Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vallo chce zvýšiť daň z nehnuteľností o desiatky percent

05.12.2019 | TASR

Diskusia (39 reakcií) Pravidlá diskusie

05.12.2019 | Falco

tomu sa hovori "progresivne" smerom k svetlym zajtrajskom - sebe zvysit plat o 50% a ludom zvysit o 50% dane. a to nehovorim o zvysovani poplatkov v bratislavskych podnikoch s ucastou mesta ako napr. BVS

05.12.2019 | Kiskáčik

Väčšina z tunajších diskutérov sú manažéri, úspešní podnikatelia, IT špecialisti, startupisti. Všetci sa tu chvastáte, aké máte nadpriemerné príjmy, ako sa vám darí v podnikaní, ako by ste za 2.000€ ani nevstali z postele do präce. Ale keď vám niekto zvýši dane o 5€ mesačne, tak kňučíte ako štence.

05.12.2019 | shaggy

Áno, máme nadpriemerné príjmy.
Ale nevidím dôvod, prečo by sme mali nedobrovoľne rôznym zlodejom platiť čo i len cent naviac.
Ja od nich nechcem žiadne služby, ale spoločenskú zmluvu vypovedať nemôžem.

05.12.2019 | salamoon

mali vypovedat tvoji rodicia, uz ked si bol na ceste.. ale spolocenska zmluva im bola a neskor aj tebe az kym si neskoncil VS dobra, ze ?

05.12.2019 | Kiskáčik

Pochybujem, že shaggy už ukoncčil aspoň strednú. Teraz v škole lúska prvouku a vlastivedu :)

05.12.2019 | Brano L.

Presne som si myslel, sa tu vyroja húfy "progresi" bijcov.
A pritom prakticky všetky veľké mestá idú zvyšovať dane.
Hold centrálna vláda už roky robí všetko preto, aby mestá zaťažili kompetenciami a nákladmi bez príjmov.
Aj keď by nebol Vallo, ale bol Ftáčnik alebo iný "vták", určite by k zvýšeniu daní prišlo.

05.12.2019 | Falco

Mily Branko, v Bratislave sa zvysovali dane pred 2 rokmi o 30% pricom v inych mestach sa vtedy nezvysovalo, alebo len minimalne. dalsi narast v desiatkach percent 50 niektori hovoria, ze to bude 100 % je neakceptovatelny. Aj decko vie "hospodarit" tak, ze ked nema peniaze, tak si vypyta dalsie. Naviac mozes mi napisat, v kolky mestych si nechal primator odsuhlasit aj 50% navysenie platu? Co take uzasne urobil pre bratislavcanov, okrem hromady kecov?

05.12.2019 | shaggy

Vždy keď som ako malý chcel opakovať po niekom a argumentoval som "veď aj on to tak robí", tak sa ma mama opýtala - a keď ten niekto skočí do studne, skočíš aj ty?
To, že iné mestá idú ešte viac okrádať ľudí má byť argument? Ak iné mestá začnú "znárodňovať" majetok obyvateľov, budeš to schvaľovať?

05.12.2019 | Tomas9

Okej, ale som zvedavý, ako odstupňujú "typ lokality a nehnuteľnosti" a aké budú rozdiely v platení pri štandardnom 3i byte v paneláku napr. Petržalka a v novostavbe nad 100m2 v Starom meste. Rád sa nechám prekvapiť.

05.12.2019 | martin33

Tipnem si:
Novostavba vily na Kolibe, ideslne v rozpore so stavebnym povolenim ... zlava 80%
40 rocny 3izbak v Petrzalke ... priplatok 100%

05.12.2019 | shaggy

Rovnako aj novostavba pod Železnou studničkou bude oslobodená od daní, lebo pôjde o projekt prínosný pre prostredie.

