Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Smer dostal výprask, ktorý už len ťažko rozchodí

05.11.2017 | Filip Obradovič

Diskusia (42 reakcií) Pravidlá diskusie

05.11.2017 | -Moss-

Pekny komentar. Ja sa ale bavim, ze zupne volby rozmontovali Olano :) Polka strany sa stala zupanmi a koho teraz budu nominovat do bajnej vlady s bajnym Sulikom? :D

05.11.2017 | c3b2a1

len sa dalej utesuj, mrzacik...

05.11.2017 | -Moss-

Dakujem, budem sa :)

05.11.2017 | Brunteles

Co dodat. Smeraci su iba zlodeji. Ziadni géniovia, ziadni majstri intríg. Tu sa porazili sami aj vdaka jednokolovej volbe, ktoru si ucelovo presadili... Dobry vysledok...

05.11.2017 | citatelTrendu

SMER by sa mal spamätať, lebo veľmi rýchlo skončí na historickom cintoríne ako sdkú, hzds a mnohí iní. Ľudia nepotrebujú lokálne podpory-vlaky zadarmno, potrebujú aby mali viac vo vreckách.

Bez ohľadu na strany, Slovensko nepotrebuje žiadne zázraky, ale spravodlivý systém pre všetkých:
- treba pracujúcim zásadne zvýšiť odpočítateľnú položku na dani z príjmov, aby tí čo pracovali mali viac ako tí čo robiť nechcú
- výrazne zvýšiť rodičovský príspevok (dá sa zo sumy 213,20 € uživiť dieťa a matku na materskej dovolenke?) a samozrejme zvýšiť daňový bonus na dieťa (toto je rodinná politika, SMERáci sa hrajú na spciálnych, prax vyzerá inak.
- reformu samospráv a krajov, toto Slovensko veľmi potrebuje, v skutočnosti ani VÚCky nepotrebujeme, ich kompetencie sú až trápne, stačí to prerozdeliť na okresy, o roztrieštenosti a neefektivite samospráv (Nižňanskeého reforma ani nevravím), mestá sa nevedia uživiť, lebo živíme kopu úradníkov a efektivita žiadna.
- podporovať živnostníkov a malých podnikateľov. Aby sa oplatilo živiť sa sám a nie sedieť na štátnych dávkach.

05.11.2017 | @@@

na jednej strane chceš znižiť dane a odvodvy a na druhej zvyšiť vydavky štat :D ....skvela cesta :D

05.11.2017 | Roman Kanala

Zvýšenie odpočítateľnej položky je fajn, ale to postihne nielen takých, ktorí sú dobrovoľne na sociálke, ale aj tých, ktorí sú nedobrovoľne nezamestnaní alebo s malým príjmom. Hlavne na východe krajiny.

Zvýšenie rodičovského príspevku tiež nie je dobrý nápad. Práve preto Kaník znižoval rodičovské, aby nebolo možné vykonávať celoživotnú profesiu masového rodiča. Rodičovský príspevok má ostať príspevkom a nie úhradou všetkých nákladov spojených s rodičovstvom. Mať deti je každého súkromné rozhodnutie a štát by to v podstate ani nemal podporovať, lebo ho do toho nič nie je. Argumentovať všeobecným záujmom mať viac dorastu na financovanie budúcich sociálnych príspevkov nie je správne, lebo dorast vzniknutý vďaka štátnej podpore nie dorast, ktorý je spoločensky žiadúci, nebude financovať nič, ale naopak bude zväčša dávky len poberať.

Áno, územnosprávnu reformu treba, a dúfam, že Sulík po príchode k moci začne s týmto a nie s marihuanou, buzíkmi a odvodovým bonusom a podobnými blbinami. Treba aj podporu strednej vrstvy, živnostníkov a malých podnikateľov. Nie rozhadzovaním peňazí, ale naopak ich nevyťahovaním z vrecák.

