Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Súčasný kapitalizmus sa bude musieť zmeniť. Viac škodí, ako pomáha

22.01.2020 | Ronald Ižip

Diskusia (69 reakcií) Pravidlá diskusie

22.01.2020 | Úžerník s maslom na hlave

Kapitalizmus je vlada zlodejov. Tu ziadne kozmeticke zmeny nepomozu.

22.01.2020 | zakaznik

Vďaka kapitalizmu máte napr. v liečebni internet.
O tom by sa vám v inom režime mohlo iba snívať.

22.01.2020 | Úžerník s maslom na hlave

A vy zlodeji mozete pokojne parazitovat...

22.01.2020 | Lucia Durex N., Kanada

Kapitalizmus sa bude musiet zmenit na liberalny fasizmus. A bude vymalovane

22.01.2020 | salamoon

internet mas najma vdaka statu.. aj Google mas do istej miery vdaka statu.. mal by si si lepsie nastudovat ich historiu.. kapitalisti idu do zdlhaveho, nakladneho a neisteho zakladneho vyskumu najradsej len, ak im ho zaroven kryjeme a platime aj zo socialistickeho, tak ako teraz napr. Muskove auta s raketami..

22.01.2020 | zakaznik

Lol a ako by sa do toho Arpanetu asi tak pripojil a na čom by browsoval. :-D

22.01.2020 | martin33

@salomoon
Zabudol si napisat, ze internet mame vdaka kapitalistickemu statu, kde sukromny sektor generuje dostatocne prijmy aby ich po zdaneni mohol stat vyuzit na vyskumne projekty ako je technologia pocitacovych sieti.
Len tak pre info, paralelne existovali aj technologie pocitacovych sieti ktore vyvinul cisto suktromny sektor (napriklad SNA od IBM, IPX/SPX od Novellu, DECnet od DECu) tie sa ale dnes nepouzivaju, lebo TCP/IP na ktorom je zalozeny dnesny internet, nie je zatazeny licencnymi poplatkami. Vacsinu vyvoja v oblasti internetovych technologii vsak urobili sukromne firmy.

22.01.2020 | @@@

internete mame vďaka spoločnosti nie vďaka kapitalizmu ....vyskumy a pokrok su vysledkom spoločnosti bez ohladu na to kto bol pri moci vždy sa vyskum dial ......vždy každa spoločnosť k tomu niečo pridala ....kapitalizmus si len zasluhy vyskumu privlastnil a vedcov odmenil nizkymi mzda zatial čo manažerov čo nič nevytvorili vysokymi odmenami :D :D :D

22.01.2020 | @@@

kapitalizmus si vždy prisvojoval cudziu pracu a vydaval za svoju :D :P

25.01.2020 | Vyktorka

A kradol mozgy, pretože sa mu to vyplácalo a tak je tomu aj dnes, nemusí sa piplať so študentíkmi, investovať do ich vzdelania, zaplatí z nazlodejených lóve a má hotových, alebo polohotových fachmanov a tak je spravidla o krok vpredu, zatiaľ čo okradnuté štáty o svoj mozgový potenciál musia sa naďalej piplať od piky s dorastom.

25.01.2020 | Vyktorka

Na to sa ti tak môžem vysrať, to je pre pubertiakov, čo sa im nechce pracovať a nafetovaní vysedávajú na nete a mastia si švihle. Kapitalizmus je zrúda rovnajúca sa divočine v prérii. Ešte to mladý spoznáš, pracuj
zanietene v prospech kapitálu, aby si mal aspom minidôchodok, ak sa ho dožiješ. Kapital. je zriadenie na odrb... poctivého človeka s pridanou hodnotou baňovania a zlodejiny všetkého druhu a na všetkom.

22.01.2020 | equilibriums

V podstate máš pravdu. Vidíme to na našom štáte, ktorý funguje ako funguje, ale v prvom rade sú to kapitalisti / trh, ktorý korumpuje štát.

22.01.2020 | zakaznik

Súčasný "kapitalizmus" sa bude musieť zmeniť.
Vládnuca trieda už nezvláda súčasný model vykorisťovania poddaných a preto budú musieť nájsť nové rozprávky.

Môj tip je, že to bude kombinácia klimaalarmizmu, MMT, zrušenia hotovosti a totálneho špehovania.

22.01.2020 | zakaznik

Zabudol som zrušenie slobody slova. ;-)

22.01.2020 | martin33

Suhlasim.
Sucasny "kapitalizmus", ktory ziadnym kapitalizmom nie je, ale je paktom politikov, statnych uradnikov a na nich naviazanych "podnikatelov" sa bude musiet zmenit. Idealne na skutocny kapitalizmus.

22.01.2020 | TiCs

Pekne vyjadrené, presne tiež by som privítal kapitalizmus.