05.12.2019 | citatelTrendu

Bohužiaľ máš pravdu, chýba logika tomuto zdaňovaniu. Nehnuteľnosti by mali byť zdaňované podľa obytnej rozlohy, t.j. viacpodlažné domy by platili daň za každé obývané podlažie, rovnako ako mezonety. K tomu úľavu pre všetkých na jednu obývanú nehniteľnosť, ostatné môžu zdaniť vyššie. Lenže to by museli zapojiť komunálnici rozum aby stanovili spravodlivé sadzby.

05.12.2019 | enko

myslim ze je to OK, za 70 metrovy byt v BA sa doteraz platilo priblizne 35 € rocne, dal by som tomu sancu a vyzadoval od starostov aby sa ukazali

05.12.2019 | SamuelH

najvyššie dane by mali platiť obchodné centrá a kancelárske budovy ktoré zohyzďujú bratislavu, ale chápem že dvihnúť dane na majetok 20 finančníkov je oproti 500tis obyvateľom nemožné.

05.12.2019 | citatelTrendu

Najvyššie dane by mali platiť reklamné firmy za billboardy, je choré že za obrovskú reklamu dostáva mesto 75 € mesačne (pritom nájom tejto reklamy je cca 3000 € mesačne). Video, od 29 minúty:
https://www.faceboo...

06.12.2019 | BranoBal

Odkaz pre mesto: za obchodne priestory 10x viac ako za byty a hlavne presne podla podlahovej plochy, ziadne prepocty podla poschodia atd. Specialnu sadzbu by mali dat za prazdne byty a budovy, hned by sa toho majitelia zbavili, keby za 10 rokov zaplatili 100% hodnoty.

09.12.2019 | shalalii

presne ako hovoris. zlym kapitalistickym vykoristovatelom pozdvihat uz aj tak vysoke dane a prerozdelit ich medzi uradnikov na magistrate. oni predsa najlepsie vedia, co s peniazmi ostatnych, akurat sa im zda, ze by mohli byt lepsie ohodnoteni.
specialnu sadzbu na prazdne byty? preco nie rovno znarodnit?
nejaky dobre plateny uradik si na to nepochybne dokazete zriadit okamzite.
vlastne by to mohol robit aj ten novy institut. a hned mame usetrene.

05.12.2019 | matisku

No neviem, ako počítam tak počítam, je to o 100%. Dúbravka 0,50 Eur m2 a návrh teraz 1 Eur - 1, 15 Eur na m2. Čo je ale úplne zaujímave, že VZN k dani z nehnuteľnosti, ktoré prešlo pripomienkovým konaním (v období 11 - 12/2019) navrhovalo zvýšenie tak o 10%. Neviem kde sa zobralo 100%. Ale čítal som niekde článok poslanca mestského zastupiteľstva, ktorý presne na toto poukázal. Že predkladané VZN je len výstrel, a že už Vallo je dohodnutý s poslancami, že dajú schváliť 100%.
Tiež sú zaujímave čísla v navrhovanom rozpočte pre rok 2020 - 2022, ktoré jasne deklarujú, že príjem z dani príjmov bude rásť, nie klesať ako sa nám snažia nahovoriť. Konkrétne rok 2019 (165 744 mil.), rok 2020 (171 868 mil.), rok 2021(179 851 mil.) a rok 2020 (190 953 mil.). Pokles nevidím.

05.12.2019 | matisku

Výpočet na byt som dal. Najviac to zasiahne fyzické osoby....

05.12.2019 | Staromestsky bonvian

V pohode. A zacne aspon kosit?

05.12.2019 | Darija

Minule tu bol článok o tom, že Bratislava bude mať prírodné kosačky. Myslím, že už aj ovce kúpili :-))

05.12.2019 | MyslimSiTo

no dobre vypadok 8+4mil.EUR, ale od vlady predsa dostala Bratislava 20mil., tak minimalne argumentacia stoji na hlinenych nohach. Jasne clovek to prezije, ale DZN, energie, parkovanie, vodne, stocne, naozaj sa nam bude zit lepsie? Az tak ma to netesi, takyto skokovy narast. Uvidime, co na to poslanci.

05.12.2019 | equilibriums

Tu je vaše progresívne Slovensko. Dosť, že je bytová situácia na Slovensku mizerná, tak ju ideme ešte viac zhoršovať. Namiesto toho, aby sa stavali byty.

