Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Sulík už nechce byť europoslancom. Chce vyhrať voľby a prevziať moc

24.11.2018 | TASR

Diskusia (29 reakcií) Pravidlá diskusie

24.11.2018 | dalen

Viac než skúsenosti by mal Sulík nabrať múdrosť. Podľa mňa je to stále ten istý Sulík, ktorý pred rokmi kvôli blbosti zrušil Radičovej vládu a umožnil tak Ficovi získať obrovskú moc.

24.11.2018 | zajo-

Nové info:

Polaček podal trestné oznámenie, vyzval vedenie Košíc zdržať sa úkonov:

https://kosice.korz...

"Vyzývam úradujúceho zástupcu primátora Martina Petruška (Smer - pozn. red.), námestníčku primátora Renátu Lenártovú (Smer - pozn. red.), ako aj riaditeľa magistrátu Pavla Lazúra (Smer - pozn. red.), aby sa až do odovzdania úradu (10. decembra - pozn. red.) zdržali akýchkoľvek úkonov okrem tých, ktorými by sa odvracalo bezprostredné ohrozenie obyvateľov mesta. K obozretnosti vyzývame aj prípadných partnerov, ktorí by v tomto období uzatvárali zmluvy s mestom Košice, či prijímali rozhodnutia, ktoré sú pre mesto Košice nevýhodné."

24.11.2018 | martin33

Takze hlasovanie o dovere vlady spojil s hlasovanim o eurovale Sulik ?

25.11.2018 | dalen

To je zle položená otázka. Na tom vôbec nezáležalo, kto s čím spojil hlasovanie.

25.11.2018 | martin33

Na tom prave zalezalo. Vacsina volicov vtedajsej vladnej koalicie to aj pochopila a preto SDKU, ktorej premierka toto hlasovanie spojila uz dnes neexistuje a SaS je opozicna strana s najvyssou podporou.

25.11.2018 | dalen

Sulíkov hlavný argument proti eurovalu bola ochrana peňazí daňových poplatníkov! Vláda padla, prišiel Fico, odsúhlasil euroval, peniaze z daní poslal oligarchom a mafiánom. Podarilo sa Sulíkovi ochrániť peniaze daňových poplatníkov alebo nepodarilo? To je správna otázka. Nepíš somariny o tom, čo neexistuje a čo má najvyššiu podporu.

25.11.2018 | @@@

podarilo sa sulikovy ochraniť peniaze ?....nikdy by sa mu nepodarilo ochraniť peniaze ....v podstate boli dve možnosti a obe boli zle a po oboch by na to aj tak doplatili ludi ...prvy je ten čo sa zahajil čiže zapaltilo sa grecku ten druhy ako navrhoval sulik nerobiť nič ....by znamenal grecko padne a zo sebou stiahne aj inych čiže banky aj ked sulik tvrdi že ide o nemekce banky alebo francuzske a tie naše kto vlastny ?...duch sväty ? ....vysledkom celeho toho by bolo nakoniec že z toho by mali problemy všetci a aj naše benaky otazka je či by sme nakoniec zachranovali tie naše alebo aj tu sulik by povedal nie a tym padom by ludia prišli o uspori a aj o dôchodky napriklad durhy pilier ved aj oni mali nakupene akcie alebo dlhopisy či už tych bank alebo problemovych štatov takže nech by sa dialo čo sa dialo nakoniec by na to doplatili či chceme alebo nechceme vytvranie sulikovej iluzie že nas by sa to nedotklo je asi taka ako ficova že nas sa kriza nedotkne ale to vyhlasuju len ti čo ekonomike nerozumeju a to je aj fico aj sulik :D

25.11.2018 | martin33

Ak by zvysok vtedajsej vladnej koalicie nezahlasoval so Smerom za euroval, vymenou za hlasovanie o predcasnych volbach, tak by sa tie peniaze danovych poplatnikov ochranit podarilo a ani by sa Fico nedostal k moci. Nemozes obvinovat Sulika za to, ze sa proti nemu obratili a s Ficom sa spojili, aj jeho koalicni partneri.
To co neexistuje (SDKU) a co ma najvyssiu podporu (SaS) nie je somarina, ale realne vyjadrenie nazoru vacsiny volicov vtedajsej vladnej koalicie. Mas samozrejme pravo mat opacny nazor, aj ked je chybny.

