Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

„Veľký brat“ z jednotiek a núl. Ako sa stráca online anonymita

28.01.2020, 12:00 | Peter Csernák | © 2020 News and Media Holding

Názor | Prečítanie tohto článku vám zaberie približne dve minúty. Množstvo spoločností, ktoré zbierajú dáta na webe, by vám však dokázali povedať presne na milisekundy, koľko času ste s ním strávili. Vedia, aké sú vaše politické názory, či práve nekupujete auto alebo dom, ale aj to, ako často navštevujete stránky s pornografickým obsahom. Samozrejme, aj to, čo presne na poli pornografie obľubujete.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

avast, Názory

Informácie boli vždy veľmi cenné. Nikto sa azda nečuduje, že sa s nimi aktívne obchoduje. Firmy dokážu na základe dát vyhodnotiť správanie používateľov. Môžu im ponúknuť produkty, ktoré by sa im mohli práve hodiť.

Spoločnosti, ktoré tieto dáta zbierajú, používateľov ubezpečujú, že nikomu nepredajú vaše osobné údaje. Jednoducho firma, ktorá vám poskytla antivírus, síce môže predať inej spoločnosti informácie o tom, čo všetko na internete robíte, ale tá druhá spoločnosť nebude vedieť, že ste to práve vy.

Neprehliadnite

Rovnako tomu bolo aj v prípade spoločnosti Avast. Jej antivírus používa takmer pol miliardy ľudí na celom svete. Väčšina z nich má bezplatnú verziu. Firma môže ponúkať bezplatný produkt vďaka tomu, že zbiera informácie o svojich klientoch, ktoré potom speňaží.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy avast, Názory

Diskusia (0 reakcií)