bonvian

Takze uz aj domaci prisli na to, ze neslo nikdy o par eur, ale iba o vypalne, za ktore ziaden progresivec nic negarantuje a a ani neda.
Nuz, doslo to ludom na sidlisku, a to to este len zacina.
Ale zas super, ze toto progresivcov okrem nicnerobenia zabije uz na municipalnej urovni...

05.11.2019 | hytat

sa bojis progresivneho? tak si asi spiatocnik! len by ma zaujimalo koho si si tak zaskatulkoval?

05.11.2019 | Balt

Inak, kde sú vyhradené parkovacie miesta pre vodicov s parkovacou kartou? (tzv. "invalidov"). Malo by ich byť minimálne 4% (t.j. každé 25-te) ale keď som sa prešiel pri nakreslených modrých čiarach, aj keď boli očíslované až do 100ky na parkovisku, vyhradené miesta neboli nikde.

05.11.2019 | Staromestsky bonvian

Ti neplatia, tak im nikto nic malovat zadarmenko nebude!

06.11.2019 | ataman

Dobry den,

Posledne tyzdne riesim parkovanie Petrzalka-Dvory a Ruzinov-500 bytov. Poviem Vam je to chaos.

V Petrzalke potrbujete aplikaciu, avsak pre ostatnych Bratislavcanov plati to co pre nerezidentov zijucich mimo BA. Budete platit.

V Ruzinove budete parkovat bud 3 h zadarmo na Velehradskej alebo potom na Bazovej pri OLO.

Bojim sa co to bude od r.2021.

06.11.2019 | Vauban

no budes platit ak tam chces parkovat v case, ktory bude spoplatneny (sidliska spravidla cez noc pocas tyzdna, centrum asi stale)...nemusis sa bat, vies presne co to bude

cize hej, ak z nejakeho dovodu chces v noci parkovat v Petrzalke ked tam nebyvas a nejdes na navstevu (na co ma domacnosti prijimajuca navstevu vyclenene hodiny) tak budes musiet platit ak byvas mimo Petrzalky...fakt nechapem co je na tom katastrofickeho

06.11.2019 | notoricky_abstinent2

Ak sa pozeras napriklad na zvysenie DPH na 25% alebo dane z prijmu na 30% tak, ze na tom nie je nic katastrofickeho, tak verim, ze na toto sa pozeras uplne rovnako, lebo je to vlastne to iste. Zaplatis dodatocne dane za nic. Vlastne nie. Ty ich zaplatis za dobry pocit, ze najky CPckar zaplati viac. My ostatni za nic.
Btw., som Petrzalcan.

06.11.2019 | jakuub

alebo to vlastne nie je to iste, ale nieco uplne ine, lebo vies co? lebo ja ich nezaplatim ani za dobry pocit, ani za nic ine, lebo ich nezaplatim vobec. Neviem ci si si totiz vsimol, ale parkovanie na verejnom priestore je sluzba, ktoru vyuzivat mozes, ale nemusis. A mozes ma sice skusat tahat za slovicka, ale 'nakupovanie' ani 'mat prijem' nie je nieco, co sa mozes rozhodnut nevyuzivat alebo nadobudat od ineho poskytovatela.

07.11.2019 | notoricky_abstinent2

OK. Tak to porovnajme so spotrebnymi danami, nie DPH. Mat prijem zo zavislej cinnosti nemusis, v tomto pripade mozes mat "ineho poskytovatela", podnikatelsku cinnost napriklad.

08.11.2019 | martin33

Ta podnikatelska cinnost nie je zdanena ? Tak preco ja blbec kazdy rok posielam tie peniaze financnemu riaditelstvu ?

09.11.2019 | jakuub

nevrav abstinent, ty si mozes vybrat poskytovatela danovych sluzieb? akoze mas prijem, a jeden od teba chce viac podkladov, ale ma nizsiu sadzbu dane a druhy naopak? lebo vies, poskytovatela parkovania si vybrat mozes a mestskej casti platit nemusis, a dokonca si mozes vybrat aj taky sposob dopravy, kde to parkovanie nepotrebujes.

takze nie, neplatis 'za nic' - platis za sluzbu, co vyuzivas, a ini ludia, co tu sluzbu nevyuzivaju, ju neplatia. blbe, ze?

