Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

S letenkami sa nezahráva. Dopravcovia hrozia pokutami aj nevpustením na palubu

11.07.2019 | Peter Scherhaufer

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

11.07.2019 | blanquefort

Takze problemom nie su spekulantske aerolinie predavajuce spiatocne listky lacnejsie ako jednosmerne, ale platiaci zakaznik. Nova doba.

11.07.2019 | enko

co je na ich pocinani spekulativne ?

11.07.2019 | traderinvestor

predavajuce spiatocne listky lacnejsie ako jednosmerne

12.07.2019 | shaggy

A čo je na tom špekulatívne?

11.07.2019 | blanquefort

Branenie vyuzitia zaplatenej sluzby zakaznikovi? Vnimam to obdobne ako by mi chcel Lidl diktovat, ze musim vypit cely liter zakupeneho mlieka a nie len tolko kolko mam chut.
Nech si potencialnu vzniknutu skodu ulatnuju u svojho "sikovneho" obchodnika.

11.07.2019 | Zakerný

nepočul som o tom, že by Lidl poskytoval zákazníkom kompenzáciu za nevypité mlieko -:)))

11.07.2019 | blanquefort

Rec bola o tom, ze ti neumoznia vyuzit zakupenu letenku len jednym smerom. Nie o tom, ze by ti nevyuzitu cast mali preplatit. Ci aj to sa robi?

11.07.2019 | Nervacik

Čítame s porozumením?

12.07.2019 | shaggy

Ako im bránia?
Zákazník si zakúpil službu, ktorá obsahuje:
- letenka z miesta A do B
- spiatočná letenka z B do A
- platnosť týchto leteniek len pri využití všetkých letov postupne

Predpokladám, že tí ľudia sú svojprávni, vedia čítať.
To ako keby som mal na výber členské - 1 mesiac za 10€, bez viazanosti, alebo 12 mesiacov za 80€, s tým, že sa zaviažem na rok. Ja nemusím pristúpiť na tú podmienku viazanosti, ale keď som na ňu pristúpil, tak ju musím akceptovať.

12.07.2019 | rmaly

no, skor toje tak, ako ked si predplatis napriklad trend, ale rozhodnes sa necitat v poradi ako vychadza a oni by ti to nedovolili... Ak neprecitas 1. cislo, tak ti zakazu precitat 2. cislo...

13.07.2019 | karhav

Ale ak si zaplatim rocne predplatne, MUSIM byt clenom cely rok???
Zaplatil som clenske podla cennika a je na mojom slobodnom rozhodnuti, ako s nim nalozim.
Radsej by letecke splocnosti mali upustit od svojich "trikov" s overbookingom. Napriklad spolocnost Eurowings. Osobna skusenost. niekolko mesiacov dopredu som kupil dve letenky FCO - VIE. Aj ked som mohol mat spiatocne (Vueling) lacnejsie, lepsie mi vyhovoval cas odletu EW z Rima. Vecer pred odletom som dostal sms od EW. Este si vravim, super sluzby, upozornuju pasaziera, aby nezabudol. Ake bolo moje prekvapenie, ked som si precital, ze "let bol zruseny, vyberteb si vratenie penazi, alebo prebookovanie na iny let"... To prebookovanie stalo dalsich par eur, letel som v este horsom case ako keby som si vybral ten "nevyhovujuci" cas s Vuelingom. Pohlad na flightredar ukazal, ze let zruseny nebol... Co bolo pricinou? Overbooking a vyradenie pax s najlacnejsimi letenkami...
Nie je mi jasne, ako na tom trati letecka spolocnost, ked niekto zaplati za let a nenastupi. Zaplatene ma, spotreba paliva nizsia (kvoli vahe), nizsie letistne poplatky.
Vsetci naskocili na lep O Learymu a predbiehaju sa v trikoch, ako namotat pax na nizke ceny a potom sa snazia ich vselijakymi odrbmi navysovat. Tak nech pasu ovce a dopredu predavaju syr. A vymahaju od platiacich zakaznikov, ze predplateny syr MUSI odobrat, aj ked na neho momentalne nema chut, lebo uz mu dalsi nedaju, aj ked ho tiez dopradu zaplatil...

