Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo Čechom rastú platy rýchlejšie ako Slovákom

16.03.2017 | Michal Lehuta

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

16.03.2017 | Roman Kanala

Dobrý článok, ale nespomína jeden veľmi dôležitý faktor, a to geografickú homogenitu.

Česko je horami obkolesené, nie rozdelené a je lepšie obslúžené cestami, diaľnicami a železnicami. Na Zlodejsku po zlodejsky sa diaľnica stavala tak, aby sa nedala dokončiť a preto ju nemá nikto. Cesty prvej triedy, ktoré suplujú diaľnice pre kostru cestnej siete, sú v zlom stave.

Východ a juh krajiny zaostávajú a to zaostávanie sa neodstraňuje, ale posilňuje dopravným tieňom. Vlak Bratislava - Košice juhom už nie je, jazdí do Banskej Bystrice. Namiesto neho je rýchlik Zvolen - Košice dvakrát denne a osobáky boli zrušené.

To spôsobuje investičný deficit a nestlačiteľnú nezamestnanosť. Ide o nezamestnanosť dlhodobú a štátom pestovanú. Tak sa s ňou ani nedá nič robiť. Zlodejsko dosiahlo limit svojho rozvoja daný zlodejskou podstatou štátu.

16.03.2017 | Vlasko

Klasika, keby boli dialnice a zeleznice tak by bol na vychode raj na Zemi -druhe Svajciarsko :-) A potom sa zobudime a zistime ze to nie je kvoli dialniciam, zelezniciam ale kvoli velmi rozsirenej slovenskej vete: "to sa neda" a vdaka panom uradnikom, ktory len vymyslaju ako stazit ludom zivot

16.03.2017 | LucyP

To je zaujímavé....len 11.3.2017 vyšiel tento článok...
http://ekonomika.id...

16.03.2017 | Michal Lehuta

Dobry, idnes.cz popisuje len vyvoj za stvrty stvrtrok. Ale ten je silno ovplyvneny koncorocnymi odmenami, ktore byvaju vyssie v SR ako v CR. Preto ja porovnavam radsej celorocne cisla.

16.03.2017 | Igor Bukovinsky

Zanedbávanie koľajovej infraštruktúry sa nám škaredo vracia už dnes. Kto sa bude trmácať vlakom štyridsiadkou, vystupovať na došťatých staniciach (ŽSR) a ešte si aj zaplatí, lebo nepatrí medzi vyvolených zadarmistov (ZSSK). Nehovoriac o prípojoch a nevhodných časových polohách. Železnice (všetky tri odnože) sú neriaditeľný moloch, ktorý žije v minulosti, neschopný systémovej zmeny zdola. Potom sú cesty plné jednohlavých áut, viac áut, viac diaľnic, najlepšie s kecmi na prípojku ku každému dvoru.

V Čechách nie je len geografická homogenita, ale aj väčšia kolektívna homogenita a schopnosť dospieť k riešeniam. Tu radšej budú všetci odborníci hundrať pri správach a v krčme.

16.03.2017 | Ethon

Korupcia je ako na Slovensku tak aj v Čechách hlavný problém . Na Slovensku máme vyššiu nezamestnanosť a prehlbujúce sa regionálne rozdiely. Dariť sa bude tomu štátu kde sa podarí obmedziť rozkrádanie zlodejmi. Politické rozhodnutia ako také nemajú až taký vplyv na ekonomiku keď sa ráta s úrovňou korupcie 30%. Jedine tento parameter rozhodne či budem stagnovať, približovať sa k Ukrajinskej oligarchii alebo dorovnávať zapadne ekonomiky smerom k blahobytu. Je to na nás Slovákoch a Čechoch.

16.03.2017 | HlasNaHlas

Mýliš sa veľmi hlboko. Správne znie veta takto: Korupcia je na Slovensku prinajmešom toľkokrát väčší problém koľkokrát sú na Slovensku nižšie platy ako v Čechách.

A Česi sa rozhodli jasne - smerujú na Západ, aj napriek tomu že majú prezidenta komunistu a ministra eštebáka a zlodeja daní. Väčšina z nich má totiž v hlave nekomuniostické zmýšľanie, na rozdiel od nás Slovákov.

16.03.2017 | @@@

regionalne rozdiel spôsobuju fakt že platy v štate kde su oveľa vyššie regionalne rozdiely rastu menej ako v štatoch kde su male ....ukažkov je slovensko jasne že platy nerastu rychlo ked zamestnavatel nema dostatok zamestnacov naberie ich v regionoch ktore su zaostale kde lduia su ochotny pracovať aj za menej tym padom platy rychlejšie rasť nemožu .....preto v platoch slovensko nikdy česko nepredbehne aj keby produktivita prace na slovensku je vyššia ako v česku ale podkial su veľke regionalne rodziely tak stale budu platy nižšie oproti českym