05.12.2019 | B0B

danove zatazenie na Slovensku je nizke tak ho treba este zvysit. :-) cim viac penazi sa vyberie, tym viac sa akurat rozkradne. ako vraveli p Sulik penazi je dost staci len nekradnut. treba poupratovat mestske podniky a vsetky nevyhodne zmluvy a penazi bude hned dost

05.12.2019 | @@@

to nie je len o kradnuti .... tato oblast tvoji len malu čast tohto svinstva ...väčšiu čast tvoria nezmyselne vydavky obci a miest a aj štatu na kadejake nezmysli alebo aj na vytvarani kadejakych nezmyselnych nepotrebnych uradov .....napriklad ako urady prace zbytočna organizacie v 21 storoči ktora stoji danovych poplatnikov stovky milionov eur alebo kultura šport cirkev alebo hadzanie štatnych penazi do poľnohospodarstva a dotacie v nom a podobne tych veci je vela na ktore štat zbytočne mina ....ale ked sa tam nešetri potom ako sa ma šetriť aj v inych oblastiach

05.12.2019 | Darija

Súhlasím. Aktuálne rozparcelovanie BA tj. 17 mestských častí, 17 miestnych uradov, 15 stavebných úradov plus 1 primátor, magistrát a metropolitný inštitút, je neefektívne a odčerpáva značnú časť príjmov. Zaujímavé je, že nikoho ani len nenapadne (progresívne), v rámci znižovania nákladov, navrhnúť zmenu v členení územnej samosprávy. Len v BA samosprávnom kraji funguje 89 starostov a primátorov plus 942 poslancov. Plus župan a župný úrad. Z dlhodobého hľadiska neudržateľné.

08.12.2019 | Valec57

Akože nenapadne. Však tu v bode 5.2 píšu, že chcú zrušiť župy a naštartovať komplexnú územnú reformu.
https://progresivne...

05.12.2019 | zakaznik

Pán Vallo na meste už poupratoval - vytvoril nový úrad ("inštitút") a sebe dal navýšiť plat.

05.12.2019 | salamoon

hej hej poupratovat ako Sulik.. predat "zbytocne" pozemky sam sebe..

05.12.2019 | @@@

tak ako som pisal viackrat....najprv všetci nariekali že su vysoke dane a odvody z prace .... ked to štat znižil a par dorbnych nechal ludom tak mesta zrazu maju vypadok a idu si to vynahradzať vyššim vyberom dani ne rôzne nehnutelnosti alebo ine poplatky ....takže čo sa vlastne tym zmenilo ???

dane a odvodvy sa znižovať nedaju bez toho aby štat neznižil vydavky na svojej strane ....takže ked chcel niekto aby tieto dane poklesli mal aj na obec a mesta pritlačiť aby znižili vydavky na ich strane ale to sa nestalo a tak mesta začali od ludi žiadať viac načo doplacaju pričom samotne mesta a obce maju kde miňať

05.12.2019 | FeroImrecze

V Banskej Bystrici vraj tento týždeň NAKA zobrala prednostu mestského úradu za machinácie pri verejnom obstarávaní. Len pár dni predtým ho "po vzájomnej dohode" vyhodili. Tak na to treba vyššie dane aby sa "naši ľudia " mohli nabaliť. Alebo po novom noví ľudia. Kým nebude v hospodárení samospráv poriadok je akékoľvek zvyšovanie daní len sponzorovanie tých čo sponzorov kampane terajším primátorom. Verím že zvíťaziť stalo veľa peňazí a teraz ich treba vrátiť aj s úrokom, ale takýmto spôsobom je to výsmech voličov. Hlavne po tom čo si Vallo zvýšil plat. A ľudia budú k hypoteke splácať aj dane aby sa on a jeho liberálny tím mali dobre.

