Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Auto za sto eur do každej rodiny. Kollár vytiahol populistickú kartu

31.01.2020 | Zoltán Rácz

Diskusia (34 reakcií) Pravidlá diskusie

31.01.2020 | equilibriums

Top sprostosť z volebných programov. Vo vyspelejšom svete si uvedomujú problém s autami a vidia riešenia v kvalitnejšej hromadnej doprave, rýchlovlakoch. Ale nie, tu príde nejaký sedlák, ktorý myslí penisom a povie, že auto do každej rodiny.

31.01.2020 | Truhlik999

Auta nie su ziadny problem.
Ludia by radi vyuzivali hromadnu dopravu.
Lenze je tam niekolko hacikov, alebo skor poriadnych hakov:
1. Hromadna doprava nejazdi vtedy, ked ludia potrebuju ale len podla toho, co naplanuje strana a vlada.
2. Hromadna doprava je tvrdo regulovana, cechovy system brani kunkurencii - preto je privelmi draha a nedostupna.
3. Krajina nie je len Bratislava a kosice. Vacsina uzemia je roztahana a narocna na dopravnu obsluznost. Navyse hustota obyvatelstva je nizka.

Riesenie?
Jednoduche - uvolnit regulacie, nech si MHD prevadzkuje kto chce.

Usetri stat, usetrime na daniach.
Prevadzkovatelia si zarobia.
Ludia budu mat nizsie naklady.

Jediny, kto prerobi su "nasi ludia" - pijavice.

Nebat se a nekrast!

31.01.2020 | citatelTrendu

Truhlik999-keby bola hromadná dprava taká zisková ako tu prezentujeľ, tak by naši porevoluční "odborníci" nerušili dokonca aj koľajové trate /napr. do Šamorína, Stuavy a mnohé ďalšie), prímestské spoje a MHD v mestách. Teraz nám ostáva len banovať čo tu tí "odborníci" porobili. Ide o dotované služby, ktoré ale prinášajú prospech všetkým. Súhlasím s prvým príspevkom, prioritou musí byť podpora hromadnej dopravy aj na úkor individálnej.

31.01.2020 | Balt

Do Šamorína nejazdili osobné vlaky od 70tych rokov

31.01.2020 | zajo-

Aké autá ? ! Veď sa tu načisto podusíme...

31.01.2020 | equilibriums

"Hromadna doprava nejazdi vtedy, ked ludia potrebuju ale len podla toho, co naplanuje strana a vlada."
1. Vláda je obrazom voličov, aký občania, taká vláda - je to v podstate trhové rozhodnutie, ak sa to ľuďom nepáči, tak nech si volia a odvolávajú lepších ľudí, ktorí to budú vedieť riadiť.
2. Väčšina ľudí jazdí v pravidelných predvídateľných časoch - z práce a do práce - na to je najlepšia hromadná doprava.

"Krajina nie je len Bratislava a kosice. Vacsina uzemia je roztahana a narocna na dopravnu obsluznost."
Slovensko sa vo vidieckych oblastiach vyľudňuje a koncentruje sa pri veľkých mestách - najmä v BA a KE. Žiaľ, ani tieto mestá nemajú rýchle spojenia s okresnými či inými krajskými mestami.

"Uvoľniť regulácie..."
Vám už v tých hlavách reguluje ale poriadne... Videli sme, keď chybala napr. vo finančom sektore regulácia a čo sa stalo v roku 2008. Regulácia je super nástroj, problém je iba v tom, aby štát naozaj reprezentoval svojich občanov - ľudia sa starali o štát, volili, odvolávali a pod. Lebo inak aký trh, taký občan, aký občan, taký štát, aký štát, taká regulácia.

