Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vallo má odvahu. Presadil nedokonalé, ale potrebné parkovanie

29.06.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (62 reakcií) Pravidlá diskusie

29.06.2019 | citatelTrendu

Ukazuje sa že terajšie zastupiteľstvo a vedenie Bratislavy má odvahu zavádzať aj nepopulárne, ale potrebné opatrenia. Parkovacia politika je nutná, jej odkladanie priniesol nárast áut do extrémnych rozmerov. Autá sú všade, verejný prietor neexstuje len odkladiská áut.

Ak chcú byť úspešní, musí byť vymožiteľnosť pravidiel-dostatočný počet policajtov, áut s technickým vybavením a kvalitná evidencia vozdiel a parkovacích povolení. Prvú časť zvládli, ľudia si zvyknú ako si zvykli na iné povinnosti-separáciu odpadu, nepálenie odpadu a pod., ale bez vymožiteľnosti to padne na hubu.

Keďže sa opatrenia presadzujú najľahšie zhora, mal by platiť celomestský zákaz parkovania na chodníkoch a vyznačiť parkovacie plochy len na tých miestach, kde je to naozaj nevyhnuté. Inak sa mesto neposunie vpred, cez MČ sa to presadzuje ťažšie. Ľudia si zamieňajú demokraciu s bordelom, to sa ale veľmi mýlia, demokracia o pravidlách ktoré platia pre všetkých. A regulácia parkovania sa prijala 5 minút po dvanástej, autá sú všade.

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Si jeden z mala, co aspon netvrdi, ze sa to robi pre ludi, ale proti autam. Na ludi s*riete.
A mudro. Ja by som zavrel VW, Kiu, US Steel. A nech sa slovac ukaze.
Ziadne statne podpory Jaguaru, VW, vyznamne investicie. Najlepsie by bolo, ako naznacujes, nemusiet nikam cestovat. Potraviny na sidlisku, skolka na sidlisku, prvni dovolena v Jugoslavii, prvni dite, chalupa, druhe dite, druha dovolena v Jugoslavii...
Len sa tak pytam, aky je rozdiel medzi tymto progresivizmom, a komunizmom.

Kua uz viem! Vtedy boli parkovacie miesta namalovane, a neplatilo sa. Hmmm, co brani tomu zaviest bezplatnu politiku parkovania? Vsetko ostane. Aj tri karty na byt, aj na trvaly pobyt, len sa to nebude platit.

Jaj, to nie je cielom, co? Z coho by ste progresivne kradli. Cakame na dalsie zvysovanie dani. Aby bolo. Pre tych odbornikov.

29.06.2019 | al0

jasne ze to je proti autam - ved o to ide. Infrastruktura mesta nie je stavana na to, aby kazdy 3 izbak mal 3 auta. Co je jednoduchsie, zburat bytovky a vyhnat z mesta ludi, alebo zaviest konecne pravidla pre parkovanie a vyhnat z mesta auta?

Ludia co tu furt vyplakavaju su ti isti, co sa stazovali aj ked sa zrusil parkovaci tankodrom oproti NR SR a zacala sa tam stavat podzemna garaz a parcik.

Parkovat zadarmo a 5 metrov od domu nie je ziadne zakladne ludske pravo. Chces sa rozvazat autom? Kup si garaz.

29.06.2019 | citatelTrendu

Bratislava bola posledným okresným mestom bez parkovacej politiky. Ideš do Tatier, platíš, ideš do Senca platíš atď. rovnako na západe, autá sú regulované. Nik nie je nadšený, je to ale potrebné opatrenie. Doteraz si totiž mohol každý odparkovať svoje auto aj na mesiac bezplatne na chodníku a blokovať tak chodcov (naša suseda-žije vo Viedni, auto odparkované celý rok na chodníku kým na víkend nepríde domov a takých príkladov nájdeš viac).

PS: Ak sa ti nepáči, odsťahuj sa kde regule nie sú. Ak ti vyhovuje bordel, hajde na luník. Tam budeš hviezda, tu chceme poriadok.

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Na zvysok co pises podla manualu progresivca kaslem, ale to ze "tu cheme poriadok" my. Kto kua my. Akoze v Starej trznici? Ved vas odtial defenestruju, aj s cervenymi stolickami. Uz vraj existuje nahravka, ako pan z trznice rozdava za urcitych podmienok stolicky. 400eur setik.
To ked sa zverejni.....