06.11.2019 | Nemo79

Docela ma fascinuju niektore nazory.
V prvom rade ze doteraz ako rezident som mal parkovanie "zadarmo" a ze to nie je nejake vylucne pravo ci co. Asi zasa nejaky slnieckarsky laviciari alebo co. Kde kdo sa tu ohana tym ze ked je niekto z petrzalky tak parkuje zadarmo, to je ale blbost. Ako rezident platim podielove dane a platim za to starostlivost o chodniky, cesty, travniky, skolky, samospravu a aj verejny priestor a parkoviska. Takze nie, parkovanie nebolo ani doteraz zadarmo.
Teraz sa ide riesit parkovacia politka, teda akoze sa ide riesit vela mimo petrzalskych aut parkujucich kade tade. Ale to vlastne nikto neriesi. Tu sa riesi to ze mimopetrzalsky majitelia aut neplatia podielove dane a treba ich skasnut a Vallo popri tom v dalsej faze rovno skasne vsetkych. To by bolo OK, keby ako protihodnota bolo naozaj nejake riesnie prkovania a nedostatku miest. Ale to nie je, to vlastne ani nikoho z hlavnych akterov nezaujima. Keby sa naozaj riesila prkovacia politika, myslim ze nikto by nemal zasadnejsi problem s platenim, ale toto je len zavedenie, respektive vyrubenie dalsieho poplatku alebo dane len to neznie tak sexi a dost tazko sa to ludom podava.
Cize ziadne parkovanie sa riesit nebude, aut bude +- rovnako, bude sa parkovat nahulvata tak ako aj doteraz akurat mestske casti a mesto si zyvsia prijem a budu rozdavat pokuty.

niekde boli aj nejake cisla kolko je miestnych aut v petrzalke, z parkujucich a kolko cp. A argument bol ze parkovacich miest je pre petrzalske auta dost. Ale nikto uz nejak nhovoril co ked vsetci ty mimopetrzalsky si daju administrativny pobyt a budu nadalej parkovat, tj miest bude stale malo.

06.11.2019 | Brano L.

Asi je logické, že riešenie problému, ktorým je fakt, že mesto (mestá) nie je nafukovacie bude trvať niekoľko rokov.
Doteraz sa to ponechalo na živelnosť. Situácia sa zhoršuje minimálne 10 rokov. V Blave už tak 10 rokov dozadu bola situácia s parkovaním neúnosná.
Teraz budú pravidlá a možno, ak to bude výhodné pre podnikateľské subjekty, tak sa začnú stavať aj nejaké tie parkovacie domy alebo mestské časti zabezpečia pre rezidentov parkovanie možno tak 1 km ďaleko od miesta bydliska na odstavnom parkovisku (tak to funguje často krát na západ od nás).
Tak to funguje vo väčšine civilizovaného sveta. Najmä preto, že to funguje. A nakoniec je to aj pohodlnejšie pre užívateľov - motoristov.
Výsledky parkovacej politiky budú podľa mňa síce viditeľné o niekoľko mesiacov, ale v úplnosti sa to prejaví do niekoľkých rokov.

06.11.2019 | Julo 2018

Bolo by zaujímavé zistiť ako to funguje napríklad v Luzerne ( Švajčiarsko ) , vlastne je v centre mesta úplný zákaz parkovania na ulici, dokonca aj hotely majú službu kde dáš kľúče od auta a oni ho niekam odvezú a keď potrebuješ privezú, ale aj patrične " skásnu ". Preto sme pri pobyte brali hotel cca12km od Luzernu s parkoviskom . Ale zase vo Švajčiarsku je miestna doprava skoro perfektná a tak to za pár euro nebol problém. Ako to riešia obyvatelia to neviem, ale asi niekto kto má záujem by si to vedel zistiť.

07.11.2019 | Morris

Švajčiarsko je policajný štát, tam čo ľudom nariadia, to ľudia urobia a radi a ked niekoho vidia konať inak, tak zavolaju policajtov. Napodiv im to tam ale funguje.

06.11.2019 | Money

KOLKO NOVYCH PARKOVACICH MIEST postavili úradnici???
lebo toto je PARKOVANIE, odvodené parkovacia služba , nie POLITIKA.

06.11.2019 | TotoTuSomJa

Nepochopil si to, správne to tu napísal Brano L.

