Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slováci vyberali najobľúbenejšie e-shopy. Toto je TOP 10

22.11.2018, 20:01 | Peter Scherhaufer | © 2018 News and Media Holding

Aj v súvislosti s nákupnou udalosťou Black Friday realizovala agentúra Ipsos medzi Slovákmi štúdiu zameranú na internetové obchody a nakupovanie v nich. Na najobľúbenejšie e-shopy sa ich agentúra pýtala formou otvorenej otázky, mohli napísať všetky, ktoré im spontánne napadli.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

alza, e-shop, Hej, Ipsos, Mall

Rovnako ako vlani dominuje aj tento rok rebríčku obľúbenosti e-shopov Alza. Ako svoj obľúbený internetový obchod ju označilo až 34 percent opýtaných, čo však predstavuje pokles o približne štyri percentuálne body oproti vlaňajšku.

Prvú trojicu dopĺňajú e-shopy Mall (31 percent) a Hej (15 percent).

„Slováci favorizujú najmä obchody prioritne zamerané na elektroniku, ktoré však majú aj charakter obchodných domov, keďže ponúkajúce širšý záber kategórií produktov,“ hovorí pre TREND.sk Andrea Vlčeková zo spoločnosti Ipsos.

V porovnaní s minulým rokom vzrástla aj frekvencia internetových nákupov. Niekoľkokrát za mesiac nakupuje v e-shopoch už zhruba 40 percent ľudí. Slováci si najčastejšie pri svojich elektronických nákupoch objednávajú oblečenie, kozmetiku a drogériu. Naopak, najopatrnejší sú pri službách a potravinách.

Neprehliadnite

Najobľúbenejšie e-shopy Slovákov (%, 2018)
Alza 35
Mall 31
Hej 15
Aliexpress 15
Martinus 13
Bonprix 8
Heureka 7
Wish 7
Nay 6
Drmax 5
PRAMEŇ: Ipsos

Druhé šance nedostávajú

So svojím posledným nákupom cez internet bolo podľa prieskumu Ipsos spokojných približne deväť z desiatich respondentov. „Zákazníci sú však čoraz náročnejší. Prejavuje sa to aj v ich zvyšujúcej sa neochote nakupovať v internetových obchodoch, v ktorých sa stretli s nejakým negatívnym zážitkom,“ konštatuje A. Vlčeková.

Narástol podiel ľudí, ktorí v takomto e-shope už nikdy nenakupujú, a to o deväť percentuálnych bodov na 31 percent. Naopak o štyri percentá na 24 percent klesol podiel Slovákov, ktorí sú ochotní dať druhú šancu obchodu, s ktorým mali už negatívnu skúsenosť.

Ľudia pri internetových nákupoch tradične uprednostňujú počítač alebo notebook, ktorý im prináša väčší pocit prehľadnosti, bezpečnosti a istoty. V prieskume však až pätina respondentov uviedla, že na nákupy v e-shopoch využívajú najčastejšie práve svoj smartfón.

Ako A. Vlčeková dopĺňa, až 99 percent slovenskej populácie, ktorá využíva internet, nakupuje aj v internetových obchodoch.

Prieskum realizovala agentúra Ipsos na reprezentatívnej vzorke 525 respondentov v dňoch 17. až 22. októbra 2018 pomocou on-line zberu dát.

(Pozn. TREND - Portál Heureka, ktorý sa umiestnil na šiestom mieste, je primárne porovnávačom e-shopov a cien, nie klasickým internetovým obchodom.) 

  • Tlačiť
  • 0

Tagy alza, e-shop, Hej, Ipsos, Mall

Diskusia (0 reakcií)