22.01.2020 | peter fodrek

> kapitalizmom nie je,

Súhlas. To, čo máme teraz nie kapitalizmom,

Protestantská etika a duch kapitalizmu
Odkazy, ktoré Max Weber na túto témuzanechal, by nám teda mali skôr priblížiť, odkiaľ „kapitalizmus“prichádza, a ako vyzerá vzťah medzi ním a protestantskou etikou.
https://referaty.ak...

Kapitalizmus je postavený na etike. Ak sa to na kapitalizmus podobá, ale nie je to postavené na etike, nie je to kapitalizmus ale niečo post-kapitalistické..

22.01.2020 | equilibriums

Je to kapitalizmus a korumpujú ho najväčšie kapitalistické entity. Kapitalizmus sám seba ničí.

22.01.2020 | Darija

Osobne si myslím, že najmä post totalitné štáty majú najväčší problém so svojou transformáciou a tak kapitalizmus v zmysle ako ho opisujete vy, dosiahol najvyšší vrchol svojho rozmachu práve v týchto krajinách. Neviem, či to môže zájsť ešte ďalej a už vôbec neviem, aké mechanizmy sú schopné tento zvláštny stav zvrátiť.

22.01.2020 | @@@

keby sa zmenil na skutočny kapitalizmus tak to by 90% obhajcov kapitalizmus bude plakať ...lebo oni si kapitalizmus zidealizovali ako niečo čestne moralne a spravodlive voči nim samotny (pozor len voči nim samotnym nie ostatnym na tych oni s.ru) ....ale pravda je taka že pravy kapitlaizmus je sk.vena anarchia pretkana tym najhrošim nasilim a zverstvom ake sa vam idealistom nesnivalo

skutočny kapitalizmus vidiš v prirode medzi zveratmi žiadny zakon žiadna moralka len kruta džungla bez ľutosti a to by mnohi z vas potom nariekali :D :P

22.01.2020 | Darija

V Holandsku nikto neplače pre dôvody, ktoré uvádzate vyššie. A nemusíme ísť ani tak ďaleko. Rakúsko tiež nie je džungla bez morálky.

22.01.2020 | @@@

važne ?...je zaujimave že sa obracate na tieto krajiny ...ale často len vtedy ked vam to vyhovuje


takže rakusko a holandsko ...zaujimave rakusko a holandsko ma vela štatnych najomnych bytov pre ludi ktory su pre ludi dostupne ked tu na tuto temu pišem všetci tvrdie nie lebo kapitalizmus ...je zaujimave že vy tou cestou nechcete isť vyhovarate sa na rakusko a holandsko ale oni maju silny socialny štat ktory vy na slovensku odmietate

takže preto v holandsku a rakusku kvoli tomu nikto neplače

22.01.2020 | Darija

Takže kapitalizmus môže fungovať, keďže v týchto krajinách je podstatou ich ekonomického zriadenia.

23.01.2020 | @@@

lenže oni maju socialny kapitalizmus a nie pray kapitalizmus

na slovensku nikto socialny kapitalizmus nechce .....

ani ty !!!! a ani 90% učastnikov diskusii trendu a ani novinari a 150 poslancov parlamentu !!!

22.01.2020 | Niless

Nie, bude sa musiet zmenit spolocnost. Rovnaka chyba ako pri zaciatkoch komunizmu a fasizmu. Niekto namaluje krasnu buducnost, ludia uveria vo svetle zajtrajsky ale zabudnu na slobodu svoju a dalsich ludi okolo seba a zodpovednost za spolocnost...ved mna sa to netyka.
A akekolvek zriadenie je odsudene na prevrat ak budu vzorom a mat hlavne slovo nimandi, odkundesy a kadejaki tajtrlici bez vysledkov za sebou.

22.01.2020 | TiCs

Súhlasím, kým nebude existovať aspoň tesne nadkritické množstvo ľudí, ktorí nielen rečnia o tom, čo by chceli, ale aj prevezmú zodpovednosť za svoje životy, systém sa nezmení.

22.01.2020 | @@@

a najhoršie je ked ti čo sa prezentuju ako ti dobry a najdokonalejši su pravym opakom a myslia len na svoje plne žaludky a svojich ludi a na ostatnych j.bu pre tych ostatnych maju len pekne slova na ich oblbnutie a naplnenie svojich žaludkovo na ich ukor

22.01.2020 | salamoon

ako hovori teoria, realita aj historia, kapitalizmus toho sam od seba schopny nie je, kedze nikto z jeho kapitánov teda najvacsich majitelov kapitalu ho nema zaujem aktiva stracat, ale kotit.. elity radsej ako by mali cosi rozpustit v systeme radsej pritiahnu plebsu opraty a pojdu cestou tradicneho resetu - cez velky vojnovy konflikt.. dobra sprava je, ze po nom nas opat caka viac socializmu a pre vacsinu lepsie casy.. az kym zase pridu noví Izipovci a cez komplet privatizaciu s najvsemocnejsim trhom to dospeje tam kde teraz.. a tak dokolečka..