Mesto parkovacou politkou zabezpečí aby sa súkromným firmám oplatilo stavať regulérne parkovacie domy a plochy. Doteraz to bolo na hulváta zadarmo aj na chodníkoch, tak platené miesta boli prízdne. Úradníci nemajú čo stavať parkovacie plochy, ale majú zebezpečiť podmienky na ich výstavbu. A to sa konečne teraz deje. Jasne to vidieť na Kramároch pri nemocnici. Dolhodobo tam bol nedostatok park. miest, už je tam verejná park. garáž a parkoviská.
Kde je dopyt, tam prídu služby-aj parkovacie.

PS: Parkovaciu politiku treba zaviesť v celom meste, inak sa budú autá presúvať z regulovaných štvrtí do nereluvaných a zakázať parkovanie plošne na chodníkoch. Verejný priestor nemá byť zadarmo, treba ľudí donútiť využívať parkovanie na vlastnom pozemku (záhrady domov, dvory bytoviek a pod.).

06.11.2019 | Staromestsky bonvian

A preco to nestavia mesto??? Co to je za nezmysel?
Rovnako ako keby mesto zakazalo pouzivanie ciest, sak nech sukromnici postavia nove, lepsie.
Wtf????!
To je nejaka progresivna teoria? Ja mestu kludne za sluzbu zaplatim. Ale toto co pan Vallo priniesol je vypalne, bez garancie miesta. Peniaze za nic.
A to teda uz boli vypalnici lepsi. Ked mal clovek co im platil problem, tak ho vyriesili....

08.11.2019 | clovek1

mesto bratislava dostava 2x menej penazi na obyvatela, nez porovnatelne mesta ako Praha, Budapest, Brno, Vilnus, Tallin ...
v meste ako Hamburg je tolko parkovacich miest ako v Bratislave.
prioritou mesta musi byt MHD. lebo cesty sa nedaju rozsirit. ked bude viac parkovisk, bude viac upchatych ciest. vsade vo svete riesia zapchy presuvanim ludi z aut do MHD. kde vo velkomeste nemaju poriadne MHD, tam sa vozia hodiny do prace a z prace autami.

07.11.2019 | Morris

"Úradníci nemajú čo stavať parkovacie plochy, ale majú zebezpečiť podmienky na ich výstavbu. "

veď v podstate máš pravdu, ja mám rovnakú teóriu s bývaním - úradníci nemajú čo stavať, ale majú zabezpečiť podmienky. Keď však o cene rozhoduje dopyt a ponuka, zrazu je tu problém a kopec článkov, že vlastne úradníci majú stavať byty a prenajímať ich nešťastníkom = kamarátom, za bagateľ.

07.11.2019 | Jan25052

Co to pisete prosim za logicke nezmysly?
Prva veta:
Mesto parkovacou politkou zabezpečí aby sa súkromným firmám oplatilo stavať regulérne parkovacie domy a plochy.
Obsah: stavanie parkovacich domov
Druha veta:
Doteraz to bolo na hulváta zadarmo aj na chodníkoch, tak platené miesta boli prízdne. Úradníci nemajú čo stavať parkovacie plochy, ale majú zebezpečiť podmienky na ich výstavbu.
Obsah: doteraz to bolo zadarmo (to = stavanie parkovacich domov)
???

Parkovanie pri Kramaroch - kasirovat ludi, co idu k lekarovi je zlocin.
Co tak spoplatnit vstup do nemocnice? (vid nizsie)

RE mantra:
Verejný priestor nemá byť zadarmo

Ved podme dalej:
Spoplatnime chodenie po chodnikoch chodcom. Cyklisticke chodniky, vstup do parkov, vstup do uradov.
Ved verejny priestor nema byt zadarmo.

OMG!

Stat ma vytvarat podmienky pre zivot. Ak zivot vyzaduje automobil ma sa stat (samosprava) prisposobit a vytvarat podmienky. Nova budova? - parkovisko zdarma + parkovisko pre ludi v budove. Staviate niekde v Raci? Opravte/spravte parkovanie v Petrzke.

07.11.2019 | TotoTuSomJa

Ja preložím tvoj príspevok. ty cjhceš vlastne komunizmus, ten nikdy nefungoval. Omyl, mesto nemá čo stavať-lebo potom sme svedkami rozkrádačiek na verejných zákazkách alebo pri výstavbe nájomných bytov. Za naše dane mesto postaví nájomné byty a o pár rokov ich zvýhodnene predá nájomníkom. OMYL-verejné investície sú spravidla predžené, súkromník je efektívnejší.

