Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pozrite si, ako sa tvorí plán za desaťtisíc

23.01.2013, 16:38 | Daniela Rifaiová | © 2013 News and Media Holding

Zhoda časti plánu kúpeného pre žilinskú nemocnicu s projektom, ktorý jej riaditeľ napísal sám, je podľa ministerstva v poriadku

  • Tlačiť
  • 3

Žilinskú nemocnicu má z krízy dostať ozdravný plán, ktorý za 10-tisíc eur kúpil od spoločnosti PP Partnership jej riaditeľ Štefan Volák. Konateľom firmy je kotolník Juraj Majer a autorom plánu je Tomáš Tvarůžek. Celé odseky plánu sa ale od slova do slova zhodujú s projektom riaditeľa Š. Voláka, s ktorým vyhral výberové konanie na post šéfa nemocnice.

V utorok na to upozornil Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO). Ministerstvo zdravotníctva vyhlásilo, že sú to klamstvá. Ako dôkaz poskytlo v stredu oba dokumenty.

Tie však potvrdzujú, že takmer celá jedna kapitola - Finančný plán na obdobie 2012-2015 - sa zhodujú s projektom Stratégie rozvoja Fakultnej nemocnice Žilina, ktorý Š. Volák predložil ministerstvu zdravotníctva, keď sa uchádzal o miesto riaditeľa.

Desaťtisícový projekt rozsahom 13 strán blízky seminárnej práci vysokoškoláka teda vo viacerých častiach evidentne vznikol použitím funkcií copy a paste. Ministerka zdravotníctva Zuzana Zvolenská trvá na tom, že „hra bola čistá“.

Štefan Volák poskytol k veci nasledujúce stanovisko: „Na post riaditeľa FNsP Žilina som nastupoval s jasnou víziou a skúsenosťami z predchádzajúceho pôsobenia. Túto víziu som však potreboval zreálniť v podobe ekonomických dát a ekonomického biznis plánu. Keďže ako jediný riaditeľ nemocnice som nemal ekonomického námestníka a ani ekonóma alebo krízového manažéra a situácia v Žilinskej nemocnici bola naozaj kritická, najefektívnejšou formou bolo ozdravný plán nemocnice externe obstarať. Následne bol vypracovaný biznis plán a je absolútne logické, že vychádza z mojej vízie. Odmietam slová o zhode môjho projektu stratégie rozvoja FNsP Žilina a podnikateľského plánu, ide o rozpracovanie mojich predstáv a plánov zefektívnenia daného zdravotníckeho zariadenia. Pripomínam, že môj biznis plán stál 10-tisíc eur, čo bolo v tom momente najefektívnejšou formou, keďže nemocnica si už dlhšiu dobu neplatí ekonomického námestníka.“

Spomínaná časť, Finančný plán na obdobie 2012-2015, je jediná, ktorá sa venuje praktickým radám, ako zlepšiť finančnú situáciu nemocnice.

"Top odporúčania" z plánu:

1.     Robiť také výkony, po ktorých je dopyt, a robiť ich v takej frekvencii, ktorá je pre nemocnicu výhodná (bez bližšieho špecifikovania)

2.     Veľmi dôležitým zdrojom je rokovanie s poisťovňami pre zabezpečenie efektívnych služieb pre poistencov.

3.     Nárast príjmov za nadštandardné služby úpravou cien poskytovaných služieb.

Pozrite si porovnanie projektov vo vyššom rozlíšení

Foto na titulke - SITA/ Jozef Jakubčo 

  • Tlačiť
  • 3

Tagy zdravotníctvo