Vallo: Zmluva s Vassal EKO vyzerala, akoby Bratislavu niekto predal

09.07.2019 | Peter Kapitán

Diskusia (118 reakcií) Pravidlá diskusie

09.07.2019 | Martinoid

Hlavne ze amikom nesiahol na plot.

09.07.2019 | salamoon

keby to bola ruska ambasada, to by si videl to medialno-politicke divadlo.. Dostál by tam drzal hladovku :)

09.07.2019 | Roman Kanala

Polievka varená z čírej vody ostáva bez chuti. Kde sú nejaké fakty? K čomu je dobré takéto nejapné ziapanie?

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Kolko stoji taketo PR, alebo je to v nejakom podpornom bundle?

09.07.2019 | carlosko

Keď nič k obsahu, tak aspoň k forme?

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Jaj no k obsahu mozem vela, ale to som uz napisal kadekde. Pre zaciatok by mohol zacat kosit a polievat stromy. Ked to bude mat zvladnute, mozeme si dat dalsiu short term ulohu.

09.07.2019 | Roman Kanala

Super dôlezité veci. Kosit a polievat stromy. Nic váznejsie ani netreba. Hlavne nie rypat do minulych zmlúv.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ale to kludne nech rype. Aj do buducich. Ale bolo by fajn mat najprv zabezpecenu elementarnu udrzbu mesta. Zatial sa teda nechal pocut, ze nebude robit zimnu udrzbu.

09.07.2019 | MyslimSiTo

ja len trosku odbocim, pise sa to bonvivan, z francuzskeho bon vivant, dobre zit, teda pozitkar.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ja som proste cely akysi nespravny ;)
(Ale dik.)

09.07.2019 | František Čaník

Vallovi na ulici nik nevynadá, pretože tam ho Vallo nemôže nijako obmedziť. Ak mu oponujete online na jeho weboch, sociálnych sieťach a podobne, tak prvé čo Vallo urobí je, že namiesto toho, aby obhájil svoj postoj, vás zablokuje. To je jeho spôsob ako rieši veci a otázky. To je spôsob, ako si myslí, že sa problém "vyriešil". Realita je však taká, že je to len zametanie problémov pod koberec až kým sa nepotknete o veľkú kopu a neroztrepete si papulu. Vallo dostal množstvo hlasov od ľudí a mnoho z ľudí, čo mu dali hlas, túžobne očakávajú zázraky z jeho sľubov. Žiaľ, dostávajú len skrytú formu množstva daní a poplatkov. Chce si posvietiť na odvod daní z nehnuteľností, ale už v minulosti hovoril, že je najnižšia, takže očakávame rast v tejto sfére zdaňovania. Parkovacia politika, alebo ako rozhýbať autá? To je opäť len poplatok, čo sa dotkne hlavne rezidentov, pritom práve rezidenti majú byť oslobodení od zbytočných administratívnych a byrokratických hlúpostí, aby nemali problémy. A realita? Rezidenti si majú kupovať karty a posielať žiadosti a neviem čo všetko. Dokazovať svoj pobyt a vlastnícke vzťahy k vozidlu. A cpčkár, čo tu nemá ani trvalý pobyt ani nič, ten si len pošle SMSku a je zahojený. Toto je spravodlivosť podľa Valla, toto je jeho pohľad na to, ako naplniť kasu na zlepšenie infraštruktúry a podobne. Keď mu poviete, že žiaden CPčkár neodstaví auto na rozbitých betónových "záchytných" plochách, lebo nie sú strážené a sú v okrajových častiach mesta, kde je kriminalita na takej úrovni, že si už poliši s partičkou tykajú, tak vás zablokuje a všetky komentáre zmaže. To je riešenie. Chce stavať parkovacie domy kde sa to bude dať a kde s tým budú ľudia súhlasiť, ale zároveň mu je jasné, že takéto miesta treba dopredu pripraviť na to, aby sa tam mohlo stavať, to jest, dočasne presunúť danú plochu, resp. vozidlá z takej plochy niekam inam, ale kam? Na zeleň? Na miesto, kde už teraz nie je miesto? Keď ho človek vyzve na diskusiu, úškrn jednoznačne povie, že človek - občan - volič, je pre neho človek, s ktorým nemá o čom debatovať. Rozumejme, nie je to pre neho partner na diskusiu. Koľko krát od svojho funkčného obdobia použil Vallo MHD aby sa dopravil do práce, alebo z práce domov, alebo počas svojho výkonu sa dopravoval pomocou MHD na všetky svoje rokovania? Odpoveď je zhodná s hodnotou jeho charakteru => 0.

09.07.2019 | Roman Piater

Náreky kvôli spoplatneniu parkovania na verejnom priestore, ktoré bude stáť až závratných 39€ ročne. To je jeden obed s rodinou v priemernej reštaurácii. Strašne málo, malo to byť aspoň dve stovky, inak nezmiznú z parkovísk nepojazdné vraky.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Chyba ti tam ak rodina s dvoma detmi chodi do prace. V tom pripade ich to bude stat 2x39eur +4800eur rocne. O tych 39eur vobec nikomu nejde, lebo ako pises, je to jedna velmi slaba vecera bez vina pre dvoch.

