Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Psy sa vozia v Tatrách, bicykle do Trnavy. Rok 2019 bol na železniciach rekordný

23.01.2020 | Vladimír Maťo | TASR

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

23.01.2020 | lux aeterna

Sr.ť na google alebo jabko pay..karty bohate psotačia.
Podstata popularity vlakovej prepravy a jej využívanie PLATIACIMI zákazníkmi spočíva najmä v troch rovinách:
1. Spoľahlivosť a dochvíľnosť spojov (žiadne horiace vlaky a žiadne meškania - vzor Japonsko)

2a. Dostatok destinácií čo najbližšie k destináciám cestujúcich (najmä tých, ktorí vlak využívajú ako predĺženú ruku MHD) + modalita (teda veľké prestupné body, do ktorých sa má zvážať regionálna doprava a z ktorých majú ísť spoje najvyššou možnou rýchlosťou do destinácií - najmä vo veľkých aglomeráciách BA, KE, ZA...namiesto aby autobusy trčali v špičke smerom do centra) - ak súčasné stanice nestačia, treba ich postupne reorganizovať, využívať rezervy v územných plánoch (v prípade BA napr. Filiálka ale aj Zimný prístav = klenot týkajúci sa najmä regionálnej dopravy...taký ideálny "terminus" pre "s-bahn" - úplné centrum mesta).

2b. k tej modalite ešte.... zaviesť, kde sa to dá, linky tzv. tram-train, teda vlako-električky, ktoré mimo mesta idú po klasickej strati a v meste využívajú električkovú sieť..nič prevratné, zato veľmi komfortné pre satelitné obce (BA by vedela rozprávať)..ergo..čo najviac regionálnej MHD narvať na kolaje (nezávislú trať), ak sú nedostatočné, napr. ako úsek DNV - HL.Stanica, treba investovať do výstavby samostatných tratí výlučne pre osobnú prepravu.

3. SLUŽBY (od komfortu a čistoty staníc, eliminácie problematických prvkov ako sú bezdomovci, kriminálnici, asociáli až po možnosti tráviť zmysluplne čas v prípade čakania - aj keď samozrejme, týka sa to hlavne väčších staníc)

BONUS pre pamätníkov: METRO v BRATISLAVE :D :D :D
BONUS PRE SNÍLKOV: Vysokorýchlostná trať BA-KE (tzv. 250km/h+) :)

24.01.2020 | enko

viem ze sa v BA v poslednych rokoch prerabaju kolajnice pre elektricky - maju vobec rovnaky rozchod ako vlaky ? lebo potom som videl niekde v centre BA dvoj-kolajnicu ktora koncila v betone, viedla odnikadial dalej nikam

24.01.2020 | shaggy

Nie, električkový rozchod v BA má 1000mm. Tá "dvoj-koľajnica" je z Petržalky cez starý most, bolo to kvôli čerpaniu Eurofondov, nikdy sa nevyužije (aj tu je krásne vidieť, ako sa zbytočne plytvá kvôli eurofondom).

24.01.2020 | shaggy

Nie, v Tatrách sa nevozia psy, v Tatrách sa vozí dobytok. Chápem, že jednokolajka, dĺžka nástupíšť, počet a konštrukcia vlakov limitujú hodinovú kapacitu, ale aj tak je to často zúfalé.

24.01.2020 | modryslon

Snáď bude o dva roky lepšie: https://dromedar.zo..., keď ešte aj ŽSR pridá pomocú ruku: https://imhd.sk/tat......

24.01.2020 | bluehen

Kto tu uz dokaze frflat na tatransku zeleznicu tomu velmi tazko nieco ulahodi.