25.11.2018 | @@@

nemyslim si .....podla mna to nebolo kvoli tomu aj ked media to radi takto prekrucaju vs ktučonosti išlo o to čo robili alebo čo nerobili ...pred volabmi naslubovali ako budu zniživať dane ale po volbach sa nič z toho nestalo ludia nič nepocitili len dalši narasť zataže ked im dane zvyšovali ...po dalšie vysmiali sa ludom s tym že tvrdili že nastvaia platy poslancov ale ked sami zisitili že prvotny nevrh by ich obral o velku čast prijmu tak to upravili tak aby nakoniec z toho pre nich nebolo nič zatažujuce v preklade aby si pochopil ludia pochopili že zas dalšia vlada ktora bude šetriť na nas ale na sebe ani za boha a tak preto ich poslali do ..... preto v roku 2012 vyhral fico lebo ludia vlastne inu možnosť nemali a fico vela toho nenarobil a tak plati že niekedy ten čo nerobi nič je viac ako ten čo niečo robi a robi to zle alebo až tak zle že ešte viac veci zhrošuje a prave nato doplatili

24.11.2018 | @@@

hahahaha ......ten si o sebe ale domyšla ....už sa vidi ako premier a pritom ubehlo skoro 3 roky od volieb a jeho strana a on zatial nič viac ludom ako v roku 2016 nedokazali ponuknuť ....skôr naopak sulik si kopol do ludi čo chcu vlaky zadarmo sulik si kopol do predavačiek čo nechcu pracovať v štatne sviatky a podobne dalšie nezmyselne veci ktore mu na hlasov nepridaju skôr uberu ...tym padom tvrdiť že oni chcu urobiť lepšie slovensko ale pre koho ?...pre 10 alebo 20% najbohatšich ludi na slovensku a na zvyšok sa vykašlať a tak dufať že vo volbach ziskam tolko hlasov že ich vyhral a budem to ja kto bude zostavovať vladu .....sulik sa už nevie dočkať moci a to mu zahmieva oči a nevidi tak že si skôr škodi ako pomaha a že jeho hesla lepšie slovensko su skôr vysmechom bežnych a chudobnych ludi ale jemu o tych asi nejde ale mu zabudli potom povedať že na slovensku tolko bohatych ludi ani manažerov nie je aby jeho strana prekročila 20% vo voľbach :D :P

24.11.2018 | Jozef Horňák

Zdá sa že mu fandia študenti, ale oni prví prídu o možnosť cestovať vlakmi zadarmo. Sú to viacmenej ľudia, ktorí nepamätajú prevrat v novembri ´89 keď sa študenti spolu s hercami najviac angažovali a boli medzi prvými ktorí prišli o veškeré výhody. K moci sa dostali bezcharakterné živly a sú pri nej dodnes.

24.11.2018 | @@@

keby len to až začnu platiť aj za školy ich usmev a nadšenie sa vytrati :D ....je toho vela kde Sas ide proti bežnym ludom hlavne že nabalia bohatych ešte viac ved toto je ich jediny ciel

24.11.2018 | Julo 2018

Keby bol prvý apríl tak by som veril že Trend si robí žartíky. Ale na komci novembra je to skorej tragikomédia v podaní Sulíka. Ale asi pochopil, že ľudia sa príliš vypytujú za čo berie v Bruseli plat, keď stále burcuje proti vláde na Slovensku a nesedí v Bruseli . Ale Sas tam chce poslať tých správnych aby sa nabalili skorej ako upadnú do zabudnutia.

24.11.2018 | Jozef Horňák

Podľa doterajších vyjadrení Sulíka, čo mieni robiť až vyhrá voľby si prajem len jedno jediné - nech Boh ochraňuje Slovensko pred takými politikmi ako on.

24.11.2018 | citatelTrendu

Sulino, drž balónik. na viac nemáš. SAS nikdy nebude vládna strana, Sulíka aj liberálov majú ľudia prečítaných. SMER by sa zišlo vymeniť, ale naša opozícia je nevoliteľná tragikomédia.