05.12.2019 | dubovam

to nie je o vypadku prijmov, naopak rozpocet hlavneho mesta hovori, ze do 2022 vyberie na daniach o 20 mil. EUR viac, zaroven vsak minie o 55 mil. EUR viac nez vyberie na daniach, takze toto bude musiet pokryt z novych uverov.
Nemam bohuzial tolko casu na rozbitie struktury vydavkov, toho by sa mohli chytit napr. nejake mimovladky, ale faktom je ze kapitalove vydavky (infrastruktura a pod.) oproti minulym rokom v rozpocte klesaju (rozumej bude sa investovat menej ako v minulosti) a naopak sialenym sposobom (v niektorych pripadoch o stovky percent, ale v absolutnych cislach ide o pomerne nizke sumy) rastu prevadzkove naklady a naklady na vselijake studie a ine "papiere" (takze asi zarobia kamosi a kamosky z STU).
Cize sa bude investovat menej a viac sa prezerie (a to nehovorim o naraste personalnych nakladov, zasa trafiky pre vernych) takze tolko k adoracii p. Primatora.

06.12.2019 | tono.hajduk

podla mna super, budete si pobyt v hlavnom meste (kazdy tuzi byt v Bratislave - to som sa tu docital a Bratislava dava pracu :))) viac vazit a stupne motivacia makat :)) .. bravoo

06.12.2019 | Janci1982

V zasade by mi nevadilo zvysovanie dani ak by obyvatelia mesta za ne nieco dostali. Keby sa povedalo ze ok tie peniaze navyse 12 Mio rocne investujeme do verejnej dopravy a zacolo by sa makat na novych elektrickovych tratiach ale i na takom predlzeni Bojnickej, ci Tomasikovej pre automobilovu dopravu.
Opak je vsak skutocnostou, zas sa tie prniaze prezeru... a vysledok? Budeme mat viac kruhov popripadne vznikne nejake nove na mestie na existujucom namesti!

08.12.2019 | Valec57

Akurát, že zatiaľ čo o kruhoch viete rozhodnúť a zrealizovať ich do mesiaca, od návrhu po realizáciu električkovej trate prejde aj 10 rokov.

06.12.2019 | ObcanBA

Ak tu nahodou je niekto z Vallovho teamu, poprosil by som ho aby mi progresivne odpovedal na otazku preco sadzby za garazove stojiska resp garaze su 2x vyssie ako za byt? Ked sa velkodusne riesi parkovanie v ba?

Ak niekto investuje vlastne peniaze aby zabezpecil nepriamo aj to ze o jedno ci dve auta bude na sidlisku parkovat menej a mesto to nic nestoji preco ho odmenuje 2x sadzbou? Dako tu absentuje sedliavky rozum.

06.12.2019 | TotoTuSomJa

Urobil tento namyslený progresívec aspoň:
Rekonštrukciu kvalitne z dlažby alebo kameňa 1 chodníka v meste?
Zrekonštruoval kompletne aspoň 1 ulicu?
Vysadil aspoň jedno stromoradie?
Vybudoval aspoň jeden park?
Vybudoval aspoň jedno záchytné parkovisko?
Zlikvidoval aspoň jeden billboard? Skôr si všímam že pribúdajú nové.

Plusy má za lepšiu MHD, parkovaciu politiiku (aj keď mohla byť prísnejšia, 3 autá na byt je moc) a nové bus pruhy. Ale po roku vo funkcii veľmi slabé výsledky. Dane oveľa vyššie (88-131 %), ale výsledky má zatiaľ slabé, veľmi slabé. Hlavne tie stromy čo nasľuboval nevidím nikde.

09.12.2019 | eurofighter

Ja platim za byt teraz ca. 35eur, ale za garaz, t.j. auto nezavadza na chodniku,ale je upratane+pivnicu dokopy 70eur,lebo to je nebytovy priestor. Je toto normalne? S tymto teda tiez nieco spravite?

09.12.2019 | citatelTrendu

Že si sa postaral o svoje parkovanie ti spočítame. Miesto aby sme ťa odmenili že nezaberáš verejný priestor, zvýšime ti dane. Tvoj Vallo:-)))))))))))