Späť k prvej vete: je fajn, že firma S.M.E.R. s.r.o. končí. Ale aj po jej páde bude treba dávať pozor, aby politika prinášala menej štátu a nie viacej. Štát treba odbúravať, aby nestrkal nos všade a hlavne nie do vecí, do ktorých ho nič nie je. Načo je armáda zadarmistov vo vlakoch, načo sú dobré subvencie do alobalového uhlia?

05.11.2017 | @@@

pridavky a všetky davky na deti sa už davno mali zrušiť ....je to nezmysel štat z jednej strany beria a na druhej strane dava tym istym lebo väčšina z rodičov je ekonomicky aktivnych ludi tym padom nie je potrebne aby im z jednej strany štat bral a zdruhej daval je paradox že na tomto principe stoji aj samotny sulik a jeho odvdovy bonus skus si to prečitať ako aj on chce davať viac ludom ktory maju deti čo je podla mna len dalši nezmysel a populizmus aj z jednej aj z druhej strany .....toto je prva vec druha je že davať pridavky na deti čo su chore nei su zdrave je matestvo choroba je tehotnenstvo choroba potom nech sa deti nerodia ked je tehotenstvo choroba a štat by mali zintenziovniť pristup k tomu aby sa rodilo potom čim menej deti ak je tehotenstvo choroba a ked tehotenstvo choroba nie je a ani deti nie su choroba potom nie je potrebne financovať niečo čo choroba nie je čiže ani žiadne davky pridavky na deti a podobne

05.11.2017 | citatelTrendu

odpočítateľnú položku na dani si môžeš predsa uplatniť len ak máš kladný hospodársky výsledok (kladnú daň).

Rodičovský príspevok sa dá stanoviť predsa na počet detí, argumentovať masovým rodičovstvom je zavádzanie. Môže bytť stanovený do počtu 3 deti, Slovensko ale potrebuje zásadnú podporu rodičov (súhlasím tým, čo pracujú, to sa ale dá ošetriť v zákone).
menej štátu=súhlas, reforma územnoprávneho členenia som rada že sa zhodneme.

Daňovo-odvodový bonus od SaS zatiaľ vyzerý skôr ako hazard so sociálnymi dávkami ako riadna reforma.

@@@ - Všetky dávky zrušiť? Hej, kým si mladý, zdravý, úspešný. Dám krk na to, že keď v 50-tke dostaneš rakovinu alebo infarkt budeš prvý v rade vytŕčať paprče a kričať: "Štát pomôž, buď solidárny.."

05.11.2017 | @@@

ja som pisal o pridavkoch na deti a davkach na deti .... ked väčšina rodičov je ekonomicky aktivnych tym padom ak by si ich nefinancoval mali by vyššie mzdy lebo by si im to nemusel strhavať z platu nemuselo by to prechadzať cez štatnych urandikov a potom spatne sa vratilo k tebe ale už nie vo vyške 100% ale možno 90% ved aj tych urandikov čo to maju na starosti musiš z niečoho platiť .......solidarita može byť ale načo je tato falošna solidarita kde sa jedine tak nabaluju štatny uradnici alebo najviac z tych davok na deti dostavaju ti čo nepracuju a takto ich len podporuješ k dalšim detom bez buducnosti lebo tie ich deti tiež skončia v chudobe ako ich rodičia

05.11.2017 | @@@

ešte aby som doplnil zober si to tak väčšina rodičov je ekonomicky aktivnych dnes odchod do dôchodku je 62 rokov takže aj ked žena ma v 40tke dieta tak v 62 rokoch už to dieta nie je ale ma 22 rokov takže sa tu neda hovoriť o tom žeby všetci rodičia boli napriklad len stary a nevladny ked mnohi nie su a o tom to je ...to že čast rodičov je nevladnych alebo nemocnich o tych sa štat dokaže postarať ale ked 90% z tych financii ide na tych čo su zdravy a su ako som pisal ekonomicky aktivny potom načo to je im strhavať a nasledne vratiť spať niečo ...ked to odstraniš nepotrebuješ tom potom žiadnych štatnyhc uradnikov čo je dalšie ušetrenie penazi a prinos pre všetkych

05.11.2017 | Roman Kanala

Dobre, na veľa veciach sa nezhodneme, ale toto nie je dobré miesto na diskutovanie veľkej politiky. Všetky tie témy totiž idú mimo vúcov a patria do parlamentu, nie do krajov.