24.11.2018 | @@@

ved to jeden horši ako druhy ....aj preto nakoniec maju a su v parlamente taki ako kotleba alebo kollar prave preto že dnes ludia vlastne ani nemaju koho voliť jeden horši od druheho a to nahrava aj kotlebovi ktoreho mnohi volia len ako odpor voči všetkym vladam ktore tu doteraz boli a tipujem že jeho percenta ešte porastu ale politici a ani media to stale nechapu stale si myslia že voliči kotlebu to su len nejaky nackovia rastisi alebo neviem čo ale v sktučonosti mnohi kotlebu volia len ako odpor voči hnusu čo tu predvadzaju politici 29 rokov a ked niekto povie ved ani kotleba nie je to dobro tak stale nepochopil o čom pišem ja nepišem že je dobro ale že ludia ho volia ako odpor voči tym čo tu dotaraz boli pri moci a to nedokažu mnohi pochopiť

24.11.2018 | Európan

Kto vyhrá voľby a má dostatočný koaličný potenciál ( ak nezíska parlasmerntnú väčšinu), obyčajne zostavuje vládu.
Dnešná OpOzícia to tlačí smerom zobrať, resp. odradiť čo najviac voličov Smeru voliť Smer , miesto toho aby získavala pre seba vcoličov z toho počtu 79 % neficovoličov. Túto chybu už robí opozícia tretie volebné obdobie.
To OpOzícia je na vine, že je Smer tak dlho pri korytách.
Každý, kto je viac ako dve volebné obdobia pri moci,. skĺzne na šikmú plochu. je to jedno, kto by tam bol.
A malo bvy sa dať do ústavy, že jedno zoskupenie, koalícia, strana, hnutuie, môže byť pri moci maximálne dve violebné obdobia.
A tiež, že dve volebné obdobioa ľavica, jedbno volebné obdobie pravica. Tiež sa potrebujú "zahojiť".

24.11.2018 | @@@

z prvou častou suhlasim ...maš pravdu zato si može opozciia len sam ona vlastne udržuje smer pri moci prave tym že je neschopny osloviť ludi zbytočne sa zameriava len na smer lebo takto sa sami obalili do svojho sebectva že su dokonali a nič nemusia meniť a že jediny problem slovenska je smer ale to nie je pravda problem slovenska je to že tu nie je žiadna dobra politicka strana smer je len nasledkom toho


ta druhy čast o tom kolko ma byť kto pri kotryte je nezmysel lebo takto by si len zmenili nazvy stran alebo prestupili do inych ale stale by to boli ti isty ludia zober si takeho beblaveho kolko stran vymenil ?....jeho strana spolu je nova strana ale zo starymi ludmi (beblavy mihal ) takže nakoniec by vznikalo len niečo taketo ludia ktory by chodili zo stran do stran a zas sa nič nemenilo

24.11.2018 | zabudolsomnick

Pan Sulik: pravicovy volic si velmi dobre pamata Vase rozhodnutie z Oktobra 2011, kedy ste ukazali ze nie ste hoden vladnej politiky, ktora niekedy obetuje menej (300 milionov euro) aby ziskala viac (pokracovanie europskeho projektu).

Pan Sulik Vy a Vam podobni nerozhladeni politici v zahranici (ako napr. David Cameron v UK) si nikdy nezasluzia druhu sancu a vo svojej podstate ste viac nebezpecni pre samotny liberalizmus ako ine politicke prudy.

Vy Pan Sulik mozno rozumiete co je to liberalizmus no ani len netusite ako liberalizmus vo svete presadit v case ked ho tak potrebujeme.

Ako zastanca liberalizmu Vami opovrhujem. Svoju sancu ste nielen premarnili. Vy ste ju “vyuzili” na dlhodobe potlacenie pravicovej a liberalnej politiky na Slovensku.

DAKUJEME Vam rovnako ako DAKUJEME Davidovi a Vam podobnym babrakom.

24.11.2018 | shaggy

Toto je vtip, však? :)
Láskavo si obetuj svojich 300 miliónov €, aby mohol pokračovať ten tvoj projekt na rozkradnutie ďalších stoviek miliónov €.
Ja ich voliť nebudem, ale opovrhujem zlodejmi, ako ty, ktorí bez mihnutia oka rozhodnú, čo je lepšie urobiť s mojimi peniazmi.

24.11.2018 | martin33

Skutocny pravicovy volic nebude nikdy obhajovat sucasnu formu lavicoveho tzv. "liberalizmu". Skutocny pravicovy volic nikdy nebude obhajovat dalsiu centralizaciu a davanie viac moci do ruk nevolenych bruselskych byrokratov (tzv. pokracovanie europskeho projektu). Skutocny pravicovy volic nebude nikdy opovrhovat politikom, ktory dodrzal svoje sluby volicom aj za tu cenu, ze prisiel o podiel na moci.
Pre takychto "pravicovych" volicov je urceny "projekt" Progresivne Slovensko, vedeny laviciarom z presvedcenia a clovekom pravdepodobne prepojenym na Smer:
http://www.tyzdenni...
https://www.youtube...