29.06.2019 | citatelTrendu

Nemám s Vallo Teamom nič spoločné. Ak existuje nahrávka o korupcii, nech sa zverejní. Som za padni komu padni, a to bez výniímky. Čo sa týka poriadku, vylez z tej svojej búdy a skoč do Viedne, Berlína či inde v civilizovaných krajinách.

Nik ti nezakazuje autá, ale ak ich máte viac, budeš za svoje pohodlie platiť. A to najdôležitejšie, budú určené miesta kde môžeš stáť s autom a poplatkami sa zvýši mobilita áut tak ako tomu je už teraz v Starom meste. Kým tam nebolo regulované parkovanie, autá stáli celý deň na parkovacom mieste a nedali sa nájsť žiadne voľné park. miesta, teraz poplatok naučil vodičov byť efektívnymi a zaberať park.miesto čo najkratšie.

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ved ja platim. Mam 4 vlastne podzemne garazove miesta, 2 prenajate a jedno vyhradene na ulici. Plus firemne vsade...
Ja na nejakych vyplanych 40eur dlabem. Ale ludom sa nepovedalo, ze ak pojdu z Ruzinova do prace do stareho mesta, rocne preparkuju 2400eur.
V Starom meste mi idu zrusit mat moznost vyhradenych miest (jedno za 2200eur/rok), namiesto toho tam bude parkovat milion trotlov kazdy za 2 eura co si ide kupit ponozky.

29.06.2019 | martin33

Y Ruzinova do Stareho mesta chodim prakticky denne. Kvoli 10-20 minutam, co mi trva cesta elektrickou alebo trolejbusom (dokonca uz aj klimatizovanym) sa mi ani neoplati hladat, kde som zase zapotrosil kluce od auta. Okrem ineho sa vyhnem aj neprijemnym zalezitostiam spojenych s pouzivanim auta ako hladanie parkovacieho miesta alebo samotneho soferovania, ktore mi neumoznuje venovat sa uzitocnejsim cinnostiam (v MHD si vacsinou citam knihy). Auto pouzivam az vtedy, ked je casovy zisk oproti pouzivaniu verejnej dopravy, aspon 1 hodina.

30.06.2019 | Staromestsky bonvian

Pouzil som nejake nazvy mestskych casti co ma napadli prve. To je este ako tak civilizacia.

30.06.2019 | Bejbe01

Su trasy kde je mhd vhodnejsia ale nie je to v celom meste ani nahodou
Sam pouzivam mhd na cestu z race do centra ale v tychto teplach ked nasadili stare elektricky na linku 3 a aj v novych klima chladi len na zaciatku a konci vozidla si clovek radsej pocka v kolone v klimatizovanom aute ci proste do centra nejde radsej
Nech sa necuduju ze nakupne centra prekvitaju

30.06.2019 | PeterLetko

Tak to potom auto nepotrebuješ hehehehe a tým pádom sa ta táto diskusia netýka

30.06.2019 | PeterLetko

Akurát že aj bez parkovacej politiky mohli policajti urobiť poriadok a neurobili. Naozaj na tento účel má slúžiť parkovacia politika? Lebo ja sa vôbec nečudujem že ľudia parkujú na chodníkoch keď nie sú v okolí garáže a parkovacie miesta... doteraz sme nepočuli o jedinom mieste kde bude stáť parkovací dom.. A to neveští žiadnu pozitívnu zmenu. Iba novú daň

29.06.2019 | bozsky

Ano, maju odvahu nepopularne predlzit najomnu zmluvu americkej ambasade, ktora spati jedno z najkrajsich namesti v Bratislave CIERNOU STAVBOU!!! A aby to nebolo vsetko, dostali 70% zlavu a tymto krokom progresivne okradli Bratislavcanov o €7,2 - €10,8 miliona. Kolko parkovacich domov/parkovacich stati by sa za to dalo vystavat?

Pises hluposti. Na zapade su mestski policajti pochodzkari. Tu sa cez VO na vozidla a prezite "papuce" kradne. Zrusit auta, zrusit zabezpecovacie zariadenia, ked to dokazu pochodzkari vyriesit vo Viedni, Zurichu a inych mestach, dokazu to aj u nas. Ale chapem, progresivci poznaju len zvysovane dani a perzekucie.

