Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Trh s osobnými automobilmi v Únii zažil najlepší október za desať rokov

19.11.2019, 09:10 | TASR

Predaj nových osobných automobilov v Európskej únii (EÚ) v októbri 2019 vzrástol, ale za celých 10 mesiacov do konca októbra klesol. Informovalo o tom v utorok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

  • Tlačiť
  • 1

Podľa údajov ACEA v októbri 2019 bolo v EÚ zaregistrovaných 1 177 746 nových osobných áut. To bolo o 8,7 percenta viac ako pred rokom a najväčší počet nových áut pre tento mesiac od začiatku štatistík v roku 2009.

Na ilustráciu, vlani v októbri klesol počet registrácií o 7,3 percenta, keďže vstúpili do platnosti nové emisné pravidlá WLTP. Tým sa pre rok 2019 stanovila nízka porovnávacia základňa, v dôsledku čoho takmer všetky krajiny EÚ zaznamenali v októbri nárast registrácií, s výnimkou Cypru a Spojeného kráľovstva.

Neprehliadnite

Štyri z piatich hlavných trhov EÚ pritom dosiahli výrazné zisky. V Nemecku predaj nových áut v sledovanom období stúpol o 12,7 percenta, vo Francúzsku o 8,7 percenta, v Taliansku o 6,7 percenta a v Španielsku o 6,3 percenta, len v Británii klesol o 6,7 percenta.

Za desať mesiacov od januára do konca októbra klesla registrácia nových automobilov v EÚ o 0,7 percenta na 12,9 milióna porovnaní. A hoci dopyt po autách v EÚ v septembri a v októbri rástol, Nemecko bolo jediným veľkým trhom v Únii, ktorý dosiahol rast aj za 10 mesiacov, a to o 3,4 percenta.

Najstrmšie sa v období január-október znížil predaj nových áut v Španielsku o 6,3 percenta a v Británii o 2,9 percenta. V Taliansku klesol len o 0,8 percenta a vo Francúzsku o 0,3 percenta. Lídrom na trhu bol v období január-október nemecký automobilový koncern Volkswagen s podielom 24,4 percenta. Francúzska skupina PSA si udržala druhé miesto s trhovým podielom 16,4 percenta a Renault bol tretí s podielom 10,6 percenta. Nasledovali automobilky Hyundai (6,8 percenta), BMW (6,4 percenta) a Daimler (6,3 percenta).

  • Tlačiť
  • 1