09.07.2019 | citatelTrendu

Nelez do práce autom, ak nemáš zabezpečené parkovanie v areáli firmy. Ja parkovaciu politku vítam, konečne bude platiť že sa za parkovanie platí. A mala by platiť v celej Brtaislave, inak sa stanú malé MČ odkladiskami áut mimobratislavčanov a vychcanocov čo šetria na takýchto základných pravidlách. A chodníky vrátiť paušálne chodcom, iba kde je to nevyhnutné dočasne vyznačiť parkovanie autám. Chodníky sú

09.07.2019 | citatelTrendu

Nelez do práce autom, ak nemáš zabezpečené parkovanie v areáli firmy. Ja parkovaciu politku vítam, konečne bude platiť že sa za parkovanie platí. A mala by platiť v celej Brtaislave, inak sa stanú malé MČ odkladiskami áut mimobratislavčanov a vychcanocov čo šetria na takýchto základných pravidlách. A chodníky vrátiť paušálne chodcom, iba kde je to nevyhnutné dočasne vyznačiť parkovanie autám. Chodníky sú

09.07.2019 | citatelTrendu

Nelez do práce autom, ak nemáš zabezpečené parkovanie v areáli firmy. Ja parkovaciu politku vítam, konečne bude platiť že sa za parkovanie platí. A mala by platiť v celej Brtaislave, inak sa stanú malé MČ odkladiskami áut mimobratislavčanov a vychcanocov čo šetria na takýchto základných pravidlách. A chodníky vrátiť paušálne chodcom, iba kde je to nevyhnutné dočasne vyznačiť parkovanie autám. Chodníky sú

09.07.2019 | citatelTrendu

Nelez do práce autom, ak nemáš zabezpečené parkovanie v areáli firmy. Ja parkovaciu politku vítam, konečne bude platiť že sa za parkovanie platí. A mala by platiť v celej Brtaislave, inak sa stanú malé MČ odkladiskami áut mimobratislavčanov a vychcanocov čo šetria na takýchto základných pravidlách. A chodníky vrátiť paušálne chodcom, iba kde je to nevyhnutné dočasne vyznačiť parkovanie autám. Chodníky sú

09.07.2019 | citatelTrendu

Nelez do práce autom, ak nemáš zabezpečené parkovanie v areáli firmy. Ja parkovaciu politku vítam, konečne bude platiť že sa za parkovanie platí. A mala by platiť v celej Brtaislave, inak sa stanú malé MČ odkladiskami áut mimobratislavčanov a vychcanocov čo šetria na takýchto základných pravidlách. A chodníky vrátiť paušálne chodcom, iba kde je to nevyhnutné dočasne vyznačiť parkovanie autám. Chodníky sú

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Nikto nebranil dat parkovanie za 40eur rocne obyvatelom s trvalym pobytom parkovanie kdekolvek v BA, a cezpolnym 10eur hodina.
Namiesto toho bude domaci v meste platit rovnako ako clovek zo Stropkova.
5000eur rocne na rodinu mi pride dost penazi.
S tym, nech sa neparkuje na chodnikoch problem nemam. Mesto postavi parkovacie domy a za 2500eur/miesto/rok budu ziskove.

09.07.2019 | František Čaník

kamarátko... prejdeme na to inak. do práce autom či MHD? odkiaľ ide MHD? z košíc? z michaloviec? z trenčína? Nie. Takže integrovaná doprava? Šup ho správy, vlaky odstavené tuším už v pravidelných intervaloch. Aj v čase písania komentu je opäť východ odrezaný, lebo nákladný vlak rozpáral polovicu koľají, takže nejde ani nákladná ani osobná doprava. Cool že? Autobusy SAD, Regio, Flixbus a pod? Plné. Takže ideš ako? Autom!.. záchytné parkingy? Kde? U fízlov na odťahových parkingoch? Asi nie. Na dvoch čo BA má? Ani náhodou, ak nechceš ostať na špalíkoch, alebo bez zrkadiel či doškrabaný, keďže SBS tam neexistuje a voz odstavený na priestranstve, ktoré je mimo mesto, kde policajti popíjajú a debatujú so šlapkami... To nie je riešenie... Vyberať prachy za "testovanie" a "dočkať" sa protihodnoty, keď máš 2 ročný plán na výber prachov a nevieš, či zrealizuješ čo i len jednu stavbu parkovacieho domu? Neviem, či netreba niekoho preplesknúť, aby mu padli z nosa tie ružové okuliare, ale toto fakt nefunguje. Čo všetko ľudia platia? Sociálku a istota dôchodku nulová... Zdravotku... a lieky si aj tak stále preplácaš pomaly v 100% hodnote... Dane mestu... cesty sú aké sú, hovorí sa stále, že peniaze nie sú... kam odplávali podielové dane? Áno, Bratislava je na tom najhoršie, pretože má 60% ziskov v prdeli, keďže tu ľudia nemajú trvalý ani prechodný pobyt, takže prachy z týchto ľudí idú preč. Otázka však je, prečo stále majú na všetko doplácať obyvatelia a ľudia, čo sa v hlavnom meste narodili? Rezidenti, čo tu bývajú, žijú, pracujú, odovzdávajú tu svoje dane? Za mňa je politika úplne jednoduchá... Máš vozidlo? Je prihlásené do BA? Tým pádom tvoje dane idú do mesta, nechcem po tebe ani prd ďalšie... Nemáš BA/BL... nie si tu prihlásený, registrovaný, nič? Plať... Chceš ísť do exponovanej časti mesta, ok, choď... zaplať si mýto na vstup a ak ideš niekam, kde je parkovanie free, ok... Vstupnú "daň" si si cvakol... Exponované časti mesta určite nebudú mať žiaden parking for free, ale bez parkovacích domov sa tak či onak nikam nepohne žiadny primátor a žiadna mestská časť. To je v tomto prípade alfa a omega akejkoľvek politiky. Pozerať sa na to, že chceme aby ľudia vystúpili z vozidiel je krátkozraké, pretože ľudia neobetujú pohodlie svojho vozidla na úkor starej, smradľavej, neadekvátnej náhrady v podobe MHD. To už sa ani nedá hovoriť o ružových okuliaroch, pretože to je čistá slepota, ak si niekto myslí, že ľudia prestúpia. Rovnako je krátkozraké myslieť si, že ľudia budú cestovať do mesta vlakmi, alebo prímestskou dopravou a je jedno, či bude alebo nebude preferencia MHD. Ja osobne pravidelne skúšam cestovať MHD keď je tá akcia, že sa jazdí na vodičák for free (inak mám aj električenku, si predstav), ale keď mám cestovať z bodu A do bodu B 45 a viac minút, ktoré viem, že autom spravím za 15-20... Nie, fakt do MHD v tomto prípade nepôjdem. Problém toho celého je, že ľudia okolo Valla a Vallo sám sú strašní idealisti. Realizmus ich však veľmi rýchlo vyfacká. Prvé facky už prileteli. Ďalšie sú na ceste. Napríklad. Chce bojovať za zeleň, ale zatiaľ nespravil nič pre Pečninasky les, ktorý sa "presúva" na súkromníka... Prečo do toho nezasiahol? Čo robí pre to, aby tomu zabránil? a tak ďalej.... proste PR na úrovni, ale skutek utek.