Ja teraz očakávam, že sa stane nasledovné. Noví vucani začnú s odvšivením úradovní. Budú sa prehodnocovať náplne práce a pracovné zmluvy. Bude sa prehľadávať archív kontraktov a pozerať na ľavoty. Niektorí možno budú čeliť trestnému stíhaniu.

Potom sa bude robiť inventár toho, čo treba urobiť a toho, čo sa dá urobiť. Tie dve množiny nie sú totožné, ale majú dosť veľký prienik, aby sa dala definovať nejaká rozumná politika kraja. Vúcy bez smerákov budú mať menej zlodejín a viac na projekty: cesty, školy, domovy dôchodcov, nemocnice. Tak im Fico bude chcieť napľuť do polievky a siahne im na rozpočty. Keď tam smeráci nemôžu kradnúť, tak im netreba toľko peňazí. Smeráci to rozkradnú z Bratislavy. Ale vcelku čakám zlepšenie.

05.11.2017 | Bellarmino

Marxisti vždy vedia odhadnúť, čo je najsprávnejšie vykonať za cudzie peniaze a kedy by mal a musel súdruh úradník do životov zasahovať, v čom ale Fico zlyhal, preto ho treba opraviť. Namiesto neobľúbených vlakov zadarmo, uhoľnej ťažby iné projekty zadarmo, cesty zadarmo a školy zadarmo a nemocnice zadarmo. Plytvanie zadarmo a rozkrádanie zadarmo.
Päťročnica naplní prognózy a všetci sa potešia, keď má socializmus toľko podôb.
Ženevská naivka čaká na trestné stíhania, predpokladá, že niekto kradol. Áno, ukradol a nazýva sa to daňou a solidaritou.

05.11.2017 | @@@

vlaky zadarmo su rovnaki populizmus ako pridavky na deti .....tak prečo nevolaš aj po zrušeni tych pridavok ....a čo tak štadiony zadarmo čo šport zdarmo kultura alebo cirkev na to všetko štat ročne vyhodi 350 milionov ale tu ti neprekaža zadarmo hlavne nech sa dôchodcovia nevozia zadarmo lebo su taki bohati len aby mlady mali čo na štadione ničiť ano toto chceme :D ....to je to prave zadarmo :D ....populisti z ľavice striedaju populisti z pravice :D

07.11.2017 | Vyktorka

Táraš KOKO, ale, aby si zisťoval, kde je pán preceda, ktorý sa nám stratil, to ťa nenapadne a bez neho nebude to, o čom tu krákaš.

05.11.2017 | @@@

ja si myslim že cely smer je irelevantny ,.....ide o to ako budu ti novy pracovať a aby ludia po rokoch zhodnotili že ano prišla ta zmena o ktorej pred volbami basnili alebo si povedia tak opať nas ti poltiici oj.bali a zas sa nič nezmenilo lebo potom si možu aj tito podať ruky s tymi pred nimi a pravdu zas budu mať tych 70% čo nebolo voliť a tvrdilo aj tak sa nič nezmeni

05.11.2017 | Brunteles

Aj rozumiete ci píšete? Cize co? Nemame chciet odchod SMERu lebo vlastne budeme v neistote kto pride, co bude? Takze vlastne nechajme SMET kde je...