05.02.2020 | alf1

a coze sa to stalo v 2008? a nie prave nasledkom regulacie? ked clinton zabezpecil kazdemu obcanovi "domcek s bazenikom" z bankoveho uveru. a odpor bank prelomil tym, ze sa im za splacanie regulovane zaruci samotny fed. po com sa dostal k domceku s bazenikom kazdy druhy bezdomovec ci latinos. kym ho nebolo treba splacat. a zrazu boli v krajine tisice prazdnych domcekov s bazenikmi a nesplatene, zato zarucene uvery. a bolo svetlo. :-)))

31.01.2020 | 1+1 = 1

100 eur mesacne = 1200Eur rocne

snad sa vsetci zhodneme na tom, ze za tolko prachov si uz dnes kazdy nouma kupi svoj vlastny crep, ktory bude mat odparkovany pred barakom a vzdy pripraveny...

btw. ak ratame, ze auto ma 5 rokov zivotnost, tak za 100 Eur - 20%DPH = 80Eur mesacne => 80*12mesiacov*5rokov = 4800Eur bez rezijnych nakladov statnej firmy (budova, zamestnanci obstaravanie, servis, PZP, havarijne, STK, Emisna, dialnicna, cistenie interieru/exterieru, manazment nepojazdnych prenajatych vozidiel v premavke .....xy poloziek) je to absolutne stratove

kazdemu helikopteru za 199,99Eur mesacne volove

31.01.2020 | enko

za tu helikopteru mas moj hlas :D ktoru stranu mam volit ?

05.02.2020 | alf1

vol nas, stranu pastafarianov. my nechceme nic od statu ani od obcanov, len jeden cednik na hlavu. ktory nas ochrani pred ziarenim, ked to nastane. nasa viera je legitimna, prinajmensom ako viera v svetlejsie zajtrajsky. nas preceda aj program je tu:
https://www.idnes.c...

31.01.2020 | Jokerito

Suhlas, je to dalsia hlupost od dalsieho politika, ale problematicke na tych 4800 je to, ze tych 4800 nemaju niektorí ludia naraz, a ak aj maju, tak je to rezerva urcena na dolezitejsie veci ako auto. :-)

31.01.2020 | dalen

Vždy sa treba mať na pozore, keď politici chcú "podnikať" s peniazmi daňovníkov. Ak je ten "ekonomický model" taký skvelý, nech si ho henten programový Pišta (ktorý nikdy nepodnikal) najprv vyskúša na svoje IČO, a uvidíme o 10 rokov ako mu to ide :-)

05.02.2020 | shaggy

A ktorý politik nechce podnikať s peniazmi daňovníkov? Ja som zatiaľ takého nestretol.

06.02.2020 | dalen

Sú tu takí politici.. Asi sa málo stretávaš s ľuďmi.

09.02.2020 | shaggy

Vážne? Menuj, každého jedného ti dokážem vyvrátiť, lebo každý chce moje nedobrovoľne odvedené peniaze minimálne na zdravotníctvo, políciu, súdy, sociálny systém...
A aj to je podnikanie.

31.01.2020 | nicco

Myslite si, ze volici Kollara maju nejaky rozum? Mohol im ponuknut aj za 1Euro, ako mobil. Ale takych "ekspertov" ako tento predajca aut ma aj Danko. Akurat, ze ti jeho posobia v kupelnictve...
Vyssi level tohoto modelu JaT,Penta,... kde sa cez Smer nakupuju zasluzne a potrebne veci ako autobusy SOR, alektricky, sanitky alebo poziarne vozy, koore vlastnia alebo dovazaju tieto firmy.

31.01.2020 | Runforfun

pripomína mi to čosi...



