Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo sa môže o parkovaní naučiť Bratislava od Košičanov

16.04.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (45 reakcií) Pravidlá diskusie

16.04.2019 | citatelTrendu

Všetko závisí od vymožiteľnosti pravidiel. Pokiaľ magistrát nenasadí dostatok policajtov a nezakúpi špeciálne vozidlá na monitorovanie stavu zakúpených parkovacích poukazov, môže celú ich slávnu parkovaciu politiku hodiť do koša. Hlavne Staré mesto investovalo veľa do nových chodníkov, tie sa ale razom zmenia na parkoviská zadarmo. Nové chodníky nechajú zničiť, policajti trčia v kancloch. Choré.

16.04.2019 | Emasculate

Kedze sme v slovakistane, tak pravdepododnost ze sa to cele doyebe je zhruba 700 percentna.

Ze vodorovne znacenie....muahaaaa....v rakusku ked maluju cesty, su aj po dvoch rokoch ako nove. V bazmekistane su ciary neviditelne do 2 tyzdnov. Jednak sa pouzivaju zreme akvarely, a jednak vacsina toho na co sa maluju ciary nieje cestny povrh ale spina. Lebo ved ked sa cistia cesty dva krat do roka, osadia sa sice tabule neparkovat, ale yebu na to tak chrapuni vlastnici aut ako aj mestki fizli...cize cistenie sa sice vyfakturuje, ale nespravi.

Ako si niekto moze mysliet ze v tomto zaostalom, nefunkcnom bazmekistane bude fungovat nejaka parkovacia politika? Jednu uz mame - vola sa yebe kazdy na vsetko, a primitivnej vacsine vyhovuje.

17.04.2019 | peterval

Vallo je predstaviteľ silno lavicovej strany Progresívne Slovensko, šéf PS bol bossom mladých ľavičiarov aj tajomníkom neokomunistickej Strany demokratickej ľavice. Na youtube sa chválil že volil Fica. Od PS nič dobré nemôžme čakať, od lavicových tzv socialistických strán akou sa profiluje PS nedá sa čakť v ekonomike nič rozumné. Vallo a spol jednoduche potrebujú milióny na svoje projekty a pre svojich sponzorov. Parkovacia daň im na to dobr eposlúží, aj ked občan za vybraté milióny nič nedostane, žiadne nové parkovacie miesta na sídlisku, skrátka zhola nič. Naopak, Vallo po dani za parkovanie má už pripravené 100ˇzvýšenie dane z nehnuteľnosti.

Ideálne zhrnul Vallovu víziu a výpalnícky návrh v blogu Lučanič, oplatí sa prečítať:
https://lucanic.blo...

17.04.2019 | _mito

Rozhodne sa oplati precitat, aj s diskusiou, aby clovek videl ako daleko siaha propaganda - hlavne dookola opakovat ako je vallo komunista, obcas pre zmenu marxista, ako to nic neprinesie (hlavne ziadne arumenty), vyplakavanie, vseliake vymyslene priklady, zena place, deti placu, za parkovanie budem platit stovky eur mesacne, 8000 eur rocne. A opakovat, opakovat, tak sto krat.

A hlavne vzdy spomenut progresivne slovensko, lebo odtial vietor fuka a toho sa masineria boji, ze peterval? Najprv to bol tvoj osobny polutovaniahodny pribeh (ale hlavne ziadne detaily - odkial kam dochadzas a aka specialna kombinacia to je, ked sa neoplati taxik, a napriek 150 hodin rodicov + 2 tvoje hodiny budes platit minimalne tisice). Ale nakoniec si zhodil masku a uz je to len neokomunizmus, socializmus, ziadny obsah a opakovanie klamsiev.

Btw ten blog je samozrejme z drvivej vacsiny zbierka nezmyslov a jasne mu to tam v diskusii vysvetlili, len sa treba prehrabat vsetkymi tymi prispevkami kde okrem bluznenia o marxizme alebo socializme nic nie je.

17.04.2019 | _mito

Aha, zabudol som linku na diskusiu kde si to este hral na city a nie na neokomunizmus. Ci to bol iba niekto iny kto pouziva tvoje konto?
https://reality.etr...