OK, podme uplatnovat pravidla pre vsetkych rovnako. ZIADNE vyhradene parkovanie, ani pre vozickarov. Chces rovnopravnost plosne, toto je dosledok. Ziadne vyhradene parkovania pred magistratom. Ked teraz schvalili, ze si firma/obcan nesmie kupit parkovacie miesto, co je velmi slusny prijem pre mesto, som zvedavy, ci to bude po zavedeni novej politiky aspon vyrovnane. Ked si pozries ceny, Karlovka je napr €345 a sidliska su ich plne. Podla tejto statistiky ich je v Karlovej Vsi 48% - 2152 zo 4492.
Aktualne je prijem z prenajmu parkovacich miest v Karlovej Vsi €742.440 rocne. Predpokladajme, ze 1/2 parkovacich miest bude 1. auto, 1/3 2. auto a 1/6 bude 3. auto.
= €39 x 2246 = €87.594
+ €150 x 1497 = €224.550
+ €500 x 749 = €374.500
= €686.644, cista strata cez €50.000 a to som podla mna este prisiel s veeeeelmi optimistickym modelom. Skor to bude 2/3 1. auto.
https://www.karlova...

Ale chapem, Vallo urobi zo seba opicku na fotke a vsetci mu aplauduju...
https://www.faceboo...

29.06.2019 | TotoTuSomJa

Musia to nejako riešiť veď áut neustále pribúda. Podľa mňa by ľudia mali byť nasr*tí hlavne na tých čo majú 3-6 áut v rodine. Kam všetky dať keď si celá rodina vyváža r*te? Podľa zverejnených návrhov bude vyhradené parkovanie zrušené.
Proti Nesrovnalovej variante park.politiky je Vallova určite lepšia. Nesrovnal chcel prenechať mestských častiam realizáciu, čo by bol tunel pre komunálnikov (vlatná parkovacia firma, vlastný sw, kontrola, viac šancí na rôzne výnimky, náklady...).
Teraz to bude pod 100 % mestskou firmou a výnosy pôjdu mestu/MČ na MHD, záchytné parkoviská...
A čo sa týka plotu ambasády, nik nie je nadšený. Je to na základe medzinárodných práv. Doteraz mali tie pozemky zadarmo, teraz budú aspoň symbolicky platiť.

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Mozu to riesit, ale nemusi sa za to platit.
Zaroven je schyzofrenicke dotovat stavbu fabrik na auta a zakazovat ich.

29.06.2019 | _mito

Chcem, mozu, mali, hentak. ked tomu tak super rozumies mal si presadit svoje uzasne konkretne pripomienky, alebo este lepsie, ist s nimi kandidovat a potom ich presadit aj v mestskom zastupitelstve, aj sa dohodnut s mestskymi castami. Aj s bozskym tu len tliachate, 800 slov, 5000 znakov, a jedine uzitocne alebo pouzitelne opatrenie co ste dokopy napisali sa da zhrnut do jednej vety.

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Mito, normalni ludia na toto nemaju cas, ani motivaciu. Nie kazdy potrebuje ist kradnut do nejakeho zastupitelstva.

29.06.2019 | martin33

Nikto auta nezakazuje. Zakazuje (respektivne obmedzuje) sa len ich "odkladanie" na verejnom priestore.

29.06.2019 | Darija

Ale to je úloha mestských policajtov. Nič nerobia len sa vyvážajú v autách. Hlavne že vallo dotoval MP jedným miliónom eur. Chcem vedieť prečo, keďže stále sedia v autách a nerobia to, čo majú.

29.06.2019 | bozsky

Ale preco pribuda aut? Lebo sa stavaju nove sidliska bez skol a skolok a rodicia musia vozit deti rano do tych, ktore postavili komunisti v strede starych sidlisk. Vo Viedni su si tohto vedomi a preto stavaju ako komunisti kedysi u nas. Navyse, administrativne budovy sa stavaju aktualne skoro vyhradne v okoli AS Mlynske Nivy, co robi MHD nepouzitelnu pre vacsinu obcanov, kedze je preplnena a smradlava.

Uz v BA nebyvam, ale kedze robim primarne obchod, potrebujem vozidlo na denno-denne pracovne povinnosti. Zaroven nestiham rano a poobede vybrat deti = partnerka musi mat druhe auto, co je normalne pre rodinu s 3 detmi (skola, skolka, kruzky, ...). V Bratislave sme mali sukromny pozemok okolo bytovky, takze som to tam nemusel riesit.