22.01.2020 | martin33

Uz sa "tesim" na tie "dobre casy" s gulagmi a nedostupnym toaletakom.

22.01.2020 | @@@

ale ma pravdu cely čas sa to opakuje ...tie iste chyba dookola a stale dookola rovnako .....a nema to nič z gugagmi


stači si len pozrieť krajiny a zapadnej europy a usa po druhej svetovej vojne ...všetci dostali strach z toho aby sa nezopakovala druhy svetova a aj komunizmus prave to vtedy tych nahore v usa aj zapadnej europe prinutilo k tomu aby začali myslieť aj na ludi a aj mysleli medzi rokmi 1950 až 1980 narastli median realnych prijmov obyvatelov usa 2 nasbone ale za poslednych 20 rokov to bolo len o 6% a prečo ?...ako som pisal medzi rokmi 1950 až 1980 museli vlady myslieť aj na ludi a to aj robili aj v zapadnej europe aj v usa snažili sa o podporu bežnych ludi ale to v usa znamenalo že 1% najbohatšich ludi medzi rokmi 1950 až 1980 malo len 8 až 10% zo všetkych ročnych prijmov v usa ale dnes tito ludia maju už 24% zo všetkych prijmo a nerovnosť narast ...začalo to reganom a techerovou tito šmejdaci ktorych tak radi kapitalisti oslavuju v skutočnosti pomahali len bohačom byť bohatšimi načo doplatili ostatny ludia a ked mnohe štaty vidieli že im to prechadza tak aj tam si povedali bohači že aj oni takto sa chcu nabaliť ako v usa alebo uk a tak išli podobnym scenarom až to vyustilo do dnešna kedy maju tak problem v usa ako aj v europe a to preto že ta nova generacia zabudla čo spôsobilo problemy dnes sa prezentuju len nasledky nasledky druhej svetovej nasledky komunizmu ale nikto nerieši pričiny čo je ovela horšie

pričinami nastupu hitlera bola vlastne chudoba v nemecku do ktore sa krajina v 20tych rokoch prepadla a toho sa chytil hitler podobne bolo aj s komunizmom v rusku taktiež bieda zapričinena carom ktoreho majetok by sa na dnešne pomery odhadoval na 315 mld dolarov ale v tom čase ho bežny ludia netrapili a ked štrajkovali že chcu chlieb poslal na nich armadu ktora do ludi strielala zatial čo lud bol len biedne vyzbrojeny ...potom je jasne že ludia o taki režim nestoja a na tom potom stoja taki akim bol hitler lebo lenin ktory tento chaos využili pre ziskanie svojej moci .....

a dnes sa robi to iste ti nahore sa svojhoo bohatstva nechcu vzdať radšej dalej budu vykoristovať ludi radšej dalej budu prehlbovať nerovnosť ktora ma svoje nasledky ...opať ukažka z usa v roku 1980 bolo vo vezniciach v usa 500tisic ludi dnes ich tam je 2,3 miliona aj ked za to iste obdobie počet obyvatelov usa narastol len o nejakych 50% ....toto je ukažka že nerovnosť v spoločnosti prehlbuje konflikty čo je ukažkov aj celej latinskej ameriky ...acj chavez sa k moci dostal po tom čo sa bohači v krajine nabalovali na rope ale domace obyvatelstvo z toho nič nemalo ...ano možem ohurovať vyškou hdp ked z toho väčšina ludi nič nema a prinos z toho je len pre malu skupinku ludi a tak tesne pred nastupom chaveza k moci až 55% obyvatelov venezueli bolo pod hranicou chudobny .....

takže je to vidieť tak že niektory sa nepoučili ...ti čo vykrikuju že oni su inteligencia sa nepoučli ti čo su bohaty sa nepoučili ustavične asi potrebuju dejiny opakovať ked niečo take vo svete robia ...mali by sa spametať .....lebo všetko čo sa deje je len ich vysledkom .....tak ako na slovensku kotleba ...kotleba je len nasledok nikto zas nerieši pričiny radšej media budu zahmlievať a obyvanovať kadekoho len aby nemuseli pomenovať presne pričiny toho prečo sa niektore veci deju ....takže aj media tym že neinformuju pravdivo k tomu pomahaju a o to je to horšie a potom ked sa niečo stane všetci nariekate namiesto toho aby ste analyzovali pričiny vyriešili ich a tym padom zlepšili aj cely system bez negativnych nasledkou

22.01.2020 | martin33

Nepopieram fakt, ze historia sa opakuje. Lenze sa opakuje aj s negativnymi javmi ako vyssie spomenute gulagy a nedostatok "hajzlaku" (to som zazil aj na vlastnej kozi).
Najlepsie hrozbu komunizmu vyriesili v Izraeli. Umoznili zakladanie kibucov, kde fungoval skutocny komunizmus (vsetko bolo spolocne, neexistovalo sukromne vlastnictvo), kde sa realizovali laviciari a tak ostatni ludia mohli zit v klude, lebo lavicove experimenty sa nezavadzali na celostatnej urovni.
https://sk.wikipedi...