09.07.2019 | al0

ja ti neviem, obcas pouzivam MHD a vzdy som v novom autobuse/trolejbuse a vacsinou je aj klimatizovany. Mozno by si tie tvoje negativisticke okuliare mal zvesit ty, a mesiac otestovat MHD predtym ako zacnes na nu nadavat. Od 90tych rokov sa "trosku" zmenila...

Ci ludia presadnu do MHD alebo nie, bude v znacnej miere zavisiet od nakladov. Ak ich auto vyjde 5x drahsie ako MHD, vela z nich si dobre rozmysli ci to auto naozaj potrebuju. Resp. ci potrebuju 2, 3.

09.07.2019 | František Čaník

al. neviem ako ty, ale niekoľko rokov som pracoval v DPB, takže viem aké sú pomery. áno, viem, že od tej doby sa aj zmenili a áno, máme aj pekné nové, klimatizované a neviem aké stroje. to všetko sa krásne číta. realita je však taká, že na tie nové vozy môžu ísť iba skúsení vodiči, tých je pomenej... noví vodiči, čo ešte len teraz domľaskali na materinskom mlieku a idú von, nedostanú iný ako starý voz, takže im nik nedá rozmlátiť nové vozy. tým pádom sa tu bavíme o pár vybraných častiach, kde máš permanentne len nové vozy, lebo na tých linkách jednoducho fičia vodiči, čo sú dlhodobo na tej linke... a potom máš linky, ktoré sa vypravujú so starými vozmi, ktoré miesto chladenia kúria a bla bla. Ružinov má 80% nové červené dlhé vozy s obojstranným otváraním dverí, ale nikde túto vymoženosť v BA nemáš, že by sa vedel ten voz otvoriť na obe strany aby mohol slúžiť napr. na prestupy. Písal som Vallovi, že nám. SNP je krásny príklad, odkiaľ mala byť vykázaná akákoľvek automobilová doprava, mali sa tam spraviť aspoň 4 koľaje medzi ktoré dáš ostrovčeky a máš prestupné miesto, kde využiješ vymožnosť nových vozov... ale nie, radšej postavia ostrovček na druhú stranu a nie medzi koľaje, pretože takto "slovač" rozmýšľa. Aký má význam potom mať také drahé vozy s takýmto niečím, čo nevyužijeme?

Ak si myslíš, že náklady na vozidlo sú to, čo ľudí pošle do MHD, tak to je ďalší bohapustý omyl. Ľudia si nekpujú vozidlá preto, aby z nich mali radosť, ale aby z nich mali úžitok. To len zadzobané hlavy čo si potrebujú riešiť "rozkoš" z počtu odstavených áut pri svojich vilách sa na to môže takto pozerať. Oni majú parking pri svojom na svojom pozemku, ich politika parkovania neserie. Obyčajná rodina, čo potrebuje ísť na dva rôzne smery, vždy bude uvažovať nad tým, či nemať radšej dve autá ako jedno. Smutné je, že dnes je na jednu rodinu viac áut ako detí, ale tak to žiaľ je. Takže ak foter potrebuje byť v práci na 8-mu, pre kolóny ide o 6-tej, nebude brať deti do školy... Logicky. Rovnako tak matka, ktorá musí byť v práci v nejakej dobe, nebude riešiť to, že by išla MHD s deťmi do školy a potom sama do práce.