16.04.2019 | František Čaník

Toto nie je o zdanení, je to o tom, že chceme vytiahnuť ľudí do MHD, takže sa vlastne len všetko odstaví a bude tu po celom meste v tejto útopii fungovať len MHD... Pán Vallo, pán Bubla... Nechcem rýpať, ale... už ste sa doškrabali v zadniciach a pozreli ste sa na tento parkovací problém reálne? Rezident si musí platiť dane do mesta a ešte aj poplatky za parkovanie podľa počtu vozidiel... Nerezident nemá kde zaparkovať, pretože existencia zách. parkovísk je aká je a aj tá čo je, je stále prázdna, takže tak či onak vlezú do mesta a vozidlá na celý týždeň odstavia, pretože pôjdu MHD-čkou, aby si ušetrili na cestu späť domov v piatok svoj benzín... Takže v podstate kto zasa iba doplatí na túto super politiku? Len a len rezidenti! A to im ešte ani za toho pána nič negarantujete a to už vôbec nie to, že každý si bude mať kde zaparkovať, keď už tu má trv. pobyt. Je to tak smiešne, až mi je do plaču.

16.04.2019 | Michal M

Ak tie auta ti nerezidenti odstavia v meste tak budu platit hodinovu sadzbu. To asi asi dva krat premyslia, lebo napr. ak ruzinov zavedie zonu na 24 hodin denne za 1 eur hodina tak auto odstavene od 8:00 v pondelok do 16:00 piatok prispeje Bratislave 104 eur tyzdenne, mesacne cez 400 :) Samozrejme ak to odstavi v devinskej tak menej alebo aj nic ( ale je to len otazka zavedenia zony alebo zvysecia ceny aj tam ak sa tam nerezidenti zacnu zbiehat), ale minimalne nebude tym autom upchavat cesty v Bratislava kazdy den.

16.04.2019 | Falco

Ale ved Vallo povedal, ze nie vsade bude treba platit - napr. v Petrzalke len v noci. Uz som to tu pisal - ten paskvil nie je ziadny system. pretoze riesi problem jednej casti na ukor inej (napr. st. mesto a ruzinov vs. Petrzalka) a nie je si vobec vedomy co zasah do jednej casti sposobi v inej. naviac povedal ze "nepanikarme" vsetko sa bude este menit. Tak to je co za navrh?

16.04.2019 | _mito

Uz si to tu pisal, ale nikdy si nic konkretne nenavrhol a ked doslo na argumenty, tak si sa odmlcal.
https://reality.etr...

16.04.2019 | Falco

neviem, ci si frustrovany, ze som ti neodpovedal na dlhy prispevok, ale mne sa nechce hladat stary clanok, aby som pod nim viedol siahodlhu diskusiu. Vycitas mi veci ktore nie su pravda. Ja som daval rovnako dobre argumenty ako ty a aj som navrhol, co mali urobit ako prvy krok. Snad odo mna nechces, aby som v diskusnom prispevku navrhol celu parkovaciu politiku Bratislavy.

16.04.2019 | Falco

PS: v tom prispevku si pisal aj "chcem vidiet ten argument ze preco to nevyriesi znizenie dopytu cez stupajuce casove naklady a stupajucu cenu" - prave ze to by dost veci riesilo. Preco potom Vallo hovori, ze cez den nebude netreba napr. v petrzalke platit. Malo by sa. Aj ked nie vela, ale malo. Inak to bude medzi jednotlivymi castami mesta nevyvazene. To som mal na mysli. Urcite nie som hejter co nic nechce menit a nic platit. Za tym nedomyslenim celeho návrhu si stojim.

16.04.2019 | _mito

Frustrovany som jedine z toho, ze dookola vypisujes aky to je nezmysel, ale podkladas to len vlastnou zbierkou strawman-ov. Vallo nehovori, ze v Petrzalke sa nebude platit, ale ze sa nebude platit tam, kde to nebude treba. Rovnako ked hovoris "nie je si vobec vedomy co zasah do jednej casti sposobi v inej." Jasne, lebo vsetci su uplne padnuty na hlavu a vobec nic si neuvedomuju.
To, ze znovu opakujes ze z ruzinova budu masivne chodit auta parkovat do petrzalky nie je ziadny argument, ale nezmysel, lebo to skoro nikto pri zmysloch robit nebude. Ak si myslis ze hej, tak davaj konkretne lokacie v ruzinove a petrzke a mozeme sa pozriet na casovu a financnu narocnost presunov. (A nezabudaj, ze to musi byt masovy efekt.) Dovtedy to je iba vymyslena vyhrada ktora v realite neexistuje a nie argument. Postupne zvysovanie ceny podla dopytu nie je ziadny "pokus-omyl", ale posuvanie sa k optimu.