23.01.2020 | @@@

ja len upozornujem na to že historia sa opakuje ked nepracuju vlady pre demokraciu čiže pre väčšinu lebo demokracia je vlada väčšiny ....dnes vidime že vlady pracuju len pre zaujmove skupiny nahore a media tiež a prave toto vedie svet k opakovaniu historie (ono opakovanie to nie je nikdy doslovne že sa udeje to iste to iste sa neudeje ale udeje sa podobne čiže system sa meni na iny system alebo sa upravuje )....

chyba je v tom že politici ani media si to nedokažu uvedomiť a namiesto priznania si chyby a svojho podielu budu radšej vykrikovať že to iny za to možu čim situaciu ešte zhoršuju aj ked oni by isto tvrdili že zlepšuju :D

22.01.2020 | Runforfun

Irgnorujú názory diskutérkych trúb si mylsím, že každé zriadenie malo v dejinách ľudstva svju úlohu ..aj feudalizmus, aj otrokárstvo, aj kapitalizmus....Kvoli čomu musíme zeniť systém je hlavne že sa nám menia podmienky a krátia zdroje. Každý rok pribúda na svete 60 MEga ľudí a zdoje nepribúdajú, sú rovnaké, v čomsi vacsie skrz vedu ale niektoré s skrátka vyčerpávajú. Pre toto musíme zmeniť systém, systém ktorý bude za hlavú úlohu prežitie ľudstva ako celku, alebo prežitie našej civilizácie. ka nie tak súčasná vyhynie a nastúpi niečo nové. Musíme znížiť spotrebu. Kpaitalizmus urobil dost pre naše materiálny blahobyt ..už sa vyčerpal či prečerpal.

22.01.2020 | equilibriums

Presne tak. A ľudia musia niekde bývať. Riešia krajiny, koľko ľudí môžu reálne ubytovať? Je tomu prispôsobené bývanie? Má každý pracujúci prístup k dostupnému bývaniu?

22.01.2020 | equilibriums

Skôr treba, aby ľudia niesli riziko a zodpovednosť svojich činov a pravidlá platili pre každého. Na to sa musí zmeniť spoločnosť, samozrejme v krajine, kde ľudí zaujíma tlama a brucho, najsledovanejším programom je farma, to bude zrejme ťažko. Jediné "pozitívum" je asi to, že nie len tu ľudia zdebilnievajú, ale všade vo vyspelom svete, kde sú ľudia opití konzumom. Každopádne, ekonomiky založené na nekonečnom ekonomickom raste, nekonečnom dlhu, nie sú udržateľné dlhodobo. Aj príjmová a majetková polarizácia škodí nie len samotnej väčšine obyvateľstva, ale aj samotnému kapitalizmu ako takému.Pochopil to aj Warren Buffett, ktorý daroval väčšinu svojho majetku na charitu, pretože nie je idiot, aby si nedokázal uvedomiť, že takýto majetok je mimo rozumnú spotrebu jednotlivca. Svojím deťom tiež dal toľko, aby mali dobrý život, ale nie zase toľko, aby nerobili nič.

Ja chcem zlatú strednú cestu medzi "trhom" a "štátom". Ekonomická demokracia. Ani príliš doľava, ani príliš doprava, ani všetko dovoľovať, ani všetko zakazovať. Lebo potom to schytajú iba zase normálni ľudia. Ale vravím, ľudia sa musia trošku povzniesť vo svojich životoch a zaujímať sa aj o iné veci, nie len o pudové potreby.

22.01.2020 | Runforfun

V mnohých diskusiách s Vami nesúhlasim a zásadne. ale toto čo píšete je asi cesta. neviem si predstaviť ako prikážeme v Afrike, že iba dve detičky milý Goro..alebo povedať v Los Angeles..že kamo takže max 100 m2 byt ak máš dve deti ak si sám tak kámo 60 m2. Alebo ako povieme hej bráácho ja viem že makáš 12 hodín a máš myšlienka ako niekto na zemi aleee maximálka je 10000 EUR...všetko ťažké témy..ťažké pre tých rozmaznaných..pre tých chudobných je to ok...

22.01.2020 | al0

162 miliardarov dokopy vlastni tolko, co polovica ludstva zijuceho na Zemi. Nic neilustruje hlavny problem kapitalizmu lepsie ako tento fakt.

22.01.2020 | zakaznik

Nič neilustruje ľudskú blbosť lepšie ako tvoj príspevok.

Ak by organizácia výrobných prostriedkov fungovala tak, ako voľby politikov, tak by sme bývali v jaskyniach a jedli korienky.

22.01.2020 | al0

nieco k veci asi napisat nevies

22.01.2020 | zakaznik

To bolo k veci, ale keď nepoznáš základy ekonómie, tak to nepochopíš.