Všetko čo sa deje, je bez diskusie s ľuďmi, čo riešia každodenné problémy, pretože títo ľudia nemajú čas chodiť si na kávičky s Vallom, ani na verejné zhromaždenia, pretože majú dosť čo robiť, aby zarobili na to, aby fungovali ako rodina, pretože sa 80% času vidia len keď idú spať. Takže ak mi niekto tvrdí, že všetko vzišlo z toho, že sa dlhodobo bavili s ľuďmi, tak nech mi dá aj presnú info o tej vzorke ľudí... Koľko z nich pracuje, koľko má jedno auto, koľko z nich má dve a viac, koľko má deti a aké sú ich bežné denné "rituáli" aby som vedel, či ich "pripomienky" boli len k tomu, aká je cena za rok, alebo aj niečo konštruktívne, pretože keď dáš Vallovi konštruktívnu otázku, dostaneš akurát tak BAN a všade ťa zablokuje.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Na toto zial nemaju nasi progresivni priatelia odpoved. Vzdy ked narazia na argument, bud sa odmlcia, vynadaju ti do smerakov, alebo prehlasia, ze kedze progresivci nie su oblubenci vlady, tak vlada im neda peniaze naviac. Ale keby dala, bol by raj.

09.07.2019 | al0

ale ved nech si rozvazaju obidvaja rodicia svoje prdele v autach, ked im to stoji za (dufam) par tisic eur rocne. Ked na to nebudu mat, tak si fotrik privstane a do prace pojde MHD.

Big f*cking deal.

09.07.2019 | František Čaník

BFD je skôr to, že píšeš total offtopic... keď nechápeš pointu, spýtaj sa, skúsim vysvetliť inak. za mňa... narodil som sa v BA, pracujem v BA, živím BA z mojich daní.... BA nemá po mne chcieť ďalšie prachy za parking, pretože všetky moje prachy tak či tak končia v BA... nech si spoplatňuje ľudí, čo tu zaberajú priestor a nie sú z BA...

09.07.2019 | al0

a ako si prosim ta prisiel na to, ze ti tym vzniklo opravnenie zaberat pozemky mesta svojim autom???

Viedencania si tiez zaparkuju kde sa im zachce zadarmo, lebo ved tam platia dane?

09.07.2019 | dubovam

ano, v niektorych stvrtiach. Kazdopadne ale Vieden ma trochen lepsiu MHD ako Bratislava a zahadne paradoxne za parking v centre zaplatim menej ako tuna, takze tak...

09.07.2019 | al0

tak to neviem kde si parkoval, lebo mna (teda klienta) stalo moje denne parkovanie vo Viedni v sirsom centre okolo 65€ (nejaky klasicky dom co tam prevadzkuje APCOA, parkovacie miesta na uliciach neboli ziadne)

09.07.2019 | dubovam

schwarzenbergplatz, max. 35 eur/den, pri opere 40 eur/den, ale kurzparken je prva hodina 2 ecka a kazda dalsia 4, v ba centre das kludne aj 4.5

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Panovi Vallovi je uplne jedno, komu vyrubi dan. Najradsej by zdanil aj Tisovec, ale zial, je len primator Bratislavy, aj ked jeho ambicie siahaju daleko za tento okres.

09.07.2019 | TotoTuSomJa

František Čaník, väčšinou o MHD tára ten kto ju už roky nepoužil a len tára do vetra bludy aká je zlá. Kvalita MHD sa v Bratislave za posledné roky výrazne zlepšila, to je fakt. Vozidlá MHD sú čisté, väčšina z nich sú klimatizované a nízkopodlažné a zlepšili sa aj intervaly spojov.
Ešte treba dokúpiť zvyšné električky aby boli všetky nzkopodlažné (dúfajme že na to mesto dostane eurofondy) a popracovať na zástavkách MHD aby boli čisté a moderné (aj zástavka MHD musí byť čistá, pravidelne pozametaná a s čistým košom, tiež by mali zaplarcovať na manuáli zástavok a zmodernizovať ostatné prístrešky a dodať nové označníky v tej tmasivej farbe ako sú elektronické tabule).

.................
Asi najbolavejším bodom MHD sú práve zástavky-dosť z nich je stále v socialistickom štýte, platové prístrešky, polepené pokrivené označníky a ohorky po cigaretách na zemi.

Ak chcú dostať do povedomia aj zarytých autičkárov že MHD nie je pre socky, musia aj zástavky MHD byť kvalitné. Lenže zatiaľ to vyzerá že DPB nemá ani dizajn manuál zástavky, robia to amatérsky a je to vidno.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ohorky od cigariet su posledne veci, co mi na Vallovej MHD vadia. Vadi mi ze z jedneho konca BA na druhy co dam autom za 20minut max, to MHD trva k hodine, ak vsetko ide ako ma. A to vacsinou nejde.
Ked budeme mat funkcnu MHD, kludne ju budem pouzivat. Ale kym mestska policia ktorej rozpocet sa zvysil o myslim MILION eur nebude pritomna aby vykazala smradlave individua, tak dovtedy prilaka len ludi, ktori na auto nemaju.

09.07.2019 | al0

Dufam ze sa tato skupina ludi (co na auto nemaju) po zavedeni parkovacej politiky znacne rozsiri.

MHD pouzivaju aj ti, ktori vyrastli z potreby prezentovat sa kopou zeleza na kolesach, a ked je to co len trochu mozne, uprednostnia ekologickejsie dopravne prostriedky.