05.11.2017 | @@@

ako vidim zas si nepochopil .....nejde o smer ....neznamena to že tam ma ostať ale znamena to že vyma musi byť prinos pre ludi ak nebude potom čo sa zmeni ...opzoczia často kriči že oni su ta zmena teraz možu ukazať aka zmena a či to zmena aj bude alebo to zmena bude len pre najbližšich vladnucim ludom lebo ak to tak bude potom nebude to žiadna zmena pre ludi a možu si na konci po 4 rokoch podať ruky zo smerom

05.11.2017 | @@@

ja len hovorim to že nekričme hop ked sme ešte nepreskočili :P

05.11.2017 | lepardu

Každý deň, kedy smerácki šmejdi skončia, bude veľkým plusom pre rozpočty (štátny,komunálne, mestské). Nastal čas zlodejov poslať, kam patria!

05.11.2017 | @@@

len či ....či ti novy nebudu rovnake alebo nebude to tak že len media budu ich prešlapy lepšie zakryvať aj to sa može stať takže nehovor dobre že bude lepšie ked ešte nevieš ako bude :P

05.11.2017 | Pip-boy

Zase sa SMER nespamätá? Zase zažívame začiatok pádu Fica? Lebo už sme ho zažívali, keď prehral prezidentské voľby. Aj Kaliňák už to mal svojho času zrátané a aj to znamenalo začiatok pádu SMERu. Aj odchod Pašku znamenal začiatok pádu SMERu.

Slovenskí novinári už veľakrát predpovedali "zaručený" pád SMERu. Blbé je, že sám SMER sa podľa toho nejako nechce riadiť...

05.11.2017 | -Moss-

Haha celkom vystizne. Zaciatok padu Smeru je asi tak casto ako kazdy tyzden pada posledna basta IS :)

05.11.2017 | skorodochodca

Ideológ Obradovič maľuje ružovú budúcnosť .... ignorujúc fakty ... medzi ktoré patrí napr. hospodárenie nitrianskej vúcky ... a zabíja sa všetko jednoduchým argumentom niektorých čitateľov - že smer iba kradne .... zabudol na hrdzu platinových sitiek ...
Ono, v predošlé voľby dopadli pre smer 6 z 8 .... lebo disciplína voličov pri účasti možno 18% .... ale ... ak by ľudia vedeli o vúckach a o ich kompetenciách ... a prišli v 50% a vyššom počte, výsledky by boli iné ... a hlavne spravodlivejšie....
Ono, tí politici a politrukovia nazývaní politológovia a prestitúti ... kľudne prehlasujú novú éru po cca 30% účasti .... Bezpochyby, výsledok týchto volieb je spravodlivejší, než tých v roku 2013. A budem rád, ak sa na tých šiestich vúckach urobí inventúra a vyhádžu kostlivci. Trochu aj verím, že sa s novými županmi nezopakuje situácia, aká bola v košickej teplárni po víťazstve Radičovaj a "riaditeľoch" zo SaS ...

05.11.2017 | Roman Kanala

Takže nie je pravda, že SMER len kradne, lebo platinové sitká, lebo kradnú aj iní. A pretože stará mama sa nevedela korčuľovať, však?

Vucani zvolení v dvoch kolách by mali vyššiu politologickú legitimitu, ako v jednom kole. Ale kto prišiel s nápadom urobiť jednokolové voľby do vúcov? Nie náhodou ten, kto proti Kotlebovi postavil vrece zemiakov? Čečva, červená čvarga?

05.11.2017 | @@@

kto proti kotlebovi postavil vrece zemiakov ?.....hahah vieš kto ?...tvoje SaS ....media radi prekrucaju veci ale fico sa vyjadril že kanika by porazilo aj vrece zemiakov on nič vtedy o kotelbovi nepovedal toto su len medialne prekucanie ktorym si aj ty naletel .....:D ....takže si zotrel vlastneho lebo kanik bol aj nominat Sas a podobnych stran :D

05.11.2017 | Bellarmino

Ficoboľševici kradnú z už ukradnutého, boľševickí antificovia sa zožierajú závisťou a vrieskajú ako paviáni, že aj oni by sa chceli pridať, keď už spoločne násilím nakradli miliardy občanom.