Pre zvyšovanie životnej úrovne nás všetkých je lepšie, ak kapitál vlastnia (a rozhodujú o ňom) kompetentní ľudia, nie masy.

22.01.2020 | al0

ale jasneee, na zmensovani strednej triedy a naraste chudoby vidime, ako je pre masy najlepsie ked kapital vlastnia a rozhoduju o nom DEDICI velkokapitalu - este mi vysvetli ako im proces dedenia automaticky pridal aj kompetentnost :D

22.01.2020 | @@@

kompetentni a to su ktory ?..ti čo cez finančny sektor sa dobre nabaluju ...finančny sektor ktory nidky nič realne nevytvoril ale generuje najväčšie zisky a aj najväčšie platy ....asi tito su kompetentny ale len vtedy ked je potrebne ubrať zamestnancovi a pridať sebe ....cez peniaze inych (rôzne fondy ktore ovladaju a nakupuju cez ne akcie )ovladaju aj ostatne firmy kde si dosadzaju vlastnych ludi ktory zas robia len to iste na zamestnancoch .....

no jasne toto sme chceli arogantnych namyslenych finančnikov ktory za cely život jedine čo vymysleli je zobrať zamestnnacovi a klientovi a dať sebe :D :D :D

22.01.2020 | equilibriums

"Pre zvyšovanie životnej úrovne nás všetkých je lepšie, ak kapitál vlastnia (a rozhodujú o ňom) kompetentní ľudia, nie masy." To nemyslíš vážne, odkiaľ máš takýto dríst? Z nejakej Hayekovskej seansy alebo od nejakého Misesa? Väčšiu sprostosť si nemohol napísať. Nechápem, že tento nezmysel ešte u nejakých ľudí dokáže bez kritického premýšľania vôbec prežívať.

Ako je potom možné, že všetky tie najväčšie akciové spoločnosti na svete (už len si zoberieme S&P500 alebo FTSE spoločnosti), ktoré sú vlastnené tisícami akcionárov, dôchodkovými fondami a pod., dokážu napriek veľkému množstvu vlastníkov fungovať? Tvoj kapitalistický "argument" som usmrtil kapitalistickým príkladom. Čo mi na to povieš, zmôžeš sa už teraz iba na verbálny útok?

22.01.2020 | equilibriums

zakaznik - Keby si vedel aspoň nejak lepšie oponovať a nie namiesto toho mu napíšeš, že jeho príspevok je blbosť, ale nepovieš už kde. Lenže voľby nefungujú, ak si myslíš, že máme demokraciu, tak sa mýliš. To je plutokracia. A toto čo tu je je v podstate štátny kapitalizmus.

Každý kapitalista sa chváli tým, ako vie zarobiť šikovnosťou. Že vedieť zarobiť veľký majetok nespočíva len v tom, že niekto maká tvrdo, ale aj múdro. Tak sa ťa pýtam, čo za prácu vykonal nejaký miliardár, ktorý sa dostane k súkromnému vlastníctvu napr. prírodného zdroja? Od koho ho kúpil alebo ako ho vyrobil?

Podobne aj vlastníctvo výrobného zdroja teraz neznamená, že na jeho použití a alokácií by sme teraz mali rozhodovať všetci formou volieb. Veď kľudne ho môže manažovať nejaký manažér, len nech je zodpovedný za svoju činnosť. Ale ide o to, aby výsledky z využitia výrobného faktora mal osoh čo najväčší počet zainteresovaných ľudí, nie len nejaká úzka skupina ľudí, ktorá sa teraz hraje, že najtvrdšie maká.

22.01.2020 | MilanS

Kapitalizmus áno, ale s ľudskou tvárou. To znamená zaviesť skutočné sociálne istoty, dôstojný život pre každého, milionársku daň - čím vyšší príjem tým vyššie dane, minimálna mzda na úrovni aspoň tých 60 % priemernej, nezdaniteľný zárobok do výšky životného minima, ročné príjmové maximum, atď. Niečo sa už rysuje, ale treba v tom pokračovať, aby sa rozdiely medzi bohatými a ostatnými zmenšovali. Kapitalizmus s ľudskou tvárou je šanca pre spokojnejší život všetkých.

22.01.2020 | Money

toto je s prepáčením EKONOMICKY NEZMYSEL. Vo fínsku testovali istý príjem, a zrušili to.
Vo švajčiarsku chceli stanoviť minim mzdu na asi 2800 frankov a v REFERENDE to zrušili, lebo EKONOMICKY by to položilo malých podnikateľov !!!!!