Chapem, zavist. Tiez si mal moznost investovat do niecoho, co straca hodnotu v podstate na dennej baze. :-D

Ale uvediem iny priklad, ktory bude casty. Mas firemne vozidlo, firma je registrovana v Starom meste, zamestnanci ziju po celej Bratislave. Podla schvaleneho, ak firma nema vlastne parkovisko, bude musiet platit abonentsku kartu €2.000/rok za kazde auto (a nebude mat iste, ze zaparkuje), ale hodinovu sadzbu. NAVYSE si budu musiet zamestnanci zaplatit tiez abonentsku kartu v cene od €500/rok (zona D) po €2.000/rok (zona A) a nezaruci to tymto obcanom, ze budu mat kde parkovat, ked pridu po praci domov. Inak v mieste bydliska nezaparkuju, alebo zaparkuju este drahsie. Kazda dalsia cesta do inej casti mesta bude spoplatnena, ak budu chciet zaparkovat.

Mozno by bolo zaujimave sa pozriet na majetkove pomery poslancov, ktori schvalovali nariadenie. Kolko garazi a parkovacich miest kupili pred schvalenim ;-)

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Dobra sprava je, ze ked toto ludom dojde, tak Valla pozenu svinskym krokom.
Nasrdit davy ludi nie je len tak.
A pan Vallo opomenul tisicrociamu overenu salamovu metodu. Brat kusok po kusku. Nenapadko. Tymto si vsak odkrojil velke susto, a tak to aj dopadne.

29.06.2019 | martin33

Ako inak chces reagovat na jednoduchy fakt, ze aut je viac ako parkovacich miest ?
Z dlhodobeho hladiska sa to da riesit zvysenim poctu parkovacich miest, co ale stoji peniaze a tieto peniaze by mali primarne zaplatit ti, co tie auta pouzivaju.
Z kratkodobeho hladiska sa to da riesit iba tak, ze sa financne znevyhodni dlhodobe parkovanie mimo miesta bydliska, co okrem ineho zvysi "obratkovost" parkovacich miest a tak ich dokaze vyuzit viac ludi.

29.06.2019 | Staromestsky bonvian

Postavit parkovacie domy Ta nenapadlo????

29.06.2019 | martin33

Presne tak, stavat treba aj parkovacie domy. Treba na to peniaze. Tie sa daju ziskat alebo z poplatkov za parkovanie alebo zvysenim dani, kde budu parkovacie domy financovat aj ti, co parkovat nepotrebuju.
Ja osobne povazujem riesenie, kde je sluzba platena tymi, kto ju vyuzivaju, za pekny pravicovy pristup. Od laviciara Valla som to vobec necakal.

29.06.2019 | al0

Preboha a co je na tom zle?
Mas sluzobne auto a vozis sa nim domov? Kup si vlastnu garaz a nezasieraj pozemok ktory ti nepatri. Ak chces na nom parkovat, musis znasat podmienky ktore urcil jejo vlastnik. Nepaci sa ti? Kup si garaz alebo nechavaj auto vo firme a domov sa voz MHD.
Big f*cking deal.

29.06.2019 | Darija

Verejný priestor patrí všetkým. Z našich daní x rokov dozadu. Regule sú potrebné a odporúčať niekomu, aby si kúpil vlastnú garáž, je scestné. Každý sa vysporiada ako bude môcť.

29.06.2019 | al0

Scestne je kupovat si auto, nekupit si k nemu garaz a potom sa vzrusovat ze ho nemozem zaparkovat na cudzom pozemku.

Je to belossky ekvivalent romskych osad stavanych na cudzich pozemkoch.

01.07.2019 | Brano L.

Dobré...

29.06.2019 | Darija

bozsky, súhlasím s vami takmer vo všetkom. Mám otázku. Ak sa nebude môcť parkovať napr na chodníkoch, ale označených miestach na jednej a druhej strane cesty (dajme tomu príjazdovej cesty k vlastnému bývaniu), cesty sa stanú neprejazdné alebo jednosmerky?

29.06.2019 | PaloK

Ako som už dávno písal. Európska Socialistická Fasunia zavedie zakon, podľa ktorého bude musieť každý zárobkovo činný subjekt odvádzať dane vo výške rocnyh nákladov na splátky auta, poistky auta, servis auta a PHM. Nebude mať ale žiadne auto :+). Fabriky nebudú vyrábať nič, ale budú zamestnávať ľudí , vybratých peňazí. Mestá nebudú mať problémy s dopravou, lebo žiadna osobná doprava nebude:-). Všetci budeme jazdiť na rodinných verziách dúhových riks a bicyklov.

