Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Stavbu križovatky pri Lietavskej Lúčke oživia v septembri, Višňové zatiaľ v nedohľadne

15.07.2019 | Vladimír Maťo

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

15.07.2019 | plš

Čo stihne Érsek rozbehnúť do volieb, to možno bude. Čo nestihne, to určite do 2023 sa nepostaví. Každá zmluva na každú časť dialnice, čo vyhovie podľa Jaspers, uzavretá do parlamentných volieb bude veľkým zázrakom. Že tých častí je veľa, je každému jasné: križovatka LL, privádzač ZA, stavebná časť D1 LL-DS /tunel a vonkajšie stavby/ a technológia tunela.
Érsek nepripúšťa, že niečo nestihne. Ale ľudia z OĽANO, zo SAS, od Kisku, od Hlinovho KDH, od mladých zo Spolu a Progresívneho Slovenska po voľbách budú pripomínať svorku ruvúcich sa psov. Kým sa ukľudnia a zorientujú, kým znova vybudujú MD a NDS, utečie more času. To know-how Slovensko už pozná z času po posledných voľbách. Tie neustále zmeny a zmätky, keď rezort dopravy priklepli Sieti, až nakoniec rezort dopravy dostal Most-Híd. Kým to Érsek ako tak dal dokopy, utiekol od volieb viac než rok...

15.07.2019 | plš

Vážený Vladimír, naštuduj si v Stavebnom zákone pojmy ako stavebný úrad, stavebník, staviteľ, stavebná firma, projektant, investor, stavbár. Totiž novinár, aby bol presvedčivý a vyzeral pri tom seriózne, mal by vedieť koho ako pomenovať.
Stavebníkom je spravidla ten, kto vybavuje stavebné povolenie a iné dokumenty na stavebnom úrade. Pre dialnice je stavebný úrad ministerstvo dopravy. NDS ako investor to stanoví. NDS ako investor môže vystupovať ako stavebník /prípad červený Fidic/, prípadne stavebné konzorcium alebo projektant /prípad žltý Fidic/.
Veľa zdaru v samoštúdiu na weboch napr. dialnice.info , záložka Glosár

16.07.2019 | Roman Kanala

Autor článku je novinár a nie cementový upatlanec. Novinár píše o mnohých témach a nemôže vo všetkých byť expertom.

Všetky tieto peripetie sú smiešne. Štátny rozpočet vycucnutý, eurofondy rozchytkané, peniaze na dokončenie toho žilinského fiaska nebudú. Ostáva úsek pri Ružomberku, kde môžu prepadnúť eurofondy. Úsek Korbeľka sa ani len nezačal stavať. Fašisti si vzali priveľké sústo a trpí celá republika, ktorá im to má zaplatiť.

A nevedno, z čoho sa bude financovať diaľnica Bratislava - Košice. Tá ozajstná, cez Zvolen a Lučenec.

16.07.2019 | enko

a ani to nebude technicky vzate dialnica :) ale R-ka

16.07.2019 | FeroImrecze

.,Všetko je vo fáze diskusií,“ hovorí investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek. Takže pani, diskutuje ešte aspoň 3 roky hoci ste už od roku 2017 vedeli o probléme a mali ste 2 roky na nájdenie krízových scenárov. Žiaľ kým sa u nás diskutuje, v Číne postavia tisíce km diaľnic.

16.07.2019 | Marek Šiška

presne...

16.07.2019 | Roman Kanala

Diaľnica Bratislava - Košice bude skôr cez Budapešť, ako cez Žilinu. Aj v Maďarsku sú sklzy a meškania, ale nie dvadsať rokov.

Zato keby diaľnica Bratislava - Košice sa stavala cez Zvolen, už mohla byť 20 rokov celá hotová a východ by nebol jedna veľká hladová dolina.

https://blog.etrend...