Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ak Šefčovič vytiahne kartu bezbrehého populizmu, ako diplomat končí

17.03.2019, 11:52 | Mária Hunková | © 2019 News and Media Holding

Prvé kolo prezidentských volieb s veľkým náskokom vyhrala Zuzana Čaputová. Je to úspech, ktorý sa nepodaril dosiahnuť jej predochodkyniam Ivete Radičovej či Magde Vašaryovej. Politológ Tomáš Koziak pre TREND pomenoval dôvody, pre ktoré Z. Čaputovej tak raketovo vystrelili preferencie a predpovedal ďalší vývoj na politickej scéne.

  • Tlačiť
  • 22

O čom vypovedá víťazstvo Zuzany Čaputovej v prvom kole prezidentských volieb? Vedia si už Slováci predstaviť na čele krajiny ženu, alebo v čom je jej úspech?

Zuzanu Čaputovú považujem za lepší upgrade Andreja Kisku. Jej kampaň je postavená podobne, ako ju mal pred piatimi rokmi postavenú Kiska – na osobnom príbehu, bezprostrednosti a deklarácii, že chce politiku robiť inak, ako ju robia ľudia spätí so súčasnými tradičnými politickými stranami.

Ďalšou vecou je, že mala bravúrne zvládnutú kampaň. Tí, ktorí sa na nej podieľali dokázali zvýrazniť Čaputovej najpozitívnejšie stránky. Okrem iného vsádzali na to, že je to žena, ktorá odmieta konfrontačný typ politiky, ktorej sú už ľudia na Slovensku presýtení.

Úlohu zohralo tiež to, že Progresívne Slovensko je stále pomerne neznáma strana, aj keď jej preferencie teraz aj vďaka Zuzane Čaputovej určite rastú, no tým, že si túto stranu ešte ľudia nespájajú s politikou, pomohlo.

Neprehliadnite

Akú rolu napríklad zohrali sociálne siete? Na základe mojej osobnej internetovej bubliny mám pocit, že Zuzana Čaputová bola prezentovaná skôr pozitívne.

Bez debaty veľmi výraznú, ako v každých voľbách. Ukazuje sa, že sociálne siete sú veľmi nezastupiteľné v rámci predvolebnej kampane a vôbec politického marketingu. Je síce pravdou, že oslovujú úzku skupinu ľudí, ale povedal by som, že je to stále výraznejšia skupina. Sociálne siete vedia nielen ovplyvniť názory, ale aj mobilizovať voličov a tím Zuzany Čaputovej využil ich potenciál naplno.

Zohrali úlohu aj vo vyššej účasti na prvom kole? Pred piatimi rokmi bolo voliť 43 percent Slovákov, včera takmer 49 percent.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 22