29.06.2019 | oko

citam ze kopa kandidatov na nobelovku za ekonomiu ;)
sa neposetre s tymi autami v dedine bratislava naco sa tam kazdy den prevazate z jedneho konca dediny na druhy

30.06.2019 | peterval

To nie je odvaha, ale hamižnosť na peniaze, na ktoré sa trasie Vallo, jeho team a sponzori. S občanom si idú vytrieť zadnú časť tela, pretože idú doslova vypáliť občanov BA o desaťmilióny eur, a ako protihodnota = 0. zero, Nič. Nezvýši sa počet parkovacích miest na sídliskách, ani sa nezlepší parkovanie. Ale desaťmilióny eur sa vyberať budú. Ak chcel Vallo obmedziť dopravu, to sa dá aj obmedzeniami a normálnymi parkovacími hodinami. Ale aby bratislavčan, ktorý sa presunie z jednej ulice na sídlisku na druhú ulicu na inom sídlisku platil niekoľko sto až niekoľko tisíc eur ročne,, to chce naozaj nulové svedomie a veľkú hamižnosť za peniazmi. A tá Vallovi nechýba. Daľším krokom bude už avizované Vallom dvojnásobné zvýšenie dane z nehnuteľnosti. Ved treba daľšie milióny na prerozdelenie sebe a svojim.

30.06.2019 | posoniensis

Je potrebné s parkovaním a s MHD niečo urobiť, či je "Vallov systém" dobrý sa uvidí až sa začne aplikovať. Pravdepodobne ho budú ešte dolaďovat za pochodu. Mal by však hlavne regulovať parkovanie cezpoľných a tých,ktorí tu roky žijú a nemajú v BA trvalé bydlisko... Mať v rodine 2-3 autá je hlúposť. Druhé a tretie "vozítko" v rodine by mali byť skúter, príp.motorka,bicykel a kolobežka. Uvedomte si, že elektrokolobežky sa presúvajú na cestu, t.z.,že si budú musieť vodiči áut dať riadny pozor a znížiť rýchlosť v meste, inak to bude riadny masaker. Tým sa predĺži čas jazdy autom. Individuálna aut. doprava musí ustúpiť v mestách hromadnej, je to nevyhnutnosť. Dnes sa na skútry al.el.kolobežke odvezie bez námahy čávo, hipík i kravaťák v podstate 9 mesiacov v roku. Chodiť 20 až 30 min.po vlastných do práce tiež nie je alebo by nemal byť pre väčšinu z nás problém...

30.06.2019 | mba

Najsmutnejsie je, ze developerom Vallo a ti pred nim stale ustupuju a dosledky za vsetky historicke uplatky developerov za infrastrukturne ustupky na ich projektoch ma teraz zaplatit obcan.

Nuz verejny zivot obcana nezaujimal, radni kseftovali s ustupkami (tu netreba parkoviska, tam mozu pribudnut 2 poschodia, tam nemusi byt vybavenost, tam nemusia zaplatit developersky poplatok lebo akoze verejny zaujem, tu ndtreba elektricku...) a teraz sa obcan nestaci cudovat, ze cely ten bordel ma zaplatit on...Lebo parkovisk a vybavenost "prekvapivo" v okoli niet, kvalitna integrovana mhd tiez a tak bude platit za parking raketu...

Co musel HB Reavis verejne vybudovat ?! Kolko verejnych skolok pri svojich krabiciach, elektrickovych trati ci P+R parkovisk?! Este aj developresky poplatok cez lanovku nechceli platit! Tu co Vallo vybavil, ked dovolil zavriet Nivy?...

Slovakistan. Bananistan

30.06.2019 | mba

Jaj zabudol som. Vallo je architekt a chce aj po urade kreslit pre tych akoze developerov, tak moze len hryzkat.

Je len smutne, ze v Prahe sa ti isti developeri musia chovat uplne inak a stavaju uplne inak: Penta Waltrovku, CSOB 100x kvalitnejsiu centralu ako v BA, HB na Rohanskom neporovnatelne s bradavicnou krabicou vedla VUB ci aj terajsimi BA HB krasavicami. Penta v Prahe vybuduje komplexny projekt kancle, byvanie, vybavenost i skolku, v BA nie...

30.06.2019 | mba

V BA miesto 3 vezi postavi 4 na ukor verejneho priestoru, lebo vsak opat sa nejaky Slovacisko nechal uplatit a dovolil hlupost. To namiesto skolky a vybavenosti., parkovacieho domu,pre verejnost. Kazda miliarda korun za par drobnych uplatkov dobra.....

30.06.2019 | olivertwist

SCHVÁLILI TOTÁLNY NEZMYSEL .... nuž riadiť hlavné mesto nie je ako upratovať dvorčeky v Trnave...