05.11.2017 | @@@

a potom tu je Bellarmino ktory je rovnaki ale tvari sa že nie :D

05.11.2017 | nevec gdo1

Tieto volby ukazali, kam by mala smerovat zmena volebneho systemu pre parlamentne strany.

Ludia by si mali vyberat osoby/osobnosti, ktore chcu mat v parlamente a tie strany, ktore tam podla poradia nominuju tichych a poslusnych nejsvojpravnych stranikov, ktori len stlacaju tlacitka podla stranickych prikazov a smeru prstu dalsej politickej figurky.
Ak sa aj dostanu do parlamentu anomalie nebudu v takom rozsahu, ako dnes, ked sa clovek pozrie na rady Smer-plukovnikov, Sns- kapitanov, Kotlebovcov pod fuhrerovym komplexom a pod.

05.11.2017 | @@@

a čo tak začať pracovať pre ludi ....potom nebudu žiadny voliči smeru alebo kotlebu a podobne ale to by niektory museli pracovať pre ludi pre väčšinu a nie pre malu skupinku ludi a nariekať prečo nas ludia nevolia :D :D

06.11.2017 | shelley

žiadny a niektorý ....zamysli sa nad svojou gramatikou.....tam patrí mäkké i !

06.11.2017 | @@@

maš pravdu preto to na slovensku tak aj vyzera lebo mnohych ludi trapi len ta gramatika :D :D

05.11.2017 | res publicae

Smeru ublizilo neustale utocenie do Matovica. Uniky danoveho tajomstva, neustala sikana zo strany ´kaliho ´ polucie, urazky o tom, ze olano nema ziadne struktury a clenov. Pan Fico, ak ste si mysleli, ze tuto krajinu mozu ovladat iba clenovia stran, tak teraz zrejme uvidie, ze tie vase struktury su vam na prd.
A dobra rada pre Smer, ak si myslite, ze utocenie na oponentiov cez ´ kaliho” struktury a uniky danovych tajomstiev Vam tu bude krajina a najma podnikatelia, ktori zamestnavaju 70% pracujucej sily a teda volicov, tolerovat, tak sa mate na co tesit v komunalkach 2018 a v parlamentkach 2020. Nejak Vam uslo, ze ´kaliho’ metody prekrocili pomyselnu cervenu ciaru... Tak ako bol Gasparko pohrobkom Meciara, bude Kali ten Vas. Nejak Vam uslo, ze kym Vy neustale meliete o ´cervenom’ rane’, tento, trefne bezuhonnym alobalovym ´bankarom’ Janosikom z Prievidze nazyvanym, ´balkansky rom´ Vam a vasim kolegom sabotuje buducnost. Ludia nie su hlupaci, ak si myslite, ze Vam tiez niekto uveri, ze rok hladate vhodny dom na stahovanie... Zrejme nakoniec dopadnete presne ako ten chudak Bonaparte... Tak sa teda drzte, nech sa prebudite do slnecneho rana, na farbe dnes uz evidentne nezalezi.

