Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Auto za sto eur do každej rodiny. Kollár vytiahol populistickú kartu

31.01.2020, 11:45 | Zoltán Rácz | © 2020 News and Media Holding

Auto za sto eur mesačne do každej rodiny. Aj do každého podniku. Garanciu tohto „ľudského práva“ sľubuje Sme rodina Borisa Kollára v rámci predvolebného boja. Ekonomický model vraj nastavovali bankári jednej z najväčších nemeckých bánk. Vyzerá to však skôr na ekonomický nezmysel a populistickú lapačku hlasov z kategórie „hyperloop“. Ak by službu využila polovica rodín na Slovensku, štát by to stálo miliardy eur.

  • Tlačiť
  • 34

„Nie je to na zarábanie, ani na kradnutie,“ hovorí autor zámeru a programový líder strany Sme rodina Štefan Hollý. Na základe svojich skúseností obchodníka s autami navrhuje založenie štátnej akciovky, konkrétne „štátnej autopožičovne“, ktorá nakúpi tisícky áut vyrobených v továrňach na Slovensku.

Keďže by nakupovala vo veľkom objeme priamo od výrobcu, počíta so zľavou 40 percent. Vďaka tomuto rozdielu oproti cenníkovým cenám chce tieto autá prenajímať v priemere o polovicu lacnejšie ako súčasní obchodníci s operatívnym lízingom.

Mesačné nájmy uvedené v programe Sme rodina v rozsahu od 75 eur do 195 eur zahŕňajú e-Známku, daň z pridanej hodnoty a zákonné a havarijné poistenie vozidla. Servis, výmena oleja a pneumatík, či iné služby poplatok za nájom nezahŕňa. 

Neprehliadnite

Nemá to stáť ani euro

Expert Sme rodina tvrdí, že nákup tisícok áut by štátny rozpočet nezaťažil. Dokonca by to štátu vraj generovalo príjem 300 miliónov eur ročne na DPH, dani z poistenia či cestnej dani. Financovanie štátnej autopožičovne by malo byť vyňaté z verejných výdavkov.

Peniaze na nákup áut by získala práve od lízingových spoločností. Z prirodzených konkurentov by tak mali byť partneri. Aspoň tak si to predstavuje Š. Hollý, podľa ktorého o to budú mať tieto spoločnosti záujem. Má to byť pre nich výhodné, pretože im môže byť v zásade jedno, či

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 34

Tagy automobily, Boris Kollár, Názory