Aj keď fráza „chlieb a hry“ pochádza až z prelomu 1. a 2. storočia po Kr. (jej pôvodcom je rímsky básnik Juvenalis), zvyk politikov kupovať si masy obdobou moderných sociálnych dávok sa začal udomácňovať už na sklonku rímskej republiky. Postupný rozklad roľníckeho stavu sa zastaviť nepodarilo. V meste sa hromadila bezprizorná chudoba. Bratia Gracchovci sa v rokoch 133 — 121 pred Kr. snažili problémy riešiť presídľovaním ľudí na voľnú pôdu v dobytých provinciách a verejnými prácami, kde si biedni mohli trochu privyrobiť. Tiberius Gracchus zaviedol cenové obmedzenia na predaj obilia tak, aby zvýhodnil chudobných. Išlo o systém dvoch cien. Vláda predávala nižším sociálnym vrstvám pšenicu za ceny hlboko pod trhovou úrovňou. Tejto politike sa hovorilo „annona“, pričom prídel dostal v podstate každý, kto sa postavil do radu. Gracchovi nešlo len o pomoc, ale aj o hlasy bedárov.
V 1. storočí pred Kr. politici cenu za obilie ustavične znižovali, až bolo poskytované úplne zadarmo. Diktátor Sulla podporu síce v roku 82 pred Kr. zrušil, no už o štyri roky bola zavedená znovu. Pre politikov bola annona neodolateľným spôsobom, ako si kupovať popularitu. Okolo roku 60 pred Kr. dostávalo túto pomoc asi 200-tisíc ľudí. Už o pár rokov neskôr, keď sa k moci dostal Július Caesar, bolo však od obilnej podpory závislých 320-tisíc ľudí. Caesar opäť riešil záležitosť vysídľovaním a asi 80-tisíc ľudí poslal preč z Ríma ako kolonistov. Po jeho reforme malo podporu dostávať len 150-tisíc ľudí a bol zavedený prieskum majetkových pomerov, ktorý mal preukázať, či poberateľ skutočne pomoc potrebuje. Až 90-tisíc pôvodných poberateľov zostalo v Ríme úplne bez štátnej podpory, no nezachovali sa žiadne správy, že by po uskutočnení tejto reformy zomierali od hladu. Po Caesarovej smrti však počet poberateľov annony opäť narástol na 320-tisíc.
Politika obilia zadarmo prežila republiku a pokračovali v nej aj cisári. Augustus dosiahol zníženie počtu poberateľov podpory na 200-tisíc osôb tým, že z nej vylúčil cudzincov, s výnimkou lekárov a učiteľov. Augustus dokonca uvažoval o úplnom zrušení obilnej podpory, ale dospel k záveru, že by to bolo zbytočné, lebo skôr či neskôr by ju niekto opäť obnovil, len aby sa zapáčil ľudu. Dávky sa postupne rozrastali a Rimania dostávali k obiliu zadarmo aj olivový olej, soľ, ba dokonca i víno či bravčové. Cisár Aurelián v roku 274 po Kr. urobil túto podporu dedičnou (!) a keď Konštantín v roku 327 zakladal Konštantínopol, rozšíril pomoc aj na svoje nové mesto, aby urýchlil jeho zaľudnenie. Rimania mali totiž od začiatku skúsenosť, že tieto dávky prilákali do ich metropoly (slovami Appiána): „lenivcov, žobrákov a povaľačov z celej Itálie“. Keďže ľud bolo treba nielen živiť, ale aj baviť, viacero cisárov prehajdákalo horibilné sumy zo štátnej pokladnice na veľkolepé gladiátorské zápasy či preteky vozov.

31.01.2020 | Truhlik999

takze nepodmieney prijem v praxi :-)

31.01.2020 | martin33

Aj my skoncime ako Rimania.
https://www.tyzden....

31.01.2020 | martin33

Este jeden citat zo zaveru toho clanku:
"Na zničení rímskej civilizácie sa v jej posledných storočiach výrazne spolupodieľali: regulácia cien, úrokov a miezd, inflačná politika cisárov, vysoké dane, skorumpovaná totalitná byrokracia a sociálny štát. Rimania, ako ľudia posadnutí poriadkom, organizáciou a represiou, riešili každý problém, spôsobený štátom, ďalšími štátnymi zásahmi. Žiaľ, ide o logiku, ktorou je ovládaná aj naša vlastná civilizácia."
https://www.tyzden....

31.01.2020 | Runforfun

Aby to bolo jasné obyvtelstvo Ríma malo okolo roku 30-40 nl 1 milion ludi. ...s okolím to bolo viac ale napriek tomu pozrite na to obrovské množstvo ludí čo poberali podporu. Ludia sa rozmaznali a ked prišiel Atila a Vizigoti tak boli takí leniví že niekto nevzal do ruky meč. Pripomína nám to čosi??? že by modernú Europu??

31.01.2020 | equilibriums

Áno pripomína, doraz aj nás Europánov všetci tí zubári, astronauti, inžinieri prichadzajúci so svojim náboženstvom z 8. storočia pobijú vtákmi, doslova nás premnožia. :)

31.01.2020 | Niless

Statna pozicovna aut?.....

