Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo má Harabin len dve percentá, keď ho za prezidenta chcelo až 14 percent voličov

20.01.2020, 16:00 | Peter Scherhaufer | © 2020 News and Media Holding

Kto je voličom Štefana Harabina, v čom sa líši správanie ľudí pri prezidentských a parlamentných voľbách či aká veľká je volatilita elektorátu opozičných strán. Volebné správanie komentuje pre TREND analytik Focusu Martin Slosiarik.

  • Tlačiť
  • 12

Preferencie strany Vlasť bývalého ministra spravodlivosti a exšéfa Najvyššieho súdu Štefana Harabina sa pohybujú na úrovni dvoch-troch percent? Prečo sú také nízke?

Pretože ho v raste limitujú strany, akými sú ĽSNS či Smer, v ktorých má najväčší potenciál rastu. Ak by voliči týchto strán, ktorí pripúšťajú ako svoju druhú voľbu práve stranu Vlasť, volili túto stranu, tak je Harabinova strana nad piatimi percentami.

Neprehliadnite

Aké boli vaše očakávania na výtlak tejto strany po jej vstupe do boja?

Moje očakávanie bolo, že sa skôr vytvorí nejaká forma spoločnej kandidátky s ĽSNS, že Š. Harabin dokáže na rozdiel od M. Kotlebu osloviť aj starších voličov, a teda priniesť takejto spolupráci ďalšie percentá.

Ako sa dá vysvetliť to, že v prezidentských voľbách mal Š. Harabin až 14 percent?

Je to iný typ volieb ako tie parlamentné. Dôležitým faktorom však

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 12

Tagy Focus, Martin Slosiarik, Parlamentné voľby 2020, rozhovor, Štefan Harabin, Voľby 2020