Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Severná Kórea náhle zrušila plánovaný oktoberfest. Ostalo po ňom špičkové pivo

31.07.2017, 15:20 | Adrián Berecz | © 2017 News and Media Holding

V Severnej Kórei sa mali od konca júla až takmer po celý august konať veľké pivné orgie. Druhý ročník „socialistického Oktoberfestu“, ktorý vlani pritiahol medzinárodnú pozornosť a na ktorý už viaceré cestovné kancelárie robili exkluzívne zájazdy, však krajina bez vysvetlenia na poslednú chvíľu zrušila. Okrem debaty o tom, čo za náhlym rozhodnutím stojí, vyvolal festival všeobecný záujem o severokórejské pivo.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Napriek zrušenému festivalu nedávno vytvoril najväčší severokórejský pivovar Taedonggang (pomenovaný podľa rieky, pri ktorej sídli a ktorá preteká cez Pchjongjang) nové pivo zo pšenice a chmeľu. Ešte nebolo oficiálne zabalené a nedostalo ani žiaden názov, niektorí ho však už mali možnosť ochutnať.

Pivá od Taedonggangu sú vo všeobecnosti považované za prvotriedne, čo je aj vecou národnej hrdosti Severokórejčanov. Zároveň je aj dostupné v celej krajine a lacné, píše agentúra AP.

Polliter ich piva stojí v podnikovej pivnici okolo dvoch dolárov. Na uliciach v Pchjongjangu možno zohnať liter aj za 500 wonov (0,5 eura).

Neprehliadnite

Pivná exotika

The New York Times svojho času vychválil severokórejský ležiak s 5 percentami alkoholu za „jedno z najkvalitnejších pív na kórejskom polostrove za posledné roky“. Portál The Guardian podotkol, že chuťou trocha pripomína to britské. Iní dodávajú, že severokórejské pivo je preto také dobré, lebo ľudia k nemu pristupujú s nízkymi očakávaniami.

Iný pohľad na kvalitu tohto piva prináša korešpondent portálu BBC: „Je to symbol nenaplneného potenciálu. Rovnako ako samotná krajina.“ Podotýka však, že Taedonggang je značka, ktorú by dokázal odvážny obchodník premeniť na celosvetový predajný fenomén. Západný svet by ho mohol kupovať ako exotické pivo.

Severokórejské pivo značky Taedonggang Zdroj: SITA / AP

Do hlavného trojmiliónového mesta prúdi z pivovaru každý deň 200-tisíc litrov. Historické legendy tvrdia, že štátny pivovar vznikol na príkaz Kim Čong-ila v roku 2001 s cieľom, že „ako socialistická krajina musíme pre ľudí pripraviť to najlepšie pivo na svete“. S produkciou sa začalo o rok neskôr.

V súčasnosti v podniku pracuje asi 700 zamestnancov, linka je však väčšinou automatizovaná. Výroba jednej šarže trvá takmer tri týždne, píše AP.

Koniec jednoročnej tradície?

Pivný festival v KĽDR má krátku históriu. Prvý ročník sa konal len pred rokom, stal sa však turisticky zaujímavou udalosťou. Pivo, praclíky, grilovanie či vlasteneckú hudbu si prišlo podľa portálu The Atlantic vychutnať dokopy 800 miestnych aj zahraničných hostí. Hlavným cieľom festivalu bola propagácia hlavného štátneho pivovaru, ktorý ponúkal päť nápojov – Taedonggang 1, Taedonggang 2, Taedonggang 3, Taedonggang 4 a Taedonggang 5. Rozdiel medzi nimi je očividnejší až pri ochutnávke.

Tento rok sa mal začať pivný festival pri príležitosti výročia Kórejskej vojny – deň, ktorý v Severnej Kórei poznajú ako „Deň víťazstva“. Náhle a bezdôvodné zrušenie akcie, z ktorej by krajina mohla finančne profitovať, podporilo vznik viacerých teórií. OSN nedávno uviedla, že krajina čelí najhoršiemu suchu za posledných 16 rokov, píše portál Newsweek.

Rovnako sa skloňujú obavy z bezpečnosti účastníkov či možnosti nežiaduceho živého vysielania z krajiny. Turistickému priemyslu nepomáhajú ani chladné medzinárodné vzťahy, vyhrážanie sa jadrovými zbraňami či situácia okolo smrti amerického turistu.

Severokórejské pivo značky Taedonggang Zdroj: SITA / AP

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Tagy pivo, Severná Kórea, Taedonggang

Diskusia (0 reakcií)