Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo e-shopy nezarábajú? Podceňujú týchto 5 oblastí online biznisu

02.05.2018, 00:00 | PR

Inzercia | Na Slovensku existuje v roku 2018 viac ako 11 tisíc e-shopov, v Česku je to viac ako 36 tisíc. Predaj cez internet vyzerá jednoducho, a tak neustále vznikajú nové.

  • Tlačiť

No nie vždy má majiteľ internetového obchodu podchytené všetky dôležité oblasti online biznisu. Výsledkom je, že väčšina e-shopov skončí do jedného roka. Ktoré oblasti e-commerce by ste teda mali zvládnuť, aby ste v tejto online džungli nielen „prežili“, ale naozaj zarobili?

1. Vylaďte SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače) a UX (user experience)

Web je základom každého online biznisu, a tiež vstupnou bránou do vášho obchodu. Avšak neraz je poslednou prioritou e-shopárov. To je chyba. Aby sa k vám návštevník vôbec dostal, web by mal byť technicky a obsahovo optimalizovaný. A to nielen pre vyhľadávač, ale hlavne pre návštevníka. A čo ďalej? V dnešnom svete je prvým kritériom rýchlosť a druhým jednoduchosť použitia. Tzv. user-friendly web intuitívne vedie zákazníka k nákupu a zvyšuje konverzie e-shopu.

2. Komunikujte rýchlo, ale ľudsky

Komunikácia je ďalší základný kameň. Buďte dostupní – váš kontakt by mal byť viditeľný z každej podstránky webu. Buďte otvorení – ukážte svoj príbeh a tváre, ktoré stoja za vašim e-shopom. Zvýšite tak jeho dôveryhodnosť. Komunikujte aktívne – odpovedajte na otázky návštevníkov aj zákazníkov do 24 hodín a posielajte im hodnotné informácie, ktoré ich budú zaujímať. Pýtajte si spätnú väzbu, aby ste zistili, ako sa môžete zlepšiť. Zároveň získate užitočné referencie, na základe ktorých sa množstvo ďalších ľudí rozhodne nakúpiť.

3. Zefektívnite logistiku

Čakanie u lekára, na pošte, v supermarkete pri pokladni atď. Aj vy to „milujete“? Vaši zákazníci sú na tom podobne. Očakávajú rýchlosť. Rýchly web, rýchlu komunikáciu a ešte rýchlejšie dodanie. Ak chcete byť pre zákazníka jednotkou, zrýchlite svoje procesy a logistiku tak, aby ste tovar doručovali maximálne zopár dní.

4. Automatizujte procesy

Ručné nahadzovanie produktov a prepisovanie objednávok by už dávno malo patriť minulosti. S logistikou – skladovaním a prepravou tovaru vám neuveriteľne pomôže prepojenie na kvalitný informačný systém. Taktiež využívajte hromadné importy tovaru od dodávateľov. Zrýchlite svoje interné procesy a zefektívnite prácu vašich zamestnancov. Odvďačia sa vám i zákazníci.

5. Analyzujte svoje aktivity

A napokon malý kvíz. Koľko zákazníkov odíde z vášho e-shopu po tom, ako vloží tovar do košíka? Koľkí sa dostanú k platbe, ktorú nezrealizujú? A koľkí okamžite z vašej stránky odchádzajú? Na tieto otázky mnohí majitelia e-shopov odpovedať nevedia. A pritom existuje toľko analytických nástrojov, ktoré poznajú odpovede. Nezabúdajte, že vďaka analýze svojej minulosti viete lepšie pracovať v súčasnosti a následne reagovať v budúcnosti.

Ako posunúť svoj e-shop na vyšší level

Chcete vedieť viac o SEO, UX, online marketingu a iných oblastiach? Ísť viac do hĺbky? Spýtať sa konkrétne otázky odborníkov z e-commerce? V tom prípade vás bude zaujímať CREATIVE summit, vzdelávacia konferencia pre e-shopy. Uskutoční sa 18. mája 2018 v Hoteli Saffron v Bratislave.

Praktické prednášky bez komerčných rečí si pripravili odborní spíkri, ako napr. nezávislý SEO expert Pavel Ungr, odborník na content marketing Martin Brablec, Martin Svoboda z Google a mnohí ďalší. V panelových diskusiách sa o svoje problémy a podnikateľské výzvy podelia predstavitelia menších i väčších e-shopov, ako napr. Martinus, Eyerim.sk či Feedo.sk.

V rámci sprievodného programu si môžete dohodnúť aj osobnú konzultáciu s odborníkmi z rôznych spoločností. Potrebujete poradiť s logistikou? V oblasti dopravy vám poradí GLS Slovakia, v oblasti skladovania tovaru zase isklad. Vo vodách online fakturácie vás naučí plávať spoločnosť Solitea. Záhady online marketingu a reklamy s vami vyriešia  špecialisti z Blue Winston a GoUP. A to zďaleka nie je všetko.

Okrem bohatého edukatívneho programu sa môžete tešiť na celodenné občerstvenie, ale aj ochutnávku piva, afterparty so živou hudbou a prekvapením. Kúpte si už dnes lístok na CREATIVE summit priamo TU.

  • Tlačiť

Tagy PR články