Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

V Prešove blokovali dopravu stovky ľudí. Chcú obchvat mesta

17.02.2017 | SITA

Diskusia (10 reakcií) Pravidlá diskusie

17.02.2017 | Roman Kanala

Tu vidíme, ako ochotne sa nechávajú zurvalci a zúfalci inštrumentalizovať stavbárskou lobby. Už im je všetko jedno, nech sa to postaví hoci za dve miliardy. Lenže ostatným to jedno nie je a tých ostatných je omnoho viac.

Citát: "Nikde na Slovensku sa nestavajú rýchlostné cesty v jednom profile. Prečo by mali práve na východe?"

Tzv. R2 bola postavená v polprofile pri Fige a pri Ožďanoch. A v oboch prípadoch to veľmi pomohlo, odstránili sa "bodové závady", gemerské zákruty na 40 km/h. V polprofile sa stavia aj tzv. D3 do poľských lesov a polí, čo je už naozaj nezmysel. Tam bohato stačila rýchlostná cesta. Ale Žilina musí mať diaľnicu a musí a musí. A preto aj Prešov. Veď tá cesta vedie do Žiliny.

18.02.2017 | antonmichalka

Skôr je to prejav zúfalstva, než hlúposti. Ľudia v Prešove sú očividne zúfalí z tejto situácie. Je to také nepochopiteľné?

18.02.2017 | slov-led plus

Presov (a cele SLovensko) ma to co si zasluzi. Ked niekto je taky ..... ze je schopny blokovat cestu a branit v praci, v ceste za rodinou, povinostami inym ludom nech sa necuduje ze to tak vyzera!!! Nech idu blokovat ficovi garaz pred bonaparte, nech idu blokovat vyjazdy z domu vsetkym ministrom dopravy za posledne roky ktori su zodpovedni za stav nasich ciest, nech idu blokovat parlament, urad vlady, ci centralu NDS, SSC (preco mame az 2 organizacie kym v okolitych krajinach vacsich ako my staci jedna? GDDKiA, RSD....) ale nie BLOKOVAT a ZNEPRIJEMNOVAT si ZIVOT NAVZAJOM !!! A primatorka nech nesedi na riti a nech ide riesit veci tam kde je treba a nie saskovat spolu s blaznami co blokuju cestu.

17.02.2017 | One two three

V presove ten obchvat ani tunel netreba. Staci aby sa zvysil pocet autobusov z a do mesta a zaroven aby obyvatelia prestali pouzivat svoje automobily na cestu do prace a z nej. Vacsina jazdi aj trasy kratsie ako 5 minut na aute. Treba im vysvetlit ze auto sa oplati pouzit na trasy dlhsie ako 25 km, az vtedy je to vraj ekonomicky vyhodne. V meste treba pouzivat autobusy alebo ak sa da chodit peso. Vacsina ciest v meste bola dimenzovana na mensi pocet aut. Uz v 70 rokoch mali v CSSR problem s narastajucim automobilizmom. Ak by sme chceli vyriesit parkovanie a zapchy cesty by museli byt vsade kde sa da, a to by sme prisli o vsetku zelen....

18.02.2017 | antonmichalka

Problém je, že na tej trase sa "zlievajú" cestujúci a nákladná doprava z okresov Humenné, Vranov, Michalovce, a ďalších. Všetko cestuje na západ cez Prešov. Toto nie je tom, že prešovčania nevyužívajú MHD.

Ešte je riešenie uvaliť na východ vízovú povinnosť pri ceste do hlavného mesta. To by tiež veľa vecí vyriešilo, že?

18.02.2017 | muchomuurka

:D Vraj v Prešove obchvat netreba milí spoludiskutéri. Už sa teším na reportáž z 31. marca z ulice Arm. Generála Svobodu. Som zvedavá, kde budú končiť kolóny kamiónov. Nikoho nezaujíma, že cez najľudnatejšie sídlisko prúdi kamiónová cezhraničná doprava. Veď to nie je in your backyard.

Tie kecy o busoch verejnej dopravy si nechajte. Mestská doprava je oproti iným mestám celkom OK. Chodia relatívne načas (ak nejaký dobrák nespôsobí nehodu a neznemožní prejazd dopravy, čo je na tých úzkych cestách pohroma) ak si vezmem realitu v iných mestách. A ľudia ju užívajú pomerne dosť. Modernizujú vozový park, v poslednom čase optimalizovali linky, na ktoré sa X desaťročí nesiahlo a nemám pocit, že to pomohlo dostať ľudí z áut. Tí autá používajú, aby sa dostali do miest kam chodí SADka a spol. a nie MHD. Problémom sú upchaté komunikácie. Vlakový grafikon o fige, bus stojí v kolóne na výjazde z mesta aj pol hodinu. A poučky, že auto nad 25 km - Košice sú toľko vzdialené. Poznám plno Prešovčanov, ktorí dochádzajú autom za prácou carpoolingom, lebo vlak hnusný zapľuvaný plný zadarmistov má grafikon ako za prvej republiky. Sadnite si do toho socialistického vagónu s koženkovými sedačkamiv pochybnej čistote, kde prechod okolo WC znamená otravu vzduchom, aby ste prišli do práce po obťažovaní nejakým (v prípade šťastia opitým) živlom a ešte za to plaťte. Ste ozaj z inej reality alebo ja neviem, kde chodíte na tie superrozumy.

