Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Veríme falošným informáciám, aj keď vieme, že nie sú pravdou. Prečo?

08.12.2019, 17:00 | Tomáš Zemko | © 2019 News and Media Holding

Hovorí sa, že každý človek má rád svoju pravdu a nerád sa jej vzdáva. V takýchto prípadoch sa často drží „svojich“ názorov aj keď nie tak celkom korešpondujú s pravdou. Spoločenskí vedci novými dôkazmi prispeli k pochopeniu toho, prečo sú ľudia náchylní veriť falošným informáciám.

  • Tlačiť
  • 4

Vedci Anne Hambyová, Ullrich Ecker a David Brinberg zverejnili štúdiu s názvom Ako príbehy v pamäti pomáhajú udržiavať pokračujúci vplyv falošných informácií. V skratke tvrdia, že nepravdivej informácii veríme preto, lebo nám vie lepšie vysvetliť (pochopiť) príčinu a následok nejakej udalosti.

Neprehliadnite

O ich výsledkoch informoval portál britskej psychologickej spoločnosti Research Digest.

Môže za to efekt pokračujúceho vplyvu. Podľa neho pravdepodobnosť, že budeme naďalej veriť nepravdivým informáciám závisí od toho,

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Tagy falošné správy, zdravie