1. Mesto stanovilo parkovacou polikou základné pravidlá že ver. priestor nie je zadarmo a začína cez počty áut obmedzovať státie na verejných plochách.
2. Ak zakážu parkovanie na chodníkoch a iných neregulovaných plochách, vznikne dopyt po výstavbe park. plôch a súkromníci môžu začať investovať do výstavby parkhausov.
3. Vybrané dane z parkovania mesto použije na lepšiu MHD a mestské služby.
4. Parkovanie na vlastnom pozemku musí byť výhodnejšie ako na verejnom, preto by sa malo platiť vo všetkých MČ aby dvory bytoviek a domov neboli prázdne, ale parkovali tam autá majiteľov.
A teraz mi povedzte čo na tom nie je správne.

07.11.2019 | Jan25052

Nie, ziadny komunizmus.

Len pisem, ze mantra "verejny priestor nie je zadarmo" je chybna. Pod tymto mozu napachat cokolvek.

Mesto malo stanovit parkovaciu politiku developerom pri novej vystavbe. Radsej rozostvavaju ludi.
Vybrane dane - sa pouziju vsade inde - padne to do balika dane a nakoniec budu z toho obedy "zadarmo" za 5 eur...

07.11.2019 | TotoTuSomJa

Súhlasím s tebou čo sa týka pravidiel pre developerov, to ale nerieši súčasné ucpanie mesta autami. Autá sú všade. Už neexistuje kvalitný verejný priestor až na pár výnimienk (parky, námestia, pešia zóna), lebo kam sa pozrieš je odkladisko áut. Preto je najvyšší čas motivovať ľudí minimalizovať počet áut, jednou cestou sú aj poplatky z počtu áut.

07.11.2019 | notoricky_abstinent2

Zhrnme si to. Pred par rokmi, asi 2-3, bol navrh Bajanovo-EEI parkovacej politiky v Petrzalke.
Teraz je tu Vallov navrh. Rozdiel je v tom, ze to prve bolo "zozrat exkrementy", kym toto je len do nich stupit. Lepsie, ale ani to moc nepotesi.

07.11.2019 | Marek Moncek

Nechapem tie utoky voci CPckarom v niektorych prispevkoch. Ich autorom asi este stale nedoslo, se s Vallovou "zazracnou kartickou" za 35€ budu moct auto akurat tak po dlhom hladani odstavit auto niekde okolo svojho bytu (ak vobec najdu miesto) a chodit sa tam nan pravidelne pozerat? Vsade inde mimo svojej stvrte (a v niektorych vacsich stvrtiach dokonca aj mimo svojej "zony") budu totiz cvakat presne rovnako, ako ti nenavideni CPckari. Byvas v Ruzinove a ides s deckom na Kramare? Zaplat rovnako ako CPckar! Ides pozriet kamosa do Petrzalky, ci navstivit rodicov v Starom meste? Zaplat! Bezplatne ZATIAL budu akurat parkoviska pred hypermarketmi, ale co z toho, ked po navrate z nakupu budes zas dve hodiny hladat parkovanie pred svojim domom??

Zakladny problem Vallovej "parkovacej politiky" je totiz v tom, ze nie je o parkovani a rieseni problemov, ale len a iba o dalsom zdanovani obyvatelov mesta, prileve penazi do kasy mesta a mestskych casti, naberani novych uradnikov a mestskych drabov vyberajucich pokuty a kseftoch pre kamaratov z roznych firiem zaistujucich tu "politiku" pocinajuc kreslenim ciar a konciac vsetkymi tymi fantasmagoriami s appkami, nalepkami, QR kodmi a automatizovanou buzeraciou v podobe aut ovesanych kamerami.