01.07.2019 | František Čaník

Nech čítam čo čítam, pekná diskusia, ktorá akosi stále zabúda na fakt, že či chceme alebo nechceme, či máme alebo nemáme trvalý pobyt v hlavnom meste, stále je to o tom, že niekam idú peniaze. Rozumejme, platíme za niečo, čo nedostaneme a už samotný návrh v prvom bode hovorí, že NEGARANTUJE voľné miesto. Tým pádom je to vlastne ako si kúpiť to povestné kolotočárske "štastíčko" a dúfať, že tam bude niečo iné, ako plastový prstienok.

Je to výsmech, pretože rezidenti budú platiť a nik im negarantuje miesto. Mimomestský nemajú kde nechať auto, pretože parkovacie domy, alebo záchytné parkoviská neexistujú a tie, čo existujú, nie sú nijako chránené a teda, kto normálny si nechá vozidlo na mieste, ktoré nie je zabezpečené. Hotový raj pre autičkárov. Kto by nechcel nájsť svoje auto na špalkoch alebo tehlách, nie?

Takže Vallo so svojím tímom prišiel s niečím, čo síce treba, ale za dva roky nemá najmenšiu šancu postaviť dostatok parkovacích domov (nie je kde, jedine, že by porušil svoje slová o tom, ako chce chrániť zeleň), alebo záchytných parkovísk (tie tiež nie je kam rozširovať a zabezpečovať ich tiež asi mesto nebude).

Takže tu máme návrh, ktorý obsahuje miliardu cien a politiku, ktorá rodinám bude znižovať rozpočet, pritom - a to je asi to hlavné - rezidenti odovzdávajú svoju cestnú daň do mesta, rovnako ako podielové dane idú tiež do mesta. (Ak považujem rezidenta za človeka s trv. pobytom). No a ľudia s prechodným pobytom... Celé je to postavené na hlavu.

Na návštevy budeme chodiť len cez víkendy, pretože "to sa neplatí". To je Vallova politika rodinného šťastia. Návštevnícke karty na jedno vozidlo/byt ? Takže ak máte súrodencov, čo tiež sú v inej MČ, tak vlastne kto bude mať kartu k rodičom? Celá Vallova politika a návrh je padnutý na hlavu, nezohľadňuje 80% životných situácií ľudí, nehovoriac o opatere, striedavej starostlivosti a podobne. Nehovoriac o tom, že už bol tuším celý návrh napadnutý na ústavnom súde z dôvodu diskriminácie, či čo to... Takže ešte bude vesello.

01.07.2019 | sano b

dobre, slusne napisane.... ja omielam stake dookola jedno : doteraz ste nemali kde parkovat zadarmo, teraz nebudete mat kde parkovat za peniaze... a tomu sa hovori vallova parkovacia politika....

02.07.2019 | Martinoid

MHD MHD MHD MHD MHD MHD MHD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!­!!!!!!! ESTE NIECO???

01.07.2019 | Jozko Ferko

agresívne slovensko nastupuje. ľudia ohlúpnutí fejsbukom a vynikajúcim politickým marketingom agresívcov sa nechali nachytať.Budú platiť za nič a rôzne občianske združenia sa už tešia na štedrú podporu z magistrátu. Cestujem MHD ale jednoducho pre rodičov s deťmi nie je reálne možné starať sa o deti a ich škôlku , školu, krúžky bez auta.Samozrejme mnohí z obyvateľov sa každodenne starajú aj o svojich rodičov, ktorí Bratislavu vybudovali a teraz na parkovnom nechajú 2 mesačný plat len aby sa mohli postarať.Správnym riešením by bolo povešať na kandelábre všetkých úplatných starostov mestských častí, ktorí za posledných 20 rokov vydali stavebné povolenia tak ako ich vydali tzn., bez infraštruktúry pre mesto.Ich to samozrejme netrápi lebo z nich sú už multimilionári...

01.07.2019 | al0

Na to ti staci jedno auto aj s garazou. Nemas na garaz? Nekupuj auto a pouzivaj MHD.

01.07.2019 | citatelTrendu

Z toho čo tu človek číta je jasné že ste nepochopili pointu. Mesto nie je povinné zabezpečiť dostatok parkovacích miest, pretože platí rovnica čím viac park. miest=tým viac áut pritiahneš a to platí aj na cesty, širšie cesty=viac áut. Mesto je ešte benevolentné čo sa týka poplatkov, štandard je 1 auto v rodine, 2. tolerované s vyšším poplatkom.