10.07.2019 | Staromestsky bonvian

Tak to potom prestanme tie kopy zeleza vyrabat, alebo na ne rovno naparme dan.
Jaj tu uz mame. 4tisic eur dan z luxusu platim na kazdom aute. Teda okrem DPH...
A potom na kazdy liter paliva spotrebnu dan. A dialnicnu znamku. A neviem kieho anciasa.

10.07.2019 | al0

co z toho platis mestskej casti ktorej chodniky/cesty zapratavas svojim odparkovanym autom?

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Velka cast celeho cirkusu z mojich odvodov pristane na ucte mestskej casti na zaklade prihlaseneho pobytu.
Za to ocakavam adekvatne sluzby. Parkovne platit problem nemam, problem je, ze parkovanie nebude garantovane za tento pausal a druhy problem je, ze pri dvoch pouzivanych autach ciastka dosiahne 5000eur/rok/rodina.

11.07.2019 | al0

Nepytam sa na mestsku cast kde mas trvaly pobyt, ale na mestsku cast kam dochadzas autom. Kolko z tvojich dani dostane?

...odhliadnuc od faktu, ze plati co som napisal - drviva vacsina tvojich dani konci v statnom rozpocte a NIE v samosprave (ved len z tvojich vydavkov tam ide 20%...)

11.07.2019 | Morris

jazdim autom tam, kde pracujem = idú tam dane z firmy, pre ktorú zarábam peniaze.

11.07.2019 | al0

a odkedy dostava samosprava podielove dane zo zisku firiem prosim ta ???

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Nuz, tak pan Vallo mal kandidovat na inu poziciu, ked mu vadi, ze nema z coho kupit dost cervenych stoliciek pre hipsterov.
Kvoli tomu nam ale nemusi zvysovat vypalne za auta.

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ako pise Morris, po slovensky pokôkôt, kedze firma v ktorej tvorim hodnoty tam tie hodnoty dani ako blazon.

10.07.2019 | František Čaník

TotoTuTamtoJeTenOnyJeOnAvalloJePrimator ... kamarad... ja si môžem o MHD a DPB nakecať čo len chcem, viem ako funguje z vnútra, ako funguje na vonok a zároveň aj to, aká je v realite. Jazdiť ňou a dostať sa niekam na určený čas, je jazda do pekla, teda pokiaľ nemáš hodinový náskok, aby si sa vyhol prípadným problémom. Noví vodiči (napr. trolejov), nerešpektujú značky, rýchlosť nič. Zvýšenie problémov so strhnutými vedeniami, poškodeným tr. vedením o 27%... Električky. Nové vozy, nedostatok vodičov. Autobusy, jazdia na nich aj vodiči električiek, ako bokovku, pretože busy majú väčší problém. Vallko tu spieva o posilnení MHD, ale zamestnancov už teraz DPB nemá. Tváriť sa, že zmeny trasovania električiek je len forma, ako spraviť "nadzemné metro" je len za veľmi horúca ušitý a vyriešený problém s nedostatkom vodičov, nakoľko sa len presunuli na iné linky z tých, ktoré sa "zrušili". To znamená, že v podstate mohli doplniť pár liniek no počet zamestnancov sa nejako radikálne nezvýšil. Dlhodobé hladisko? Štrajk za dverami za lepší plat, nadčasové hodiny, príplatky za "stresové" prostredie a tak ďalej. Finále tohto celého - zvýšenie ceny MHD, nový poplatok za parkovaciu politiku, (proklamovaná) vyššia daň z nehnuteľností... Suma sumárum... Spočítaš sám, alebo treba poradiť od nejakej žienky z teamu Vallo?

09.07.2019 | dubovam

to nie je 39 rocne, to je ze ked chodis autom do prace, zaplatis od 60 do 240 eur mesacne, ten argument ze kto nema 40 evri rocne vymyslel asi ujo Goebbels, ze sa ludia chytaju furt toho a nie podstaty... na jednej strany good job komunikacnych specialistov, na druhej strane dalsi dokaz ludskej hluposti

09.07.2019 | Morris

žijem v Starom meste, za parkovanie platím už teraz. Od 2021 zaplatím 4x toľko čo teraz a nič nenasvedčuje tomu, že po 2021 zaparkujem ľahšie.
Potom ale 39€ nie je poplatok za parkovanie, ale daň.

A ja ďalšiu daň platiť nechcem. Ak ty ďalšiu daň platiť chceš, tak plať. Napr sa nechaj 3x odtiahnuť a mesto bude rado.

A neargumentuj, že mám chodiť MHD, lebo ja na rozdiel od iných ňou chodím. Ale žijem aktívny život a na víkendy auto potrebujem, potrebujem bezpečné auto s guľou, také v požičovniach nenájdem a hlavne ani nemám záujem v piatok večer cestovať po meste a ísť si auto niekam vyzdvihnúť. Nehovoriac o tom, že s ním nikde v centre nezaparkujem, lebo na auto s požičovne nemám parkovaciu nálepku.

09.07.2019 | al0

nemal si kupovat auto, ked k nemu nemas garaz

09.07.2019 | Morris

za 1 - naser si.
za 2 - zamysli sa, ako by mesta vyzerali, keby kazde auto malo vlastnu garaz, trulo.

