Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vláda sa prerátala, vlaky zadarmo nás stáli viac

15.07.2016 | SITA

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

15.07.2016 | Niless

Povedzme si pravdu.

ZSSK a Regio JET dostali v 2015 spolu 218 mil. € ale nad 90% to prezrala ZSSK (cca 200 mil. €).
Tento stat takisto dotuje aj ZSR (spravca zel. trate) a v roku 2015 to bolo sumou 272 mil. €.

Takze damy a pani je jedno ci studenti a dochodcovia sa vozia zadarmo. Kolajova doprava nas rocne stoji dalsiu pol miliardu € navyse k tomu co si my platiaci kupime listok a podnikatel zaplati prepravu v Cargu.

A netreba zabudnut ze Cargo nezatalo tak velku sekeru vdaka odpredaju 12 tisic nakladnych voznov ktore si teraz bude poziciavat.
Samozrejme ta pol miliarda su iba vydavky zo ŠR bez dotacii z EU, bez ktorych by sme sa vozili doslova v 50 rocnych dobytcakoch povodnou rychlostou po starych tratiach.


15.07.2016 | Roman Kanala

Koľajová doprava je ekologickejšia a dá sa urobiť lacnejšou, ako cestná, ak ide o rentabilné dlhé trasy vhodné pre IC. Lokálky ťažko môžu konkurovať cestnej doprave, keďže cesty platí štát z peňazí daňových poplatníkov na 100%. Mýto ide schránkovej firme a nepokrýva externality spojené s cestnou dopravou. Daň z pohonných hmôt je tradične všeobecným príjmom rozpočtu, akoby sa nechumelilo.

Ja som za to, aby sa železnica dotovala hoci aj tou pol miliardou ročne. Ale tých posledných 14 miliónov je priveľa. Časť tých nákladov je z toho, že sa poskytuje služba zdarma. Ale časť je z toho, že bolo treba zvýšiť ponuku a brať staré vagóny a rušne z Česka. To už nie je dobre.

A potom, regionálne rozdiely. Rekonštruuje sa trať na Žilinu. Na smiešnych 160 km/h. To je škandál. Za tie isté peniaze by sa dala postaviť trať TGV Bratislava - Šahy - Košice na 400 km/h. A to by už zmenilo ekonomickú geografiu krajiny. Zatiaľ sa na juhu krajiny jazdí 40 km/h po koľajniciach ešte od Ferencjóžku. Najhoršia trať je okolo Podhájskej, a potom medzi Fiľakovom a Jesenským. Postavené v ešte 19. storočí.

15.07.2016 | Niless

To ja beriem ale platit pol miliardy za to co dostavame + rocne platit este jeden mesacny plat za moznost dochadzania dobytcakom je privela. A tu pol miliardu nedaju studenti, ani dochodcovia ale opat len my pracujuca trieda.

17.07.2016 | sunkaster1

"Rekonštruuje sa trať na Žilinu. Na smiešnych 160 km/h. To je škandál. Za tie isté peniaze by sa dala postaviť trať TGV Bratislava - Šahy - Košice na 400 km/h. "

toto tvrdenie viete aj nejako podlozit realnymi cislami? alebo len tak, aby rec nestala...

15.07.2016 | Andrej_sk

„Výrazným pozitívom opatrenia je nárast záujmu o železničnú dopravu" - ma to jednu chybu. Hned ako skoncia zlavy, zaujem o zeleznicnu dopravu skonci. Iste si to uvedomuje aj Fico, preto sa mozeme tesit na dlhe roky dotacii listkov zadarmo,
o najmodernejsej doprave by som sa radsej nezmienoval, lebo tu behaju tie iste vlaky ako za mojich studenstkych cias pred revoluciou, to istou rychlostou, tie iste osarpane stanice, ti isti hulvati a ozrani vo vlaku, tie iste nevetrane a neklimatizovane vozne,..., akurat sa cena listkov niekolkonasobne zvysila,

18.07.2016 | fedormaker

... výpadok tržieb! Takže ak bol medziročný výpadok tržieb máj 2015 - 2016 (teda nezaplatené cestovné - tržba v tomto zmysle pre Železiarsku spoločnosť Slovensko je cestovné) 14,33 mil EUR a nárast cestujúcich o 21 % v rovnakom období medziročne (ten bol spôsobený možnosťou cestovať zadarmo pretože noví študenti, pracujúci a dôchodcovia sa oproti minulému roku v počte 21% cestujúcich nenarodili) tak účet za vlaky "zadarmo" je 17,43 mil. EUR. Ministerstvo teda svoj odhad podcenilo o 45%. To sa teda seklo poriadne. To zrejme nebol ani odhad, to len bývalý minister vyfabuloval (zrejme 1 mil. x 12 mesiacov) nejaké číslo na jachte v Karibiku a tlačový orgán to uverejnil. Relevantný odhad by mal kolísať v iných percentách zvlášť, keď má ministerstvo prístup k všetkým štátnym prognózam a štatistikám. Preto nenašlo ministerstvo ani pod novým vedením odvahu tieto dva rozličné parametre sčítať (ani ich spájať). A minister samotný, ako je z tohto tlačového výstupu evidentné, tomu sám nerozumie.