Ak sa bude klíma stále zhoršovať, aj Bratislava môže pristúpiť k vyšším poplatkom a zrušeniu 3. auta za zvýhodnneý poplatok (t.j. bude tiež platiť komernčé parkovné). Mesto nie je nafukovacie a klíma sa prudko mení. Miesto betónovania potrebujeme viac zelene v mestách.
https://zurnal.prav...

01.07.2019 | Brano L.

+++

01.07.2019 | TesarKubo

Iste, a preto mesto povoli stavat stale nove a nove budy, aj na ukor poslednej zelene. Si sa prudko zamyslel.

01.07.2019 | Morris

mesto má konať v prospech svojich občanov.

Schválená parkovacia politika je všetko len nie v prospech svojich občanov. Znamená väčšie výdavky pri rovnakom počte parkovacích miest. Tzn je to ďalšia daň.

Situácia by sa mala riešiť mýtom na vstupe do mesta. Technologicky to nie je problém urobiť.

01.07.2019 | citatelTrendu

Omyl, schválená parkovacia politika JE V PROPSPECH ĽUDÍ a v NESPROSPECH ÁUT. A to je správna cesta.

01.07.2019 | mudr.lant

Súhlasím s výrokom, že mesto nemá povinnosť zabezpečiť dostatok parkovacích miest.
Zároveň ale má povinnosť umožniť výstavbu parkovacích domov, alebo garáží.
Toto malo byť neoddeliteľnou súčasťou schvaľovania parkovacej politiky - do UPN zapracovať polohy takýchto budov.
Dôvod je jednoduchý - dá sa to zobchodovať - a získať financie na PR a marketing tejto ľudomilnech chásky :-)

01.07.2019 | citatelTrendu

mudr.lant-A toto je už aký svost: "Mesto má povinnosť umožniť výstavbu parkovacích domov, alebo garáží." Nože daj kde si túto zákonnú povinnosť vyhútal? V krčme? Či u kamaráta Dežka s IQ 0?

02.07.2019 | Staromestsky bonvian

Preco vy pumpickari ste vzdy tak strasne primitivni v diskusiach?

02.07.2019 | Staromestsky bonvian

Preco vy pumpickari ste vzdy tak strasne primitivni v diskusiach?

01.07.2019 | TesarKubo

Vsetci vyhanaci aut si rovno dajte 3x facku z kazdej strany. Spoplatnenie parkovania NIE JE riesenie parkovacej politiky. Je to akurat spoplatnenie existujuceho a napikacu stavu. Prvy krok k automaticky nizsiemu poctu aut v mestach je funkcna MHD.
Taka, ze VSADE sa MHD v ramci sirsieho centra dostane rychlejsie ako auto. Dalsi krok je budovanie zachytnych parkovisk na okraji mesta, aby sa ti, co jazdia zo satelitov, nemuseli trepat az do centra, a kde dostanu aj tyzdenny listok v ramci ceny parkovania.
Po dalsie, ak 24h listok v Dubrovniku s mega turistickou prirazkou stoji 4eur, nemoze stat taky listok v BA 3.50Eur a jedna jazda 0.7-0.9euro. Tupohlavom este nejak doteraz nedoslo, ze MHD bude vzdy v principe dotovana a nedokaze na seba zarobit. Ale zaroven nemoze byt DRAHSIA ako pouzitie auta. Kazdy co este zvlada 1+1 si to rychlo vyuctuje a pojde autom.
Mesto povoluje stavby stale novych budok v centre, ktore zahustuju a obmedzuju dopravu a cuduje sa, ze pribuda aut? sa tam dakto s konom aj s vozom opakovane zrazil. Akoby sa dakto cudoval, ze si necha amputovat jednu nohu a potom kriva.

Ked mongoloidi placete, ze auta parkuju na CUDZOM POZEMKU (div sa svete, aj tie bytovky stoja na cudzom), tak treba stavat parkovacie domy (nie take velke ako aupark), ale namiesto starej padajucej budovy, ktorej ostane len fasada, sa dovnutra zmesti aj 20aut, ktore zmiznu z ulice. Netreba ju predat hned na stavbu dalsieho kancelarskeho nezmyslu.

Uz by si dute kotrby mali uvedomit, ze auto nie je vymozenost ako za sociku, ale nutnost v dnesnej dobe. Ale stale mate moznost vymysliet nieco lepsie.
Keby sa uz aktualne vybrate peniaze z parkovania vkladali znova do parkovania a nie na latanie platanie dier, uz teraz by sa postavil v kazdej mestskej casti jeden parkovaci dom rocne.