09.07.2019 | al0

bolo by v nich menej aut, co by bolo skvele

09.07.2019 | František Čaník

srsly? nemas garaz, nemaj auto? to je politika coho? Rozumu, logiky alebo len nedostatku argumentov?
a: mesto NIKDY nebolo dimenzované pre automobilovu dopravu v takom pocte
b: kazde ine mesto sa s touto vecou muselo tiez popasovat, pretoze nikdy neboli mesta na toto dimenzovane
c: kazde normalne velke mesto si v ramci infrastruktury nebuduje hlava-nehlava budovy bez toho, aby neboli adekvatne vyriesene infrastrukturne zalezitosti...

Preco ma napriklad Bernolakovo nariadenie, ze ak nejaky developer stavia neviem aku velku cast, tak podla toho, kolko bytov a pod je vybudovanych, tak uz musi riesit aj priestory pre skolku a obc. vybavenost? Tu na to kazdy developer iba prdi... Postavi si multifunkcny objekt, kde je viac ako jasne, ze vacsinu casu tam potom budu chciet parkovat "zamestnanci" a ti co by tam realne ako vlastnici bytov mali mat moznost parkovat si mozu iba na....rat.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Musim poopravit, vzdy sa plati poplatok za rozvoj. Ci uz v Bernolakove, alebo inde. Zial tento poplatok nie je viazany na nieco konretne, takze mesto ho moze pouzit na co uzna za vhodne. Napriklad v pripade BA na cervene stolicky okolo Starej trznice.

09.07.2019 | al0

kupis auto ked nemas vlastny pozemok/garaz/miesto v garazi na ktorom by si ho zaparkoval a citis krivdu ked majitel cudzieho pozemku na ktorom chces parkovat zmeni pravidla hry? sorry, ale TVOJ PROBLEM.

Je nacase aby si ludia zacali uvedomovat ze medzi naklady na prevadzku auta treba pocitat aj vydavky na parkovanie. Cim skor skonci parkovanie zadarmo, tym lepsie.

09.07.2019 | František Čaník

s týmto tvojím postojom, budeš úplne OK aj keď niekto povie, že vlastne tvojím prdom si znečistil ovzdušie, takže je OK platiť daň z prdov... následne daň z kyslíku, pretože chodíš po ulici... a vlastne už len z toho, že môžeš ísť po verejnosti s ksichtom čo máš, je na nezaplatenie.

09.07.2019 | al0

...lebo bezplatne zaparkovanie auta na mestskom pozemku je fyziologicka nutnost... pls, nestrapnuj sa uz tolko

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Velmi velka cast tych pozemkov mestskych nie je. Co bude podkladom pre zalobu, na com skonci cela tato akoze politika, ktora je len vypalnym, ako zobrat rodinam 2500-5000eur rocne.

09.07.2019 | František Čaník

jediné trápne je to tvoje reagovanie. ty s tvojim rodinnym domcekom na kolibe by si vlastne ani reagovať nemal.

09.07.2019 | Staromestsky bonvian

Keby byval na kolibe, tak nepise ani fñ o MHD. Odtial sa nevies dostat v realnom case nikdy nikam. Takze domcek na kolibe nema celkom urcite.

09.07.2019 | al0

Netrafil si, som staromestan a mam vlastnu garaz v ktorej parkujem auto. Nova parkovacia politika sa ma rovnako dotkne - ak budem chciet parkovat inde ako v mojej casti. A RAD tuto cenu zaplatim ak rovnaku povinnost budu mat aj vsetci ostatni. Ludia aspon konecne zacnu rozmyslat ci kvoli kazdej blbosti treba hned startovat auto, ci nestaci previest sa MHD alebo prejst peso.

10.07.2019 | František Čaník

Al0.. Stále neriešiš podstatu.... Ja keď niekam idem a nie je kde parkovať, parkujem na platenom parkingu. To je normalka... Prečo mám ale platiť každý rok vypalne 39eur a mimo môj "revír" ďalšie hodinové sadzby? Keby som nejaký cpckar, co si sem z prdele doveze auto a nechá ho celý týždeň na parkingu a blokujem tak niekoho z domácich, prosím.... Ale ja, čo mestu odovzdávam dane a má zo mňa aj podielové dane mám vallovi tlačiť ešte do gagora ďalšie prachy a on mi za ne bude tvrdiť, že tým núti CPkarov k trvalému pobytu? Alebo že z toho asi možno postaví viac koľají, kúpi busy a tak?

Zabúda na fakt, že to musí aj niekto šoférovať a chudáci vodiči z povolania sú zasa poslední na kt. sa myslí. Je ich málo, zarobia priemerne tak do 700-800 eur ale majú byť efektívnejší, viac jazdiť, častejšie a bla bla. Sorry, to mi nevychádza.

Za mňa je a vzdy bude toto len zastierka pre dalsie vyťahovanie peňazí z ľudí a vo finále doplatia na všetkých cpckarov len rezidenti a domáci...

10.07.2019 | al0

> Prečo mám ale platiť každý rok vypalne 39eur a mimo môj "revír" ďalšie hodinové sadzby?

Preco si myslis ze by si mal mat narok parkovat zadarmo? Pre obyvatelov mestskych casti do ktorych sa vozis autom si rovnaky obsadzovac miest ako CPckari. Zvyhodnene by malo byt len parkovanie pri vlastnom dome.