25.11.2018 | zabudolsomnick

Martin, a myslim si ze to je presne problem v nasich liberalnych radoch. Prudka (az nabozenska) kategorizacia kto je liberal a kto nie, a neschopnost kompromisu.

Liberalizmus, otvoreny trh a deregulacia dodavaju nevidane vysledky na jednej strane ale tvoria aj prehliadane problemy na druhej strane (regionalne rozdiely, nepochopenie pocitov ohrozenia vacsiny, nedostatocne safety nets).

Suhlasim ze progresivizmus nie je odpovedou. Aj ked mnohe akademicke obce si myslia opak. No mylia sa.

Zvyknem hovorit ze tzv “pragmaticky liberalizmus” je odpovedou. A to je ten ktory nielen tvori prostredie v sulade s myslienkami liberalizmu, ale aj zabezpecuje aby ti slabsi a ohrozenejsi dostali adekvatnu ochranu. Slovo adekvatnu je dolezite.

Totiz si musite uvedomit, ze ak sa liberalizmus nestane pragmaticky, bude potlaceny ovela horsimi prudmi. Vid vyvoj na SR po oktobri 2011, koaliciu v Taliansku.

25.11.2018 | martin33

Ano, suhlasim s tym, ze odpovedou je "pragmaticky" liberalizmus, blizky klasickemu liberalizmu, kde je prioritou sloboda jednotlivca, voci statu, voci cirkvam, voci tym, ktori "paktuju" so statom (ako banky) ale aj voci nadnarodnym byrokratickym molochom typu EU. Bez zbytocnej ideologie o "utlacanych" mensinach (ktore su niekedy v skutocnosti vacsiny, ako zeny), kde su vsetci rovni pred zakonom a okrem negativnej diskriminacie (zo strany statu a verejnych institucii) je nepripustna aj ta pozitivna. A prave zastupcom tohto smeru je dnesna SaS (po odchode progresivistickeho kridla) so Sulikom na cele.

