Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prieskum: Európa spí v nostalgii. Minulosť vnímame lepšie než súčasnosť

05.11.2018, 08:05 | TASR

Dve tretiny Európanov vnímajú minulosť pozitívnejšie ako súčasnosť a pri aktuálnych témach, ako sú prisťahovalectvo a členstvo v Európskej únii, sa prikláňajú skôr ku skeptickým postojom. Vyplýva to z prieskumu nemeckej Bertelsmannovej nadácie, ktorej výsledky zverejnili v pondelok.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy

Nemecko

Prieskum sa uskutočnil na vzorke 10 885 občanov EÚ v Nemecku, Francúzsku, Španielsku, Taliansku a Poľsku, pričom výsledky sú podľa nadácie reprezentatívne pre Úniu a túto päticu jej najväčších členských štátov. Správa o prieskume hodnotí 67 percent Európanov ako nostalgických, v Nemecku podiel týchto ľudí predstavuje 61 percent, informuje agentúra DPA.

Neprehliadnite

Približne 78 percent nostalgikov sa domnieva, že prisťahovalci sa nechcú integrovať do spoločnosti. Rovnaký názor pritom zastáva 63 percent európskych „nenostalgikov.“ Zaznamenaná nostalgia poukazuje aj na veľké zneistenie v spoločnosti, uviedla spoluautorka štúdie Isabell Hoffmannová.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Nemecko