Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Siemens ako dodávateľ mýta

15.10.2008, 13:55 | gb | © 2008 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

V prípade očakávaného víťazstva konzorcia SanToll-Ibertax bude hlavným technologickým dodávateľom mýtneho systému spoločnosť Siemens. Tá sa na slovenský mýtny systém pripravovala s odhodlaním. Neuspela v Rakúsku ani v Nemecku. Úspech na Slovensku by firme umožnil zaknihovať potrebnú celoštátnu referenciu.

Pôvodne chcel ísť na to cez favorizované konzorcium Satways. Lenže to v marci zo súťaže odskočilo ešte pred podávaním ponúk. Siemens sa pridal k francúzsko-slovenskej zostave SanToll. V súťaži vystupuje čisto ako dodávateľ. Sama firma do tendra ísť nemohla. Práve preto, že jej chýbala referencia operátora mýtneho systému. „Určite by to pre nás malo výhodu, ak by sme boli priamo účastníkom konzorcia. Mohli by sme do transakcie zapojiť viac našich dcérskych firiem,“ hovorí technický riaditeľ slovenského Siemensu Vladimír Slezák.

Siemens do vývoja elektronického systému na vyberanie poplatkov za cesty investoval peniaze i energiu. No zatiaľ sa môže pochváliť relatívne menšími zákazkami. Napríklad mestským mýtnym systémom pre centrum Londýna za 88 miliónov eur, ktorý funguje na báze kamier na rozpoznávanie evidenčných čísel áut. V americkom Seattli mal pilotný projekt mýtneho systému na báze GPS/GPRS. V Singapure v roku 2006 testoval satelitný systém, podobne prevádzkové skúšky robil v Austrálii.

Konkurenti z technologickej stránky Siemensu nič nevyčítajú. No upozorňujú na konzultanta Národnej diaľničnej spoločnosti Raoula Schilda. Je v podstate jediný kompetentný človek a odborník na elektronické cestné mýta pracujúci pre Národnú diaľničnú spoločnosť. Kedysi pracoval pre Siemens a má spoločne s ním zaregistrovaných niekoľko patentov. R. Schild napríklad v liste pre člena výberovej komisie Rastislava Noskoviča (TREND ho má k dispozícii) označil ponuky ToSy a Slovakpassu za nereálne a špekulatívne pre údajne privysokú deklarovanú úspešnosť výberu mýta nekorešpondujúcu s ponúkanou cenou.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)