Mali sme tu leteckeho prepravcu, statneho, padlo to. Kapitaň ktory nas bozkaval vsade chcel este aj narodneho lodneho dopravcu.
U nas v dedine by mal filialku, zamestnany by tam bol fero a prehadzoval by nase dievky cez potok co stredom dediny tecie...

EJ veru idem ja do politiky. A budem chciet statny pornoserver (so vsetkymi prasacinami a odposluchmi, brucho bude hlavny sponzor) a statnu krcmu, kde by kazdemu za 100€ pausal nalievali co mu hrdlo raci. Fico moze ist handry fajcit aj s obedami vo vlakoch zadarmo.

Ach....

31.01.2020 | Darija

Pri druhej vete, druhý odsek, som sa skoro povracala, už len pri tej predstave (kapitán).

Inak Váš komentár vystihuje asi všetko podstatné. Zobudím sa, buchnem do stola a idem na to. Teda pomáhať ľuďom. To nevadí, že som tupý, ja narozdiel od ostatných, myslím srdcom. Dá sa to, len o tom ešte nikto nevie. Zrejme nastal čas, aby sa svetové vedecké laboratóriá začali zaoberať aj touto nezvyčajnou alternatívou.

03.02.2020 | MG151

Niless na Hrad ... :-) :-) :-)

31.01.2020 | citatelTrendu

Ako môže mať táto strana vôbec nad 5 %? To už ľudia rozum potratili?

31.01.2020 | equilibriums

To sú tí takí "prvovoliči", nie z hľadiska veku, ale z hľadiska volebnej účasti, nikdy ich voľby a štát nezaujímal, no Kollár ich zaujal svojimi detskými príspevkami na FB, tak si povedali, dajú mu hlas.

31.01.2020 | Andrej_sk

To budu asi vsetci strykovia, tety, sesternice, bratranci, a neviem kto vsetko, jeho potomkov. To uz pomaly musi byt aj 4%. Dalsie 1% su tie co dufaju, ze aj ony sa dostanu do jeho haremu. Ale ratam, ze tieto este ani nemaju 18. Ony len tak vypadaju na FB, ked si s nimi dopisuje,

31.01.2020 | BrunoBruno

SME RODINA cieli na rovnakú cieľovku ako LSNS. Tak hádam sa im podarí pár hlasov odlákať. Samozrejme je to totálna hlúposť a meganezmysel. Auto, dom, vrtuľník a loď do každej rodiny!!! Veď su voľby, takže neexistujú žiadne obmedzenia ani limity.
Hrôza že takýto primitívny populizmus vôbec dostane priestor, čo len verbálny....

31.01.2020 | Andrej_sk

Myslim, ze niekto by uz mal knizne vydat tieto nezmysly, nech sa to uchova aj pre buduce generacie, lebo ludia rychlo zabudaju a to je velka skoda.

K tej hovadine uz len tolko - PHM, PZP, STK, prezuvanie, mozna dialnicna znamka ci detske sedacky. To bude za 1 euro? Tito ludia by zrejme tankovali na traktorovych a neznackovych staniciach, zaruka by im padala. Potom sa tu mozeme este pristavit pri otrasnej kvalite ciest 2. a 3. triedy a mostov a uz aj tak zla kvalita ovzdusia a prasnost prave v takychto regionoch, kde zapchy byvaju este horsie ako v BA.
Tolko k Boriskovi.

01.02.2020 | Pontošan.

Kollár by mal vyhlásiť, že ak to nebude v programovom vyhlásení vlády so záväzkom realizácie do roka a do dňa, tak do vlády nevstúpi.

02.02.2020 | Money

prehrávať ovciam od ráno do večera.
https://www.youtube...

moderná verzia pred voľba: - Na sľuby.

04.02.2020 | mno

Hej. lebo zatiaľ máme na cestách primálo áut a spústy voľných plôch na parkovanie. Hoci aj s karavanmi.

08.02.2020 | Dusanss

Volič(ká)m Borisa by mali automaticky brať volebné právo.