Dá sa to vysvetliť aj na príklade veľmi múdrych, priemernych a podpriemetnych študentov na univerzite.
Je písomná skúška - veľmi múdry majú za 1, priemer za 2-3, podpriemer 4.
Ale profesor sa rozhodne by sociálny, tak povie po skúške , že na dalsej skúške bude dávať známku podľa priemeru.
Podpriemer sa ZARADUJE, konečne , super, známka za nič, netreba sa učiť!! Priemer si povie ok, netreba sa učiť.
A veľmi múdry si povedia- ok ale aj tak sa naučím.
Po skúške - priemerná známka je 3, takže veľmi múdry majú za 3, priemer za 3, podpriemer za 3.
ZASE POVIE PROFESOR, že chce byť SOCIALNY a teda všetci budú hodnotení za priemer.
Podpriemer sa ZARADUJE, Priemer si povie ok. ALE CO SA STANE S VELMI MUDRYMI? tí si povedia, prečo sa snažiť, ked aj tak budem mať priemer.

A výsledok - veľmi múdri už nie sú jednotkári a sú ešte aj DEMOTIVOVANY, priemerní sú na tom horšie a podpriemerní ešte viac. Výsledok skúšky - priemerná známka : 4.

Iba NESPOKOJNOST a efektiva pohána ľudí, KTORI su nakoniec aj veľmi bohatí dopredu !!!! nie spokojnosť!!

22.01.2020 | @@@

a už niekedy aj napišete kde je štat kde su všetky mzdy rovnake ...nikde nikdy taki nebol ani on nenapisal že rovnake mzdy napisal že minimalka 60% z priemernej toto je podla teba rovnaka mzda ....isto nie tak prečo všetko prekrucate ???

o čo vam ide aby to skončilo ako niekde v latinskej amerike obrovske priepasti medzi lumi kde jedny žiju v chranenychbohatych štvrtiach a ostatny maju chudobu žiju v biede a kriminalite ale priemer vyzera dobre ved priemer može vždy vyzerať domre ked jeden zarobi milion eur ročne a druhy nič potom priemer je pol milion a to je skvele čislo ale to že jeden z nich nema nič už ta netrapi

ovela väčšia demotivacia človeka je vtedy ked tažko a poctivo pracuje a zisti že h.vno z toho lebo si nemože dovoliť ani byvanie a ešte ho okradaju finančnici cez inflaciu

22.01.2020 | Jaro Polakovič

Nech mi niekto objasni, naco su na tejto zemi miliardari? Aby mal 50 sidiel po svete? 100 aut? Jachty? Kozuchy z cincil? Zlate klucky a pribor vykladany diamantami?

22.01.2020 | zakaznik

Načo si tejto zemi ty?

22.01.2020 | al0

naco si na zemi ty vsetci vieme - aby si trolloval pod clankami... zaujimavy zmysel zivota, ale fajn, kazdy mame nieco

22.01.2020 | @@@

zakaznik ...pozri sa miliardari maju vela penazi možu si nejaku krajinu kupiť a tam nikoho nevpustiť žiadneho zamestnanca bežneho človeka ...prečo to už davno tak neurobili ????

odpoved je jednoducha bohači potrebuju spoločnosť lebo na spoločnosti zarobili a spoločnosť je ta vďaka ktorym maju bohatstvo .....špoločnosť tu nie je pre miliardarov nikto ich v spoločnosti nedrži možu odisť možu si vytvoriť vlastny štat ale to že to tak už davno neurobili len ukazuje že dobre vedia že bez spoločnosti by oni sami schudobneli

22.01.2020 | Runforfun

Co by sa zmenilo keby neboli milairdari??? Tu ide o nás spotrebiteľov. Ak nebudeme konzumní, ak sa nastvíme v gebuli že sme rovnakí štastní pri polovičnej spotrebe tak budú aj miliardari chudobnejši. Je len naša chyba že kupujeme ich výrobky. USA-čo nie je pre mna mierka-chudobné rodiny vydaju v abs hodnote na jedlo viac ako stredná troieda. Lebo už zabudli že stačí kúpiť vajcia , muku, maso, maslo, chlieb a urobiť si to doma..nie..oni sa trepú do mekáča.

22.01.2020 | @@@

je to len vysledok samotneho systemu ....ked dnes ludia v praci su uplne zničeny pracou potom nevladzu po praci nič urobiť pre seba tym padom sa snažia aj takto ušetriť čas že radšej rychle občerstvenie ako by si uvarili sami .....samotny system ludi k tomu tlači ved to tu robite aj vy ked tvrdite že všetko pre zamestnavatelov vysledkom je často to že na zamestnanca je naložene ovela viac ako dokaže zvladnuť

22.01.2020 | Money

Toto je pekné balamútenie ako kto potrebuje.
KAPITALIZMUS je postavený na kapitále a podnikaní.
Podnikania je založená na SLUZBE KLIENTOVI.
KLIENT ma teda veľkú moc - ON ROZHODNE , ktorej firmy si kúpi výrobok.