Problem je, ze si nenavrhol nie celu parkovaciu politiku, ale jednu jedinu konkretnu vec. Teda okrem tej bizardnej poziadavky, aby P+R bol hotovy uz v dobe, ked prvy krat PREDSTAVUJU politiku, ktora zacne platit prinajlepsom o rok.

16.04.2019 | _mito

Beriem spat, jeden konkretnu vec si tam mal - ze ten navrh je zle a najprv sa parkovacia politika mala vztahovat iba na nerezidentov. Tento aspekt mozeme z diskusie vyssie vynat a pozriet sa na to, ako by to pri sucasnych kazdorocnych narastoch objemu dopravy malo vyriesit situaciu, ktora je do velkej miery sposobena objemom dopravy rezidentov.

16.04.2019 | Michal M

O tom co bude v Petrzalke rozhodnu tam nie Vallo. Je v zaujme Petrzalky aby napr. v castaich blizsie k staremu mestu bolo spoplatnenie 24hod denne lebo je tam dost kanclov atd. Dalej to mozem byt len v noci, ale moze to by aj tam za to 1eur/hod cize stale to je pre cpckarov za vyse 200 mesacne... ak sa cezpolny presunu inde zavedie sa to aj tam (devinska, rusovce, dubravka). Ale opat, vsetci dobre vedia ze treba urobit zachytne parkoviska a aj sa spravia (na konci race, zlate piesky atd.) ak ich po zavedeni PP bude treba (cast ludi si povie ze moze ist rovno verejnou dopravou z okolitych dedin a miest ked na nu musia aj tak naskocit na zaciatku blavy).
Ano bude to zo zaciatku chciet trpezlivost a budu aj problemu ale tak uz to chodi.

16.04.2019 | Niless

Ja neviem ci som spravne pochopil, mesto vyda nejake karty rezidentom za poplatok ale pri tom nic negarantuje kedze nema sajnu kolko miest na parkovanie je v tej ktorej lokalite. Takze sa bavime v podstate o lokalnej dani za auto bez nejakych rieseni. A cielom je dobre pokefovat ludi, ktori maju viac aut. Parkovanie nie je pravo, ale toto co predvadzaju niektore mesta s parkovacou politikou je des. A to nestaci sa priucit z inych miest smerom na zapad?

16.04.2019 | František Čaník

Dobre si to pochopil... :D

16.04.2019 | Michal M

Hadam by si nechcel garantovane miesto za 50 eur rocne :) Myslim ze v mestkej casti nove mesto ho mozes mat za 600... neviem ako inde. Alebo treba mat garaz. Je v zaujme magistratu aby bolo miest primerane mnozstvo, nie vsak aby boli nejake zbytocne volne (to by mohlo ludi nabadat kupit si dalsie auto).
Domaci s trvalym pobytom sa nemusia bat. Pre nich bude ovela viac miesta. Ostatny sa bud prihlasia alebo budu platit - oboje znamena vyssie prijmy pre mesto z coho sa da platit MHD/parking/cyklo...

16.04.2019 | Hatatitlova kobyla

V starom meste ma skasnu o 2200. Myslim ze bez DPH.

16.04.2019 | Michal M

Este treba povedat, ze samozrejme predtym ako sa parkovacia politika spusti mesto musi spravit audit (passport) vsetkych parkovacich miest, legalnych aj nelegalnych (na chodnikoch, travnikoch) a teda ziska presny prehlad kolko tych miest je. Rovnako to plati o tych autach ktore na nich parkuju, cize by mesto malo vopred vediet, kolko miest je, legalnych, nelegalnych, kolko is vie spravit/vyznacit, kolko aut ma BA/BL znacku(cize pravdepodobne obyvatel aspon z BA ak nie z konretnej mestkej casti) a kolko mimo BA (pre tych miesta zabezpecit netreba).
Potom sa az realne ukaze aky je stav, ake su moznosti, co vieme a co potrebujeme spravit, nasledne to nacenit atd. atd.
Myslim, ze primator aj starostovia by mali bych dost schopny na to aby toto vsetko spravili a vyhodnotili. A potom urobili vsetko pre to aby boli veci spravene na prospech obyvatelov s trvalym bydliskom ale zaroven motivujuce nechat auto dome.
Kazda zmena je problem, ale s autami poriadok spravit treba, zadarmo to nebude a vzdy bude niekto nespokojny.

