Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

RegioJet je dvakrát produktívnejší ako ZSSK. Má to však háčik

05.10.2018, 08:26 | Ján Kováč | © 2018 News and Media Holding

Súkromný dopravca Regiojet, ktorý jazdí na trati Bratislava – Komárno, je na slovenské pomery extrém v produktivite. V prepočte na jedného zamestnanca, ktorých tam nasadzuje sto, najazdia jeho vlaky ročne 12-tisíc kilometrov. Štátna Železničná spoločnosť (ZSSK), ktorá obsluhuje celé Slovensko dosahuje v tomto ukazovateli v priemere 5,5-tisíca kilometrov.

  • Tlačiť
  • 22

Nejde tu, samozrejme, o farbu uniformy, ktorú si pracovníci obliekajú. Aj v ZSSK môžu mať rovnako produktívnych ľudí a rovnako efektívne linky. Výkony dvoch firiem, prepočítané na jedného zamestnanca, však ukazujú, aké extrémne sú rozdiely v efektivite na jednotlivých tratiach. Má to dva hlavné dôvody.

Prvým je ten, že ZSSK prevádzkuje aj mnohé slabo vyťažené linky. Vlakov tam jazdí málo, no personál tam držať musia. Druhým faktom je, že Regiojet jazdí na komárňanskej trati na hranici alebo až za hranicou svojich možností – nielen čo sa týka využívania personálu, ale aj techniky. Tej má ZSSK k dispozícii oveľa viac, čo jej zvyšuje náklady. Má rozsiahly vozidlový park, o ktorý sa však nedokáže poriadne postarať a aj preto sa vlaky často kazia.

    (Dňa 8.10. doplnené o stanovisko Regiojet  Regiojet v reakcii na zverejnený článok uviedol, že z hľadiska počtu zamestnancov nejazdí na hranici svojich možností, ale že má pracovníkov na riadne zabezpečenie prevádzky dostatok. Rozdiel medzi ZSSK a Regiojetom vidí v tom, že ZSSK má v pomere k dopravnému výkonu viac ľudí mimo prevádzkových profesií.)

    Slabé trate

    Člen predstavenstva ZSSK Patrik Horný sa porovnaniu s RegioJetom bráni. „ZSSK obsluhuje aj trate s minimálnym dopravným výkonom,“ uviedol pre TREND. Priepastné rozdiely medzi jednotlivými traťami vysvetľuje

    Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

    už od 94 centov / týždeň

    • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
    • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
    • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

    Odomknite článok cez SMS
    s týždenným predplatným len za 1,90 €

    Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

    Viac informácií.

    • Tlačiť
    • 22

    Tagy RegioJet, železničná doprava, ZSSK