Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prestavba križovatky D4 Prievoz mala začať v októbri. Miesto toho „dolaďujú opatrenia“

13.10.2018 | TASR

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

13.10.2018 | Cenek

Amateri. Motaju sa so zivnostnikmi, seriozne pre nich za tie peniaze nechce robit nikto, kto ma realne kapacity. Skrtaju cele stavebne objekty, zatial nie je jasne, ako im stat bude znizovat platby, kedze nestavaju len “inym technologickym postupom”, ale realne stavaju menej. Rusia napriklad cyklochodniky.
Proste paradicka.

14.10.2018 | bozsky

Business so statom sa zatial na Slovensku vzdy oplatil. Takze sa dohodnu na predlzeni vystavby, navyseni platieb a nejakom slusnom baksisi.

14.10.2018 | Roman Kanala

Stále sa používajú pojmy ako "Diaľnica D4" či "Rýchlostná cesta R7". Oboje je nezmysel. Tzv. D4 je bratislavský obchvat pre radosť Bratislavákov. Penetračná radiála R7 je cesta pre cezpoľných Bratislavákov.

R7 sa stane rýchlostnou cestou, ak nebude končiť v poli, ale pôjde niekam k Šahám. Hlavne cez Váh, lebo ten sa dá prejsť len v Kolárove alebo v Šali, alebo kompou v Trsticiach v lete. Kompa v 21. storočí je niečo smiešne.

D4 sa diaľnicou nestane nikdy, lebo nespája ďaleké ciele a nespĺňa definíciu diaľnice, ako je obvyklá. Na Zlodejsku je diaľnica definovaná podľa technických noriem, čo je ekvivalentom prehlásenia, že diaľnicou je cesta, o ktorej to prehlási strana a vláda.

Vonkajší obchvat Bratislavy mal viesť aspoň v najexponovanejšom úseku ponad Dunaj v profile 3+3. Neviem, či to nebolo zoškrtané na 2+2, keď sa tam robili tie nešťastné piliere, čo stiahnu plavcov pod hladinu medzi stĺpiky. Ak to je len 2+2, tak je to riešenie na 10-15 rokov a potom to bude zahltené ako na Prístavnom moste. Pridať tretí pruh na rovine je jednoduché. Na moste to nie je jednoduché, ak sa s tým nepočítalo vopred.

14.10.2018 | shaggy

Teba veľmi škrie, že nepostavili D-zapadákov pre radosť Rožňavčanov, však?
Lenže to by bolo fakt iba pre radosť pár vás, dedinčanov, keďže tam ani cestné mechanizmy nepáchnu.

16.10.2018 | Roman Kanala

Ak by bola diaľnica juhom, Žilina sa môže dať vypchať. Každý rozumný človek by do Košicoch šiel juhom.

Neviem, čo do toho pletiete nejakú Rožňavu. Diaľnica by mohla viesť hoci cez Silickú planinu od Figy na Jablonov, bola by kratšia a bez tunela Soroška. Alebo sa dohodnúť s Maďarmi a viesť ju cez dediny Perkupa, Ragály, Tornanádaska k Turnianskemu hradu. Tak by bola ešte kratšia. Takéto riešenie majú Rakúšania s Nemcami pri Kufsteine. Zo Salzburgu do Innsbrucku sa ide cez Nemecko. Ale to by nesmela byť taká nevraživosť, ako panuje voči Maďarom.

Ak bude tunel Soroška, už vtedy sa Žilina môže dať vypchať, lebo sa im nepodarilo sabotovať hlavný ťah do Košíc na večné veky, len na tri desaťročia. Tunel Soroška je jedinou a najväčšou prekážkou. Obchvaty Oždian a Figy už sú, ostane len Bátka a Pinciná.

14.10.2018 | Peter Šoka

Jedine, kde bude 3 pruhy je R7 a 2 km kusok D4 medzi starou seneckou a D1... inde 2 pruhy, usetrili ich prec.
Pochybujem, ze most bude velmi vtazeny, no uvidime. Ale dialnica to je, kedze po nej pridu ludia z Rakuska smerom na sever a vychod a naopak, Bratislavcania ani nie podla mna.

14.10.2018 | catto

Veľa cezpoľných od Šamorína ide cez Gagarinku, alebo Slovnaftskú cez Prístavný most, zaparkujú na Tyršovom a ďalej idú peši alebo MHD. Väčšina z nich a tí čo idú do Petržalky určite ocenia nový most a ak tadiaľ pôjde aj tranzit, snáď sa aspoň na pár rokov stane Prístavný most použiteľným aj v špičke.

14.10.2018 | Roman Kanala

Tranzit pôjde tam, kam ho navedú tabule. To len miestni špekulujú a hľadajú inovatívne itineráre.