06.11.2017 | shelley

+++

06.11.2017 | @@@

len aby si nebol prekvapeny :D ..... smer može vyrazne stratiť len vtedy ak ludia jeho voliči maju koho voliť ale realita je taka že nemaju koho voliť a tym padom stale volia smer ....niektory volia odpor lebo im už prekaža aj smer a ten odpor je bud kotleba alebo kollar ale ostatne politicke strany ako SaS oľano alebo aj KDH su pre tych ludi neprispustny a prečo ?....preto lebo tito ludia voliči smeru tieto strany prirovnavaju k SDKU dzuridnovy a jeho vladnutiu medzi rokmi 1998 až 2006 mnohi z tych ludi vtedy tym stranam dali aj hlas ale ked zistili čo je vlada dzurindu zač boli obrovsky sklamani a mnohi potom v roku 2006 už ani nešli voliť a ti ostatni dali hlas smeru ako menšiemu zlu a doteraz držia to že smer je menšie zlo ....sulik sa sam parkrat vyjadril ako spolupracoval na rovnej dani tym padom on je spajani prave z tym zlym obdobim medzi rokmi 1998 až 2006 kedy sa mnohym vyrazne pohoršilo ale ano bohatym sa vtedy prilešpilo ved dzurinda dane pre bohate firmy a ludi znižoval ale aby nemal vypadky v štatnom rozpočte kompenzoval to vyššimi danami pre bežnych a chudobnych ludi obali to do nazvyu rovna dan a aki to ma prinos ale prinos bol len presunutie bohatstva od bežnych a chudobnych ludi k tym bohatym a tito ludia nechcu aby sa tie zle časy vratili a tak radšej volia fica SaS oľano aj kdh beru ako pokračovatelov dzurindu preto su oni pre nich nepripustni a tym padom pokial tu nebude nejaka dobra politicka strana alebo viac politickych stran ktore tieto väzby na stare strany a ludi zo starych stran nebudu mať neda sa očakavať žeby ludia odišli vyrazne od smeru a prešli k niekomu lebo teraz nemaju ku komu prejsť a tak znesu aj to čo robi smer hoc to pre nich idealne nie je ale aspoň to nie je ešte horšie ako keby im vladli SaS a spol ....

06.11.2017 | nicco

Kazdemu "rozumnemu" cloveku je jasne ze Smer nie. Ale koho vybrat?
Blazna Sulika, co pobera plat europoslanca, pritom chce rozmontovat Uniu?
Meialneho hnieznica Matovica a jeho druzinu s konzervativnymi nazormi na rodinu a zivot?
Beblavy snad bude dobra volba, ale kolko ludi mu da hlas?

06.11.2017 | chr

Takže páni darmo sa tu hádate čo sme týmyto voľbami dosiahli . Aj 3@ ma pravdu , aj Roman K ma pravdu . V podstate musíme počkať , čo týmto zbytočným ľudom Hranol dovolí. Lebo tiež zdieľam názor , že VUC sú zbytočný medzičlánok a slúžia len na odkladanie už vyslúžilých politikov nižšieho rangu Hranolovej strany . Teraz sa to zmenilo a musíme len počkať ako to bude fungovať ďalej . Čo budú novozvolený schopný a ochotný spraviť. Nesmú zabúdať na zakladný princíp demokracie . Sú zvolený zástupcovia ľudí a mali by slúžiť celej verejnosti , aj tým čo ich nevolili . Konkretne v žilinskom kraji , keď som si prečítal kandidátku , tak som tam videl veľa mien , ktoré funguju v politike na tejto úrovni ešte od Predsedu . To je pre mňa najväčšia hanba hneď po tej ako mlady v našej obci zvolili Fašistov a SNS do parlamentu v posledných voľbách. Je jasné , že aj Hranolovci skončia na smetisku dejín a oni to vedia a preto sa snažia upichnúť sa v Bruseli.Či sa táto vzbura proti súčasnemu olidarchicko štátnemu systému pretaví aj do výsledkov veľkých volieb , to samozrejme uvidíme hneď po voľbach . Ale môj postreh . Volil som aj za komančov a zdá sa mi , že ľudia konečne ( vyjadrujem to veľmi opatrne) začali pri voľbach konať rozumne . To značí : ak klameš a podvádzaš , tak ťa vymeníme . A tak by to malo byť. Politici si musia uvedomiť " že nie my sme tu pre nich , ale oni pre nás" . Dúfam , že som sa nemýlil a tento trend som odhadol správne. Počkáme uvidíme.

06.11.2017 | Brano L.