16.04.2019 | Falco

a nemali by sa vsetky tie kroky, kt. spominas urobit este pred navrhom parkovacej politiky? Ci najskor niekomu zaplatim za navrh a potom znovu za kompletne prepracovanie?

16.04.2019 | Michal M

tieto pomerne drahe kroky staci pred spustenim, resp. schvalenim. navrh s ktorym prisli ich predsa nestal ziadne statisice, ci? zakladna idea je jasna a je dobra (preferencia domacich, cena a jej stupanie za dalsie auta, motivacia pouzivat mhd). vsetci vieme ze to treba, veci co pisem vyssie su podla mna uz v ramci implementacie.

16.04.2019 | dubovam

este by bolo dobre zaviest myto za vstup do mesta, lebo predsa len niektore ekologicky nezodpovedne firmy a obchodne centra poskytuju svojim zamestnancom a navstevnikom parkovacie miesta "mimo system" a to rozhodne nie je o.k., do mesta autom mozu chodit len dosledne prevereni a zasluzili sudruhovia (idealne s titulom z architektury, alebo politologie) ostatni nech chodia mhd a platia!

16.04.2019 | Michal M

Na chodnikoch sa stat nebude. V zone (ktore je patricne oznacena znackou) sa smie parkovat iba na vyznacench miestach, inak odtach/papuca a pokuta.
Vsetko bude v pohode. Funguje to aj v Trencine a bez vacsich problemov aj ked sa vzdy najde par velmi hlucnych kriklunov ktori si chcu odpratat svoje 2 tony zeleza na verejnom priestranstve.
Da sa kupit auto ktore skenuje SPZ a porovnava s databazou kariet, Trencin ma jedno, v Bratislava bude treba viac ale zas nie je to investicia za stovky tisic. Technologia stoju asi 30000 + auto, pisal o tom aj trend: https://www.etrend....

Konecne auta vypadnu z chodnikov a zelenych ploch. Bratislava to potrebuje aby sa pridala k civilizovanym zapadnym mestam a vyzerala ako mesto pre ludi a nie pre auta.
Samozrejme vsetky vyzbierane peniaze by mali ist do mobility a pokial mozno vacsina do MHD a podporu cyklo a pesich.

16.04.2019 | Emasculate

Treba prestat s divokymi snami o civilizovanych mestach. Minsk ma k nemu blizsie nez tento bazmekystan.

16.04.2019 | Michal M

V Minsku som teda este nebol. Ale bol som v mnohych mestach od Zlina/Viedne cez, Linz, Londy, Paris, Malagu, Wahsington D.C atd. az po San Francisco, a taky parkovaci freestyle ako v Bratislave som nevidel asi nikde ( aj ked v USA sa parkuje vselikde). Kazdopadne vypratanie plechov z chodnikov a zelene je krok spravnym smerom bez ohladu na to ci to maju v Minsku alebo nie.

16.04.2019 | IvanPe

“Kto býva v prenájme a nemá v hlavnom meste trvalý pobyt, v Bratislave rezidentskú parkovaciu kartu nedostane. Ak by sa spoliehal, že bude môcť používať kartu majiteľa bytu, bude sklamaný. Parkovacia karta bude viazaná na značku auta majiteľa a tým pádom bude neprenosná.”

Cize vsetci zamestnanci so sluzobnymi autami, ktore maju k dispozicii na sukromne ucely a platia za to dane z prijmu a odvody, bud nebudu mat parkovanie alebo zaplatia rovnako ako ich zamestnavatelia. Rovnako vsetci podnikatelia, konatelia, vedenie firiem. Rovnako vodici, ktori nie su majitelia aut, lebo ich maju v prenajme alebo dlhodobom prenajme, alebo v ramci flotily tzv operacny leasing.

Ak je to naozaj tak ako hovori hovorca, potom ma Bratislava ovela vacsi problem ako su byvajuci bez trvaleho pobytu, alebo nefunkcna MHD, (ktoru som si mimochodom dnes na vlastnej kozi mimo dopravnej spicky (14.00) osobne vyskusal. Hluk, pot, pachy a naklady na presun rovnake ako pri aute (1,2€), pricom to trvalo 4x (styrikrat) dlhsie. Pohodlie ziadne, stal som celu cestu. Dakujem, zazitok taky, ze si listok zaramujem a dam na stenu. Bude ma motivovat k tomu aby som uz nikdy nemusel takto cestovat, mimo dobrodruznych ciest.)

