Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Školy vyučujú informatiku neodborne, učitelia miznú v komerčnej sfére

09.01.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

09.01.2019 | HromBlesk

cloveku sa dvíha žalúdok. No aké riešenie??? Ako to robíme my...vyberieeme ludí ktorí už už nemajú chut sa pretekať a sú už unavneješí a majú potrebu a chuť odovzdať skusenosti - čiže okolo 50 tky - a ako firma sa dohodnem s priemyslovkou a univerzitou a títo ludia chodia učiť. Praktici chodia učiť...treba jasna výnimku lebo nemajú nejaký pedagogikcý švindelkurz. Tak urobte prosím výnimku a nach učia praktici. Moje najopblúbenejše prednásky bola konstrukcia strojv a zatradeni ..prdnášal to šef konstrukcie starej TOS trenčín Poláček. Hltal som ho. Do dnes si to pamaám.

ked vidím ako učia moje deti inf technologuie na gymnáziu a kto ich to učí, tak by som ju okamžite vyhodil. Tá žena ničí deti.

09.01.2019 | OliWer1

Dobrá poznámka, súhlasím. Aj pedagogický švindelkurz je dobrý názov. Byrokrat by na toto riešenie namietal, že praktici nemajú pedagigické minimum a na tom to aj zakape. Pretože radšej ako hľadať 100 dôvodov, ako to urobiť, bude slovenský byrokrat hľadať jeden dôvod, prečo sa to nedá.

09.01.2019 | tono.hajduk

Tak chod ucit .. niekedy mam dojem, ci by to nebola lepsia alternativa, ako komercna “scrumtheater” sfera .. aspon nacas...

09.01.2019 | HromBlesk

chodim aj ja

09.01.2019 | marek_xara

Školy dělají vše špatně. Jak u Vás na Slovensku tak i u nás. Představte si kry... pla jako mně co programuje v JEE a píše knihy: http://bit.ly/2AfrSJW No neuvěřitelné. TO JE DOBA, TO JE DOBA. :D "Čo budeme robiť?"

10.01.2019 | ANKONA

Tu musím napísať aj vlastnú skúsenosť. Totižto vyučovať som chcel na strednej škole. Urobil som si aj pedagogické minimum (marketing, manažment a ekonómia) avšak akonáhle som sa o miesto uchádzal, vždy ho dostal pedagóg, ktorý si cez leto urobil 5hodinový kurz, začal následne učiť ďalší predmet a to mu dalo pár € navyše. Zároveň jsom aj tak navrhol, že stačí mi, zaplatiť nozaj pár € len za to čo budem učiť (náklady na benzín aby mi to aspoň pokrylo) a aj tak sa to nedalo. Chápem to ... učitelia majú malý plat, robia teda všetko preto, aby si ho zvýšili, no to má za následok, že vyučujú predmety, na ktoré nemajú absolútne znalosť (ani teoretickú, ani odbornú). Je málo študentov a tak pre udržanie pozícií učitelia vyučujú všetko čo sa dá ... ale je to na úkor koho???
Všetci zabúdajú, kto je platcom služby a nie sú to učitelia!

10.01.2019 | Tomáš Nejedlý

@ANKONA mohli by ste mi prosím ten príbeh porozprávať podrobnejšie? Tento trend maximalizácie existujúcich úväzkov je viditeľný na viacerých školách a je to dôležitá téma, pretože štát deklaruje snahu prepájať školy s praxou, ale robí to podobne ako lekári - lieči (záplatou, peniazmi) symptómy a nie príčinu. Ďakujem. Tomáš Nejedlý, 0908 942 670, tomas.nejedly@newsandmedia.sk

10.01.2019 | bozsky

Zaplatit profika na Slovensku nie je mozne, lebo je skolstvo financne poddimenzovane a mina peniaze neefektivne. Na druhej strane tu mame kvantum zbytocnych vysokych skol a univerzit a kvalita studentov brutalne klesa. Cca 10 rokov dozadu som vyucoval ako student PhD. na Uni Komenskeho a dostat z niektorych studentov akukolvek aktivitu bola neuskutocnitelna misia. Boli tam len preto, ze sa im nechcelo pracovat a bolo to zadarmo. Na druhej strane bol velky boj na katedre nevyhodit studentov, lebo bola platena podla ich poctu a cim menej studentov, tym menej penazi...