Ked sa rozhodnete NECHODIT DO IKEY, je uplne jedno či budú EKOFRENDLY, či vynájdu posteľ v ktorej človek zmúdreje, proste SKRACHUJU lebo klienti nebudú chodiť do ich obchodu a nebudú kupovať. GAME OVER.


KAPITAL - vždy smeruje tam, kde je najefektívnejší. Nikto nebude podporovať z VLASTNYCH PENAZI rozvoj konkurencie, stratové činnosti, a ani zam-c nebude posielať celú výplatu na adresu červeného kríža.

Kde ZAKAZNIK nie kapitál a kapitalizmus ZLYHAVA je v schopnosti POCHOPIT, že iba konkurencia znižuje cenu, a ked všetci budú chcieť nakupovať v TESCU, tak TESCO bude kontrolovať zákazníka, a zakáznik je tá ovečka.

Ved už len logika - čo je drahé je lepšie, je totálna hluposť v biznise. V retail svete je IN.
Kapitalizmus nezlyháva, to zákazník je blbší a blbší.

22.01.2020 | Money

socializmus - môžete si kúpiť iba to, čo PODNIK vyrobil. Tu zákazník NEMA ZIADNU MOC. https://www.youtube...

22.01.2020 | al0

Zlyhava v koncentracii bohatstva a moci uzkej skupiny ludi. Co moze zakaznik spravit ked 90% trhu ovladaju konglomeraty ako Unilever, P&G, Nestle a podobni? Ich cielom je vytlacit konkurenciu a ovladnut trh, zakaznik taha za kratsi koniec. Uz davno sa nemoze slobodne rozhodovat.

22.01.2020 | TiCs

Zákazník môže využiť náplň tej guľatej veci na krku - zamyslieť sa. A ak je to pre neho príliš náročný výkon, tak nech sa sťažuje, aký on chudák ťahajúci za kratší koniec je "nešťastná zemepán", slovom ovca. Ale ešte predtým nech sa vzdá svojprávnosti a hlasovacieho práva vo voľbách. Lebo ak niekto nevie hlasovať peňaženkou, kde takmer každý deň môže opraviť svoj omyl, tak nechcem vidieť jeho výber v akýchkoľvek voľbách, kde sa dá chyba fixnúť raz za 4 roky.

22.01.2020 | al0

Penazenkou mozes hlasovat len vtedy, ked mas na vyber. A cim dalej, tym vo viacerych odvetviach uz na vyber nemas. Ovca je ten, co donemoty omiela mantru o neviditelnej ruke trhu a nepochopil ze skutocnost sa neriadi nejakymi namodelovanymi idealmi.

22.01.2020 | equilibriums

Mne sa ináč najviac páči, ak nejaký zástanca slobodného trhu dovolí / nechá sprivatizovať štátny strategický podnik s monopolným postavením súkromnej osobe, a potom sa tu ideme hrať a predstierať, že tento súkromník si takýto podnik vybudoval tvrdou, poctivou prácou a predovšetkým trhovou súťaže. Ak je trh taký šikovný, prečo si nevybuduje vlastný podnik a neporazí ten zlý štátny trhovou súťažou?

22.01.2020 | Money

ak si odmyslíme OLIGOPOLY a MONOPOLY, ktoré ma kontrolovať STATNY ORGAN, tak v podstate stále existuje konkurencia a subtitúty výrobkov na trhu.

a je to jedine štátny orgán, ktorý dohliada, aby v konkurenčnom prostredí nevznikol skrytý monopol, kde sa predajcovia dohodnú na rozdelní trhu a nastavení cien!!!

a opäť tento štátny orgán volí ZAKAZNIK - OB/Včam.

Súčasne firmy mimo monopol, tiež NEMAJU ISTE že predajú? Zoberme Unilever - pracie prášky.
V socializme by bol zákazník obmedzený a to cez NEDOSTATOK PONUKY, v kapitalizme zákazník VDAKA konkurencii si môže vybrať !!!
A je to zákazník, kto DA MOC danej firme.

Firmy sa len spoliehajú na zákazníkovú POHODLNOST.
Napr ALZA je eshop, ale ako sa mohli vypracovať na najväčšieho predajcu elektroniky v CR a SR?
A ešte sú aj drahší ako lacný konkurent a to predávame elektroniku - čiže hegemonny tovar.

Zase, je to ZAKAZNIK, ktorý určil, KOMU DA SVOJE PENIAZE!!

22.01.2020 | Money

homogénny produkt

22.01.2020 | al0

pozri sa kam smeruje deregulovany kapitalizmus:

https://www.reddit....

Vyrobca zariadenia na monitorovanie hladiny cukru v krvi cukrovkarov si povedal ze tieto zdravotne zaznamy patria jemu a moze s nimi obchodovat.