Vallova "parkovacia politika" totiz zacina tam, kde by mala rozumna parkovacia politika koncit. Pri spoplatneni. Spoplatnenim bez alternativy, bez akehokolvek zlepsenia sucasneho stavu, bez navrhu na zmeny. Proste je len o peniazoch. "Vyzenme auta z mesta" ako hlavne kredo. Ale do mesta nechodia auta, do mesta chodia LUDIA. Zoberme si ako priklad dve pre nas susedne metropoly - Vieden a Prahu. Tam je vdaka prepracovanemu systemu hromadnej dopravy cesta s pouzitim MHD v exponovanych casoch vyrazne rychlejsia a jednoduchsia ako doprava vlastnym autom. Cuduje sa niekto, ze polovica Prazanov nevlastni ziadne motorove vozidlo a s problemom "dve auta na byt" sa stretavaju tak maximalne ti, co maju od zamestnavatela zapozicane auto?? A v Bratislave? Nelogicky system liniek, vecne preplnene a vynechavajuce spoje, kultura cestovania na urovni transportov do koncentracnych taborov a cesta MHDckou do prace 2-3x dlhsia ako vlastnym autom aj napriek zapcham. Co si kazdy vyberie???

A turisti, ci navstevnici mesta?? V Prahe ci Viedni zaparkuju za minimalnu sumu na odstavnom parkovisku ci v parkovacom dome na okraji mesta a dalej pokracuju MHDckou. Ked sa pojdem pozriet na vianocne trhy do Viedne, ci obzriet si Schonbrunn, necham auto v parkovacom dome na kraji mesta za 2-3€ na den, nasadnem na U-bahn a za pol hodinku som bez stresov v centre. Ked pojdem do Prahy spravim to iste. A v Bratislave?? Kde necham auto? Pri troche stastia mozno v Auparku alebo inom nakupnom centre, odkial sa budem do centra mesta trmacat MHDckou hodinu... S riesenim tychto problemov sa malo zacat, ak to mala byt parkovacia POLITIKA a nie iba DAN z prava na zivot...

07.11.2019 | TotoTuSomJa

Tu musím s tebou nesúhlasiť. Je správne že obmedzili parkovanie v inej MČ na 2 hodiny denne. Choď sa dnes reálne pozrieť do okolia nejakého biznis centra, trebárs k Apollo, ale onedlho aj Mlynské Nivy. Celé okolie a hlavne domáci trpia odloženými autami zamestnancov. Chceš parkovať v práci? Donúť zamestnávateľa aby vpustil autá zamestnancov na svoj pozemok (ktorý má určite v nákladoch) alebo choď do práce MHD.

Toto povolené parkovanie na 2 hodiny denne v inej MČ považujem za úplne najlepší bod Vallovej parkovacej politky. Bude totiž odrádzať ľudí celý deň stáť niekde a blokovať parkovacie miesto.

07.11.2019 | peterval

Vy ste sa musel zraziť s koňom, že ste zožrali socialistovi Vallovi jeho neskrývané výpalné formou parkovacej politiky. Jednoducho zhrnuté, Vallo vyberie desaťmilióny eur od občana, ale naspäť občan nedostane za zaplatené peniaze nič. Tak ako doteraz, nebude mať viac miest na zaparkovanie ked sa vráti z práce na sídlisko, nepribudnú parkovacie plochy na sídliskách, za vybraté milióny eur Vallo nejde postaviť nadzemné metro ani vybudovať skutočne efektívnu MHD.. Nejaké parkoviská pre prichádzajúcich do BA neriešia parkovanie a dopravu. Sadzby ktoré ide Vallo vyberať, sú doslova likvidačné pre veľa ľudí. Ja mám rodičov žijúcich v inej časti BA, mám manžku a dve deti a mám prácu. Bez auta by som jednoducho nestíhal v daný deň ísť aj za deťmi, vybaviť veci, doviezť rodičom veci a pomoc ( sú už na dôchodku), mestkou dopravou BA sa to nedá. A ja ak pôjdem za rodičmi ( čo musím chodiť pravidelne, niekedy aj u nich spím a ráno idem od nich do práce), budem platiť za NIČ za každú hodinu ... napriek tomu že som bratislavčan, napriek tomu že tu platím dane. A nie málo, podla predbežných odhadov, am to vyjde aj niekoľko sto eur mesačne,,,, je to hyenizmus a výpalné od Valla. Ide o peniaze, ktoré Vallo bude môcť rozdeliť sebe a svojim sponzorom, o nič iné nejde.

