Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Švédi si platby za opravu práčky odčítajú z daní. Prešlo by to na Slovensku?

12.11.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

12.11.2019 | mánička

Pred pár rokmi som kdesi zachytila info, že v Nemecku si takto môže zamestnanec odpočítať z daňového základu, na základe vystavených bločkov, náklady na opravy a udržovanie domov a bytov. Je to pravda ? Ak áno, a uplatnilo by sa to aj u nás, tak by sme mali výstavné domy a vôbec bývanie....

12.11.2019 | Skorpi

ano, nieco na ten styl, detaily neviem, mna sa to nikdy nejak netykalo. Takisto si mozes odpocitat cez nejaky koeficient kazdy den jednu cestu do prace (len jeden smer, nie tam aj spat). Ak sa ti pokazi auto cestou do prace, mozes si odpocitat jeho opravu (tu si viem predstavit kreativitu Slovakov ako sa vsetky auta kazia vyhradne cestou do prace :-) Ale mozno treba doklaodvat cas a datum odtahovky, alebo podobne...znova, nikdy som to neriesil, len viem, ze nejaka taka moznost je). Zahranicni pracovnici si mozu odpisat cesty do svojej krajiny (zasa plati nejaky limit, mne odpocitali tusim 6 ciest autom za rok bez akehokolvek dokladovania - riesila to moja daniarka. Tam ti dane nerobi zamestnavatel, ale musis si najst firmu sam. Takze detaily neviem presne, len som jej nadiktoval co chcela a ona to vybavila).

12.11.2019 | Kiskáčik

Myslím že na Slovensku sa nemá zmysel nad týmto zamýšlať. Pri mediánovej mzde 1000€ v hrubom je daň z príjmu 102€ pre bezdetného alebo 13€ pre rodiča 2 detí do 6 rokov. Pri takýchto nízkych sumách sa už asi nižšie nedá ísť, pretože nejaká daň sa predsalen musí vybrať aby mali obce a mestá a vuc z čoho financovať školy, nemocnice, cesty, siciálne zariadenia apod. Nemôžeme čakať cesty ako v Rakúsku, keď zaplatím mesačne 13€ a Rakúšan 500€ na dani z príjmu z mediánovej mzdy.

12.11.2019 | Jozko Ferko

ORWEL v praxi. Zrušiť hotovosť aby Vám zobrali aj tú poslednú Osobnú slobodu, ktorú máte. Hotovosť v dnešnom svete neustáleho špehovania a zasahovania do súkromia je to posledné čo nám ostalo. Prečo v Rakúsku chcú dať do Ustavy, že rakúšania majú právo platiť v hotovosti???? Prečo asi v najbohatších krajinách ako nemecko, belgicko, švajčiarsko ľudia platia v hotovosti - pretože rozmýšľajú. Takíto Eurohujeri ako je Štefanec a spol zahlasujú za všetko len aby si udržali 15 000€- ový plat v Bruseli.Títo eu poslanci idú jednoznačne proti ľuďom. Opakujú stále dookola tú istú mantru.Zrušenie hotovosti znamená Nástup Diktatúry!!! Jediným stlačením ENTER Vás ako nepohodlných zlikvidujú. Nebudú potrebovať žiadnu silovú zložku.
Lidé bdete!!!

12.11.2019 | Skorpi

v Nemecku su bankove sluzby 100 rokov za opicami. Mozno preto platia hlavne hotovostou :-) Platba kartou nie je vzdy samozrejmostou. Beru hlavne svoje EC karty. S Visa a MaterCard som mnohokrat narazil. Na moju bezkontaktnu kartu pozerali ako na zjavenie bozie a nechapali, co s nou robim :-) Ked platis kartou v eshope, vacsinou mas poplatok okolo 2 eura, cize najlepsie je platit bankovym prevodom, co zas trva 2 dni, alebo dobierkou. Stalo sa mi aj to, ze po objednani v eshope mi najskor prisla poukazka a po jej zaplateni mi odoslali tovar. Takze mozno Nemci neplatia hotovostou preto, lebo rozmyslaju o tom, ze su sledovani, ale hotovost je castokrat jednuchsia a lacnejsia.

12.11.2019 | Andrej_sk

tak to je skutocne sloboda starat sa, ci mam pri sebe hotovost.
a povazujem za vrchol spiclovania, ci niekto zisti, ze kupujem plnotucne acidko ci odtucnene. asi ma ozaj zlikviduju.
myslim, ze bdiet by sme mali pri uplne inych veciach. napriklad pri tom, aby ziadne spiclovanie nebolo. kontrolu platenia dani za spiclovanie povazuju len podvodnici.

14.11.2019 | notoricky_abstinent2

Nie, nemas pravdu. Nikoho nezaujima Tvoje acidko. Ide o princip. Vzdat sa slobody vymenou za pohodlnost (nemusim sledovat zostatok hotovosti), vzdat sa ekologie vymenou za pohodlnost (kupim nevratnu pet flasu a spravim si kavu z podu lebo je to pohodlne) a nasledne ekonomie vymenou za ekologiu (sice pijem kavu z hlinikovo plastovych podov, ale sampon si necham nacapovat v hipsterskom obchode za dvojnasobnu cenu a namiesto slamky obycajnej si kupim bambusovu), to je ozaj take ludske.
Takze vyrok "Lidé bdete!!!" je uplne namieste.
--
Bud si ctis slobodu, alebo plne brucho. Oboje naraz a rovnako nejde. Ty evidentne preferujes moznost 2. Ludia si zasluzia istoty ;)

14.11.2019 | Andrej_sk

Opatrne s tymi fabulaciami ala Blaha.
Nejde o ziaden princip. Obmedzene sa mozi citit jedine vyznavaci a vyuzivaci doby kesu a alobalov, vratkovi, odporcovia pokladni,..., a verim, ze tito najviac vyskakuju proti obmedzovaniu slobody. Maju preco.
Neviem takisto o tom, ze by elektronicke platby boli neekologicke. S vysvetlenim sa neunuvaj, je mi jasne,co by som sa zas docital. Cize tie, akoze suvislosti medzi bezhotovostnymi platbami a slamkami, ci pet flasami su smiesne.
Nikto ti nebrani prestahovat sa do jaskyne, namiesto penazi vymenienat kozky ci farebne kamienky za jedlo a ist tak narodu prikladom, ukazte druhym aki ste slobodni a ako maju zit. Vlastne slobodni podla teba ani jest nemusia. Mas pekny namet na Mad Maxa 5 :))
V jednom mas pravdu, musime bdiet, aby bojovnici za tzv slobodu (ci narod, tradicnu rodinu, vieru, ci co si uz vymyslia), jednoducho oblbovaci, hladiaci si len svoj vlastny prospech, a najlepsie aby mohli parazitovat na state, co najmenej skodili.