Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Účet za diaľnicu s tunelom Višňové presiahne pol miliardy

14.01.2020 | Vladimír Maťo

Diskusia (31 reakcií) Pravidlá diskusie

14.01.2020 | Pavol Čižmárik

A to mal stat na stole ponuku od Skanska za nieco cez 300mil. EUR na celu stavbu kedysi v roku 2012....

Sanca, ze sa to niekedy dostavia a za lepsich podmienok, nez ake tu vladnu poslednych X rokov, alebo vzrastie, alebo zanikne 29. februára.

Na pripomenutie:
https://blog.etrend...

15.01.2020 | bluehen

Pri tej cene by aj skanska cuvla. Problem nebol kvalita zhotovitela ale odflaknuta priprava/sutaz, tj dodatocne, v rozpocte nezahrnute poziadavky nds v cene asi za pekne oci, inac si tazko predstavit ze niekto spravi najspinavsiu a najpracnejsiu cast a dobrovolne sa stiahne.

15.01.2020 | Roman Kanala

Útvar znosil pod čiernu zem kľúčovú stavbu na hlavnom ťahu Bratislava - Košice, tunel Soroška, lebo vraj 6-7 tisíc áut nie je dosť. To je ako povedať, že most netreba, lebo na tom mieste žiadne auto neprebrodilo cez rieku. Po dostavaní najväčšej prírodnej prekážky na trase tadiaľ bude jazdiť viac tranzitu a zároveň to umožní ekonomický rozvoj zaostalej rožňavskej kotliny.

Napriek problémom a meškaniam bude kompletné diaľničné spojenie Bratislavy a Košíc dokončené pred Žilinou. Možno i desaťročie. Hanba.

https://blog.etrend...

15.01.2020 | Niless

je mi luto p. Kanala ale dialnica ci rychlostna cesta s tunelom cez sorosku je ciry blud a nechutny populizmus madarov a v sucasnosti zbytocnost. ja chapem ze ste este stale nejaky ten lokalpatriot ale vzhladom na vytazenost staci ak sa spodom od lucenca spravi az do Ke suvisla poriadna cesta ako je napr obchvat Tornale. kto tadial pravidelne cestuje vidi ze by to bola zbytocnost.
Ano jubom by dialnica bola rychlejsie ale od Roznavy az po LC okolo Krtisa az po Sahy zdochol pes, bohuzial je to tak a ani dialnica by to nezmenila. Tam nikdy nebol ziaden velky priemysel a vyroba.

15.01.2020 | salamoon

ked sa stavalo Branisko, tam boli tiez podla merani intenzity 6-7,000 aut a vtedy nikto nic nehovoril.. tie intenzity sa zvysia, kedze vela aut sa z D1 a madarskej dialnice presunie na R2.. je to najprirodzenejsia a najkratsia spojnica KE-PO + Ukrajiny smerom na zapadne Slovensko, BA, Vieden, Brno, Trencin, medzinarodna trasa.. Gemer patril za R-U medzi tie dolezitejsie narodohospodarske oblasti s vyznamnym baníctvom, remeselnymi cechmi, drevarstvom, vzdelavanim.. Lucenec v susednom Novohrade bol na zac. 20st. sieste najpriemyselnejsie mesto R-U.. ak by tam nikdy nic nebolo, tak by tade nepostavili medzinarodnu cestu aj so zeleznicou.. inak, na tychto "diskusiach" je najzabavnejsie, ze kazdy si tu dookola rok za rokom (bez ohladu na argumenty inych) melie svoje.. :D

15.01.2020 | rosma

Ten minulý čas (Gemer patril za R-U) je podstatný ...... Už nie je ani R-U, ani baníctvo, ani remeselné cechy. Ostali tam iba Pišta Lakatoš a www.ciernediery.sk . Ani Kanala tam už nie je. A kde nie je Kanala, ani smrť neberie :-)

15.01.2020 | salamoon

rosma, pochadzam z Novohradu, takze viem ako to tam posl. 30r dopadlo.. avsak to neznamena, ze regionalne rozdiely by sme mali este viac zvacsovat a nesnazit sa o opak.. oba argumenty "nic nie je" aj "nizke intenzity" su scestné..

