Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Praha láka tunelárov. Mesto spúšťa súťaž na dopravný projekt desaťročia

09.01.2020 | Vladimír Maťo

Diskusia (11 reakcií) Pravidlá diskusie

09.01.2020 | martin33

Tematicky clanok k titulku "Praha laka tunelarov":
https://reality.etr...

10.01.2020 | Lupask

ten je trefny! :D

09.01.2020 | dbsk

a tito to postavia ;)
http://duhaas.sk/

09.01.2020 | salamoon

predpokladam, ze sa tade ludia prevezu skor ako na bratislavskom projekte storočia - 5tich km petrzalskej elektricky po rovnej zemi bez prekazok

09.01.2020 | Európan

Neberte nám našich slovenských tunelárov.
Čo dalo námahy, kým sme si ich "vyvolili".
Niektorí majú až 30 ročnú prax.
Kto potom bude u nás tunelovať?

10.01.2020 | COBA

5mld CZK je takmer 200m EUR a nie 20m ako je uvedene v clanku.

10.01.2020 | Brano L.

Treba aj povedať, že daňové príjmy Prahy sú v prepočte na obyvateľa rádovo vyššie ako ktoréhokoľvek slovenského mesta. Preto mesto Praha stavia také veci, ktoré ani NDSka na Slovensku nie je schopná manažovať a postaviť.

10.01.2020 | macdosh

Ak tomu spravne rozumien, tak ako nas ucili na skole radovo vyssie znamena 10x alt. 100x alt. 1000x vyssie prijmy.
Po jednoduchom prepocte my vychadza nasledovne:

Praha - 45.731 Kc/obyvatel/rok
Bratislava - 26.639 Kc/obyvatel/rok

Takze nebavime sa o radoch ale o rozdiele 1.71 nasobku prijmu.

Zdroj:
http://www.praha.eu...
https://www.bratisl...
https://sk.wikipedi...
https://sk.wikipedi...

10.01.2020 | Brano L.

Nejde len o jednoduché prepočty. Je potrebné porovnávať daňové príjmy a vylúčiť príjmy z EU fondov, ktoré sú nenárokovateľné a jednorázové.
Čo sa týka rozdielov, ten rozdiel musí byť väčší, pretože Bratislava by nebola schopná financovať tak obrovské investičné projekty, aké financovala sama PRAHA (ktorá má však štatút kraja). Napríklad tunelový komplex Blanka + predĺženie metra a ďalšie veľké projekty.

11.01.2020 | shaggy

Tu nejde len o daňové príjmy, ale napr. aj príjmy dopravných podnikov.
DPP má neustály prísun turistov, ktorí platia cestovné. Vie, že tie linky budú vyťažené a veľa z nich si na seba zarobí. Ak si bol v Prahe za ostatných pár rokov, tak vieš, že tam už pomaly ani neexistuje mimo-sezóna.
V Bratislave je počas niektorých sviatkov mŕtvo, v Prahe sú turisti. A tí proste platia (za dopravu).

11.01.2020 | shaggy

Tak, podľa obrázkov to opäť vyzerá tak, že architektonickú stránku má na starosti Kotas, čiže "tunelárov" už prilákala...
Ale ako sa vraví - ak by to nerobil Kotas, bola by to nuda:
https://www.faceboo...