01.07.2019 | chr

Tesár Kubo má úplnú pravdu . Aj keď to povedal jazykom plebsu. Povedal to tak isto ako Fero čanik. Aj mne je proti srsti aby sme najprv zaplatili sľuby ,že parkovanie sa týmto vyrieši a postom niekto hádam postaví nejaký parkovací dom. To je absurdné . Ale ako demokrat musím počkať ako to dopadne a potom môžem kritizovať. Bohužiaľ si myslím , že to dopadne presne ako zlodejské diaľnice. Vyzbierané peniaze sa roztuneluje "našimi " ľudmi a nám ostanú oči pre plač. Magistrát Blavy a tak isto aj jej častí povoľujú stavby a vyžadujú všetký druhy posúdení a vplyve stavby na okolitý priestor . Je zaujimavé , že doteraz nestojí potrebný počet parkovacích miest v garážach takýchto stavieb . Niečo na tej korupcii asi bude. Za sú hlavne firemné kruhy , ktorým vyhovuje obmedzovanie počtu aut v meste týmto spôsobom , keďže sú solventnejší ako obyčajný ľudia a všetky tieto naklady vedia skryť do firemných peňazí. Úplnú pravdu má bozsky. Dnes naozaj nie je prepych mať dve autá v rodine . Je to nevyhnutnosť a nielen v Blave . Myslím , že tak ako Vallovi predchodcovia nevyriešili tento problém , ba práve naopak , každý jeden ho zhoršil , tak sa to nepodarí ani jemu. Akurát oberie ľudí o peniaze , ktoré im už nikto nevráti v žiadnej forme . Normálne by som čakal za tieto peniaze protihodnotu . Tej sa však určite nedočkám. Tak ako som napísal už viackrát. Blave pomôže len funkčné metro . Kým sa niekto odváži povedať to nahlas a začať konať v tomto smere , tak sa v najväčšej dedine na zlodejsku nič nezlepší .

01.07.2019 | al0

Auto nie je vymozenost. 3 auta na 4 ludi v domacnosti vymozenost JE. Takito nech si pekne priplatia. Cena za parkovanie druheho auta by mala odradit aspon 50% druhych aut. Cena za parkovanie tretieho musi byt absolutne LIKVIDACNA.

Menej aut = rychlejsia MHD.

02.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ten poplatok za parkovanie v inej mestskej stvrti sa plati az od tretieho auta? Ak nie, tak reagujes uplne mimo. Tych 40eur kazdy kasle.
Co nekasle je dalsich 2000 kazdy rok na jedno auto.

03.07.2019 | al0

A to je vyborne!

02.07.2019 | pablissimo

Mozno ten nazov zvolili nestastne ze obsahuje v sebe slovo parkovanie, sedlak potom caka ze ked akoze teda zaplati za to parkovanie tak musi nieco dostat, vsak tak to funguje v kazdom obchode, on teda zaplati za to parkovanie a ocakava ze mu postavia pristresok pre auto s cervenym kobercom rovno az ku vchodu do bytovky - VSAK ZAPLATIL.
Prioritnym cielom celej tejto veci je znizit pocet parkujucich a jazdiacich aut v meste a presun ludi do MHD, nie stavanie parkovisk, nakolko stavanie parkovisk/garazi vedie k presnemu opaku co sa mesto snazi docielit.

02.07.2019 | Staromestsky bonvian

No tak sa to mohlo volat Dan z auta od zaciatku.

03.07.2019 | chr

Pablissimo , keď prídeš do obchodu a kúpiš si to čo chceš dostaneš to čo chceš . Takto to očakáva sedlák. Lebo je to pravdivo opísaný obchodný prípad. Takže keď valo povie že ide vyberať parkovacie poplatky a maľovať parkovacie miesta , tak sedlák ti povie , že je to za parkovanie . Takto nepriamo zdanil autá . Takže to mohol kľudne nazvať daň z používania automobila v katastri mesta Bratislava. A bolo by to pravdivé a nezavádzajúce.

04.07.2019 | al0

Nebolo by to pravdive - ludia ktori maju vlastnu garaz a parkovacie miesto v praci nemusia predsa nic platit kedze parkuju na sukromnom.

04.07.2019 | Morris

Jasné, lebo práca má parkovanie miesta zadarmo...

04.07.2019 | al0

nie, plati za ne vramci najomnej zmluvy vlastnikovi biznis centra - a su pod zemou na sukromnom pozemku