Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Podozrivé e-shopy sa chcú nabaliť na predaji rúšok. Využívajú nátlak

26.03.2020, 09:00 | Jozef Ryník | © 2020 News and Media Holding

Pohodlná a bezpečná kúpa ochranného rúška cez internet sa nemusí vždy vyplatiť. Na webe sa objavujú čudné e-shopy, ktoré žiadaný tovar nedodajú, prípadne dodajú so sklzom a peniaze nevrátia. Podozriví online obchodníci tiež používajú klasické nátlakové predajné metódy, napríklad odpočítavanie času do konca akciovej ceny či nízky počet kusov tovaru za zobrazovanú cenu.

  • Tlačiť
  • 1

Viaceré banky aj inštitúcie na ochranu spotrebiteľa na Slovensku upozorňujú klientov, že sa množia podvodné online obchody, ktoré ponúkajú ochranné rúška, respiračné masky či dezinfekčné prostriedky. Tovar zvyčajne nedodajú, prípadne dodajú neskoro a peniaze nevracajú.

O zvýšenom počte sťažností klientov, ktorí sa stali obeťou internetových podvodníkov, najnovšie hovorí Slovenská sporiteľňa. Spomína aj falošné e-shopy, hoci ich nekonkretizuje.

Podľa informácií TRENDU ide najmä o e-shopy huglo.sk a jeho sesterské weby monilo.sk a zozu.sk. Medzi čudnými webmi VÚB banka spomína aj getzor.sk. Tento finančný dom už začal blokovať transakcie kartou cez tieto falošné e-shopy. Robí aj iné preventívne opatrenia.

„Upozornili sme na podvod našu políciu a zahraničnú spoločnosť, ktorá poskytla e-shopom terminály pre platby s platobnými kartami, zatiaľ nemáme od nej odpoveď,“ informuje Dominik Miša, hovorca VÚB banky. Tento finančný dom upozornil na podvodné weby aj kartovú spoločnosť VISA a požiadal ju o spoluprácu a pozastavenie platieb týmto e-shopom.

Banka síce nevie zablokovať podozrivý e-shop, ale môže spraviť preventívne opatrenia. „Môžeme zaradiť obchodníka na black list, výsledkom čoho je zamietnutie platby na účet danému obchodníkovi,“ vysvetľuje Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.

Neprehliadnite

Počty sťažností rastú

Na online predajcu huglo.sk už v minulosti upozorňovala Slovenská obchodná inšpekcia. Tvrdila, že tento e-shop nedoručuje objednaný tovar. Nevracia späť peniaze, nedá sa s ním poriadne komunikovať a nereaguje na reklamácie. "Obchodná inšpekcia zatiaľ zaznamenala na huglo.sk desiatky podnetov,“ dodáva Danuša Krkošová, hovorkyňa SOI.

Podľa inšpekcie prevádzkovateľom tohto internetového obchodu je

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy e-shop, koronavírus, rúška