Trochu viac analytického myslenia a zdržanlivosti by som ocenil pri žurnalistoch. Nejde až o takú katastrofu pre Smer ako sa o tom básni. Jednoducho opozícia sa spojila a jej voliči prišli k urnám omnoho viac ako doteraz.
Smer to zanalyzuje a karavána pôjde ďalej. Pre neho je podstatné zabezpečiť, aby systém fungoval naďalej a aby kolaboranti z radov polície, úradov a justície tam boli čo najdlhšie. Najlepšie nastálo. Aby nezávislé orgány a inštitúcie neexistovali.
Ani táto zmena na VUC-kách nezabezpečí nejakú podstatnú zmenu. Je to ako keby ste začali otáčať veľký tanker. Je potrebné veľa úsilia, dôvtipu a strategického myslenia, ak chce s niečím takým, čo tu vybudoval Smer za 10 rokov niekto efektívne pohnúť.
Okrem toho VUC-ky sú finančne poddimenzované a závislé od centrálnej vlády.

06.11.2017 | Vyktorka

Tu sa vytešuje akási stredopravá opozícia, že to ona zorganizovala, aby došlo k úbytku miest županov v jej prospech - figu borovicovú, to na-sr.atí občania na rozkrádanie ich daní a aroganciu moci vykúpali vládnu verchušku, tak je tomu aj bez politológov a kadejakých múdrých anylýz.

07.11.2017 | Esteban

Je vynikajuce, ze antiEU politika dostala na frak

07.11.2017 | IvanPe

Myslim si, ze Smer ma jeden zasadny problem, cim viacej ludi nuti odchadzat za pracou z hladovych dolin (tym ze nestavia infrastrukturu a tuneluje statny rozpocet), tym viac ludi prestava byt na hrane chudoby z mimomestskych okresov, tym viac ludi prestava byt zavislych od statu ... a teda bolsevik prichadza zakonite o volicov.
Politika ako legalna zlodejina je komunisticky kuturny navyk, ktory len tak z hlav nevymizne. Takze si prosim nenahovarajme, ze Slovensky volic si uvedomil svoju vlastnu luzu a sebasavychoval.

07.11.2017 | atabaz

Ale ba! Politika ako legálna zlodejina?! Nepočuli ste zástupcov hnutia, ktorému sa podarlo získať dve miesta županov spomedzi štyroch mediálne najznámejších členov (mimochodom, z najmenej početného politického zoskupenia - celkom 13 členov), že totiž až teraz nastupuje "revolúcia demokracie", lebo v osobách nových županov spomedzi zástupcov hnutia a ním podporovaných víťazných kandidátov , prichádzajú do vedenia regiónov "čestní ľudia", ktorí "majú víziu a program", ktorí prinášajú "konečne zmenu a slušnosť, čerstvý vzduch do regiónov"? Inými slovami, prinášajú to, čo tu asi doteraz nebolo? (Skutočne, nikde to nebolo?!) Jednoducho - staré praktiky v politike končia! ("Smer dostal výprask", oznamuje Trend v titulku verejnosti "radostnú zvesť".)

Pozerajte do budúcna, diskutér "IvanPe", s optimizmom. Politológovia konštatujú nový vývojový trend. Čakajú nás, podľa ubezpečení zástupcov hnutia, v týchto voľbách určite úspešného, "svetlé zajtrajšky". Skoré zúčtovanie s populizmom, extrémizmom, korupciou. Aj práce bude dosť. Tak len trpezlivosť. Nie nadarmo sme azda počúvali od marca 2016 neustále kritcké hlasy zástupcov opozície. Veď ten, kto kritizuje, chce presviedčať, že vie robiť veci lepšie ako kritizovaný,Teraz bude príležitosť . Po doterajšom kriku, mediálnom "zviditeľňovaní sa"( niekedy aj dvakrát denne tlačové besedy) sa teraz kritici chopia oprát a pustia sa do tvrdej práce. (Možno všetko pôjde tak ako po masle, ako šibnutím čarovným prútikom. S podporou médií určite.)