Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prešovčania chcú žalovať štát, ak nevybuduje obchvaty

28.03.2017 | TREND.sk | ČTK | SITA

Diskusia (10 reakcií) Pravidlá diskusie

28.03.2017 | Sorry jako!!!

Zaujímavá veta je na wikipédií. Citujem "V súčasnosti má obchvat už takmer každé mesto", koniec citátu. Z toho usudzujem, že Prešov nie je mesto. :-)
https://sk.wikipedi...
Je potrebné si však uvedomiť, že trasovanie a výstavba D1 alebo R4 je v národnoštátnom záujme a nie len výlučne v záujme mesta. Prešov je "lievikom" na cestnej sieti a to spôsobuje značné nárondohospodárske aj miestne škody.

28.03.2017 | Roman Kanala

Tí človiečikovia sú úplne mimo. Žiaden obchvat mesta Prešov sa nemá stavať. Ide o úsek diaľnice tzv. "D1" v blízkosti mesta Prešov. Tiež o úsek tzv. "R4" v blízkosti mesta Prešov. To sú stavby v celoštátnom záujme, ktoré majú riešiť celospoločenský dopravný problém, nie nejaké miestne boliestky. Postavené budú, až príde čas. Ak sa im to páči, je to fajn, lebo to je tak. Ak sa im to nepáči, je to rovnaké.

To s tým akože odškodným sa mi celkom pozdáva. Vyzerá to na ďalší tunel do vrecák Smerákov. Ešte by mohli žalovať slnko za to, že je letný čas.

28.03.2017 | Sorry jako!!!

Až tak úplne mimo nie sú. Tranzitná doprava zaťažuje hlavne významne komunikácie funkčnej triedy B (donedávna šiel tranzit aj po funkčnej triede C cez obytnú zástavbu (Šafáriková). :-) ). Prešov nemá žiadnu komunikáciu triedy A. Pričom Funkčná trieda B v zmysle STN má funkciou dopravno-obslužnú, nie tranzitnú. Práve na nich tvorí tranzit podiel 20-30% dopravy v čase špičiek z toho len TNV sú 10-20%. Intenzity na týchto mestských triedach sú 20-30 tisíc/deň.
http://www.ssc.sk/f...
Kamióny vzhľadom na svoje nízkoakceleračné schopnosti a dĺžku na križovatkách spôsobujú ich značne zníženie kapacity. To je potom masaker na celej cestnej sieti. Stačí len malá nehoda prakticky hocikde a stojí pol mesta. MHD mešká 30-90 minút v takých prípadoch. Dopady na tisíce ľudí.
Ten čas odpratania tranzitu z mestských komunikácií Prešova tu je už dávno. Skôr ako v Tornali, Brezne, Žiari nad Hronom, Martine, Levoči, Bardejove, Svidníku a podobných veľkomestách, na ktoré prišiel čas oveľa skôr. :-)
http://www.ssc.sk/f...
Intenzity stačí porovnať s vyššie uvedenými mestami.


28.03.2017 | Roman Kanala

To je pravda, ale obchvat je miestna komunikácia postavená za účelom odvedenia časti aglomeračnej dopravy a diaľnica je cesta vyššieho rádu, ktorej prednostným určením je tranzit k ďalekým cieľom.

Miešať aglomeračnú a tranzitnú dopravu nie je dobrý nápad, viď mestské autobusy na Prístavnom moste v Bratislave, alebo zničenie tzv. "D1" križovatkami s úmyslom umožniť premiešavanie lokálnej a tranzitnej dopravy. Potom to nie je ani diaľnica, ani obchvat.

V Prešove navyše diaľnica ostane diaľnicou, lebo premiešavanie s aglomeračnou dopravou bude pomerne malé. Tým pádom bude vplyv diaľnice na vnútromestskú situáciu dosť malý. Inak povedané, drahá hračka. Politici si odškrtnú políčko, stavbári zhrabnú zisky. Prešovčania (tí niektorí inteligentnejší) si ťapnú po čele, že jaj, máme obchvat, máme diaľnicu a nič sa nezmenilo.

28.03.2017 | Sorry jako!!!

V prvej vete tretieho odstavca je napísane všetko. Nech si D1 a R4 berie svoje autíčka, čo Prešovu nepatria a vybavené. Prešov si už s riadením križovatiek poradí. :-)

28.03.2017 | Sorry jako!!!

aby som nezabudol...z prognózy výhľadových intenzít
http://www.ssc.sk/f...
stať 4.7 vyplýva, že intenzity na D1 vzrastú v roku:
2025 o cca 25%
2030 o cca 37%
2040 o cca 62%
to potom bude v Prešove veselo a hádam príde aj ten správny čas. :-)

28.03.2017 | stryko drzgros

no pri pohlade na dialnicnu siet belgicka, holandska, svajciarska, portugalska ci nemecka pride kazdemu normalnemu cloveku smiesno pri tvojej definicii dialnice ako "tranzit k dalekym cielom"
prirovnat dialnice v spominanych statoch so slovenskom by znamenalo mat dialnicne spojenie KE-Michalovce-Humenne-PO, KE-R.Sobota-Poprad, ZV-R.Sobota, PO-Svidnik, Zvolen-Ruzomberok, BA-Komarno-Nitra,

28.03.2017 | stryko drzgros

v prvom rade nekrm miestneho trolla :-)
v druhom rade on myslel to, ze presovcania si mylia pojmy a dojmy ... pretoze to co pozaduju dokoncit sa nevola obchvat ale dokoncenie 10km useku z existujucej vyse 200km dialnice D1 KE-ruzomberok

28.03.2017 | bardem

napíšem niečo čo sa nebude prešovčanom páčiť.vo voľbách vyhral v prešove smer mal 25percent ako je to možné a teraz plačú nad obchvatmi, kde boli pri voľbách?som tiež prešovčan ale v živote by som nevolil tú červenú bandu.určite je na vine radičová alebo erža z jarovnic. abo aj piťo z keľemeša.

28.03.2017 | orangutan

To veľa nemal. Mohlo to byť oveľa horšie.