08.11.2019 | TotoTuSomJa

peterval-no daj, píšeš že ročne platíš dane vo výške niekoľko sto eur. Daj konkrétne, veď dane z nehnuteľností sú nízke, daň za odpad ide na náklady OLO. A netrep nezmysly že s MHD nedokážeš všetko vybaviť, daj deti do škôl v blízkosti bydliska a nebudeš ich musieť rozvážať do škôl či na krúžky. Mimochodom v severských štítoch je povinné návštevovať ZŠ v mieste bydliska. Decká môžu ísť do škôl pešo, na bicykli či kolobežke. Som z okrajovej MČ a denne vidím decká ako idú do školy na biku či pešo. Čo je na tom zlé?

Ak nemáš na poplatky, predaj auto. nepochopil si o čo v park. politke ide. Chcú znížiť počet áut v BA, nič iné. na čo je rodine 2-4 autá? Možno pri vyšších poplatkoch budú spolu využívať jedno auto. Preto by tie poplatky za 2. a 3. auto mali zrušiť, nech si platia komerčné sadzby platn=é v danej MČ.

08.11.2019 | peterval

re: TotoTuSomja
Ročne platím dane niekoľko tisíc euro, nie niekoľko sto eur, a spätne za tieto peniaze od štátu aj magistrátu nedostávam takmer nič. Na ostatné Vaše nasprostasté invektívy nebudem reagovať.

09.11.2019 | TotoTuSomJa

Ešte raz, koľko platíš dane mestu? Nemýľ si dane štátu s daňami mestu.

07.11.2019 | peterval

Marek Moncek,, presne... do bodky súhlas. Vo Viedni, ale aj v Prahe, ak odstavím auto cez metro sa dostanem efektívne a rýchlo kam potrebujem. V BA Vallo zavádza výpalné, bez toho, aby zabezpečil dopravu. Platiť budú všetci, mimo bratislavskí aj bratislavskí. idem navštíviť rodičov bývajúcich o 3 ulice na inom sídlisku? budem platiť za každú hodinu! Aký zmysel má začať vyberať od občanov miliony eur vypalne daň za autá a nezabezpečiť podobnú dopravu ako má Viedeň alebo Praha? má, jediný zmysel,, chamtovosť po peniazoch, ved občan znesie všetko

08.11.2019 | ataman

Uplne s vami suhlasim. A hlavne v tom ako z rezidentov jednej metskej casti spravili cudzich pre inu mestku cast.

09.11.2019 | jakuub

" Ked sa pojdem pozriet na vianocne trhy do Viedne", tak zacnes tym, ze zaplatis 3.60 za p&r (alebo tolko isto na hodinu v sukromnej garazi), potom 2.40 za pol hodinu metrom tam a potom 2.40 za pol hodinu metrom spat, cize nie tak uplne 2€, ale 8.40. Nevadi, skoro. V Bratislave nechas auto napr. pri petrzalskom tescu zadara a za 9 minut si na zoske, odtial zial tych 5 minut na vianocne trhy uz musis odslapat. Fakt hroza.

07.11.2019 | Morris

Nepíšeš zle, ale toto je úplne od veci: "vecne preplnene a vynechavajuce spoje, kultura cestovania na urovni transportov do koncentracnych taborov a cesta MHDckou do prace 2-3x dlhsia ako vlastnym autom aj napriek zapcham. Co si kazdy vyberie???"

Staré autobusy sú už len na pár linkách, električky teraz vytiahli staré ale to kvôli tomu, že v špičke chodia v intervale 3 minúty. Trolejbusy sú hádam iba nové.
Aj čas jazdy do práce je špecifický - zďaleka nie všetci majú cestu 2-3x dlhšiu. Niektorí áno, to je jasné.

Ale je chyba paušalizovať. MHD sa zlepšuje.

08.11.2019 | Milan Nemec

CP-ckari:
Kedze nadalej vacsina investicii na Slovensku smeruje do BA a okolia, je tam aj vacsina prace, za ktorou chodia ti CPckari - ci uz slovenski alebo zahranicni. Pokial sa toto nezmeni a nezacne sa investovat/budovat aj v iných krajoch na Slovensku, bude situacia ohladom dopravy, parkovania a byvania v BA iba horsia a horsia. Kto je na vine? No CPckari to urcite nie su, tym povacsinou "blavacke" zapchy, parkovania a ine specialitky nechybaju k stastiu... a tak nadavaju vsetci, aj domaci, aj CPckari...