15.01.2020 | rosma

Ale áno, kvalitné cesty potrebuje aj Novohrad. Ale pri súčasnej intenzite stačí oprava cesty 1. triedy s vybudovaním 2. pruhu do kopcov tak, ako sa to urobilo na ceste z Hrozenkova do Brna. Inak by to bolo plytvanie. Ani Branisko nepotrebuje 2 rúru kvôli intenzite dopravy, ale skôr kvôli bezpečnosti. Celá D1 od Popradu po Prešov je poloprázdna. Stačil 1 jazdný pruh. Treba riešiť kolaps D3 a D1 na severe + BA a okolie. To je ekonomická priorita štátu. Novohrad a Gemer treba dotáciami reštartovať inak. Aby začali byť ľudia ekonomicky aktívni v tom, čo Novohrad ponúka. A nespoliehať sa na zázrak, že keď bude diaľnica, prídu montovne. Ale obávam sa, že tam takmer všetci iba čakajú na diaľnice a namiesto toho, aby rozbehli nejaké farmy a firmy, všetci utekajú tam, kde to už niekto iný vybudoval. Je to asi ľahšie.

15.01.2020 | Roman Kanala

"Pridať tretí pruh" je mantra šarlatánov a iných Útvarov.

Príklad, kde navrhovali tretí pruh, je pri Ožďanoch. Ak by sa tam naozaj pridal tretí pruh, tak by sa nič nezmenilo, lebo by situácia bola ako pri Pincinej - 30 až 40 km/h. Okolo Bátky a na Soroške je to rovnaké. Pridávať tretí pruh na cestu z 18. storočia od Márie Terézie je vyplieskaním peňazí na blbiny. Tam treba novú cestu vedenú v novom telese postavenú modernými technickými prostriedkami, nie po vrstevnici ako pred 200 rokmi.

Link je tu. Ostrá zákruta nad Ožďanmi, 30 km/h.
https://www.google....=!3m6!1e1!3m4!1s0JFsJl7fkCl-ZGPTAYQ7LQ!2e0!7i13312­!8i6656

Ak by bol zmršený, tak treba kuknúť článok
https://blog.etrend...

15.01.2020 | rosma

Všetci "z iných Útvarov" sú diletanti a šarlatáni a len ja, veľký odborník na všetko a Chrobák Truhlík všedných dní som najmúdrejší a viem lepšie ako ostatní, ako treba riešiť problémy Slovenska nielen v doprave. Kurňa - prečo vlastne nezrušíme celú exekutívu, keď existuje v galaxii taká kapacita menom Kanala, že Austin Powers by zbledol závisťou :-) A Gemer s Pištami Lakatošmi by sa stal novým Silicon Valley Európy.

15.01.2020 | Roman Kanala

Prečo tých Útvarov považujem za šarlatánov je v článku, na ktorý som uviedol link. Pre takých, ktorý by ten link nenašli, ešte raz:
https://blog.etrend...

Okrem toho sa Útvarom zaoberám ešte v článkoch
https://blog.etrend...
https://blog.etrend...

Čoskoro pribudnú dva ďalšie. Len nemám čas.

20.01.2020 | rosma

Aká škoda, že tí kompetentní sa neriadia tvojimi blogmi :-) Vlastne nikto príčetný neberie tvoje nezmysly vážne. To by sa obchvat Žiliny staval cez Dunajskú Stredu a obchvat Košíc cez Runinu!

15.01.2020 | Roman Kanala

Dialnica sa nestavia pre dediny okolo cesty, jej primárnou funkciou je tranzit. Aj keď bude žilinská diaľnica do hotová, kamióny budú stále jazdiť najkratšou trasou, lebo sa nemôžu pretekať 140, ale jazdia 80-90 km/h a na hlavnom ťahu sú miesta, kde je dodnes rýchlosť obmedzená na 40, dokonca na 30 km/h.

Žilinská diaľnica však hotová nie je a sú na nej premnohé problémy takého druhu, že sa ani nedá dokončiť. Višňové, Čebrať sú problematické a Korbeľka v nedohľadne. Na to nebudú peniaze ani z štátneho rozpočtu, lebo ten je vykradnutý, ani z eurofondov, lebo tie sú rozkradnuté, ani z PPP, lebo žilinisti by museli platiť mýto za prejazd tunelom.