10.07.2019 | František Čaník

al0 čo presne máš naštudované o tom, aký je pohyb vozidiel v mestských častiach? ako fungujú ľudia a z ktorých častí sa smeruje do ktorých a ako? odpoviem za teba, prd s ananásom a banánovou polevou. okrajové časti mesta sa presúvajú do centra mesta z dôvodu práce v centre. veľa vozidiel (asi tak 30-40%) zostáva zaparkovaných dlhodobo a používajú sa len cez víkendy a to na to, aby "vypadli" z mesta. Takže celý parkovací systém založený na tom, že ak opustíš "svoju zónu" plať, mi príde chorý. raz som bratislavčan, tak pre mňa je bratislava jedno mesto, nie 17 mestských častí... pre mňa sú Rusovce to isté ako Ružinov a naopak. Všetky moje peniaze čo tu zarobím, tu aj zostávajú a je jedno či v podobe dane z nehnuteľnosti, odvodov, alebo ďalších daní čo platím keď si tu čokoľvek nakúpim. Hovorím to stále dookola a ty stále ideš len to svoje. Za mňa už toto mesto dostáva viac ako dosť a keď ma chce chargovať ďalších 2000 ročne, nech mi za tú sumu aj dá protihodnotu v podobe kvalitných ciest, istoty parkovania v ktorejkoľvek mestskej časti v ktoromkoľvek čase... Takto mi len kráti rodinný rozpočet a mám z toho rovnaké h*vn* ako z odvodov do soc. poisťovne, do zdravotnej poisťovne či do 28 pilieru pre dôchodok. V skratke, ak nerozumieš tomu, že pod nálepkou "parkovacej politky" je len bohapustá "úžera", potom by si mal navštíviť najbližšieho lekára a vyžiadať si odborné vyšetrenie.

10.07.2019 | al0

ja chcem, a chcem a chcem! ...lebo za komancov to bolo zadarmo (lebo na auta boli poradovniky), tak to chcem mat navzdy zadarmo!

Zobud sa! Svet sa netoci okolo teba a tvojich potrieb a nikde nemas ziadne pravo parkovat zadarmo na cudzom pozemku.

Drviva vacsina tvojich dani ide do Statneho rozpoctu a nie mestu! Okrem toho ked byvas v Petrzalke a dochadzas do Ruzinova, tak Ruzinov z tvojich dani nema absolutne nic!

Platenie za parkovanie je NORMALNE - to len to, co sme tu mali doteraz bol pozostatok 30 rokov nerieseneho problemu.

10.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ja platim rad. A cim som starsi tak tym radsej.
Problem je, ze nerad platim za nic. To sa vola vypalne.

10.07.2019 | al0

ved neplat a neparkuj - ako som uz napisal - big f*cking deal

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Problem je ze je to nastavene na "plat a my ti ziadne miesto nedame".
To je ten mindfuck, ked uz chces teda progresivne po anglicky.

11.07.2019 | František Čaník

jemu to do tej stvrdnutej palice nedostaneš, pretože on si myslí, že je to strašne progresívne, že ľudia budú opäť zaťažení ďalšími nezmyselnými poplatkami za ktoré vo finále nedostanú ani pomastené p.r.d.y. To je jeden z tých, čo si nikdy nemohol dovoliť auto, tak mu každé jedno leží v žalúdku a plače, lebo sa so svojou tlstou r.ťou ani nevie popri tých autách na chodníkoch dostať k MHD, ktorá jediná ho vie previesť z bodu a do bodu b bez toho, aby sa čokoľvek utrhlo či poškodilo :D ... a teraz trošku reálne...

čo má mesto z mojich daní? volá sa to podielová daň a dostáva ju mesto na základe počtu prihl. obyvateľov na trv. pobyt. imho, bavíme sa stále o meste, nie o mestkých častiach. mesto zavádza parkovaciu politiku, nie mestké časti, tie sú len posledné, čo sa o to majú postarať, aby to mali, takže príkaz ide z mesta a mesto moje podielové dane dostáva... tak sa konečne preber... mesto teda odomňa má peniaze a mesto má tieto moje dane investovať do rozvoja a obnovy... z tej obnovy vidím presne čo robí - nič... opravené cesty sú? nie. ... opravené chodníky sú? ... sorry, nie... pokosená tráva je?.... nie.... takže kam do ktorého valla idú prachy? a parkovacia politika od rezidentov ide ťahať ďalšie prachy na niečo, čo neuvidíš ani za rok, ani za dva.... a dokonca ako v teleshopingu ani za 4 roky! a to len za 39 eur ročne + poplatky za to, že premiestňuješ svoju prdel do práce, aby si mal z čoho tieto vymoženosti platiť... komu to teda eboce?

11.07.2019 | al0

ved ked nezaparkujes (v cudzej mestskej casti) tak nezaplatis - tam si nekupujes predsa ziadne virtualne parkovacie miesto, ale budes platit za hodiny stravene na parkovacom mieste rovnako ako CPckari - pretoze pre domacich nie si nic ine

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Preco hovoris o inej mestskej casti? Hovor o mojej mestskej casti. Ked pridem domov a nebude ziadne miesto, lebo pan Vallo zrusi velku cast parkovacich miest a nepostavi ziadne nove?

11.07.2019 | al0

Lebo ty sam tu vytahujes nejake tisice eur, ktore sa tykaju SUSTAVNEHO parkovania v INEJ mestskej casti ako v tej, kde mas trvaly pobyt.

A v castiach kde trvaly pobyt nemas, budes predsa platit len vtedy, ked tam zaparkujes.