Vallo:
spoplatnil vsetkych
zrusil viac parkovacích miest ako vytvoril
chce vyhnat auta z mesta - bol Vallo uz aj v nejakom inom európskom hlavnom meste? Napr. v prilahlej Viedni? Videl tie nespocetne podzemne parkoviska? Zachytne parkoviska? P+R? Metro? Nadzemne vlaky? Fungujucu MHD? Ze na to treba peniaze? Ved bude mat peniaze z parkovneho, tak nech aj buduje infrastrukturu...

Cyklochodniky:
teraz je taka moda, ze su dotacie na cyklochodniky, takze ked sa da, "zrusime verejne parkovacie miesta" miestnym a nájomcom a spravime cyklochodnik. A dojde k situacii, ze cesta je jednosmerka, ale po oboch stranach je cyklochodnik, ktorym prejdu dvaja cyklisti denne. OK, nech nekrivdim, mozno traja... Nevadi ze ten cyklochodnik na ziaden dalsi nenadvazuje, hlavne ze sa budovalo...

Nie je ten Vallo architekt? To ho nenapadlo, ze novostavby, ci uz rezidencne alebo komercne, by mali mat automaticky aj parkovacie miesta? Jáááj, ved tie netreba, ved auto je zlo...


08.11.2019 | Morris

Ako chceš sukromnikom prikázať, kde majú investovať?
Ty si kde firmu založil?

Novostavby povinné parkovacie miesta dávno majú - dobré ráno stará mama.

Par z vás je tu vlhkých z metra. Prosím prestaňte, keď nepoznáte realitu. Bratislava na metro nemá, za to na tomto vlhkom sne sa rozhajdakali milióny. Nedávajte túto Možnosť rozkradat ďalším.

08.11.2019 | Milan Nemec

Zacnem od konca:

METRO nikto neziadal, to je sci-fi, ale vsetko ostatne sa riesit da: nieco ako S-Bahn (ci pozemnu, nadzemnu alebo podzemnu ci ich kombinaciu treba ako sol), parkovacie domy, podzemne parkoviska a aj klasicke parkovanie. Ak zabezpecis pripoj bez meskania, moze byt P+R kludne aj 10 km od mesta, alebo na nejakej nevyuzivanej schatranej ploche blizsie...

NOVOSTAVBY su aj kancelarske budovy blizko centra, aj tie maju dotatok parkovacích miest? Ci im ich netreba, ved zamestnanci to niekde odparkuju niekomu pred bytom...

"Ako chceš sukromnikom prikázať, kde majú investovať?"
- súkromníkom neprikazujes, súkromníkom vytvaras podmienky. Za toto ale nemoze Vallo, ale vlady na Slovensku. Ironia: chcelo by to supnut este piatu automobilku niekde medzi BA a TT, nech sa nam to tam viac zaludni a investovane peniaze chybaju na zvysku SK.

09.11.2019 | jakuub

Milan Nemec: "Napr. v prilahlej Viedni?" - To je take zlate. Ale ze v tej Viedni tie nespocetne podzemne parkoviska stoja 4e na hodinu alebo ze tiez spoplatnili vsetkych, akurat to nestoji smiesnych 39e rocne ale 120 eur + 50 na povinnych administrativnych poplatkoch, to uz sa ti az tak nehodilo, ze? A ani p&r projekt a zachytne parkoviska sucastou Bratislavskeho spoplatnenia vobec nie su, ze?

08.11.2019 | Tatkokarlo

Je na škodu veci, že sa tieto debaty zvrhávajú na zbytočné osočovanie. Parkovanie je naozaj problém, ktorý sa musí riešiť. Doteraz to bolo len v slovných prísľuboch a predvolebných kortešačkách. Sám som hybridný príbeh Som majiteľom bytu v Petržalke, v ktorom prevažnú časť roka bývam a aj parkujem. Trvalý pobyt tu ale nemám a momentálne, pri momentálnom administratívnom riešení, ani neplánujem mať. v doklade o dani z nehnuteľnosti je napísané že prispievam na parkovaciu politiku. Keď som študoval zásady parkovacej politiky túto moju situáciu som tam opísanú nenašiel. Vychádza mi to že zostávam v polohe CP-čkára. Aj som poslal dotazovací mail na kontaktnú adresu MČ, ale ani po mesiaci som sa nedočkal reakcie. Škoda že sa neujala myšlienka Daňovej rezidencie, veľmi by to zjednodušilo situáciu.