Presne takto to funguje v USA, ako uvadza komentar:

""Sure, we'll keep you alive. But you have to agree that we can sell your medical records to anyone who gives us five dollars. Oh, you don't want that? Well, use some other glucose monitor on the market... oops! You can't, because the insurance company says our monitor is the only one they'll cover, and you can't afford to buy it yourself. So, you can exercise your choice to find another insurance provider... oops! You can't afford your own insurance! The only one you can afford is through your employer, and they don't give you a choice. Well, I guess you could quit your job, sell your house, move, hope you find another job that offers a different insurance provider, then pray that provider contracts with a glucose monitor that doesn't force you to let them sell your personal information... oops! Every company that has a contract with a major insurer makes you do that. Man, this just isn't your day! I guess your only option is to let us sell all your personal information, or die. Because fuck you."

Isn't our profit-based healthcare system GREAT?"

23.01.2020 | equilibriums

al0 +++, na teoretika najlepšie praxou.

22.01.2020 | @@@

nemaš pravdu ....všetko to je o odrbavani ludi ....zoberme si priklad zamestnanca pride pracovať do nejakej firmy na začiatku ešte nevie čo a ako ale ked po čase napriklad po mesiaci alebo dvoch zisti že firma len oj.buje ide preč ale ten straveny čas mu nikto nenahradi ale tym padom že na svete je vela ludi tak firmu to netrapi a robi taketo praktiky dalej lebo vie že vždy sa najde niekto koho takto može odrbať a takto niekto sa nečestne anepoctivo nabaluje a to je kapitalizmus a takto to robi mnoho podniaktelov tak v europe ako aj v usa ako aj na slovensku

takže cele to stoji na tom že vždy sa najde obed ktora o tom nevie a tu službu či už na strane zamestnanca alebo na strane klienta zakaznika vyzužije a na jeho naivite sa niekto nepoctivy nabali takychto hajzlov kapitalizmus sam o sebe podporuje lebo oni dobre vedie nie je dôležite byť čestny stači ak sa nabalim na par naivnych ludi a takto to robia mnohi a to nehovorim o monopoloch kde ide čisto o zneuživanie nepoctivosť voči klientovi kde klient nema kde uhnuť

22.01.2020 | Money

.zoberme si priklad zamestnec, ktorí NERPIDE PRACOVAT do nejakej firmy, ale ZACNE podnikať a po 2 mesiacoch zistí, že RIZIKO STRATY penazí je vysoké a že predaje ma malé. KTO MU ZAPLATI tie náklady, čo investoval do nákupu priestorov, do nákupu počítača, čo zaplatil štátu ako dan za auto, aby ho mohol používať v podnikaní, kto mu zaplatí, to že zaplatil účtovníčku, atd atd atd.

.... neviem či sa chápeme?

ten človek si predsa SLOBODNE vybral, a mohol si tiež otvoriť živnosť a po 2 mesiacoch si klásť tie isté otázky.

u zam-teľa: stratil čas.
ako szčo: stratil vlastné peniaze, stratil čas a ešte nič nezarobil.

Tak ako peniaze nie sú zle, tak ani kapitalizmu.
Nie sú to peniaze, ani kapitalizmus, sú to ľudia, ktorých CHARAKTER odkryjú peniaze.

Jediné cesta je RAST VZDELANIA u občanov, lebo potom už je ťažké pre takého "kvázi" podnikateľa okrádať iných ľudí. Ale uprimne, všetkých sa už na základnej nechce veľmi študovať.
Chcel len povedať, čo sa zainvestuje, to sa zhodnocuje. Aj u osôb.

23.01.2020 | @@@

a predstavme si zamestnanca ktory sa rozhodne podnikať a založi si s.r.o. a potom sa na to može vyj.bať

a nemaš pravdu oklamať sa daju všetci ludi vždy zaleži len na tom ktory klama a ako klame ....to oni dobre vedia preto to tak aj robia a preto na tom aj zarabaju


pozri sa finančny system oklamal cely svet a cely svet im ešte v to klamstvo veri a čo ?...tak prečo dalej pokračuju prečo dalej zarabaju na najväčšom svinstve v historii ludstva ???

22.01.2020 | SamuelLw

Google and Amazon are now in the oil business

https://youtu.be/v3...

The Age of Surveillance Capitalism

https://youtu.be/iX...
https://www.goodrea...
https://www.nytimes...

https://www.goodjob...

23.01.2020 | micru

Mladý muž - autor článku, nežil v reálnom socializme s poradovníkmi na autá, nemožnosťou cestovať, nemožnosťou študovať na čo máš predpoklady...Trhová ekonomika, ktorá je charakteristická pre "kapitalizmus" priniesla ekonomický pokrok, odstraňuje chudobu...100 - percentne riadená ekonomika
je napríklad v Severnej Kórei - odporúčam autorovi na návštevu.

25.01.2020 | equilibriums

Ja odporúčam návštevu USA. Stotísice ľudí bez domova, 25 miliónov ľudí bez zdravotnej starostlivosti, hromadná doprava na úrovni tretieho sveta. Centrálna banka a kongres prakticky v súkromných rukách.