Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo je balíček z Číny lacnejší ako ten, ktorý putuje len po Slovensku?

27.06.2019, 12:00 | Jozef Ryník | © 2019 News and Media Holding

Keď v apríli písal TREND o hospodárskych výsledkoch Slovenskej pošty, bolo z nich jasne vidieť tendenciu nárastu príjmov z doručovania balíkov. Ich objem stúpa aj vďaka popularite objednávania tovaru v online obchodoch. A to nielen z Európy či z USA, ale najmä z Číny. Populárny medzi Slovákmi je napríklad čínsky AliExpress, ktorý v rebríčku najobľúbenejších e-shopov v minulom roku skončil na štvrtom mieste.

  • Tlačiť
  • 23

Čitateľ TRENDU, ktorý nechce byť menovaný, si z Číny cez AliExpress bežne objednáva tovar v hodnote od jedného eura, pričom za dopravu neplatí. Pri tovare do 22 eur nemusí platiť ani DPH. Zaujalo ho, ako môžu byť čínske firmy a tamojšia pošta ziskové pri takýchto malých balíčkoch.

Na porovnanie, cena prepravy kilového balíka na poštu v rámci Slovenska predstavuje 2,7 eura. Ušetriť sa dá, ak ho pošlete ako list, ale aj vtedy zaplatíte 1,65 eura.

Neprehliadnite

Keď náš čitateľ posielal v minulosti zásielku do Číny, aby vrátil tovar, Slovenskej pošte platil sedem eur. Dnes už stojí kilový balík do Číny 14,5 eura, pretože pošta na jeseň minulého roka dvíhala ceny za medzinárodné zásielky.

Ako je možné, že tovar z Číny aj s bezplatným doručením môže stáť menej ako poštovné za balík v rámci Slovenska?

Existuje viacero možných vysvetlení.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 23

Tagy balíky, Čína, Pošta