11.07.2019 | František Čaník

al0 hovorí o tisícoch, pretože nemá jedno auto... a na oboch sa dopravujú do práce, takže každý z rodičov, platí v mieste práce... rozumej, v pracovnom čase, kedy iné vozidlá prelezú do inej mestskej časti tiež, takže sa vlastne ten pohyb vozidiel nejako stále točí... ľudia z petržalky idú napr. do ružinova a z ružinova niektorí do petržalky... takže asi tak. a keď si prepočítaš náklady na hodinu/vozidlo, podľa druhu "zóny" (ak počítame, že ružinov bude "B", petržalka je "C") tak každý "rodič" s autom dá z rozpočtu rodiny na prepravu (pretože deti majú po krúžkoch, v školách a pod) o XY eur viac. pretože nenažranému Vallovi nestačí 39 ročne, za druhé auto 150 ročne... to už si na 190 zaork. a teraz si zober 2x 135€ na týždeň (ak počítam zónu B 1,5 9hod. 2 vozidlá) = +540 Mesačne... (4 tyzdne)... ak zoberiem 10 mesiacov, lebo 2m prázdnin... si na cene 5400 Euro + tých 190 ročne čo sa platí.. to je rozpočet na rodinu s 2 vozidlami na úrovni výpalného 5590 Eur... Istota zaparkovania v ktorejkoľvek lokalite na úrovni 0-5% ... ale peniažky sypte sa... toto je vallova marketingová politika, na ktorú nevie reagovať, odpovedať, pozrieť sa ľuďom do očí... radšej ich zablokuje a ignoruje fakty... myslí si, že toto ľudia prežerú... máš pocit, že toto funguje v TN? Nemyslím... Myslíš si, že toto funguje kdekoľvek? Isto nie!

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Stale mi chyba odpoved na otazku, za co sa plati 39eur, ked nebude garantovane zaparkovanie v MOJEJ mestskej casti.
Ak to garantovane v MOJEJ mestskej casti nebude, rodina zaparkuje o 3 ulice dalej v INEJ mestakej casti a uz jej nabieha!2 euricka hodina.
Staci takyto priklad, ty genius?
A k tomuto si mozes priratat to ich chodenie do prace, tiez do INEJ INEJ mestskej casti.

11.07.2019 | al0

big f*cking deal - tak pojdes o ulicu dalej vo SVOJEJ mestskej casti a zaparkujes tam.

Ci ty si tiez jeden z tych, co musia zaparkovat 2 metre od vlastneho vchodu a nedokazu spravit par krokov bez toho aby sa zadychali?
Mozno budes mat narok na ZTP, to by ti ulahcilo situaciu.

Frantisek Canik, tvoje romany sa mi nechce citat, skoncentruj svoju odpoved do 5 riadkov ak chces aby to niekto po tebe vobec cital.

11.07.2019 | František Čaník

al0, skoncentrované, skomprimované... tvoja odpoveď len potvrdila tvoju aroganciu a fakt, že vôbec nevieš o čom celá parkovacia politika je... takže s tebou nie je o čom.

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

Ved pisem, ze mestska cast (urcite sa to bude tykat petrzalky) nebude mat miest dost ani o ulicu vedla. Takze pojdes za ciaru a tam platis dve euricka hodinka pre pana Valla.

Nie, narok na preukaz ZTP nemam, ani nebyvam v Petrzalke. Ale dost ludi ano, a ti budu cvakat ako besni. A nie su to ziadni cezpolni. Su to normalni Bratislavcania.

Frantiskove odpovede ludia citaju, lebo su fundovane, k veci a pomerne jednoducho vysvetluju, ze toto je rabovacka, a nie je riesenie pseudoproblemu.

11.07.2019 | al0

kedy si bol naposledy v petrzalke? tych Bratislavskych SPZtiek tam parkuje minimum, vsade sami CPckari, Rumuni, Ukrajinci a pod.
Taketo auta odtial zmiznu a domaci budu mat kde zaparkovat. A ked niekto pride z Karlovky do Digital Parku a zaparkuje na Sustekovej, zaplati si pekne plnu cenu - takze logicky sa tam bude autom zdrzovat co najmenej a co najkratsie - opat v prospech domacich.

Nabuduce z tej Karlovky pojde radsej elektrickou a cez Novy most peso alebo busom. A bude to mat pravdepodobne aj rychlejsie.

11.07.2019 | Staromestsky bonvian

a) kam tie auta zmiznu? Myslis, ze ti ludia prestanu pracovat?
b) kto bude moct prehlasi si trvaly pobyt do BA. Tym padom dramaticky narastie pocet BA EČV. To sa tyka 95% vychodniarov. Rumunov mozno nie.
c) ludia nemaju auta lebo ich maju radi. Maju ich preto, lebo doba bicyklov a briciek s konmi je za nami. Maju ich preto, ze to je pre nich vyhodnejsie, ako sa trepat peso v lodickach napriklad. Alebo smradlavou MHD a riesit vykolajene elektricky, spadnute troleje a co ja viem co.
d) ak clovek nema office work, ale cez den ma 5 stretnuti po meste, tak MHD je uplna utopia. To sa technicky neda stihnut. O tom, ze cestou urobit nakupy a vyzdvihnut deti a odniest babku ani nehovorim.

E) kolko za tie tvoje prispevky pan Vallo plati? Myslim, ze by som to zvladal lepsie ako Ty, tak ma to celkom zaujima. Mozno sa z toho platu da zaplatit aspon parkovanie jedneho auta rocne.