15.01.2020 | rosma

To Kanalovi nevysvetlíš :-( On si bude tie svoje bludy písať stále, aj keď mu ich 100 iných ľudí vyvráti dôkazmi. Dávno je totiž dokázané, že keď do totálnej periférie bez priemyselného a hlavne ľudského potenciálu postavia diaľnicu, nestane sa z regiónu prosperujúce územie. Taká Sicília, Kalábria a Kompánia je pekný príklad. A podobne je to aj v Portugalsku, Španielsku, .... Prázdne diaľnice, útek obyvateľstva, ale miestna betonárska lobby si prišla na svoje. Naopak také Írsko má minimum diaľnic a prosperuje. Dôvod bude asi naozaj v použiteľnosti miestnych ľudských zdrojoch , jazyku a geografii.

15.01.2020 | Roman Kanala

Skalité má "diaľnicu", ktorá je zbytočná i pre tranzit, i pre miestnu dopravu, lebo tam je to vyprahnuté. Cesta chýba pre tranzit na Česko. Predražená, zbytočná hračka, zato betonárska lobby si prišla na svoje.

15.01.2020 | rosma

S tým Skalitým súhlasím. Bolo to zlé rozhodnutie už z čias Mečiara. Ťažký terén nikam. Dokončili našťastie iba 1/2 profil asi preto, že bol ten úsek pripravený na výstavbu a neboli žiadne problémy s financovaním. To Soroška je úplne nepripravený úsek, ktorý aj keby nejaký diletant pretlačil ako prioritu, tak sa reálne nemôže stavať ešte zopár rokov. Je to len propaganda. Ale to už voliči Erséka na juhu nevedia ..... Nemôže sa stavať ani Kysucké Nové Mesto. Starým posudkom skončila platnosť, treba nové posudzovanie. Stačí sa pozrieť, ako trvá posúdenie predĺženia tunela pri Ružomberku. Stále nemajú povolenie. Len robia z 1 strany "geologický prieskum", aby trochu urýchlili dostavbu.

15.01.2020 | salamoon

Irsko je pračka daní amer. korporacii, nie cestný logistiký uzol a auto exporter

15.01.2020 | Niless

Teraz bude dolezite kto sa vyberie na dokoncenie. a za mna jedine Skanska. ta dokazuje ze vie robit aj posledny usek Budimir- Bidovce bol nacas a v ramci dohodnuteho rozpoctu. Lenze Skanska nie je nasich ludi ani vatu pre nasich ludi volajako nezvyknu si zahrnut v ramci rozpočtu stavby. inak odporucam si nejako dohladat Vahostav mam pocit ze ich hviezda zacina opat ziarit.

15.01.2020 | Brano L.

Len maličkosť. To by musela Skanska vyhodnotiť, že sa jej oplatí do tendra ísť a prihlásiť sa.

15.01.2020 | Martinoid

A ako je to s pokutou od EU vo vyske 1 miliardy eur, za kartel pre ktory boli vyluceni Skaknska a Doprastav z tendra na Visnove?

15.01.2020 | chr

Musíme jednoducho počkať a uvidíme .

15.01.2020 | rosma

Teraz už nič iné neostáva. Ale tak skoro to nebude. Podstatné je, aby sa ako priorita pre ďalšiu vládu jasne stanovilo dokončenie D1 a D3. A nie míňanie peňazí na prázdnu cestu v Turni nad Bodvou, alebo tunel Donovaly. Aj to je potreba, ale až po tých úsekoch, kde to kolabuje a brzdí ekonomiku. A nie to, čo robí z politického hľadiska Ersek a čo fantazíruje nejaký skracovaný emigrant z Gemera, čo tu ani nežije.

15.01.2020 | Roman Kanala

Najviac brzdí ekonomiku absencia cesty cez Sorošku a pri Bátke. Tam sa dodnes jazdí 40 km/h.

Samozrejme besní žilinisti budú hovoriť o "D3" ako priorite.

15.01.2020 | rosma

Bátka? Daj si Kanala do Googlu "panáčika" na cestu v obci. Cez túto malinkú obec v "prdelove" vedie kvalitná široká cesta 1. triedy. A toto má byť akože priorita? Toto je problém zaostávania regionu? Čo si napráškovaný? Pozri si napríklad obec Drietoma, cez ktorú sa valia kamióny na Brno. Takých ako Drietoma sú na Slovensku desiatky a ty tu budeš strašiť besnými žilinistami a trepkať o nejakej Bátke. Tajtrlík jeden ...... Že nemáš žiadnu sebareflexiu a súdnosť!