16.04.2019 | Michal M

Standardne sa preukazuje vztach k auto, cize ak zamestnavatel vystavi nejaky papier(napr. prehlasenie), ze auto s touto znackou poskytuje na sukromne ucely zamestnancovi tak ten zamestnanec tu karticku dostane (ak ma trvaly pobyt). Ak by to tak nebolo treba tlacit na to aby tuto moznost poskytli. Napr. v Trencine sa dost takychto detailov postupne doplnilo za chodu.
MHD treba zlepsovat, ale zadarmo to nejde, Bratislava ma smiesny rozpocet uz aj oproti Brnu.

17.04.2019 | IvanPe

Nech si tlaci kto chce na co chce.
Ak si ten co navrhuje nieco zdanit neuvedomuje ako veci funguju potom je to hlupak. Ci je to hlupak cerveny, hnedy, zeleny alebo hipstersky je jedno.
A hlupaci vzdy narobili vela skod.

16.04.2019 | Falco

odkedy idu odvody a dane z prijmu do mesta, aby sa z neho platili cesty ci parkovanie?

16.04.2019 | Michal M

Takmer vsetky dane z prijmu fyzickych osob sa rozdeluju mestam/obciam podla poctu ludi prihlasenych na trvaly pobyt. Odvody samozrejme idu do socialky/zdravotky a nemaju nic z danami.

16.04.2019 | Falco

to je pravda, ale ak ten co napr. v Bratislave pracuje, ale nema trvaly pobyt, nie je pre mestsky rozpocet ziadny prinos, len naklady.

16.04.2019 | Martinoid

Teba stalo auto, jeho servis a palivo 1,20€?

17.04.2019 | IvanPe

Nie, ale aj mestu neplatim len za listok, ale mesacne aj dane.

17.04.2019 | Andrej_sk

Zamestnanci so sluzobnymi autami odvadzaju dane z benefitu, ktory od zamestnavatela dostali. Tak nech zamestnavatel prida aj prispevok na parkovne. Lebo drviva vacsina tychto sluzobakov, v ktorom zamestnanec pride do firmy rano a vecer odide nema ine odpodstatnenie. V to aute sa vacsinou vozi len sofer a vzduch, ak neratam notebook do prace a sportove nacinie, lebo po praci do fitka.. Akekolvek vozidlo potrebne na sluzobne cesty by zamestnavatel vedel riesit zapozickou z poolu svojich vozidiel (ale kde by ich parkoval, ze?) alebo z pozicovne. Takto to radsej da zamestnancovi, ktory sluzobne auto pouziva na sukromne ucely a obcasnu sluzobku.
A toto su auta, ktore upchavaju cesty, ale soferi byvaju v satelitoch alebo dedinach okolo.
Dalej sa v bratislavskych pobockach zvykavaju konat zrazy zamestnancov/predajcov/area menezerov z celeho Slovenska, co opat znamena vyssi pocet aut, aj ked to na noc odparkuju v hoteli.
To iste napr mimobratislavski parlamentni poslanci, hoci odparkuju na parkovisku parlamentu, ale opat zvysili napor aut v uliciach, a mozno vecer zaparkuju pri prenajatom byte. Opat by nemali byt zvyhodneni rezidencnymi kartami.
Cize toto su dovody, preco by firemne auta nemali mat nejaky zvyhodneny rezim.

17.04.2019 | IvanPe

Vacsina aut, kt nie su poskytovane na osobnu potrebu, su dopravne prostriedky potrebne na pracu, nie je to luxus. A to je dovod preco to nakoniec podnikatelia budu musiet zaplatit, alebo premiestnit svoju prevadzku tam, kde budu naklady nizsie.
Takze zdrazia vsetky rozvozy, vsetky servisne zasahy (plynari, vodari, elektrikari, stvaba, rekonstrukcie, interiery, tepovaci, oknari, podlahari, ....). A to zaplatia domaci, velmi radi, a kedze to parkovanie bude zaevidovane v systeme, tak aj blockom a dph. Verte mi, nebude vas to stat iba tych par € za parkovanie navyse.
A suhlasim nikto by nemal mat zvyhodneny rezim.
Najma ti nie co maju auta len ako luxus a vychadzaju na cesty iba cez sviatky.

16.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Ved povedzme nahlas, ze okrem par ludi, co tu kricia ze jeeeeej super verejny priestor bude zase pre vsetkych a nemaju na auto, sa to dotkne akurat normalnych ludi.
Platba za nic. Dalsia platba za nic. Len tentokrat hipsterska.

