Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Viacnásobné sčítanie áut v Petržalke sa nevydarilo, museli ho predčasne ukončiť

04.05.2019 | TASR

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

04.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Aj sa celkom tesim, ako sa toto nastartuje v oblasti, kde je problem najpalcivejsi.
Problem je, ze tito ludia tam ale nechodia za pracou, byvaju tam. Takze kecy neziskoviek o MHD a bicykloch su super, ale v Petrzalke malokto pracuje...
Tak aspn uvidime, co tito ludia (uznavam, ze mnohi v prenajmoch, co by ale mohlo byt jedno) zrazu s autami urobia.

04.05.2019 | _mito

Neziskoviek? Rozkaz znel jasne?

Ale prezradim ti, kto 'keca' o MHD, bicykloch, a chodeni pesi v mestach - kazdy urbanista a dopravny inzinier, ktory sa mentalne nezasekol pred 50-timi rokmi.

04.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Urbanistov niekto platit musi. A kedze nikto normalny im neda ani euro, tak to robia neziskovky. Podla mna. Mylim sa?

04.05.2019 | _mito

Dobry boze. Kde zacat?

Ano, mylis sa a to dost. Fakt si myslis, ze mesta nezamestnavaju urbanistov?

Aby sme nechodili po priklady daleko, kvizova otazka: Aka je podla teba sanca, ze na IPR pracuju nejaky urbanisti?
("Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha) je hlavním koncepčním pracovištěm hl. m. Prahy v oblasti architektury, urbanismu, rozvoje, tvorby a správy města." Doraz je na slove "urbanismu." http://www.iprpraha...
)
Ak sa ti tuto otazku nebude darit zodpovedat, vyklikat si to mozes na http://www.iprpraha... specialne v sekcii Kancelar podpory uzemi.

06.05.2019 | Andrej_sk

Preco len v noci? Cez den to nebyva ovela lepsie, tak nevnucujme jeden zivotny styl vsetkym. To potom dajme iny system na sviatky, iny na vikendy, iny na letne prazdniny. Presne na podobnom zastaralom socialistickom systeme funguje MHD: "O siedmej do roboty a do skoly, o tretej domov, o jedenastej spat, cez prazdniny v tabore. Ostatni pomozte si ako viete."

06.05.2019 | _mito

Lebo v noci je najvacsi problem. Urcite je rozumnejsie zacat tym hlavnym problemom a nie sa snazit vyriesit vsetko naraz.
Cena podla aktualneho dopytu nie je ziadny socialisticky system, ale presny opak. Na uplnu realizaciu by vsak bol treba kompletny prehlad o obsadenosti parkovacich miest, co je v sucasnosti pre Bratislavu nerealne. Navse bez kompletnej integracie s navigaciami by to bolo aj znacne neprehladne, ale to by sa dalo prekusnut.

06.05.2019 | Andrej_sk

to je podla mna najvacsia blbost, riesit len jednu vec. Potom sa zacne riesit aj den a cela schema by sa zosypala.
Ved aj ine mesta uz zacali davno s tym ze cezpolni platia parkovne. Uz od prvej hodiny, ziadne delenie noc a den.
Najvacsia chyba je nazyvat to parkovne a sustredit sa teda na nocne parkovanie. Toto ma byt predsa o znizeni poctu aut na cestach v BA a tie su predsa upchate cez den. Potom aky by malo zmysel ludi tlacit do MHD a bicyklov? To snad uvolni nocne parkovanie? V ziadnom pripade. Prave naopak, zhorsi aj denne, lebo auta ostanu odparkovane pred barakmi.
V prvej etape ide o znizenie aut denne prichadzajucich do BA. Druha etapa je parkovanie samotne. Bez A zacat B nema zmysel.

06.05.2019 | _mito

Lenze to co ma parkovacia politika byt su rozne veci pre roznych ludi. Clanok je o iniciative Petrzalky, ktoru chce spustit este pred celomestskou parkovacou politikou a vobec nepochybujem, ze keby celomestska nebola presne v sulade s tymto nocnym parkovnym, tak ju Petrzalka (a asi ani Dubravka a Karlovka) vobec nepodporia. Takato kratkozrakost a sebeckost je podla mna pateticka, ale je to tak.

Na druhu stranu nevidim dovod, preco by sa denna schema mala zosypat ked nabehne neskor ako nocna, rozne tarify parkovneho v rozne casy su predsa normalkou vsade. Preco by sa mala?
A co sa tyka toho zhorsenia denneho parkovania ked auta ostanu zaparkovane pred barakmi je presne ta pointa - ano, zhorsi sa kvoli autam co ostanu, ale nie je jasne ci bude tento efekt vacsi ako zlepsenie kvoli autam co nepridu.

A este jedna vec - nejde zdaleka len o auta denne prichadzajuce do Ba, ale aj tie prichadzajuce napr. na tyzden, a s tym nocne parkovanie pomoze. (Alebo aspon prinesie viac penazi.)

07.05.2019 | Andrej_sk

Nuz jeden jediny argument, preco rozne tarify nie su realne a preco ak sa to nebude brat komplexne, tak sa to zosype - lebo to ani diva svina neodkontroluje, tym padom z toho bude akurat tak jeden bordel, kde par poctivych platit bude a ti ostatni sa na to vykaslu. Co urobis? Otiahnes ich? Odtahovkari vsetkych krajin spojte sa.!
Ale na tuto temu sme tu uz debatovli, cize nema vyznam pisat zas to iste dokola.