15.01.2020 | Roman Kanala

Idiot.

Po prvé, netykáme si.

Po druhé, ja mám meno a priezvisko. Nie som nejaký žilinský anonym.

Po tretie, fakty sú také, že cesta E58 cez Bátku je formálne cestou I. triedy, ale vinie sa po vrstevnici a je tam veľa zákrut na 40 km/h. Je to stará hradská, ktorú dala postaviť Mária Terézia pred 300 rokmi pre dostavníky. Ostala tam dodnes. To je ako cesta I. triedy cez Skalité, ktorá bola prekvalifikovaná zo starej cesty III. triedy. A tam sa postavila "D3". Hlúpa, predražená, prázdna cesta do poľských lúk a polí. Pre radosť stavbárov zo Žiliny.

15.01.2020 | Roman Kanala

Pozrel som ešte raz, tento idiot "rosma" nemá totožný ničk s iným idiotom "NasLinux" z diskusie k blogu Milína Kanuščáka. Spoločnú majú besnotu a Žilinu.

https://blog.etrend...

15.01.2020 | rosma

Kanala, ako vulgárneho som Ťa nahlásil redakcii. A na nete si ľudia väčšinou tykajú, nie je v tom žiaden prejav neúcty. Nediskutujeme na stránkach Kultúrneho života. Úctu si človek nevybuduje vulgárnosťou, extrémizmom a vynucovaním. Ja sa nenechám zastrašiť ani kotlebami, ani vulgárnymi narcismi, čo Slovensko bežne nazývajú Zlodejskom a jeho obyvateľov fašistami. A to tu ani nežiješ!

15.01.2020 | rosma

Pozrel som si argumenty NasLinux a Teba v tej diskusii a podľa mňa je ten inteligentnejší a s rozumnejšími argumentami NasLinux. Nepripadá mi ako "idiot", ako si ho vulgárne nazval. Skôr ma udivili Tvoje argumenty typu "Fašisti do toho vmontovali Žilinu, lebo fašisti sú v Žiline.", "Inak povedané, opičiak o probléme vie trt a dva orechy, ale ide vyvreskovať.", "Ak sú pri Strečne kolóny, je to fajn, lebo tam majú byť kolóny. Kto nechce stáť v kolóne pod Strečnom, nech ide do stáť v kolóne inam.", "Na tranzit sú vhodné lode a vlaky - medzi Bratislavou a Košicami? Idiot. Úbohý idiot. Na tranzit netreba už nič. ", "Obchvat Žiliny treba postaviť cez Ožďany, Bátku a Sorošku." (tak ten ma naozaj dostal! Keď pôjdem do Martina od BA, vezmem to nabudúce cez Bátku ) .
Označenie oponenta "idiot" si tam spomenul vyše 10x. Tak si myslím, že by si mal naozaj vyhľadať odborníka a nakoniec platí jedna trefná veta NasLinuxa: "Idiotov netreba hladat, ozvu sa sami."

16.01.2020 | Roman Kanala

Pre idiotov, ktorí sú zo Žiliny a preto majú zastretý rozum a úsudok. NasLinux tam šibrinkoval, že vraj "čítať s porozumením" a potom si kdesi vygooglil, že Soroška bude stát 920 miliónov, kým Višňové len polovicu. V skutočnosti tých 920 miliónov budú stáť všetky stavby okolo, vrátane Šace a ďalších.

Idiot "rosma" sem prišiel rozštekaný a témou jeho príspevkov nebola téma článku, ale nenávisť k mojej osobe. Nečudo, že tiež "číta s porozumením" iné šteky.

16.01.2020 | rosma

Neviem, prečo nenávidíš Žilinu a jej obyvateľov a stále ich častuješ vulgarizmami. Pre mňa je Žilina to isté ako Zvolen. Prejdem cez ňu, ale nemám dôvod sa tam cielene zastavovať. Ale nič mi neurobili a tak nemám dôvod ich nenávidieť a urážať. A k Tvojej diagnóze môžem pridať iba slová jedného diskutujúceho z minulosti: "Idiotov netreba hladat, ozvu sa sami"

15.01.2020 | Roman Kanala

Nekonečný príbeh R2: južnou diaľnicou do Košíc najskôr o desať rokov
Ako sa buduje rýchlocesta R2.
SME 14. jan 2020 o 10:45 Martin Lindák
https://index.sme.s...