25.11.2018 | atabaz

To, čo Sulík vyčíta súčasnej vláde, to, čo vraj robí nedôsledne, resp. čo ani nerobí, to mohol umožniť realizovať vláde Radičovej, nie pričiniť sa o jej predčasný pád. Vláde, ktorej bol členom, mohol poskytovať svoje "cenné" rady, ktorých má v súčasnosti neúrekom. Teraz sa uchádza u občanov o akýsi "vylepšený reparát v schopnosti vládnuť?! Jemu musí občan odpustiť kdečo - pád vlády Radičovej, aj to, že bol len naivnou a "zvedenou" obeťou konšpirátora Kočnera , keď v jeho kuchyni rozvíjal úvahy o generálnom prokurátorovi a rozoberal informácie o poslancoch. Jeho diplomová prác bez primeraných informačných zdrojov a s vulgarizmom bola len nedopatrením na internet umiestnená pracovná verzia, on má predsa aj lepšiu verziu. Politickému konkurentovi sa také niečo nesmie dovoliť, nesmie nič prepáčiť, ale Sulík je v súčasnosti vedúcou osobnosťou celoslovenského programu "lebo Smer, lebo Fico" podporovaného vplyvnými bratislavskými kruhmi, vplyvnými médiami a zástupcom "trendového politického programu" sa musí prepáčiť všetko. Čudné, že málokomu napadne, tým menej rôznym analytikom, že Sulíkovo heslo "NIkdy nie so Smerom, so SNS"! (stranu ĽSNS je bezpredmetné v akomkoľvek kontexte politických plánov kohokoľvek uvádzať) znamená prianie prehlbovania politickej polarizácie na Slovensku, lebo tu nejde len o prianie nespolupracovať vo vláde s týmito stranami , ale aj o vyjadrenie pohŕdania voličmi Smeru a SNS, čo sú väčšinou občania reigónov. A rôznych prejavov kritiky, zosmiešňovania týchto strán, priam "huckania"- nabádania k nedôvere, až k odporu k týmto stranám (a to treba ešte pripomenúť rôzne provokatívne výčitky strane Most-Híd) je na verejnosti, v početných vystúpeniach tak jeho ako i jeho straníckych kolegov viac ako dosť.
Toto potrebujeme na politickej scéne? Neustále nepokoje, osočovanie tu jedného, tu druhého - a hľadanie nedostatkov výlučne v jednom politickom tábore?! Kriticky treba posudzovať jednotlivcov, a to na strane vlády i na strane opozície, nezatracovať celé politické strany pre prípadné chyby jednotlivých členov v nich (ale aj to, čo je nejaká chyba v správaní sa jednotlivca, nech posudzujú odborníci, nie horliví exibicionisti z radov politikov) .
Umožniť víťaziť rozumu, rozvahe, nie predčasným záverom, hystérii, by mali v tejto krajine pomáhať aj rôzni analytici, ktorých verejné vystúpenia, mediálne vystúpenia, narastajú úmerne ich rastúcemu počtu. No ak tu budeme naďalej počúvať také vyjadrenia, ako vyjadrenie politologičky po posledných komunálnych voľbách, že istá strana "dostala na frak" (inými slovami, treba sa tešiť, že nezaznamenala väčšie počty víťazov volieb, pričom v týchto voľbách zvíťazili "nezávislí" a občania volili skôr podľa toho, kto sa akými skutkami "zviditeľnil" v mieste svojho bydliska, a to bez ohľadu na politickú príslušnosť).
Konštatovanie (i prianie") "dostali na frak" je úplne nezodpovedné zo strany analytičky v tom zmysle, že nesústreďuje pozornosť na konkrétnych jednotlivcov, ktorí si zaslúžia odmietnutie občanmi, lebo v niečom v komunálnej politike zlyhali (a to platí o politikoch z ktorejkoľvek politickej strany), ale vedie k paušalizovaniu, k posilňovaniu prejavov "kolektívnej viny", v konečnom dôsledku k prejavom nekritického správania sa a aj k prejavom davovej hystérie. Prečo má dostať "na frak" istá politická strana?! Pretože politologička "miluje" inú?!
Tak novinári, tak analytici, tak súdni občania by mali byť presvedčení o tom, že potenciál kvalitných politikov je tak v ktorejkoľvek vláde po ktorýchkoľvek parlamentných voľbách, ako je ho dosť aj v tábore opozície (nežijeme v totalite). Ale tak v tábore vládnych politikov ako i v tábore opozície sú aj ľudia s chybami. Ak niečo nerobia zodpovedne, odborne, to nech najprv posúdia kompetentní odborníci, nie samozvaní odborníci (priam "géniovia"so všestrannými odbornými schopnosťami) z radov politikov, ktorých "zvelebovať", nie kritizovať (toto "ani omylom") je aktuálnym trendom.
(Na Slovensku sa predsa patrí vedieť, čo je kedy "in" - aj v preukazovaní politických sympatií či antipatií.)

25.11.2018 | atabaz

"... čo je kedy "in" aj v preukazovaní sympatií či antipatií v postojoch k politickým stranám"

25.11.2018 | slobodný človek v rámci možností

Sulik je aky je, saska je aka je, ale vsetko je urcite lepsie ako to co je tu teraz. Bodka.

25.11.2018 | Adam Roznavsky

SaS ziskala v poslednych volbach 12,10%. Predpovedam Risovi koniec na cele SaS po najblizsich volbach podla jeho slov, pretoze si myslim, ze vysledok v roku 2016 bol najlepsi, aky tato strana dosiahla a tento svoj top vysledok uz neprekroci. Rozumiem prezidentovi, ze o svojej buducnosti zmenil nazor a rozhodol sa mlcat a zacne o nej hovorit, az ked zlozi funkciu prezidenta a pusti sa do novej prace, tak aby mal priamo alebo nepriamo najvacsi vply na formovanie dalsieho vladneho kabinetu, v ktorom moze byt aj Riso ako minister financiii, ak bude slusny, ale viem si ho predstavit aj ako dobreho ministra podohospodarstva alebo ochrany zivotneho prostredia.

26.11.2018 | EuroSMS

Realna sila Smeru je aktualne v rozmedzi 12 az 15% a klesa. Ostanym stranam dosli napady a osobnosti. LSNS sa absentujucou stabilnou a presvedcivou konkurenciou posunula minimalne na tretie miesto a budu ich prosit o laskavu podporu “zlepenca” (tentokrat je slovo na mieste). Za idealnej komstelacie hviezd, ked sa nikto z nikym nedohodne, je indikovana uradnicka vlada.