Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prvá európska krajina zníži rýchlosť na diaľniciach

13.11.2019 | TASR

Diskusia (12 reakcií) Pravidlá diskusie

14.11.2019 | Roman Kanala

To sú perly...

"Aj pri stavebných prácach sa totiž uvoľňuje dusík. "

Žiaden dusík, pri výrobe cementu sa uvoľňuje CO2.

"... vďaka čomu budú kravy produkovať menej amoniaku. "

Ďalšia blbina. Pri kravách sú emisie CH4 z fermentácie buničiny. Metán je 20x účinnejší skleníkový plyn v porovnaní s CO2.

14.11.2019 | Andrej_sk

Trosku inak.
1. Ohladne stavebnych prac ide o koncentraciu tazkych naftovych mechanizmov na staveniskach, produkujucich enormne emisie. Momentalne maju rozbehnutych 18.000 stavebnych projektov, co je dost na taku malu zem. Beton s tym nic nema.
2. Co sa krmiva tyka, chcu znizit mnozstvo proteinov v krmive, aby znizili mnozstvo amoniak v moci statku.
Tyka sa to aj znizenia pouzivania dusikatych hnojiv v polnohospodarstve.

Cele je to znizovani NOx, neriesia metan, CO2 a podobne.

15.11.2019 | Roman Kanala

Tak potom riešia len lokálne znečistenie, nie globálne problémy.

Hlavný problém s dobytkom sú emisie skleníkových plynov priamo dobytkom (CH4, CO2), alebo logistikou okolo (diesel NOx, CO2). Pri výrobe vápna a cementu z vápenca sú veľké emisie CO2.

14.11.2019 | martin33

Predpokladam, ze na "papalaske presuny" s majakmi, ten limit neplati.

16.11.2019 | shaggy

Apage satanas! Ako si môžeš vôbec dovoliť niečo také napísať? Naši (svetoví) najvyšší osvietenci riešia našu budúcnosť a často zohrávajú dôležitú úlohu minúty.

14.11.2019 | nicco

Tak namiesto toho, aby obmedzili producentov NOx - dieslove auta pod Euro 6dTemp, ak zakazu vsetkym jazdit rychlo a sami to nazvu idiotske opatrenie. Mali by menej navstevovat coffe shopy.
Pritom diesel produkuje NOx aj pri nizkej zatazi, napriklad motor na vonobeh pri stati v kolone, na parkovisku atd.

14.11.2019 | Andrej_sk

Myslim, ze Holandania nie su blbi a vedia, co robia.
Je to uz vyse desatrocie, co danovo zvyhodnuju elektricke a hybridne auta a vyuzitie obnovitelnych zdrojov energie Naftove osobne auta sa tam prakticky nepredavali, na rozdiel od vychodnej Europy, kde az na male (a tuningove) motory, boli benziny nepredajne.

Takisto silne motory u nich prakticky nepredajne, po prve velke auta v tak husto obyvanej krajine neprakticke; na rovine a kratke vzdialenosti v podstate zbytocne; az na prve generacie migrantov si ego dokazovat nemusia; a hlavne danovo znevyhodnene.
Samozrejme pri nakladnej a kamionovej doprave sa ani oni nevedia vyhnut nafte.

Papalasi sa tam skor prehanaju na bicykloch a elektrickach ako s majakmi. To je fenomen vychodnej Europy a pestovani si ega.

Co sa tyka obmedzenia rychlosti, opat kvoli hustote dopravy si nepamatam, ze by som tam isiel niekedy 130. Na vacsine uzemia aj tak bolo max 110. Nori maju 90-ku a nemam pocit, ze by z toho saleli.
U nas je 130, ale len trosku zaprsi a NDS aj na rovnych usekoch znizuje rychlost na 100, vid D2. O nekonecnych pracach na dialniiciach pomlcim, o zvysok sa postaraju zapchy, tak tou 130-kou u nas sa vytesujme dalej.

14.11.2019 | uzasnuty

Ej Romanko rýchlo zbesilo a povrchne. To som nečakal.

14.11.2019 | uzasnuty

Sami sa tomu smejú. Údajne sa tým zníži N spad o úžasných 0.07%. hlavne,ze nemci ostali takže sa oplatí mat auto co vie ist cez 100, aby cesta ubehla.

14.11.2019 | Andrej_sk

Vela stastia na nemeckych dialniciach. Davno som nesiel, ale kvoli pracam na cestach sa mi len na par miestach podarilo ist nad 130 :) Uz je vsade tolko aut a kamionov, ze ta doba vytacania motora je uz asi v nenavratne. Ani amici si uz nechodia vyzdvihavat M-kove bavoraky do Mnichova, aby ich jedinykrat v zivote prevetral ina nemeckych dialniciach. BTW, USA so svojimi solidnymi prazdnymi cestami krizom krazom maju pomerne nizke rychlosti od pociatku a tiez si nestazuju.

Spat k Holandsku, kedze rychlostne obmedzenie ma platit od 6 do 18:00, ci podobne, ako som pisal, ze povodny limit bol aj tak nedosiahnutelny, myslim, ze tu ide jedine o to, zalepit oci farmarom, ktori maju mat najvacsie restrikcie (ako najvacsi znecistovatelia) a nabulikat im, ze vsetci sa budu musiet "uskromnit", nielen oni.
Uvidime ako nemecki farmari.

https://www.politic...

https://e360.yale.e...


14.11.2019 | uzasnuty

Ja chodim pravidelne krizom cez cele. Naozaj sa stava najma v nedelu doobeda, ze mas celkom slusne dlhe useky kde mozes ist slusne rychlo. Teraz nehovorim o 200 km/h. Ale je pravdou ze prac je stale vela. Ak by som mal v nemecku ist max 100km/h to by som sa uz moc netesil.

14.11.2019 | FeroImrecze

To bude platiť aj pre elektromobily ? Ak áno tak je ich kúpa zbytočna investícia.