13.07.2019 | sunkaster1

zrejme na to maju letecke spolocnosti nejaky dovod. a asi bude pre nich dost dolezity, kedze to zrejme maju vsetky. a ked sa ti to nepaci, najdi si taku, ktora to nema. alebo chod konmo. nikto ta nenuti ich sluzby vyuzivat.
este by si mohol chciet, aby im niekto nariadil, ze to musia predavat ako ty chces. ale neviem, co ti na to povie libertarian shaggy

11.07.2019 | martin33

Leteckej spolocnosti nevznika ziadna skoda, ak zakaznik cast trasy nevyuzije. Prave naopak, ak zakaznik nevyuzije konkretny let, klesne spotreba paliva lietadla alebo moze cez "overbooking" na poslednu chvilu predat miesto v lietadle niekomu inemu. Zakaznikovi skoda vznika, ak nemoze vyuzit cast sluzby, ktoru si zaplatil celu. Kazdy lepsi pravnik by v tomto pripade vyhral sud v prospech zakaznika.

11.07.2019 | FeroImrecze

Mali by zakázať idiotizmy ako som našiel nedávno, že let Budapešť - Viedeň - Lisabon s prestupom vo Viedni bol o vyše 100 eur lacnejší ako lety Budapešť - Lisabon aj Viedeň Lisabon u tej istej spoločnosti bez medzipristatia v rovnakých termínoch.

11.07.2019 | Zakerný

neviem, prečo by to malo byť idotizmus. máš veľký záujem o priame lety a voľnú kapacitu z A do B i z B do C. Ponúkneš zákazníkom nižšiu cenu (odmenu za obťažovanie s prestupom) a sebe zabezpečíš vyššiu vyťaženosť parciálnych letov.
rozumné správanie sa podnikateľa, nie idiotizmus

11.07.2019 | FeroImrecze

Lepšia vyťaženosť = vyššia hmotnosť = vyššia spotreba. Cena nižšia. Priamy let = nižšia spotreba ( o 1 vzlet a pristátie navyše, kratšia trasa) ale cena nižšia. Kde je ekológie?

11.07.2019 | peto27

Je ekologickejsie neprevazat prazdne sedacky, ale ludi, ktori su ochodni prestupovat, aby usporili.

11.07.2019 | Nervacik

Zjavne ani len netušíš ako funguje letecká (a vlastne akákoľvek) doprava. Lety do Viedne sú vo všeobecnosti omnoho vyťaženejšie ako trebárs do Budapešti. Pre dopravcu je teda ziskovejšie poslať plný let najprv z Budapešti do Viedne a následne plný let z Viedne do Lisabonu ako priamy spoj z Budapešti do Lisabonu kde nastúpi len ujo Ferolmrecze...

11.07.2019 | chronos88sk

Fakt je take vyhodne prenajat si slot na letisku ako ho vynechat a letiet priamo, ak je let aspon na 50% vytazeny?

12.07.2019 | FeroImrecze

Ja by som nastúpil aj vystúpil vo Viedni. Predsa len je to z BA bližšie. Ale ak si nevazim svoj čas a zoženiem lacný odvoz BA- Budapešť a spať tak aby som ušetril tých cca 100 eur na letenke ...

13.07.2019 | One two three

oni na to nepozeraju kde idete potom vy. Letecka spolocnost pozera na let takym sposobom aby sa jej vyplatil. Napr. v budapesti nastupi 60 ludi a aj vo Viedni 60 a odvezie ich do toho lisabonu. Ale keby isli len z Budapeste tak by v lietadle bolo len 60 ludi, lebo vedia ze v Buddapesti viac ludi v taky termin napr. v pondelok nenastupuje, tak vymysleli este prestup vo Viedni kde je zrejme este dopyt po letenke do Lisabonu a nestaci kapacita lietadla co leti priamo z viedne.