16.04.2019 | martin33

Je to platba za pouzivanie verejneho priestoru na "uskladnovanie" sukromneho majetku. Ak to niekomu vadi, tak si moze kupit alebo prenajat garaz.

16.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Praveze nie je. Je to za akusi loteriu ci zaparkujes. A ja gamblerov nepodporujem.

17.04.2019 | Andrej_sk

Ziadna loteria. Parkovne miesta sa predavaju inde a potom mas 100% istotu, ze zaparkujes.

16.04.2019 | charle

50e ročne je pre teba veľa? Žebrák. Aby každý sedlák mal "právo" parkovať a ničiť chodníky. Odsťahuj sa.

16.04.2019 | Hatatitlova kobyla

Jesssismarja, povedal panko z Vrakune nastvaty ze sa poti kazde rano v MHD... platim 2200 za vyhradeny box, ale viem za co. Tu nam platit 50, ale za co netusim. Len na podporu hipsterov fakt nemusim.

16.04.2019 | mirrmurr

Páči sa mi, ako niektorí diskutéri tu píšu o slovakistane, bananistane a bazmekistane. Hľadajú len spôsoby, prečo to čo niekto iný navrhol nepôjde a pri tom nedajú žiadny návrh ako to spraviť aby to išlo. Klobúk dole pred Vallom, že sa do riešenia parkovacej politiky hneď pustil, a ten návrh čo dal má hlavu aj pätu. Určite nebude bez problémov, ale nejako treba začať, a čakať stále na riešenie, ktoré by bolo ideálne pre všetkých nemá zmysel. Problémi sa dajú riešiť za behu. Nie som odborník na dopravu a na riadenie samosprávy, ale sedliacka rozum mi hovorí, že keď s tým návrhom súhlasili všetky mestské časti, tak asi nebude až taký zlý, lebo doteraz nikomu z predchádzajúcich primátorov sa takéto niečo nepodarilo. A tých mestských častí má byť tuším až 18! Inak nikde som nečítal o tom, že by tento návrh už bol schválený mestskými poslancami. Alebo som to len prehliadol? Keď nie, tak neprajníci sa môžu začať modliť, možno budú vyslišení. Ja osobne modlím za to, aby to prešlo.
@Michal M: ste tu asi jediný, ktorého argumenty majú hlavu a pätu. Len tak ďalej

17.04.2019 | peterval

https://lucanic.blog...

17.04.2019 | IvanPe

V normalnom svete sa najskor sfunkcnia alternativne riesenia, ktore sa nasledne spoplatnia. Cize sa najskor investuje a potom spoplatni. Nie naopak.
Naco su Bratislave nove elektricky, ked cas na prepravu, i v pripade volnej trasy, rastie? Prestupy medzi zastavkami, ktore su fyzicky vedla seba a pritom treba prekonavat niekolko sto metrove vzdialenosti cez mnohokrat neprehladne krizovatky, su zasadnou prekazkou v rozvoji MHD v BA. Ak sa to nezmeni, vyber penazi bude iba vyberom penazi, cize dalsimi danami, pan Vallo.

17.04.2019 | chr

Hej banda Blavácka . A čítate čo píšete ? Normálne si dajte najväčšiu dedinu na zlodejsku obohnať ostnatým drôtom , aby vám do nej nikto cudzí nevstupoval autom a bude celá len a len vaša. Sa mi páči názor , že Blava živí celé zlodejsko . Valo ako postkomančský potomok s ľavicovým zmýšľaním nič nevyrieši a vy svojimy debatami o tom kto je a kto nie je rezident tiež nič. Nezmení nič preto lebo tento stav sa nedá takto zmeniť , len zhoršiť a ešte si bude namýšľať , že ako to dobre poriešil. V Blave jednoducho chýba normálne metro. Pokiaľ nezačnú blaváci tlačiť na magistrát týmto smerom , nič sa nezmení a situácia sa bude len a len zhoršovať. A peniaze z parkovného a ostatných poplatkov za návštevu Blavy sa len roztrúsia medzi spriaznenými olidarchami. Skúste rozmýšľsť nad tým ako postaviť metro a uvidíte ako sa vám najväčšia dedina na zlodejsku premení na najmenšie mesto na zlodejsku a širokom okolí. Inak zostane len a len jedno veľké smetisko.
Riešenie vášho problému sa volá METRO. A samozrejme aj našeho .