18.02.2017 | One two three

No ved preto su upchate komunikacie lebo vsetci sedia v aute. Keby sedeli v tom buse /SAD/ tak bus by nemeskal lebo na ceste by boli len kamiony a ludia co maju auto na podnikanie.
A vlaky chodia aj nove aj stare, aj v tych novych uz zachody smrdia.
Obchvat stavat netreba, treba len optimalizovat spotrebu a vysvetlit vodicom, ze auto sa neoplati vyberat z garaze na kratsie cesty. Treba sa spytat na kraji ako to s tymi cestami myslia a ako co maju naplanovane lebo zo zakona sa kraj ma starat o taketo veci.
Najlacnejsou alternativou je nestavat ziaden tunel ale ako som uz pisal naucit vodicov auto pouzivat co v najmensej miere. Usetri sa 400 milionov!!! Tie peniaze by mohli ist na nieco ine, napriklad na rozne socialne programy alebo na podporu nasich polnohospodarov. Mohli by napriklad opravit nase od 89' neopravovane zariadenia civilnej ochrany, kam sa skryjeme v pripade jadroveho vybuchu?

18.02.2017 | muchomuurka

Tie kamióny nik nechce vidieť, furt len bezzubý verklík o hromadnej doprave. Mimochodom na tú diaľnicu ide o viazané peniaze z Európskych peňazí. Nie je to balíček for free na čokoľvek. Podporovať z tých prostriedkov iných cez "sociálne dávky" by bolo oveľa väčšie mrhanie ako postaviť poriadny kus diaľnice, z ktorého profituje oveľa väčšia časť populácie a dlhodobo, nie rok či dva.

Ach ten socializmus v duši bude zrejme nevykoreniteľný. Furt len nejaké dávky sa žiadajú, nie úpravu zákonov a daní. Všetko čo má kus zdravého rozumu a nohy, by odtiaľto malo radšej ufujazdiť.

19.02.2017 | Roman Kanala

Dopravný analytik: Nechápem štát, v ktorom predseda parlamentu riadi železnice, minister financií kreslí diaľnice a prezident robí dobrého anjela
Ondrej Matej
Parlamentné listy 18.2.2017 15:00
http://www.parlamen...

19.02.2017 | One two three

Hmm ked tak nato pozeram a citam si o tom nie len tu tento clanok, tak o tom obchvate bolo uz davno rozhodnute. Neviem co sa teraz vsetci predbiehaju v tom ze kto urobi lepsiu alternativu a lacnejsiu.
Ja som si prv myslel, ze sa bavime o nejakej novej ceste. Treba si uvedomit ze cim je aut v meste viac, tym vacsie hodnoty CO2 dychate a to nielen pri ceste ale aj doma. Treba sa pozriet aj do inych krajin napr. Francuzko - Strassbourg tam to maju vyriesene tak ze na zaciatku mesta su velke parkoviska tam sa auta odstavia. Ludia chodia peso!!! na bicykli a vyuzivaju hromadnu dopravu!!!!
https://www.youtube... ----PSK Chudik

Zacitujem vam z knihy z roku 1984:
Dopravu rozdelujeme na - mestsku hromadnu, individualnu, pesiu a obsluznu

Individualna
Prudky rozvoj automobilizmu vyrazne zasiahol do orgnizacie mestskej dopravy, rozdelovania ploch zivotneho prostredia a pod. Automobilizmus zasahuje do obytnych zon /velke parkovacie plochy, hlucnost, nehodovost/ narusuje intimitu mesta. Individualna doprava znizuje vyznam hromadnej dopravy, pricom spolocenske naklady na zabezpecenie celeho komplexu osobneh automobilovej dopravy znacne prevysuju prostriedky na vystavbu a udrzbu siete hromadnej dopravy. Ciastkovymi reseniami je OBMEDZENIE individualnej dopravy v historickych jadrach prip cnetralnych mestskych zonach. Riesenie treba vidiet v PREPOJENI MHD a SAD. Doprava mesta nevystupuje izolovane ale je napojena na vonkajsiu siet /dialnice,zeleznice,-napr prepojenie mestskej hromadnej dopravy zo zel. stanic na pracoviska/. Vo vacsine velkomiest je dopravny problem hlavnym problemom, ktory ovplyvnuje prestavbu centier a ich vzhlad / pozri Praha, Bratislava/